نرم افزار مدیریت پروژه

دلایل بسیاری برای استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه وجود دارد. تعداد وظایف و پیچیدگی آن‌ها، نیاز به هماهنگی میان اعضای گروه، مدیریت هزینه خصوصاً در زمینه پروژه‌های بزرگ و بخش‌های مختلف آن و... برخی از آن‌هاست.


مدیران پروژه‌ای که به دنبال استفاده از این ابزارهای آنلاین هستند، معتقدند که نرم‌افزار مدیریت پروژه باید همکاری را در محیط پروژه تقویت کند و شفافیت پروژه را افزایش دهد.

نخستین نمونه‌ های نرم‌ افزار مدیریت پروژه در میانه دهه 1980 میلادی و با ظهور اولین نسخه‌ های مایکروسافت پراجکت تولید شدند. از آن زمان شرکت ‌های بسیاری به سرمایه‌ گذاری در این حوزه روی آورند. نسخه ‌های اولیه این نرم ‌افزارها به ‌نوعی انحصارگر بودند و تنها بر روی یک کامپیوتر کار می‌کردند و نیاز به یک مدیر تمام وقت داشتند تا وظایف پروژه را به‌ روزرسانی کند؛ اما به ‌تدریج شرکت‌ ها به دنبال اصلاح نرم‌ افزار رفتند و مایکروسافت با ایجاد فضای رایانش ابری در میان این نرم‌افزارها، همکاری میان گروه را تسهیل کرد.

با این‌ حال اگر به دنبال نرم ‌افزار مدیریت پروژه که همکاری میان اعضا را در پی دارد هستید، چگونه می‌توانید دریابید که کدام نرم‌ افزار برایتان مناسب است؟

نرم افزار مناسب اندازه شرکت خود بیابید

اگر شرکتی بزرگ با تعداد زیادی کارمند دارید، به نرم ‌افزار مدیریت پروژه‌ ای نیاز دارید که خدمات 24 ساعته ارائه می‌کند و در پشتیبانی آن در تمام مناطق جغرافیایی وجود دارد. این گونه اعضای گروه بدون توجه به اینکه در کدام منطقه جغرافیایی مستقر هستند، می‌توانند پاسخ سؤالات خود درباره نرم ‌افزار را در هر ساعتی از شبانه‌ روز و روزهای هفته پیدا کنند. در همین حال یک شرکت کوچک و با بودجه و کارمند محدود به دنبال نرم ‌افزار مدیریت پروژه‌ای است که از پس هزینه آن برآید و استفاده از آن راحت باشد.

تجارب کاربران را در نظر بگیرید


استفاده آسان از نرم‌ افزار اهمیت زیادی دارد. نرم‌افزار باید به‌ گونه‌ ای باشد که همه اعضا بتوانند به ‌راحتی وظایف خود را به ‌روزرسانی کنند. آموزش کار با نرم‌ افزار نیز برای همه اعضا به ‌آسانی صورت بگیرد. تجربه کاربران در این حوزه می‌تواند کمک‌ کند.

چه ویژگی‌های نرم‌ افزار مهم است؟

مزایا و ویژگی های نرم افزارهای مدیریت پروژه متعدد هستند که از میان آن‌ ها قابلیت همکاری نرم ‌افزار اهمیت زیادی دارد. نرم ‌افزار باید بتواند همکاری و مشارکت بین اعضا را در هر زمان فراهم سازد و به ‌نوعی شبکه اجتماعی در زمینه مسائل پروژه باشد؛ اما برخی ویژگی‌ های دیگر نیز برای نرم‌ افزار مدیریت پروژه اهمیت دارد که عبارت است از:

نرم‌افزار باید مجهز به هشدار برای بازه زمانی و گزارش از فرآیند سطح پروژه باشد و بتواند این گزارش را به افراد مربوط ارسال کند.

نرم‌افزار مدیریت پروژه باید بتواند د ر سطح مدیریت مجوزهای مورد نیاز را فراهم و برای اعضای پروژه بر اساس نقش و وظایف آن‌ها دسترسی‌های مختلف اعطا کند.

نرم‌افزار مدیریت پروژه باید بتواند وضعیت وظایف افراد مختلف گروه را به‌خوبی نشان دهند و قابلیت به روز رسانی در این بخش نیز داشته باشد.

در آخر نرم‌افزار مدیریت پروژه باید استفاده آسان داشته باشد تا کار با آن به آموزش خاصی احتیاج نداشته باشد.

سازمان یار و مدیریت پروژه


شرکت تسهیل گستر با بهره گیری از نرم افزار تحت وب ODOO  ٬ نرم افزار ERP سازمان یار را خلق کرده است که دارای امکانات پیشرفته ای از قبیل مدیریت پروژه٬ مدیریت فروش٬مدیریت منابع انسانی٬ مدیریت ارتباط با مشتری (نرم افزار CRM) و ... است.



سازمان یار توانسته است در زمینه مدیریت پروژه امکانات فراوانی را عرضه کند و همچنین تمامی ویژگی های ذکر شده را داراست.شما می توانید برای اطلاعات بیشتر صفحه ی سازمان یار مطالعه کنید و یا جهت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.


مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
نرم افزار مدیریت پروژه
تسهیل گستر 13 خرداد 1397
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


نرم افزار سیستم اطلاعات منابع انسانی
دریک نگاه کلی به سازمان ، سیستم اطلاعات منابع انسانی یکی از مهمترین زیر سیستم های اطلاعاتی مانند سیستم اطلاعات حسابداری و مالی ، تولید، فروش و… به شمار می آید. چنین سیستم هایی در قلمرو کاری واحد نرم افزار ERP  سازمان یار هستند اما در ارتباط با کل سازمان و سایر زیر سیستم های آن یک زیر سیستم قلمداد می شود.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو