اهمیت ایجاد یکپارچگی در سازمان ( سیستم Odoo ERP )

یکپارچگی در سازمان با جراحی در معماری سازمان و فرایندهای آن و سپس با یکپارچه سازی سیستم های جاری میسر است. توسعه سیستم های جزیره ای، اگرچه ممکن است در ابتدا راه کاری زیربنایی تلقی گردد، اما جدا شدن واحدها از یکدیگر و فاصله گرفتن فرآیندهای بین واحدی را شدت می بخشد و کار توسعه یکپارچه را در سازمان با پیچیدگی های تصاعدی مواجه می سازد.

یکپارچگی در سازمان با جراحی در معماری سازمان و فرایندهای آن و سپس با یکپارچه سازی سیستم های جاری میسر است. توسعه سیستم های جزیره ای، اگرچه ممکن است در ابتدا راه کاری زیربنایی تلقی گردد، اما جدا شدن واحدها از یکدیگر و فاصله گرفتن فرآیندهای بین واحدی را شدت می بخشد و کار توسعه یکپارچه را در سازمان با پیچیدگی های تصاعدی مواجه می سازد.

در این شرایط برخی از مدیران فناوری اطلاعات سازمان ها بر آن می شوند تا با دستکاری سیستم های موجود و حذف و اضافه برخی ماژول ها و تغییر در طراحی جداول پایگاه داده، به یکپارچگی ای نسبی برسند که متأسفانه این کار، همواره به مسیری برای هدر دادن بیشتر منابع مبدل خواهد شد. آن چه که مسلم است یکپارچگی در سازمان با تغییر در طرح پایگاه داده ها و یا بهبود فرم های اطلاعاتی حاصل نمی شود. این امر تنها با جراحی در معماری سازمان و فرآیندهای آن، و سپس با یکپارچه سازی سیستم های جاری آن میسر است.

هرچقدر ساختار داده ها در یک سازمان متبحرانه تر طراحی شود و روش به کارگیری آنها دقیق تر و ماهرانه تر باشد، قدرت پردازش داده ها بیشتر می شود و امکان ایجاد گزارش های روزآمد و معنادار متنوع تری برای نیازهای مدیران فراهم می شود. در کنار هم قرار گرفتن این گزارش ها، که اینک از زیربنایی متحد بهره می برند، می تواند منجر به ارائه تحلیل های مدیریتی در حوزه های گوناگون سازمان گردد. از این تحلیل ها می توان برای ایجاد مدل های توصیفی برای ارزیابی آن چه انجام شده است استفاده نمود. با این حال، استراتژیست های سازمان، نیازهایی فراتر از توصیف پارامترهای مؤثر بر وقایع دارند. تلاش برای ارائه مدلی با قابلیت قدرت بخشیدن به برنامه ریزان برای تحلیل پیش بینانه از همین رو صورت می گیرد.



مزایای ERP

پیاده‌سازی سیستم ERP مزایای بی ‌شماری را برای سازمان ها به ارمغان می‌آورد، اما باید توجه داشت که این مزایا و بهبود فرآیندهای تجاری سازمان به راحتی قابل دستیابی نیستند. پیاده سازی موفق یک سیستم ERP بستگی بسیار زیادی به انتخاب سیستم مناسب، تأمین کننده‌ مناسب، نحوه‌ بومی سازی نرم افزار در سازمان با توجه به استراتژی، فرهنگ و ساختار سازمان، تعهد و حمایت مدیریت سازمان از پیاده سازی نرم افزار و مواردی از این دست دارد.

پیاده سازی ERP در سازمان مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد که به صورت خلاصه می توان به موارد زیر اشاره نمود:
•    ایجاد یکپارچگی سازمانی
•    استاندارد سازی فرایندهای سازمان
•    مهندسی مجدد فرایندهای سازمانی
•    امکان نصب و راه اندازی سریع تر سیستم های مرتبط با ERP در سازمان
•    امکان و یا تسهیل توسعه سیستم ها و فناوری های جدید
•    امکان ایجاد همکاری های تجاری، سرمایه‌گذاری های مشترک، ادغام برای سازمان ها، با هزینه کمتر و بازدهی بیشتر و نتیجه بهتر
•    تغییر تمرکز از برنامه ‌نویسی کامپیوتری در سازمان به بهبود فرآیندها
•    فراهم شدن زیر ساخت لازم به منظور پرداختن به مدیریت زنجیره ی تأمین (SCM) و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
•    توسعه زیر ساخت لازم به منظور وارد شدن به تجارت الکترونیک
•    حذف فعالیت های تکراری
•    ثبت داده های عملیاتی در حین انجام کار
•    حفظ امنیت نگه داری داده ها به صورت متمرکز و برنامه ریزی شده
•    دسترسی سریع و به روز به داده ها

برای ایجاد یکپارچگی در سازمان باید شناخت خوبی از سیستم های این کار داشته باشید تا بتوانید با یک سیستم خوب و قدرتمند، تمام فعالیت های سازمان تان را یکپارچه کنید. بدون این شناخت، ممکن است در این مسیر شکست خورده و دچار هدر رفت سرمایه نیز بشوید.









سیستم Odoo ERP 

سیستم Odoo ERP یکی از سیستم های قدرتمند و حرفه ای است که قابلیت یکپارچه سازی تمام فرآیندهای سازمانی را داشته و علاوه بر این کار با آن نیز بسیار ساده و آسان است.

ماهیت سیستم Odoo ERP، مدیریت تمام ابعاد کسب و کار با یک سیستم یکپارچه است. سیستم اُدوو انواع ماژول ها و برنامه های کاربردی را که با یکدیگر یکپارچه شده اند ارائه می دهد. اما پیدا کردن یک نرم افزار مناسب برای یکپارچه شدن با کسب و کار شما چقدر اهمیت دارد؟
ما معتقدیم که انجام کارها و فرآیندها در کسب و کارها با یکپارچه سازی سازمان از طریق اجرا و استقرار نرم افزار اُدوو ، خیلی ساده تر انجام می شود. به خصوص در کسب و کارهای بزرگ با فرآیندهای پیچیده که کارها به سختی انجام می شود، اجرای اُدوو، انجام کارها در این نوع سازمان ها را ساده و راحت می کند.
اما چرا نیازمند ایجاد یکپارچگی در سازمان هستید؟ برای این که در سازمان ها بخش های مختلفی وجود دارد که نیازمند به برقراری ارتباط بین آنها هستید، از نگهداری موجودی محصول گرفته تا تولید و قیمت گذاری آن، بنابراین این مسأله و ایجاد ارتباط بین آنها بدون وجود یک سیستم قدرتمند، برای سازمان ها بسیار پرهزینه خواهد بود.
ما به عنوان شرکتی که چند سال از نرم افزار اُدوو استفاده می کنیم، به شما توصیه می کنیم که اگر می توانید یکپارچه سازی سازمان را با سیستم Odoo ERP انجام دهید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
اهمیت ایجاد یکپارچگی در سازمان ( سیستم Odoo ERP )
تسهیل گستر 15 دی 1397
این پست را به اشتراک بگذار
برچسب‌ها
ویرایش
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


سازمان دهی، تبلیغات، فروش؛ مدیریت یکپارچه رویداد
رویدادهای سازمان خود را با نرم افزار Odoo ساده تر برگزار کنید و میزبان رویدادهایی باشید که پر از طنین مخاطبان شماست. ماژول رویدادهای نرم افزار Odoo، همه جنبه های برنامه ریزی رویداد، از سازماندهی رویداد و فروش بلیت گرفته تا قابلیت انتشار و تبلیغات را تحت پوشش قرار می دهد.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو