ERP چیست؟ (OdooERP)

نرم‌افزار برنامه‌ریزی منابع سازمان ( ERP ) OdooERP چست؟

نرم‌افزار برنامه‌ریزی منابع سازمان ( ERP ) OdooERP چست؟

با توجه به روند رو به پیشرفت و جهاني شدن و افزايش رقابت در بازارهاي جهاني، شرکت ‌ها در سال‌ های آتی ناگزير به پيوستن به بازارهاي جهاني خواهند بود و براي تحقق  اين امر وجود آمادگي لازم از جهات مختلف امري ضروري به نظر می‌ رسد. فناوري اطلاعات و ارتباطات یکی از مهم ‌ترین ابزارهاي مورد استفاده جهت كسب اين آمادگي می‌ باشد كه با استفاده از آن قادر خواهند بود هر چه سریع ‌تر اين مسير را طي کنند. مهم ترین ابزار فناوري اطلاعات و ارتباطات كه نقش مهمي در يكپارچگي اطلاعات و عمليات موجود در مؤسسات دارد و نهایتاً با استفاده از امكانات خاص زمينه را براي پيوستن به بازارهاي جهاني فراهم می‌ کند، سیستم ‌های برنامه‌ریزی منابع سازمان يا ERP می ‌باشد كه در حال حاضر به عنوان يكي از آخرین ابزارهاي برنامه ‌ریزی و مديريت در جهان مطرح می‌ باشد. اين سیستم ها قادرند با بهره ‌گیری از فناوري اطلاعات، سیستم‌ ها و عمليات موجود در سازمان ‌ها را يكپارچه نموده و در قالب يك پايگاه اطلاعاتي واحد در دسترس قرار دهند.

 معرفی سیستم‌های نرم ‌افزار ( ERP ) OdooERP

سیستم‌های نرم ‌افزار ERP بسته ‌های نرم ‌افزاری جامعی هستند که به صورت راه ‌حل‌ های ارائه ‌شده‌ ای به یکپارچگی همه فرایندها و حوزه‌ های وظیفه‌ ای موجود در کسب ‌و کار کمک می‌ کنند. شرکت تسهیل گستر نیز با بهره گیری از سیستم اودوو (ODOO) که یک یک نرم افزار ERP تحت وب است را در قالب نرم افزار سازمان یار را خلق کرده است که هدف و مزیت اصلی و اولیه این سیستم‌ ایجاد یک بستر نرم ‌افزاری یکپارچه مشترک برای فرایندهای یکپارچه موجود در کسب‌وکار مربوط می‌ باشد. سیستم‌ ERP اوددو دارای دو ویژگی مهم می‌ باشد اولاً باعث ایجاد یک انسجام و امنیت در همه بخش‌ های کسب‌ و کار می‌ شود ، دوما ً قابلیت ارائه خدمت به شرکت‌ ها در هر اندازه و حجم فعالیت و هر گونه گستردگی جغرافیایی را دارا هست.

در مورد سیستم‌های نرم ‌افزار ERP تعاریف متعددی بیان ‌شده است که در ادامه به چند مورد از این تعاریف اشاره می کنیم:

 نرم ‌افزار ERP سیستم جامع و کاملی است که سعی در یکپارچه‌ سازی همه وظایف و بخش‌ های موجود در یک سازمان با استفاده از یک سیستم کامپیوتری واحد را دارد به طوری که بتواند نیازهای خاص و ویژه این بخش‌ها را فراهم سازد.

 نرم ‌افزار ERP يک بسته نرم ‌افزاري تجاري است که هدف آن يکپارچگي اطلاعات و جريان آن بين تمامي بخش ‌های سازمان از جمله مالي، حسابداري، منابع انساني، زنجيره عرضه و مديريت مشتريان است.

 بسته نرم ‌افزاری کاربردی نرم ‌افزار ERP اُدوو يک مجموعه از ماژول ‌های يکپارچه آماده ی راه ‌اندازی از پيش طراحی‌شده و از پيش مهندسی شده‌ای است که تمام فرايندهای تجاری سازمان را پوشش می‌دهد. رسیدن به حداكثر كارايی در پیاده ‌سازی و استقرار اين نرم ‌افزار با هماهنگ‌سازی آن با نيازهای سازماني، بسيار پيچيده است. نرم ‌افزار ای آر پی سازمان یار تسهیل گستر كمك بسيار زيادی براي فعاليت در محيطی يکپارچه از نظر اطلاعاتی و فرايند گرا و اطلاعات محور و به صورت بلادرنگ ( Real-time) به سازمان می‌کند.

شش دلیل عمده سازمان‌ها را بر آن می‌دارد تا در پی راه حل نرم ‌افزار ERP باشند:

  •     سرعت بخشيدن و استاندارد نمودن فرايندها و پردازش‌های توليد محصول و ارائه خدمات

  •     یکپارچه‌سازی اطلاعات عملياتی

  •     یکپارچه‌سازی اطلاعات مالی

  •     یکپارچه‌سازی اطلاعات سفارش مشتری

  •     کاهش موجودی

  •     استاندارد کردن و یکپارچه‌سازی اطلاعات منابع

هدف اصلی و اولیه نرم ‌افزار سازمان یار ( ODOO فارسی ) گردآوری دپارتمان‌ ها و حوزه‌ های مختلف یک سازمان در داخل یک سیستم واحد یکپارچه به گونه‌ای است که این سیستم بتواند جوابگوی تمامی نیازهای بخش‌های متفاوت یک سازمان باشد. پیاده سازی یک نرم ‌افزار واحد که بتواند تمامی نیازهای کاربران بخش مالی را همانند نیازهای بخش منابع انسانی و یا انبار و تجهیزات پاسخ دهد کار چندان ساده‌ای نیست. معمولاً هر بخشی از سازمان دارای نرم ‌افزارها و برنامه‌ های واحدی است که متناسب با نیازهای آنها ساخته شده است و آن گونه که بخش نیاز دارد کار می‌کند ولی نرم ‌افزار ERP سازمان یار سعی در ترکیب آن‌ ها و ایجاد یک نرم ‌افزار یکپارچه که از یک بانک نرم ‌افزاری واحد استفاده می‌ کند را دارد. این گونه تمامی بخش‌ ها و واحدهای یک سازمان قادر به استفاده مشترک از اطلاعات بوده و ارتباط هر واحد با دیگری نیز به راحتی  برقرار خواهد بود. به عنوان مثال دریافت یک سفارش از مشتری را در نظر بگیرید, معمولاً این سفارش روی برگه ‌ای ثبت شده است و گردش خود را از بخشی به بخش دیگر در قسمت‌ های مختلف سازمان آغاز می‌ کند. هر بخش متناسب با سیستم خود کد گذاری‌ هایی را انجام می‌دهد و پس از انجام مراحلی آن را به بخش دیگر ارجاع می‌دهد. در این سفر طولانی اجرای این عملیات باعث تاخیرات و گم شدن سوابق و حتی برخی مواقع اشتباهات نیز می شود. ضمن اینکه فرد به طور صحیح از وضعیت سفارش و مراحلی که طی کرده است به راحتی آگاه نیست زیرا که سیستم واحدی برای انجام امور بین بخش‌ها وجود ندارد. در نتیجه بخش مالی امکان دست‌یابی به سیستم انبار وجود نداشته و اطلاع از وضعیت حمل سفارش از این طریق میسر نیست.

درحالی‌که نرم ‌افزار اُدوو فارسی سازمان یار سیستم‌ های منفرد بخش‌ های مالی,انبار, منابع انسانی و تولید را کنار زده و آن‌ ها را با یک نرم ‌افزار یکپارچه متحد و واحد که به طور کامل وظایف و نیاز های تمامی بخش‌ها را کامل‌تر از سیستم قبلی برآورده می‌سازد جایگزین می‌نماید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
ERP چیست؟ (OdooERP)
تسهیل گستر 17 اردیبهشت 1397
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


مدیریت ارتباط با مشتری (نرم افزار CRM)
از نظر تاریخی، تا قبل از انقلاب صنعتی، تجارت و بازرگانی بیشتر، رابطه محور بوده است. پس از انقلاب صنعتی زمانی که تولید انبوه با روشهای جدید به‌سرعت رشد کرد و مصرف انبوه رخ نمایاند، واسطه‌ها در زنجیره توزیع قدرتمندتر شده، رابطه سنتی بین تولید کنندگان و مشتریان از هم گسسته شد.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو