چگونه می توان به راحتی ROI تمام کمپین های بازاریابی خود را اندازه گیری کرد

 پیگیری، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی کمپین های دیجیتال خود را با ردیاب لینک سازمان یار

حرفه بازاریابی در این سال های اخیر به طور چشمگیری تغییر کرده است. فناوری های نوظهور، ابزارهای جدید و رسانه های تکاملی، هر کسب و کار را مجبور کرده اند تا با انتظارات و رفتارهای جدید سازگار شوند و حضور خود را در جایی که مشتریان در حال حاضر (اینترنت) هستند، گسترش دهند. در نتیجه، کمپین های بازاریابی امروز تقریبا صرفا بر روی کانال های دیجیتال تکیه می کنند.

راه اندازی چندین کمپین آنلاین برای هر فرد به طور همزمان آسان است، بسیار دقیق است که دقیقا چگونه این تاثیرات تبلیغاتی بر سرمایه گذاری باز می گردد. در واقع، بر اساس یک مطالعه اخیر، 90٪ بازاریابان جهانی برای محاسبه ROI آموزش دیده نیستند و 80٪ از آنها با داشتن توانایی کسب و کار از هزینه ها، کمپین ها و فعالیت های خود به درستی نشان می دهد.

پیگیری همه چیز را از ابتدا تا انتهای فروش دنبال کنید

گزارش دهی می تواند یکی از بخش های خسته کننده از کار یک بازاریاب باشد، اما این نیز یکی از مهم ترین ویژگی های شماست. با این حال، چند نفر از آنها می توانند به سوالات زیر پاسخ دهند؟

    چه تعداد فرصت هایی که اخیرا ساخته شد ایمیل های خود را باز کردند؟

    کمپین PPC اخیر شما چقدر درآمد به شرکت آورده است؟

    چشم انداز شما بر روی لینکی که ارسال کرده اید و کلیک کرده اند؟

حدس می زنم زیاد نیست مشکل این است که اگر شما نمی دانید که چگونه کمپین هایتان انجام می پذیرند، مطمئنا وقت و پول خود را بدون اینکه بدانید آن را هدر ندهید. و این جایی است که ردیاب لینک سازمان یار می تواند نقش مهمی پیدا کند.


لینک ردیاب یک ویژگی عالی جدید در دسترس از ماژول وب سایت است که به شما کمک می کند تا پیگیری، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی تمام کمپین های آنلاین خود را انجام دهید. این که آیا شما یک یا چندین کمپین دیجیتال را اجرا می کنید، می توانید به مدیر خود دقیقا مشخص کنید کدام منابع بازاریابی سودآور هستند و کدام نه!

ردیاب لینک سازمان یار چگونه کار می کند؟

لینک ردیاب پیگیری های کمپین های خود را دنبال می کند و یکی از کمپین های دیگر را به دلیل UTM تمایز می دهد (اساسا آنها قطعات کدی هستند که به پایان URL اضافه می شوند تا پیگیری آن را دنبال کنند). 

در سازمان یار، هر UTM از 3 پارامتر تشکیل شده است:

بلوک متنی و تصویر Odoo

     کمپین: نام کمپین شما هر بررسی که باید اجرا کنید، باید نام دیگری داشته باشد تا تمایز آنها را از یکدیگر (به عنوان مثال " ردیاب 1" یا " ردیاب 2 ")؛

    رسانه: کانال مورد استفاده برای ارسال کمپین شما (به عنوان مثال: ایمیل، اجتماعی یا پرداخت شده)

    منبع: منبع خاص در کانال بالا (به عنوان مثال: خبرنامه، فیس بوک یا AdWords).


هنگامی که UTM های مربوط به کمپین خود را وارد کرده اید، یک URL با ردیاب آنالیتیکس ایجاد خواهد شد. ردیاب سازمان یار قابل کنترل و آسان برای به اشتراک گذاشتن است

 

بلوک تصویری و متن Odoo

 هر زمانی که یک کاربر روی پیوند شما کلیک می کند، اطلاعات از طریق ابزارهای مختلف اسکن می شود و نمایش داده می شود:

    از داشبورد ردیاب لینک، که در آن شما می توانید محبوبیت لینک خود را در طول زمان ببینید و عملکرد آن را با سایر کمپین های خود مقایسه کنید.

    از Google Analytics (به بخش خرید> کمپینها بروید)، جایی که می توانید کمپین های خود را بر اساس نام متوسط، منبع یا کمپین مرتب کنید و بینش های عمیق تر (کسب، رفتار، تبدیل) را ببینید.


    و آخرین، از CRM سازمان یار ، که در آن شما قادر خواهید بود با دقت در اندازه گیری سودآوری کمپین بازاریابی خود را از طریق کل دوره فروش را ببینید. شما همچنین می توانید مخاطبان خود را با چگونگی ورود آنها به وب سایت خود و ایجاد تعاملات دقیق تر تجزیه کنید.

درآمد آخرین کمپین ایمیل من چه مقدار بود؟

این دقیقا یک سوال است که مدیر شما می تواند از شما بپرسد - و اگر خودتان نمی دانید چه چیزی باید پاسخ دهید، در یک وضعیت بی دست و پا قرار می گیرید.

بیایید تصور کنیم که شما خبرنامه ایمیل زیر را به پایگاه داده ایمیل خود ارسال کردید. این ایمیل حاوی لینک هایی است که به چندین صفحه خاص هدایت می شوند. به عنوان یک بازاریاب، شما امیدوارید که این ایمیل به درآمد منجر شود. در واقع، شما یک بازیکن تجارت الکترونیک هستید، که روزها یا هفته ها منتظر بمانید تا بتوانید به مشتریان جدید را پیگیری کنید. پس چگونه آنها را دنبال کنند؟ خیلی ساده. در اینجا چگونگی این پیگیری گفته شده است.


بلوک متنی و تصویر Odoo

اولین کاری که باید انجام دهید این است که UTM را به لینک هایتان اضافه کنید:

    کمپین: NEWSLETTER_MARCH_2015_BENELUX

    رسانه: ایمیل

    منبع: خبرنامه

از آنجا، هر گیرنده به عنوان یک سرنخ از لینک های شما به  CRM سازمان یار داده خواهد شد.

سپس، از CRM سازمان یار ، شما می توانید مشتریان خود را با کمپین، منبع یا رسانه فیلتر کنید. همانطور که می خواهم نتایج یک کمپین خاص را بدانم، انتخاب می کنم که به وسیله کمپین فیلتر شود و ببینید چه اتفاقی افتاده است.

نتایج؟

  • 28 بازدید از خبرنامه من به مشتریان وجود شده است

  • در کل فروش 4619 یورو تولید شده است

بلوک تصویری و متن Odoo

ساده است!

همانطور که می بینید، مزیت اصلی استفاده از نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) سازمان یار با ردیاب لینک نیز این است که، بر خلاف سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند  Google Analytics، هر تعامل در وب سایت شما به یک فرد یا شرکت واقعی به عناوان یک سرنخ تعریف می شود. فقط تمام فرصت هایی را که می توانید کشف کنید را تصور کنید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
چگونه می توان به راحتی ROI تمام کمپین های بازاریابی خود را اندازه گیری کرد
تسهیل گستر 10 آبان 1397
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


تفاوت سیستم های ERP و MIS
مهمترین تفاوتی را که بتوان در خصوص نرم افزارهای ERP با سیستمهای یکپارچه MIS  نام برد روال اجرای عملیات در سیستمهای ERP است ، در سیستم ERP روال توسط  فرآیندهای معرفی شده سیستم دنبال خواهد شد ، در یک سیستم ERP تمام اطلاعات در  قالب یک بانک اطلاعاتی مشترک در کلیه قسمتهای مورد نیاز مورد استفاده قرار می گیرند و بخشهای مختلف سیستم با یکدیگر در تعامل می باشند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو