دلیل انتخاب اودوو (Odoo) به جای SAP

با بهبود نوآوری و دسترسی به انتخاب‌های مختلف (اودوو (Odoo)، SAP و ... ) درERP، سازمان‌ها به دنبال این هستند که کدام نرم افزار ERP برای هیئت مدیره و کسب و کارشان مناسب‌ترین است و ارزش معقول دارد.

با بهبود نوآوری و دسترسی به انتخاب‌های مختلف (اودوو (Odoo)، SAP و ... ) درERP، سازمان‌ها به دنبال این هستند که کدام نرم افزار ERP برای هیئت مدیره و کسب و کارشان مناسب‌ترین است و ارزش معقول دارد. با در نظر گرفتن همه جوانب شاید SAP به عنوان گزینه اصلی برای ارائه ویژگی‌های عالی مدیریتی مطرح می‌شود، اما SAP  برای سرمایه‌گذارهای کوچک و متوسط  نسبتا پرهزینه است که این شرکت را به سازمان‌های بزرگ محدود می‌کند. اما اودوو امکانات مشابه را بدون پرداخت هزینه‌های مجوز بالا ارائه می‌دهد.

متن زیر را با دقت بخوانید تا بدانید چرا اودوو (Odoo) از SAP بهتر است.

امروز ERP نسبت به بیست سال قبل بسیار متفاوت است. ERP  در درازمدت تحولات و تغییرات مورد تایید بی شماری داشته است. امروزه سازمان‌های ERP به خوبی خود را با پیشرفت‌های نوآورانه‌ای مانند اینترنت اشیا، پردازش ابری، هوش مصنوعی (کمی نزدیک‌تر به آینده) تجهیز کرده‌اند تا در کسب‌وکار پیشگام و همواره آماده پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود باشند.

با توجه به توسعه و پیشرفت‌هایی که در سی سال اخیر رخ داده است، امروزه ERP به طور قابل توجهی توسعه یافته و ما را برای آینده پیش رو آماده‌تر کرده است و همچنین برای انتظارات احتمالی هر کسب‌وکاری مجهزتر شده است. صرف نظر از تعداد تغییراتی که در برنامه نویسی ERP رخ داده است، قائده کلیERP، دارایی‌هایش را به خوبی تغییر طرح نداده است.

این روزها، بازار طیف گسترده ای از برنامه‌های ERP را در اختیار دارد و هر کدام از آنها بهترین ویژگی‌های مدیریتی و نتیجه محور را به مشتریان ارائه می‌دهد. با این حال، اگر به بررسی چارچوب‌های گوناگون ERP بپردازید، درمی یابید که SAP عضو کهنه کار رده بالا یا حتی یکی از مهمترین برنامه‌های ERP است، در حالی که دیگر برنامه‌ها نتوانسته اند خود را به این سطح پیشرفت برسانند.

به این ترتیب، SAP برای مدت زمان قابل توجهی  انتخاب اول ERP بود. در زمانی که اودوو برای اولین بار معرفی شد،SAP  بازیگر اصلی بود که بهترین بخش از بازار ERP ، یعنی چیزی در حدود 6% را در دست داشت. با این وجود، امروز اودوو به یک رقیب خشمگین برای SAP تبدیل شده است. چراکه اودوو در حال حاضر یکی از پررونق ترین برنامه‌های ERP  است که به دنبال پیشنهاد‌های طرف‌های همکار خود راه حل‌ها را بهبود بخشیده است. در هر صورت، سوال قابل تامل این است که چگونه اودوو می‌تواند جایگزین SAP  شود یا SAP را کاملا پشت سر بگذارد. خواهیم دید!

پیاده سازی ERP به طور مداوم کاری پر هزینه است. همه سازمان‌ها نمی توانند این هزینه‌های قابل توجه را متحمل شوند. SAP در مقایسه با اودوو پرهزینه تر است. SAP ممکن است انتخاب مناسبی برای انجمن‌های بزرگ باشد، زیرا هزینه‌های هنگفتی که با این چرخه همراه است، برای آن‌ها موضوع مهمی نیست. اما این هزینه‌ها برای بنگاه‌های کوچک و متوسط یا حتی بسیاری از سازمان‌های بزرگتر به عنوان موضوعی مهم مطرح می شود. در واقع هزینه‌های اجرا و پشتیبانی، SAP را به نحوی محدود می‌کند. پس باید برای ادامه حیات خود بسیار تلاش کند. علاوه بر این، برای اجرا و پشتیبانی به متخصصان با استعداد و آموزش دیده SAP نیاز است، که مقدار زیادی به این هزینه‌ها می‌افزاید.

پس این سوال مطرح می‌شود که چه برنامه ای می‌تواند همه این قابلیت‌ها را بدون صرف هزینه‌های هنگفت اجرا کند. بدون شک پاسخ، اودوو است. اودوو سازمان‌ها را از تحمل هزینه‌های سنگین رها می‌کند، زیرا هیچ هزینه‌ای برای مجوز نسخه عمومی اودوو وجود ندارد.

اگر اودوو را با SAP یا دیگر رقبایش مقایسه کنید، خواهید دید که امکانات اودوو نسبت به بقیه کمبودی ندارد. در واقع اودوو کیفیتی مشابه SAP ارائه می‌دهد و حتی در بسیاری از برنامه‌ها این امکانات بسیار فراتر از حد SAP هستند. به طور مستمر با هر بروزرسانی، روی ویژگی و طرح هایش کار می‌کند. این حجم از مزایا نسبت به SAP، اودوو را تبدیل به رقیبی مصمم می‌کند که سازمان‌ها دوستش دارند.

به عنوان یک برنامه متن باز، اودو سفارشی سازی‌های بسیاری دارد که آن را به طور بی عیب و نقصی با نیازهای تجاری مطابقت دهد. در مقایسه با برنامه ریزی محدود SAP، متن باز بودن اودوو اجرای آن را ساده تر می‌کند. مثلا تغییر یا حتی اجرای SAP فقط توسط متخصصان این برنامه ممکن است که برای سازمان‌ها واقعا آزار دهنده است. پس می‌بینیم که کار اودوو بقدری برجسته است که در بازار و بویژه بازار بنگاه‌های کوچک و متوسط مورد توجه قرار گرفته و این در حالی است که بازخورد‌های SAP ناامید کننده بوده اند.

مزایای اودوو

1. برنامه نویسی تطبیق پذیر و موثر برای انواع کسب و کار.
2. عدم نیاز به هزینه‌های مجوز
3. متن باز بودن و نداشتن نگرانی در مورد قفل برنامه
4. چشم انداز فوق العاده برای سفارشی سازی و تلفیق
5. بهبود‌های چشمگیر با هر بروزرسانی
6. کمک‌های سودمند فنی برای مشتریان
7. تطبیق پذیری و ماژولار بودن.
8. پشتیبانی جهانی از رکوردهای جمع آوری و ارسال پستی  اودوو
9. رابط کاربری فوق العاده آسان
10. مسیر
11. سازگاری
12. تیم عالی
13. رابط کاربری طبیعی

مقایسه اودوو (Odoo) و SAP

ویژگی ها
Odoo
Sap
بهره وری هزینه
اودوو در مقایسه با SAP مقرون به صرفه است و نسخه عمومی آن بدون هزینه است.
اجرا و پشتیبانی SAP پر هزینه تر است.
عملکرد هامعماری ماژولار. هر برنامه برای انجام وظایف محوله، مستقل و هوشمند است.
SAP ویژه سازمان‌ها ساخته شده است. بنابراین به میزان کار بیشتری برای سفارشی شدن نیاز دارد.
مجوز
نسخه عمومی اودوو بدون هزینه است.
Sap  یک نرم افزار دارای مجوز است.
کاربر پسندی
دسترسی و کاربری آسان، حتی برای فرایند‌های پیچیده.
رابط کاربری پیچیده که باعث پیچیدگی زیادی برای انجام اقدامات می‌شود.
کل هزینه مالکیت
هزینه کلی مالکیت در اودوو بدلیل کم بودن هزینه خرید و اجرا، پایین است.
هزینه کلی مالکیت SAP بالا است چون هزینه‌های خرید، اجرا و توسعه آن بالا است.
امنیت
امنیت بالایی دارد. مجهز به آخرین تکنولوژی می‌باشد.
SAP بخاطر داشتن دسترسی از راه دور و اطراف خود امنیت پایینی دارد.
پشتیبانی
طیف گسترده ای از پشتیبانی در سراسر جهان و جامعه بزرگی از توسعه دهندگان اودوو به طور مداوم بر روی برنامه کار می‌کنند.
فقط متخصصان آموزش دیده SAP می‌توانند در صورت بروز مشکل پشتیبانی کنند.

عنوان محصولات

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
دلیل انتخاب اودوو (Odoo) به جای SAP
تسهیل گستر, بابک شعبانی 01 دی 1400
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


چرا باید شرکت های تولیدی از اودوو ای آر پی استفاده کنند؟
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو