هر آنچه که باید درباره ی سئو سایت در سال 1397 بدانید

هدف این مقاله شرح نحوه فعالیت موتور جستجوگر گوگل در سئو را به صورت کامل است تا بتوانید با در نظر گرفتن برخی قوانین و معیارهایی که در عملکرد گوگل اصولی و حائز اهمیت هستند، به جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو برسید، پس در ادامه همراه ما باشید…

هدف این مقاله شرح نحوه فعالیت موتور جستجوگر گوگل در سئو را به صورت کامل است تا بتوانید با در نظر گرفتن برخی قوانین و معیارهایی که در عملکرد گوگل اصولی و حائز اهمیت هستند، به جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو برسید، پس در ادامه همراه ما باشید…

سال 2016 یک سال لرزه ای برای موتورهای جستجو بخصوص گوگل بود، گوگل در این سال به طرز چشمگیری قوانین و الگوریتم های موتور جستجوی خود را تغییر داد و قوانین سخت گیرانه تری را وضع کرد. این تغییرات به طوری بود که اگر شما در گذشته صاحب یک وب سایت بودید و با روش های قبلی سئوی گوگل در حال افزایش اعبتار سایتتان بودید، به راحتی می توانستید از کلیه نتایج گوگل حذف شوید و بسیاری از امتیازهای خود را از دست بدهید.

و یا بالعکس اگر شما دارای وب سایتی بودید که در گذشته اعتبار خاصی نداشتید با به روزرسانی الگوریتم های سئو سایت گوگل به راحتی می توانستید در نتایج بالا قرار بگیرید.

 تغییر روش های گوگل درباره سئو چیز جدیدی نیست و نمی توان با آنها مقابله کرد، اگر قرار باشد که به صورت اصولی و پر قدرت در صفحات ابتدایی گوگل نمایش داده شوید باید با تغییرات گوگل تغییر کنید. البته ناگفته نماند تمام تغییراتی که در سئو صورت می گیرد به منزله ی این است که گوگل می خواهد تمامی کاربران را در مسیر درست قرار دهد و این یعنی هوشمندی گوگل و بهینه سازی زمان برای کاربران، در راه رسیدن به اهداف خودشان در وب.

اگر شما سایت خودتان را همگام با موتورهای جستجو از نظر سئو و بهینه سازی به روز رسانی نکرده اید، در معرض واکنش های بد مشتریان خود قرار می گیرید و شهرت و اعتبار شما می تواند به راحتی برای همیشه از بین برود.

اگر برای رقابت در دنیای وب برنامه ریزی کرده اید، باید بدانید برای موفق شدن فقط نیاز نیست که سایت داشته باشید و بر روی سئو و بهینه سازی آن فعالیت کنید، مهم این است که بتوانید روند تعامل با مشتریان خود را در نظر بگیرید و برای رقابت با رقیبان از این فرصت استفاده کنید.

در سال گذشته چه تغییراتی در روند سئو به وجود آمده بود؟

شاید مهمترین تغییراتی که در سال گذشته توسط گوگل برای موتور جستجوی خود ارائه شد، عبارتند از:

1- موبایل فرست (Mobile First) بودن سایت

2- استفاده از پروتکل HTTP/2

3- استفاده از AMP

که می توانید با بهره گیری از هرکدام آنها در بحث سئو و بهینه سازی سایت خود تاثیرات مثبی را شاهد باشید.


اما این کل ماجرا نیست، حالا که شما با 3 مورد از تغییرات گوگل آشنا شده اید، باید این نکته را نیز بدانید در زمان بررسی الگوریتم های گوگل بود که بحث تبلیغات های مزاحم پاپ آپ (Pop Up) مطرح شد و از طرف گوگل این نوع تبلیغات به کل رد شد و آنرا در لیست تبلیغات اسپم خود قرار داد. با این حال الگوریتم های گوگل روز به روز قوی تر شدند تا بتوانند محتوای تولید شده توسط وبمسترها و کاربران را درک کنند.

گوگل در تلاش است که بتواند محتواهایی که توسط سایت های زرد (سایت های بی هدف و اسپم) تولید می شود را در وب کنترل کند و زمانی که کاربران در جستجوی تارگت خاصی هستند، این سایت ها باعث سردرگمی آنها نشود و بتوانند به راحتی از سایت های معتبر و مرتبط با کوئری مورد نظر خود استفاده کنند.


این موضوع شاید به نظر ساده برسد اما پیچیدگی خاصی برای طراحان و برنامه نویسان وب دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.در این مقاله ما به بررسی عملکرد گوگل می پردازیم و نگاه سطحی نخواهیم داشت، در واقع قرار است به این مضمون دست پیدا کنیم که گوگل چگونه کار می کند و نحوه تسلط بر آن چگونه است؟


1- ساخت سایت برای تلفن همراه

بیاید با مهمترین ویژگی که برای گوگل در سال 2017 ایجاد شده است شروع کنیم، نحوه جستجوی کاربران گوگل در سال های گذشته تغییر کرده است و جستجوهایی که از دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها انجام می شود توانسته است از روش های سنتی دسکتاپ (Desktop) پیشی بگیرد.


گوگل در نوامبر سال 2016 به این نتیجه رسید که موبایل فرست Mobile First را معرفی کند. با معرفی موبایل فرست Mobile First و بررسی نتایج به دست آمده از آزمایش ها، گوگل آنرا در لیست فاکتورهای سئو قرار داد تا بتواند راحتی را برای کاربران تلفن همراه به ارمغان بیاورد. شما باید همواره استراتژی فعالیت تحت وب خود را به سرعت به سمت موبایل تبدیل کنید و این امر یک بحث عادی نیست بلکه ضروری است، همانطور که می دانید تلفن همراه یک روند در حال افزایش است و اهمیت آن برای حضور آنلاین شما بسیار مهم بوده و نقش بسزایی برای کاربران شما خواهد داشت.


Paul Tyler – پاول تیلر سرپرست بخش سئو در All Response Media معتقد است که تلفن همراه اولویت جدیدی است که باید در سئو و بهینه سازی سایت بر روی آن سرمایه گذاری شود، همچنین او می گوید که تلفن همراه تمرکز اصلی را در پیش دارد، که باعث شده است درصد جستجوی زیادی از اکثر نقاط مختلف جهان با تلفن های هوشمند و تبلت ها باشد و این مسئله باعث شده است تا از کامپیوترهای دسکتاپ پیشی بگیرند.


به سادگی داشتن یک سایت پاسخگو نیست، درک اینکه چه چیزی یک تجربه بزرگ و لذت بخش را برای کاربر در موبایل ایجاد می کند به همان اندازه مهم است. همانطور که تایلر توضیح می دهد: با توجه به اینکه بسیاری از سازمانها دارای وب سایت های Mobile Freindly هستند، هنوز نقش هر دستگاه موبایل در اجرای فرایند خرید و تعامل با کاربران را درک نمی کنند. و در این موارد داشتن معیاری از قبیل UX و تبدیل نرخ سایت ضروری به نظر می رسد.


اگر سایت شما به درستی برای موبایل بهینه سازی نشده است، کاربران به آن باز نخواهند گشت، وقت آن است که برای حضور موثرتر در وب با دسترسی آسان به تلفن های هوشمند برنامه ای داشته باشید.


2- برند خودتان را بسازید

شبکه های اجتماعی (Social Media) باید بخش مهمی از استراتژی سئو شما را تشکیل دهند. احتمالا تا الان نمی دانستید که کسب و کار شما می تواند حضور پر رنگ تری در بسیاری از مکان هایی که وب سایت هم وجود ندارد، داشته باشد. شما در زمان برندسازی به صفحه فیس بوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام و … نیاز خواهید داشت.


زمانی که شما در رسانه های اجتماعی فعال باشید، کاربران شما می توانند به راحتی شما را جستجو کرده و دنبال کنند و این به عنوان یک مزیت به حساب می آید، زیرا که بسیاری از کاربران شما توانایی برقراری ارتباط با سایت شما را ندارند و از طرفی اگر شما در شبکه های اجتماعی که در بالا ذکر شد فعالیت داشته باشید می توانید روند سئوی خود را پیشرفته تر کنید و بازخورد های بهتری را در گوگل شاهد باشید.


ساختن نام تجاری شما با روش Off Page SEO (سئو خارج صفحه) شناخته می شود، On Page SEO سئو داخلی سایت است که بر اصول و  پایه ی سایت شماست.


مانند: متادیتاها، زمان بارگزاری سایت، تگ های CSS.


در حالی در سئو خارج صفحه چیزهایی است که برای سایت شما اتفاق می افتد. سئو خارج صفحه مانند رسانه های اجتماعی که افراد مایل هستند در آنها چیزهایی به اشتراک بگذارند و به دنبال افزایش رتبه بندی صفحات خود در نتایج جستجو هستند، به حساب می آید. در واقع سئوی غیرفعال به گوگل کمک می کند و همچنین باعث می شود که کاربران در مورد برند شما فکر کنند و آنرا ترجیح بدهند یا رد کنند.


3- سرعت سایت در سئو

از استاندارد HTTP/2 جهت افزایش بهینه سازی سایت استفاده کنید، زیرا گوگل تاکید زیادی بر سرعت وب سایت شما در سال جاری دارد. همان طور که می دانید گوگل در حال ایجاد تجربه های متفاوت برای کاربران است که سرعت یکی از مهمترین فاکتورها برای رقابت در این عرصه است زیرا اگر سرعت سایت شما پایین باشد باعث می شود که کاربران از سایت شما دلسرد شده و وارد سایت رقیبتان شوند و به همین راحتی شما می توانید شکست بخورید.


این یکی از تغییرات فنی است که باید در ساختار سایت خود ایجاد کنید، همچنین شما می توانید در کنار این تغییرات دیگری را از لحاظ فنی ایجاد کنید.


مانند:

ساخت صفحات 404 اختصاصی (404 Page)

تغییر مسیرها در صفحات سایت (Redirects)

دسترسی ها (permission)

و …


که می تواند تاثیر دوچندانی در سئو سایت شما داشته باشد. اعمال پروتکل HTTP/2 تاثیر مثبتی بر روند سئوی سایت شما خواهد داشت.


Daniel Stenberg می گوید: میزان اطلاعاتی که برای بارگزاری صفحه اصلی سایت به طور متوسط نیاز است 1.9 مگابایت است و بیش از 100 مجوز برای نمایش یک صفحه لازم است. HTTP/1 از سال 1999 هنوز به روز نشده است، منصفانه است که بگوییم وب سایت ها در سال 2017 متفاوت هستند.


در اسرع وقت برای ثبت پروتکل HTTP/2 اقدام کنید و یک قدم نسبت به رقیبانتان به جلو حرکت کنید.


تایلر می گوید: سرعت سایت مقوله ای است که گوگل در مورد آن بسیار سختگیرانه عمل می کند، این تمرکز گوگل بر روی سرعت سایت ها سخت تر نیز خواهد شد.


4- تاثیر جستجوی صوتی در سئو

یکی از بزرگترین ترندهای سال 2016، افزایش جستجوی صوتی در گوگل بود. گوگل، اپل، الکسا، آمازون، سیری و اکو برای کاربرانی که از طریق تلفن همراه به جستجو می پردازند این ویژگی را بسیار شفاف استفاده می کنند و روش خود را به سرعت تغییر داده اند تا یک تجربه لذت بخش و بی دردسری را برای کاربران به ارمغان بیاورند.


کارشناسان سئو باید در نظر بگیرند که این موضوع بسیار مهم و حیاتی است و روزانه در حال رشد و افزایش محبوبیت است. پس باید به این مقوله اهمیت ویژه ای بدهند تا بتواند فیدبک های مناسبی از طرف گوگل را بگیرند. بسیاری از کارشناسان و منتقدان می گویند که تا سال 2020، 50 درصد جستجوها به وسیله صدا (جستجوی صوتی) خواهد بود، و این موضوع می تواند به عنوان یک اصل اساسی برای جستجوگرها وجود داشته باشد.


کاربران قطعا با صدای خود به طور متفاوتی به جستجو می پردازند، با استفاده از جمله های بلند تر و زبان طبیعی. و این درست است که تصور کنید موتورهای جستجو به صورت صوتی درخواست ها را در کسری از ثانیه و بر اساس کلمات کلیدی بیان شده اجرا خواهند کرد.


نیل پاتل، یکی از بنیان گذاران Crazy Egg می گوید: جستجو توسط صدا نسبتا ساده و بصری است و به نظرم بسیار بهینه تر است، من می دانم که این روش از روبات های قدیمی گرفته شده است. با شرایط حال حاضر می توان گفت که با پیدایش این نوع تکنولوژی ها می توان آینده را پیش بینی کرد.


5- بک لینک ها

بک لینک ها (Backlink)، لینک هایی هستند که به وب سایت شما هدایت می شوند و توسط موتورهای جستجو به عنوان نشانه ای از محبوبیت و اهمیت سایت شما مورد استفاده قرار می گیرند. هیچ چیز جدیدی در دنیای جستجوگرها وجود ندارد برای اینکه بتواند درصد اعتبار شما را در نتایج نشان دهد، اما این یک راه عالی برای افزایش رتبه بندی و افزایش محبوبیت شما در نتایج جستجوگرهای اینترنتی است.


 در لینک سازی تکنیک های بسیاری وجود دارد که می توانید از آنها برای روند ساخت لینک خود استفاده کنید و اعتبار سایت خودتان را افزایش دهید اما باید در نظر داشته باشید که به صورت غیر طبیعی وارد لینک سازی نشوید، یعنی از بک لینک های آماده و بی کیفیت استفاده نکنید.


لینک سازی هم بخشی از الگوریتم گوگل است، اما ناراحت کننده است که بسیاری از افراد فقط معتقد هستند که سئو در لینک سازی خلاصه می شود و قصد دارند تعداد زیادی لیک به سمت سایت خود هدایت کنند اما این نکته را بخوبی نمی دانند که لینک های این چنینی تاثیری در رتبه آنها نمی تواند داشته باشد. این لینک ها در آینده ای که گوگل تصمیم به ارتقاء و به روز رسانی الگوریتم خود بکند اسپم شناخته شده و سایت شما یکی از سایت های زردی است که از روش های غیر طبیعی برای بالا آمدن در نتایج گوگل استفاده کرده است.


اما درک کلی از لینک سازی برای این است که بتوانید با ایجاد لینک ها روش بازاریابی اینترنتی خود را گسترش دهید و کانال های خوبی را بیابید تا به هم مرتبط باشند و هم هدفمند، که باعث شود سریعا کسب و کار خود را معرفی کرده و وارد عرصه رقابت شوید، در عوض شما نیازی به لینک سازی نخواهید داشت چون اگر شما به صورت اصولی کار کنید و بتوانید با استفاده از روش هایی مثل روابط عمومی و تبادل، کسب و کار خود را معرفی کنید قطعا لینک های با کیفیت و هدفمند خواهید گرفت و این در نتیجه برای گوگل موثر است.


زمانی که شما محتوای خود را در معرض دید سایر کاربران قرار می دهید، یعنی در حال تبادل اطلاعات با سایر کاربرانی هستید که با جستجوی هدفمند به کسب و کار شما رسیده اند، پس در حال ایجاد تعامل هستید و می توانید سیگنال ها و ترافیک هایی را به سمت وب سایت خود هدایت کنید و این نوع سیگنال ها از نظر گوگل پاداش خوبی خواهند داشت.


6- محتوا پادشاه است

 اگر سایت شما نیازهای مخاطبان را برطرف نمی کند، قطعا طراحی خوبی ندارد. باید بدانید که روزهای پرکردن سایت ها با بنرهای تبلیغاتی در ابتدای سایت و تولید محتوا با استفاده از کلمات کلیدی پشت سرهم و خاص از بین رفته است زیرا این روش برای اینکه گوگل بتواند کاربر را به هر طریقی به یک راهنما ارجاع دهد خوب بود اما تجربه کاربری ناخوشایندی داشت.


این روزها گوگل بسیار هوشمند و هوشمندتر شده است، وقتی گوگل وارد سایتی می شود اگر دیواری از کلمات کلیدی را مشاهده کند که به صورت پشت سرهم آمده است یا یک محتوای بی کیفیت برای افزایش اعتبار خود درج کرده باشد به سرعت شناسایی کرده و آنرا در لیست اسپم ها قرار می دهد.باید دقت داشته باشید که یک تولید کننده محتوا در سازمان ها و در میان وبمستران می تواند نقش بسزایی داشته باشد.


مثالی که در این میان مطرح است، شما قطعا زمانی که مجله ای را خریداری می کنید در ابتدا چیزی که نظر شما جلب می کند متن های جذابی است که کوتاه و با یک رنگ خاص نوشته شده است، سپس به خاطر محتوای داخلش آن را خریداری می کنید چون می دانید که مطالب جذاب و جالبی را همراه خود دارد. اما چیزی که در مجلات به خوبی دیده می شود این است که شما با رگبار کلمات روبه رو نیستید و مطالب به صورت داستان وار نوشته شده است. و این برای خوانندگان بسیار جذاب تر و قابل تحمل تر است.


اگر محتوای شما دارای بنیان قوی نباشد نمی تواند نیازهای کاربران را برطرف کند و اینجاست که شما از بحث رقابت عقب می مانید و دیگر کاربران به سایت شما بر نمی گردند پس سعی کنید به محتوا دقت کنید زیرا حرف اصلی درباره کسب و کار شما را محتوا خواهد زد و این عیب بزرگی است که یک برند معروف به دنبال افزایش فروش خود باشد اما نتواند بر روی محتوا به خوبی تمرکز کند.


کاربران به دنبال محتواهای متنوع هستند و دائما در حال جستجو هستند که بهترین منبع را انتخاب کنند، کاربران بیشتر به محتواهایی علاقه مند هستند که دارای محتویات چند رسانه ای هستند. زیرا این نوع محتواها باعث می شود سریعا به اشتراک گذاشته شود و به جذب و حفظ بازدید کنندگان کمک می کند.


7- تجربه کاربری امری مهم در سئو

همانطور که الگوریتم گوگل مرتبا در حال به روزرسانی است و پیشرفته تر می شود، UX هم برای آینده سئو بسیار مهم است. این پیشرفت ها را موتور جستجوی گوگل برای تمرکز بر روی ارائه نتایج مرتبط تر، نه تنها در محتوا، بلکه در تجربه کاربری نیز فعال کرده است.


کاربران نیازها و تقاضای بیشتری دارند و فقط محتوا کافی نیست، تایلر می گوید: محتوا نیاز به بارگزاری سریع دارد، طراحی عالی بر روی تمام دستگاه ها، فرمت مناسب، متناسب با هدف کاربر و البته دارای UX عالی است. اگر UX بخشی از استراتژی سئو شما نیست، شما به شدت نیاز به گسترش افق های دید خود دارید یا زیرا با رقیبان پیش رو هدف و موقعیت خود را از دست می دهید.


ممکن است به شما بگویند که SEO و UX بخش های کاملا متفاوتی از طراحی سایت هستند، اما شما باید بدانید که این دو جدا از هم نمی توانند کارایی خوبی داشته باشند.  سایت هایی که از لحاظ SEO و UX بخوبی طراحی شده و فعالیت می کنند، می توانند سریعتر به اهداف خود برسند.


8- ویدیو مارکتینگ

به نظر می رسد ساخت ویدیو برای بسیاری از افراد مشکل باشد، اما باید در نظر داشته باشید که بسیاری از برندهای بزرگ هم مانند فیسبوک از اشتراک گذاری ساده عکس شروع کردند و سپس به اهمیت و ویژگی های مثبت ویدیو رسیدند و سریعا پلتفرم های خودشان را به ویدیو ارتقا دادند. اپلیکیشن Snap Chat و اینستاگرام هم که به تازگی قابلیت ویدیو را در سیستم راه اندازی کرده اند، بخوبی از این تغییر بازخورد مناسبی دریافت کرده اند و در حال ارتقاء آن هستند.


اگر دقت کرده باشید بسیاری از وب سایت های جدید دارای طراحی هایی هستند که ویدیو در آنها نقش اساسی دارد، آیا راه بهتر از این هم وجود دارد که برند خودتان را در صفحه اصلی سایتتان به صورت یک ویدیو معرفی کنید ؟


ویدیوها می توانند به شما کمک کنند که مخاطب سریعا منظور شما را بفهمد و شما را درک کند، از طرفی می توانید برند خودتان را بسیار زیبا و با کیفیت در قلب یک ویدیو جای دهید تا مخاطب آنرا گوشه ذهنش بسپارد، زیرا اکثر کاربران ویدیو را به همین منظور مشاهده می کنند که آن سیستم یا برند یا هر چیز دیگری چگونه کار می کند.


بازدیدکنندگان سایت شما بیشتر به خرید یک محصول یا درک موضوع فعالیت شما از طریق فیلم ها و آموزش های گام به گام می پردازند. این فیلم ها لزوما نباید با بالاترین کیفیت باشند، اما قطعا ارزش آن را دارند که در گوشه ای از سایتتان وجود داشته باشند. زیرا آنها یک راه عالی برای تبدیل شدن به یک رسانه ی معتبر، برای برقراری با مخاطبان شما و همچنین افزایش نرخ تبدیل سایت شما هستند.


9- سئو فنی

اگر از نظر فنی بخواهیم بر روی موضوع جستجوگرها بحث کنیم، باید بدانیم که موتورهای جستجوگر از نظر فنی در حال حاضر از یک دوره توسعه متفاوتی در حال گذر هستند، چنان که این موضوع در چند سال گذشته کم اهمیت داشته است. این موضوع تضمین می کند که معماری وب سایت شما با دستورالعمل های موتور جستجو ضروری سازگار است و می تواند بر اساس جستجوی کلمات کلیدی فهرست و رتبه بندی شود.


اخیرا پروژه جدید موتور جستجوی گوگل، Google AMP است این ممکن است در حال حاضر قابلیت های محدودی را ارائه کند، اما هدف گوگل از اضافه کردن این موضوع به چرخش درآوردن، افزایش ترافیک، افزایش کلیک از طریق نرخ تبدیل  و … است.


10- چشمانتان را بر روی گوگل باز نگه دارید

اگر می خواهید در سئو در تبریز به روز باشید و به صورت جهانی که بسیاری از مردم انرا دنبال می کنند شما هم دنبال کنید، باید از گوگل پیروی کنید. اگر می خواهید بدانید که عمر گوگل به چه شکل است باید این اطمینان را به شما بدهیم که دیگر گوگل از میان نخواهد رفت زیرا با حضور موتورهای جستجو دیگر بازهم گوگل در ردیف اول قرص ایستاده است و اجازه نمی دهد که کسی کاربرانش را به سمت نتایج بی هدف هدایت کند. گوگل یک موتور جستجوی دوست داشتنی است که تمامی نیازهای شما را پوشش می دهد باید همواره با آن دوست بمانید.


اما امکان دارد از بعد دیگری بسیار سخت به نظر برسد که گوگل دائما در حال تغییر در الگوریتم های سئو است و ممکن است الگوریتم های خود را مرتبا 500 بار در یک سال تغییر دهد. شما باید همیشه از این تغییرات با خبر باشید و بدانید که وب سایت شما چگونه می تواند با وجود تمام تغییرات به نتایج خوبی دست پیدا کند. تاکتیک های سئو که دو یا سه سال پیش با آنها بسیار کار می کردید شاید در سال 2018 کار نکند و اگر تلاش خود را به صورت مستمر برای تجدید نظر در استراتژی ها نگذارید، پیامدهای گسترده ای برای کسب و کار خود نمی توانید داشته باشید.


حتما بسیاری از شما این سوال در ذهنتان وجود دارد که بهترین راه برای شماره یک شدن در سئو گوگل چیست؟


در جواب باید بگوییم که تجزیه و تحلیل و بررسی عملکردها بر روی سایت های هدف برای به دست آوردن بینش بیشتر در مورد چگونگی فعالیت های شماست که می تواند برای شما مفید واقع شود. همانطور که تایلر نیز می گوید: تست در زمان اجرا، کلیدی است برای تسلط بر مهارت خودتان، مخاطبان و استراتژی هایتان،  زیرا همه این موارد در طول زمان تغییر می کند و اگر شما نتوانید آنها را بخوبی یاد بگیرید رقبایتان آنها را یاد گرفته و استفاده خواهند کرد. دنیای جستجوگرها به سرعت در حال تغییر است مطمئن شوید که از پس آنها بر خواهید آمد.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
هر آنچه که باید درباره ی سئو سایت در سال 1397 بدانید
تسهیل گستر 08 دی 1397
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


اینفوگرافیک چیست؟
وقتی قرار است موضوعی را به صورت عمومی و علمی در کلاس درس یا هنگام ارائه پایان نامه مطرح کنید یا وقتی قرار است یک مطلب را به صورت شماتیک و تصویری مطرح کنید بهترین گزینه اینفوگرافیک است.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو