معرفی ۱۰ ابزار آنلاین رایگان که هر تجارت کوچکی به آن ها نیاز دارد

در کنار انجام امور اصلی برای راه اندازی یک تجارت آنلاین همیشه نیازمند استفاده از ابزارهای مختلفی برای آنالیز، بهبود روند پیشرفت و شناسایی نقاط قوت و ضعف در کسب و کار اینترنتی هستیم . در این مقاله به معرفی 10 مورد مهم و حیاتی از آن ها می پردازیم.

در کنار انجام امور اصلی برای راه اندازی یک تجارت آنلاین همیشه نیازمند استفاده از ابزارهای مختلفی برای آنالیز، بهبود روند پیشرفت و شناسایی نقاط قوت و ضعف در کسب و کار اینترنتی هستیم . در این مقاله به معرفی 10 مورد مهم و حیاتی از آن ها می پردازیم.

راه اندازی یک تجارت آنلاین موفق نیاز به توجه به موارد گوناگونی دارد. بی شک استفاده از ابزارهای آنلاین صحیح یکی از این موارد می باشد. اما مسلماً هیچ وب مستری در ابتدای راه نمی داند از کجا شروع کرده و یا از بین ده ها ابزار کدام یک را انتخاب کند. تقریباً می توان گفت که اکثر این ابزارها برای سطوح حرفه ای وب مستری طراحی شده اند و استفاده از آن ها به صورت رایگان ممکن نیست. برای همین، پیدا کردن ابزارهای کاربردی و در عین حال رایگان در سطح معمول برای شروع یک تجارت آنلاین کار ساده ای نیست. ما با معرفی 10 ابزار آنلاین کاربردی و مورد استقبال بسیاری از کمپین های موفق، به شما در این مسیر کمک می کنیم.

در ادامه این 10 ابزار و سرویس را به صورت جداگانه معرفی می کنیم. توجه کنید که تمام این ابزارها دارای بخش استفاده رایگان هستند اما بیشتر آن ها برای قابلیت های بیشتر، نیاز به ارتقاء حساب کاربری دارند.

1. Answer The Public

Answer The Public یک ابزار کاملاً رایگان است که اخیراً به یکی از ابزارهای بسیار کارآمد برای استراتژی های مربوط به بازاریابی محتوا تبدیل شده است. با کمک این ابزار می توانید سؤالات، تاپیک ها، موضوعات و بیشترین نتایج جستجویی که با کلمات کلیدی شما مرتبط هستند را پیدا کنید.


سپس می توانید سعی کنید تا به این سؤالات و موضوعات در مطالب و محتوای سایت خود رسیدگی کنید. هر چه بیشتر به این نتایج دقت کنید و پاسخ آن ها را در سایت خود ایجاد کنید، ورودی های بیشتری نیز از موتورهای جستجو از این سؤالات تکراری و پر مخاطب نصیب شما خواهد شد.

شاید ایده ای برای بازاریابی آنلاین خود نداشته باشید، بنابراین از این ابزار همچنین به منظور کشف عناوین به روز و تمایلات روز کاربران آگاهی پیدا کرده و از همین طریق، ایده های ناب و با ارزشی برای شروع تجارت خود پیدا می کنید. در صورتی که اطلاعات مفیدی در قبال این موضوعات و سؤال ها ایجاد کنید، موتورهای جستجو نیز شما را در لیست نتایج با ارزش قرار می دهند.

روش کار و استفاده از این ابزار نیز بسیار راحت است. کافیست وارد سایت AnswerThePublic.com شوید و و در اولین فیلد موجود رو به روی دکمه Get Questions کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید و اینتر بزنید. سپس می توانید به نتایج پیشنهادی و ایده های به روز در مورد آن کلمه کلیدی دست پیدا کنید.

2. Link Explorer

این ابزار که توسط وب سایت Moz.com ارائه و معرفی شده است، سیستمی جالب برای بررسی و آنالیز وب سایت های رقبا می باشد. از طریق این ابزار می توانید آدرس صفحات وب سایت های رقیب را وارد کرده و تمام سایت هایی که به آن ها لینک داده اند را پیدا کنید. این روش راهی بسیار عالی و بدون هزینه برای متوجه شدن اهداف رقبای شما خواهد بود. در این قسمت می توانید بدون دردسر بک لینک های سایت های رقیب را در چند ثانیه شناسایی کنید.




در این سرویس همچنین قسمتی برای تخمین ارزش دامنه سایت ها (Domain Authority) نیز قرار داده شده است. با توجه به نمره و امتیاز این بخش، می توانید ارزش دامنه مورد نظر را از دید و تخمین موتورهای جستجو مشاهده کنید. در مجموع باید گفت که این ابزار سبک و سریع، یکی از بهترین ابزارهای ممکن برای هر وب مستری می باشد.

3. Screaming Frog


ابزار بسیار کاربردی و چند منظوره Screaming Frog ابزاری ساده و در عین حال کارآمد برای هر تجارت آنلاین می باشد. با کمک Screaming Frog می توانید اشتباهات و اشکالاتی که در صفحات وب سایت خود دارید را شناسایی کرده و آن ها را مرتفع نمائید. نسخه پولی این ابزار نسخه بدون محدودیت آن است اما شما می توانید تا 500 صفحه از وب سایت خود را با نسخه رایگان Screaming Frog آنالیز کنید.

از جمله مهمترین مواردی که توسط این سیستم به شما گزارش داده می شود لینک های خراب (Broken Links) ، نمایش صفحات و آدرس های ریدایرکت شده موقتی یا ثابت ، پیدا کردن صفحاتی که در آن ها Meta Data وجود ندارد ، پیدا کردن مطالب تکراری یا آدرس URL های مشابه که در سایت منتشر شده اند و ... می باشند.

4. Siteliner


Siteliner یکی دیگر از ابزارهای آنلاین قابل دسترس برای همه می باشد که درست مثل ScreamingFrog تمرکز اصلی آن روی آنالیز سریع محتوا و مطالب منتشر شده در سایت ها می باشد. نسخه رایگان این ابزار برای تجارت های کوچک و تازه تأسیس مناسب است اما اگر شما صاحب یک تجارت بزرگ هستید، احتمالاً باید به نسخه پولی این سیستم ارتقاء پیدا کنید تا نیازهای شما در این زمینه بهتر رفع شود. شما با قرار دادن آدرس صفحات یا آدرس وب سایت خود در بخش جستجوی ابزار Siteliner به اطلاعات مهم و کاربردی زیر دست پیدا می کنید:

  • صفحات و محتوای تکراری (Duplicate content)

  •  محتوا و مطالب عادی (Common Content)

  • لینک های خراب و از کار افتاده (Broken Links)

  • صفحات حذف شده یا بی استفاده (Skipped Pages)

  • دامنه های مرتبط به دامنه اصلی (Related Domains)

  • لینک های داخلی (Internal Links)

  • لینک های خارجی (External Links)

  • صفحات دارای کش (Cached Pages)

  • نقشه سایت XML

  •  نرخ میزان متن نسبت به کدهای صفحه (Text-to-HTML Ratio)

5. Portent's Title Generator


پیدا کردن ایده برای نگارش و انتشار مطالب کار ساده ای نیست. به جز بحث ایده، انتخاب عنوان یک مطلب نیز بسیار حائز اهمیت است. این اهمیت شامل زیبایی ظاهری و نگارشی برای جلب توجه خواننده متن در کنار مقدار کافی تعداد کلمات و همچنین انتخاب لغات قابل قبول و در کل انتخاب موارد مورد نیاز از لحاظ سئو می باشد. ابزار Portent's Title Generator عناوین شما را با ایده های جذاب و در عین حال ساده نگارش می کند.

کافیست که موضوع اصلی مطلب خود را در یک کلمه در قسمت مورد نظر در سایت Portent's Title Generator وارد کنید تا کمتر از چند ثانیه ایده های جمله بندی شده و جالب مرتبط با آن کلمه را مشاهده کنید. با کمک این ابزار، می توانید ایده های عنوان مطالب را پیدا کنید و یا از آن ها الگوبرداری کنید. توجه کنید که عنوان مطلب اولین قسمتی از متن است که کاربران آن را می بینند. بنابراین نگارش و جمله بندی های جذاب عناوین، سهم بسیار مهمی از خوانایی و جذابیت مطلب را در اختیار دارند.

6. Google Keyword Planner


Google Keyword Planner یک ابزار و منبع عالی برای کسب و کارهایی می باشد که خواهان گسترش بازدید و جذب مشتری و کاربر از طریق سیستم هوشمند و عظیم تبلیغات گوگل ادوردز (Google AdWords) هستند. از طریق این سیستم جامع شما فرصت های بی شماری برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی در Adwords خواهید داشت. برای تحلیل و بررسی بیشتر، گوگل امکان آنالیز کلمات کلیدی را در این سیستم اضافه کرده است تا با کمک آن، وب مستر ها بتوانند مقدار بازدید و اهمیت و ارزش هر یک از کلمات کلیدی را ببینند.

به این ترتیب، شما می توانید یک آمار و ارقام جامع در مورد کلمات کلیدی انتخابی خود در طول ماه های متوالی داشته باشید و با توجه به محبوبیت بیشتر و مورد توجه بودن آن ها، برای کمپین تبلیغاتی خود انتخاب های صحیح داشته باشید. Keyword Planner کلمات کلیدی که بیشترین استفاده را داشته باشند به شما نشان می دهد. در صورت استفاده صحیح از این ابزار، شما می توانید با کمک شبکه یکپارچه تبلیغات گوگل، روی یک کلمه کلیدی تمرکز کرده و با سفارش تبلیغات مربوطه، تبلیغ خود را در میلیون ها مکان مختلف به نمایش بگذارید.

7. Keyword.io

ابزار Keyword.io کارکردی شبیه به Keyword Planner گوگل دارد اما با این تفاوت که به صورت تخصصی بر روی تحقیق و بررسی روی کلمات کلیدی فعالیت می کند. این ابزار برای کسب و کار های کوچک که به تازگی تأسیس شده اند بسیار مفید و سودبخش می باشد. با بهره مندی از این ابزار کمکی، شما می توانید ایده های کلمات کلیدی که از نظر سئو و نتایج موتورهای جستجو اولویت بیشتری دارند را شناسایی کرده و برای انتخاب کلمات کلیدی خود برای موضوعات محتوای خود خیلی راحت و سریع تر عمل کنید.



اگرچه نسخه رایگان Keyword.io به شما امکان استفاده از امکانات ویژه ای مثل مشاهده کلمات کلیدی رقبا و ... را نمی دهد، اما همچنان ابزاری بسیار سودبخش برای پیشرفت حرفه ای مطالب و محبوبیت سایت شما می باشد, منابع بسیار زیادی در این ابزار مورد استفاده قرار گرفته اند، اما منبع اصلی آن موتور جستجوی گوگل می باشد. شما قادر هستید تا به صورت جداگانه، پر بازدید ترین پیشنهادات را در موتورهای جستجوی گوناگون دنبال کنید. با کمی دقت و استفاده درست از پیشنهادات این ابزار، می توانید مطالب به مراتب پر مخاطب تری را از لحاظ جستجوی کاربران منتشر کنید.

8. Facebook Audience Insights

این روزها فعالیت های تجاری در شبکه های اجتماعی نیز سهم خیره کننده ای در پیشرفت تجارت و کسب و کارها دارند. حضور در این شبکه ها برای هر تجارت موفقی به نوعی اجباری و اجتناب ناپذیر است. در میان شبکه های اجتماعی مختلف، برخی از آن ها ابزارهایی جالب و حرفه ای برای کسب و کارها معرفی و عرضه کرده اند. یکی از این ابزارها ابزار Facebook Audience Insights می باشد. فیسبوک با توسعه این ابزار تبلیغاتی، به وب مسترها و صاحبان تجارت آنلاین امکان تحقیق درباره محتوا و بازاریابی آنلاین داده است.


در این ابزار، شما می توانید اطلاعات مربوط به مخاطبین و کاربران خود را به صورت دموگرافی ببینید و اطلاعات مهمی از حضور آن ها پیدا کنید. Facebook Audience Insights به شما کمک می کند تا مطالبی که کاربران بیشتر از دیگر مطالب به دنبالش هستند را پیدا کنید و در نتیجه، مطالب بهتر و پر بیننده تری منتشر کنید. این اطلاعات شامل سن ، جنسیت ، محل زندگی و ... کاربران می شود. در کنار این مورد می توانید از سیستم حرفه ای تبلیغات Lookalike Ads فیسبوک نیز بهره مند شوید.

9. Followerwonk


ابزار جالب Followerwonk ابزاری شبیه به Audience Insights فیسبوک برای توئیتر است. این ابزار نیز توسط وب سایت Moz تهیه شده است. استفاده عادی از این برنامه رایگان است اما نسخه Pro آن برای استفاده بدون محدودیت آن در نظر گرفته شده است. با کمک Followerwonk می توانید خیلی سریع به اطلاعات مهمی از فالوئرهای Twitter خود دست پیدا کنید. این سیستم به شما اجازه جستجو در بین بیوگرافی ها را می دهد و همچنین می توانید اکانت های مختلف را در مورد فاکتورهای گوناگون مثل لوکیشن و ... با یکدیگر مقایسه کنید.


با این ابزار می توانید فالوئرهای دیگران را بررسی کرده و از این طریق اینفلوئنسر ها را تشخیص دهید. Followewonk قابلیت های جذاب دیگری نیز دارد که همگی این قابلیت ها به شما کمک می کنند تا افراد مورد نیاز خود را در این شبکه اجتماعی پیدا کنید.

10. Pablo by Buffer


با کمک ابزار رایگان Buffer که برای شبکه های اجتماعی منتشر شده است، شما می توانید به بیش از 600 هزار عکس در دسته بندی های متفاوت دسترسی پیدا کرده و با کمک ابزارهای ویرایش، این عکس ها را ویرایش کرده و به یک شخص حرفه ای در رسانه های اجتماعی تبدیل شوید. این سیستم در واقع مرکزی برای به اشتراک گذاری تصاویر زیبا و خلاقانه به منظور استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد. شما همچنین می توانید عکس های خودتان را هم در این شبکه به اشتراک بگذارید.

بعد از انتخاب عکس مورد نظر، می توانید از قابلیت نوشتن متن با انتخاب اندازه فونت ، فیلترها ، اضافه کردن لوگوها و ... استفاده کرده و عکس خود را کامل کنید. سپس می توانید عکس تکمیل شده را دانلود کرده و یا مستقیماً به اشتراک بگذارید. اگر چه سیستم های بافر گوناگونی در سطح اینترنت وجود دارند، اما Pablo یکی از بهترین آن هاست. استفاده از این ابزار بسیار ساده است و نیازی به دانش خاصی ندارد. در عین حال افراد حرفه ای و طراحان عکس نیز می توانند از ابزار Pablo by Buffer به صورت حرفه ای استفاده کنند.

اگر شما یک کسب و کار کوچک راه اندازی کرده باشید، این ابزارهای رایگان می توانند در کمپین های کسب و کار اینترنتی شما نقش بسیار مهمی داشته باشند. استفاده از این ابزارها علم و دانش خاصی نمی خواهد اما در هر صورت آشنایی با پیش زمینه های تجارت آنلاین برای استفاده از این ابزارها مورد نیاز است. شما می توانید با بهره مندی از این سایت ها و دیگر ابزارهای آنلاین ، جهشی بزرگ نسبت به رقبای خود داشته باشید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
معرفی ۱۰ ابزار آنلاین رایگان که هر تجارت کوچکی به آن ها نیاز دارد
تسهیل گستر, بابک شعبانی 22 دی 1400
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


دکتر احمد روستا پدر بازاریابی نوین ایران درگذشت
«احمد روستا» ملقب به «پدر بازاریابی نوین در ایران» صبح امروز شنبه درگذشت.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو