طراحی سایت با Odoo چقدر زمان می‌برد

(راهکار های موثر برای صرفه‌جویی در زمان)

یکی از بزرگترین دغدغه‌های افرادی که قصد طراحی وب‌سایت دارند، زمان‌بر بودن این فرآیند است. طراحی وب‌سایت به صورت سنتی با استفاده از کدنویسی و برنامه‌نویسی، نیازمند دانش فنی عمیقی بوده و فرآیندی زمان‌بر است.

اما با وجود ابزارهایی مانند سایت‌ساز اودوو، که خود یک سیستم مدیریت محتوای مستقل و کاربرپسند قدرتمند است، طراحی وب‌سایت به صورت گرافیکی و بدون نیاز به کدنویسی امکان‌پذیر می‌شود. با استفاده از این ماژول، می‌توانید وب‌سایتی کاملاً سفارشی و مطابق با نیازهای خود داشته باشید.

البته طراحی سایت با Odoo هم مثل هر کار دیگری نیازمند صرف زمان است، اما میزان آن نسبت به روش سنتی بسیار کاهش یافته است. در این مقاله سعی کرده‌ایم به یکی از پرسش‌های متداول مشتریان‌مان بپردازیم، اینکه طراحی سایت با اودوو چقدر زمان می‌برد و برای صرفه‌جویی در زمان، چه راهکارهای مؤثری پیشنهاد می‌شوند.

معرفی ماژول وب‌سایت Odoo

اگر با اودوو آشنایی داشته باشید، حتماً می‌دانید که یکی از مزایای کلیدی آن ماژولار بودن است. ماژول وب‌سایت، به همراه ماژول‌های مکمل دیگر از جمله بلاگ، فروشگاه تجارت الکترونیک، رویداد، چت آنلاین، یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند در اختیار شما قرار می‌دهد.

با استفاده از این ماژول‌ها می‌توانید بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی، صفحات وب را با استفاده از ابزارهای کشیدن و رها کردن بصری طراحی کنید. البته کاربران سازمان‌یار (نسخه بومی‌سازی‌شده Odoo ERP) از اسنیپت‌ها و بلوک‌های آماده سفارشی دیگری هم علاوه بر اسنیپت‌های استاندارد اودوو بهره‌مند هستند. این بلوک‌ها بنا به نیازهای سایت‌های ایرانی توسعه و سفارشی شده و در سایت‌ساز اودوو سوار شده‌اند.

امکانات طراحی سایت با Odoo

همان‌طور که پیش‌تر هم به آن اشاره شد، اودوو یک راهکار آسان‌تر برای طراحی وب‌سایت ارائه کرده است که کاربر را از دانش کدنویسی بی‌نیاز می‌کند. البته ناگفته نماند که این سیستم توانایی پشتیبانی از توسعه‌های سفارشی و کدنویسی را هم دارد و از جمله یکی از خدمات تسهیل‌گستر محسوب می‌شود. اما در این مطلب تمرکز ما بر روی امکانات پایه و بدون نیاز به کدنویسی اودوو است.

چند مزیت کلیدی استفاده از سایت‌ساز اودوو برای طراحی سایت عبارتند از:

  • ساده و کاربرپسند: مانند تمام ماژول‌های اودوو، استفاده از سایت‌ساز اودوو هم تجربه‌ای بسیار آسان بوده و حتی اگر هیچ تجربه کدنویسی نداشته باشید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

  • انعطاف‌پذیری بالا: با وجود انواع مختلف قالب‌ها، ویجت‌ها و اسنیپت‌ها، اودوو به شما امکان می‌دهد وب‌سایت خود را مطابق با نیازهای خود به صورت سفارشی طراحی کنید. 

  • هزینه طراحی کمتر: بدون پرداخت هزینه اضافی برای خدمات طراحی سایت و کدنویسی، تنها با تهیه ماژول وب‌سایت می‌توانید به رایگان و با استفاده از خود اودوو سایت مورد نیازتان را طراحی کنید.

  • حفظ یکپارچگی: اودوو تمام فرآیندهای کسب‌وکار را به صورت متمرکز و در یک سیستم واحد مدیریت می‌کند. ماژول وب‌سایت و ماژول‌های مرتبط هم از این امر مستثنی نیستند و در افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ها تأثیر بسزایی دارند.

  • سئوی آسان: هسته اودوو به طور کامل برای موتورهای جستجو بهینه شده است و هر نیازمندی که داشته باشید را می‌توان به آسانی در آن پیاده‌سازی کرد.

  • امنیت سایت: یکی دیگر از سؤالات متداول در شرکت تسهیل‌گستر مربوط به امنیت سایت است. ماژول وب‌سایت هم یکی از اجزای داخلی پلتفرم امن اودوو است و به طور مرتب برای رفع آسیب‌پذیری‌های احتمالی به‌روزرسانی می‌شود.

  • طراحی چندزبانه: اودوو امکانات جالبی برای پشتیبانی از چند زبان دارد و تنها با چند کلیک می‌توانید وب‌سایت خود را به زبان‌های مختلف ایجاد و از یک داشبورد واحد مدیریت کنید.

  • طراحی ریسپانسیو: ‌در دنیای امروز طراحی که ریسپانسیو نباشد زنده نمی‌ماند! سایت‌های طراحی شده با اودوو به طور خودکار برای نمایش در دستگاه‌های مختلف مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها بهینه می‌شوند و قابلیت سفارشی‌سازی بالایی برای شیوه نمایش در دستگاه‌های مختلف وجود دارد.

  • سرعت سایت: اودوو یک پلتفرم سریع است و وب‌سایت‌های طراحی شده با آن هم به سرعت بارگیری می‌شوند.

طراحی وب‌سایت با اودوو چقدر زمان می‌برد؟

بهترین پاسخ کوتاه برای این سؤال این است: بستگی دارد! مدت زمان طراحی وب‌سایت به عوامل مختلفی وابسته است. در تسهیل‌گستر نیز همواره این نکات را به مشتریان خود انتقال می‌دهیم که حجم محتوا، پیچیدگی طراحی و مهارت خود شما در طراحی، از عوامل مهم تأثیرگذار در زمانِ طراحی سایت با اودوو هستند.

اما به طور کلی، طراحی یک وب‌سایت کاربرپسند و آماده‌به‌کار با اودوو می‌تواند فقط در چند ساعت یا در چند روز انجام شود. اما اگر نیازمند طراحی یک وب‌سایت پیچیده باشید، طراحی ممکن است چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد.

یکی از عوامل مهم دیگر در طراحی آماده بودن محتوا است. یعنی اگر محتوای صفحه اول را می‌دانید، به آسانی در عرض یک ساعت می‌توانید کل صفحه اصلی سایت را طراحی کنید!

راهکارهایی برای کاهش زمان طراحی وب‌سایت با اودوو

با استفاده از این راهکارها می‌توانید زمان طراحی وب‌سایت خود را با اودوو به طور قابل‌توجهی کاهش دهید.

1) از قالب‌های پیش‌فرض اودوو و سازمان‌یار استفاده کنید

اودوو قالب پیش‌فرض متعددی برای انواع مختلف وب‌سایت‌ها مانند وب‌سایت‌های تجاری، وبلاگ‌ها، فروشگاه‌های آنلاین و غیره دارد. استفاده از این قالب‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا وب‌سایت خود را سریع‌تر طراحی کنید. البته اسنیپت‌ها و قالب‌های اضافه شده به سازمان‌یار نیز این فرآیند را تسریع می‌کنند.

2) محتوای خود را قبل از شروع طراحی آماده کنید

قبل از اقدام به طراحی وب‌سایت، سعی کنید تمام محتوای مورد نیاز خود را آماده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا طراحی وب‌سایت خود را سریع‌تر و آسان‌تر انجام دهید. این یکی از چالش‌های ما در ارائه خدمات طراحی سایت به مشتریان در تسهیل‌گستر است.

3) از اسنیپت‌های و ابزارهای مختلف استاندارد اودوو استفاده کنید

علاوه بر قالب، اودوو دارای تعداد زیادی اسنیپت، بلوک و ابزار متنوعی برای کارهای مختلف مانند سئو، بازاریابی، مدیریت محتوا و غیره است. همچنین اسنیپت‌ها و فونت‌های ایرانی هم در سایت‌ساز سازمان‌یار اضافه شده‌اند. با استفاده از این ابزارها می‌توانید طراحی وب‌سایت را سریع‌تر و آسان‌تر انجام دهید.

4) آموزش ببینید!

برای اینکه بتوانید طراحی سایت را به سریع‌ترین زمان ممکن پیش ببرید، از منابع آموزشی که در خصوص طراحی سایت با اودوو تهیه شده است استفاده کنید. اگر به آموزش ویدئویی علاقه‌مند هستید، دوره آموزشی مدیریت وب‌سایت با اودوو را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین راهنمای متنی و جزئی‌تر امکانات و قابلیت‌های اودوو در طراحی سایت در بخش مستندات راهنمای طراحی وب‌سایت کتاب الکترونیکی آمده است. 

5) از یک طراح وب‌سایت کمک بگیرید

اگر به دنبال طراحی وب‌سایتی پیچیده هستید یا تجربه کافی در طراحی وب‌سایت ندارید، می‌توانید از یک طراح وب‌سایت کمک بگیرید تا این کار در سریع‌ترین زمان ممکن و توسط افراد حرفه‌ای که تجربه کافی با سایت‌ساز اودوو دارند انجام شود.

جمع‌بندی

اگر به دنبال راهی سریع و آسان برای طراحی وب‌سایت هستید، اودوو یک گزینه عالی برای شما است. اودوو به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به کدنویسی، وب‌سایتی زیبا و کارآمد طراحی کنید. اگر می‌خواهید یک وب‌سایت با Odoo داشته باشید، همین حالا شروع کنید و یک مشاوره رایگان در خصوص نیازمندی‌های طراحی سایت با اودوو با کارشناسان تسهیل‌گستر داشته باشید.

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
طراحی سایت با Odoo چقدر زمان می‌برد
تسهیل گستر, المیرا رسولی 23 اسفند 1402
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


سازمان یار: بهترین راهکار برای استفاده از Odoo ERP در مدیریت منابع انسانی
ماژول‌های مدیریت منابع انسانی نرم‌افزار سازمان یار (قدرت گرفته از Odoo ERP) راهکاری جامع و یکپارچه جهت پاسخگویی به نیازمندی‌های منابع انسانی کسب‌وکارها
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو