آيا شما مدير يك وب سايت هستيد، يا مدير يك انبار اطلاعاتى؟

افرادى كه فعاليت در زمينه‌ى وب را به شكل كالا تصور مى‌كنند، درحقيقت مى‌خواهند،اين كالا را به شكل داده و اطلاعات در يك انبار ذخيره‌ى اطلاعات، نگهدارى كنند؛ تا بتوانند، آن را به آسانى و به سرعت پر كنند.

 امروزه، دو دسته از افراد به فعاليت‌ در زمينه‌ى وب مشغولند. افرادى كه آن را به عنوان يك نوع دارايى تلقى مى‌كنند و دسته‌اى كه اين فعاليت را به شكل يك كالا مى بينند.

به گروه دوم توصيه مى‌كنم، شغل جديدى براى خود دست و پا كنند.

هفته‌ى گذشته، با مدير شركتى صحبت كردم، كه مؤسسه‌اش به تازگى از نرم‌افزار Portal استفاده مى‌كرد. بارگذارى (DownLoad) صفحه‌ى اصلى، حدود 30 ثانيه طول مى‌كشيد و اين تنها بخشى از مشكلات بود. كاركنان اين مؤسسه تقاضاى غير فعال كردن اين نرم‌افزار را كرده بودند تا از اين طريق وب سايتى كارامد‌تر و مفيدتر داشته‌باشند.

دو هفته پيش، با افرادى صحبت كردم كه مجبور به استفاده از اين نرم‌افزار بودند. آنها و تمام كاركنان اين شركت از اين نرم‌افزار متنفر بودند. اين طور به نظر مى‌رسيد، كه فردى در رده‌هاى بالاى IT استفاده از Portal را اجبارى كرده است.

هم‌چنين چند هفته‌ى پيش، ايميلى دريافت كردم كه حاوى كشمكش‌هاى نويسنده‌ى آن و مسئولين شركت مربوطه براى تبديل وب سايت شركت به انبار اطلاعاتى بود. از نظر افرادى كه اين نرم‌افزار را توصيه مى‌كنند، مديريت يك وب سايت هزينه و مشكلات زيادى به همراه دارد.

از ديد آنها كافى است، مطالب را به شكل فولدرهاى مقالات PDF يا فايل‌هاى Word و به كم‌ترين مديريت، در سايت قرار داد.

افرادى كه فعاليت در زمينه‌ى وب را به شكل كالا تصور مى‌كنند، درحقيقت مى‌خواهند،اين كالا را به شكل داده و اطلاعات در يك انبار ذخيره‌ى اطلاعات، نگهدارى كنند؛ تا بتوانند، آن را به آسانى و به سرعت پر كنند. از نظر اين افراد، به يقين بايد راهى براى توليد اتوماتيك داده‌ها وجود داشته باشد.پيتر دراكر مى‌گويد:”ما در 50 سال گذشته تمام فعاليت‌هاى خود را بر T ، متمركز كرديم و قصد داريم 50 سال آينده روى موضوع I كار كنيم.“

با ذخيره كردن اطلاعات،به تنهايى، نمى‌توانيد از آن به طور كافى استفاده كنيد. اطلاعات به معنى مبادله‌ى دانش است، منظور از اطلاعات هم، اطلاعات وب است.چگونگى به تحرير درآوردن يك مطلب و روش‌هاى به نمايش گذاشتن آن؛ تاثيرى عميق بر سوددهى سايت شما دارد.

موقعيت خود را در 5 سال آينده چطور تصور مى‌كنيد؟ اگر به دنبال كسب موفقيت در زمينه‌ى IT هستيد، بايد روش مديريت صحيح را بياموزيد. دو مورد براى مديريت وجود دارد: مردم و اطلاعات. بايد تمام كارهاى مربوط به بخش T را به طور اتوماتيك، ارايه كنيد.

بخش جالب كار روى I از ذخيره سازى به انتشار مقالات و بيرون دادن اطلاعات، تغيير كرده‌است.
اگر به عنوان گرداننده و تنظيم كننده‌ يك وب سايت فعاليت مى‌كنيد، در حقيقت يك ناشر ثانويه هستيد. ناشر يك سايت بودن، همان‌قدر كه به مقالات منتشر شده مربوط مى‌شود، به آن‌چه كه به نمايش در نمى‌آيد، هم ارتباط دارد. در مقابل ايجاد يك انبار اطلاعاتى و وعده‌هاى گول‌زننده مبنى بر حل مشكلات؛ مقاومت كنيد. اطلاعات و مفاهيم، حكم دارايى و سرمايه‌ى شما را دارند و ارزش آنها در صورت انتشار افزايش مى‌يابد.

داده‌هاى باارزش، طبقه بندى مناسب، كنترل و صفحه‌آرايى از عوامل مؤثر بر موفقيت شما هستند. از افراد، اعم از كاركنان شركت، مشتريان، شهروندان يا دانش‌جويان، بخواهيد، با‌ارزش‌ترين منبع و دارايى خود، يعنى زمان را، در سايت شما مصرف كنند.

حتى يك ثانيه هم براى اين بازديدكنندگان عجول، زياد است و به اين ترتيب به آسانى آنها را از دست مى‌دهيد. مطالب را با كيفيت عالى به سرعت در اختيارشان قرار دهيد، مطمئن باشيد، آنها با توجه خود از زحمات شما قدردانى خواهند كرد.

نویسنده : Gerry McGovern

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
آيا شما مدير يك وب سايت هستيد، يا مدير يك انبار اطلاعاتى؟
تسهیل گستر 25 دی 1387
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


پایگاه داده PostgreSQL چیست؟ همه چیز درباره پایگاه داده پستگرس
در دنیای پرشتاب نرم‌افزار، پایگاه داده‌ها حکم قلب تپنده را دارند. جایی که اطلاعات حیاتی ذخیره شده و در مواقع نیاز به سرعت در اختیار برنامه‌ها قرار می‌گیرند. در میان انبوه پایگاه داده‌های موجود، PostgreSQL به عنوان گزینه‌ای قدرتمند و قابل اعتماد، خود را به عنوان رقیبی سرسخت مطرح کرده است.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو