اهمیت نام تجاری در تبلیغات اینترنتی

نام‌گذاری تجاری  (Branding) ، عملی است كه سبب تشخیص فوری نام یك شركت، محصول، یا خدمت از سوی مشتریان قدیم و مشتریان بالقوه می‌شود.

نام‌گذاری تجاری  (Branding) ، عملی است كه سبب تشخیص فوری نام یك شركت، محصول، یا خدمت از سوی مشتریان قدیم و مشتریان بالقوه می‌شود. این تعریف كلی در مورد وب‌سایت‌ها نیز صادق است، به طوری كه می‌توان گفت نام تجاری اثر مستقیمی بر ترافیك وب‌سایت‌ها و جذب بیننده برای آن‌ها دارد.


برای درك بهتر عملكرد نام تجاری، تصور كنید كه نیاز به پودر لباسشویی دارید; در این صورت اگر در شهر خودتان به سر می‌برید، به احتمال زیاد به فروشگاهی می‌روید كه آن را می‌شناسید و چنانچه موقتاً در شهری غریبه اقامت دارید، به شعبهء یكی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای كه برای شما شناخته شده است مراجعه می‌كنید. در فروشگاه نیز به دنبال محصولی می‌گردید كه از قبل آن را می‌شناسید یا محصولی را برمی‌گزینید كه نام آن نكتهء مثبتی را در ذهن شما تداعی می‌كند. به این ترتیب نام تجاری، نقش مهمی در خرید شما ایفا می‌كند، یعنی هم در انتخاب فروشگاه و هم در انتخاب محصول مؤثر است.


این موضوع در مورد اینترنت نیز صادق است. بر پایهء بررسی‌های انجام شده از سوی پژوهشگران آمریكایی، 42 درصد از خریداران آنلاین، خرید خود را از قبل برنامه‌ریزی می‌كنند; به عبارت بهتر آن‌ها از قبل می‌دانند كه كدام نام تجاری را ترجیح می‌دهند و باید از كدام سایت خرید كنند. همچنین 82 درصد از خریداران آنلاین می‌گویند كه نام تجاری یك محصول، عاملی تعیین‌كننده در تصمیم‌گیری خرید آن‌ها‌ست. متفاوت بودن نام وب‌سایت، محصول یا خدمات (از نام وب‌سایت‌ها یا كالا و خدمات مشابه)، از شرایط لازم برای موفقیت نام تجاری است، ضمن آن‌كه باید نامی برای وب‌سایت یا محصول خود انتخاب كنید كه مشتریان بخواهند و بتوانند آن را به خاطر بسپارند.


پس از این مرحله باید نام تجاری منتخب را به جامعهء مخاطبان موردنظر معرفی و آن را در اذهان ایشان جا انداخت; اگرچه ممكن است استفاده از تبلیغات و آگهی‌های پرزرق و برق در رسانه‌های مختلف در این زمینه كمك شایانی كند، اما شما نیز با استفاده از دانش، خلاقیت و پشتكار در معرفی نام تجاری محصول یا خدمات خود می‌توانید موفق باشید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
اهمیت نام تجاری در تبلیغات اینترنتی
تسهیل گستر 23 تیر 1388
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


۱۰ کار جالب با جی میل
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو