چطور از گوگل وبمستر تولز ( google webmaster tools ) استفاده کنیم؟

گوگل وبمستر تولز یا ابزار وبمستر گوگل که به تازگی با نام گوگل سرچ کنسول شناخته می شود، یکی از بهترین ابزارهای گوگل است که هر مدیر وبسایت و وبمستری، باید آن را بشناسد و نحوه استفاده از آن را نیز بداند.

گوگل وبمستر تولز یا ابزار وبمستر گوگل که به تازگی با نام گوگل سرچ کنسول شناخته می شود، یکی از بهترین ابزارهای گوگل است که هر مدیر وبسایت و وبمستری، باید آن را بشناسد و نحوه استفاده از آن را نیز بداند.

گوگل وبمستر تولز امکانات بسیار زیادی در اختیار کاربر قرار می دهد که از جمله آنها می توان به نمایش آمار و اطلاعات، نمایش جایگاه در گوگل، نمایش لینک های شکسته، تنظیم دامنه پیشفرض و … اشاره نمود. همه این امکانات می تواند در بهبود رتبه سئو سایتتان تأثیر گذار باشد.

وگل سرچ کنسول یا گوگل وبمستر تولز چیست؟

گوگل وبمستر تولز یک ابزار بسیار با ارزش است که گوگل در اختیار مدیران سایت ها و وبمسترها قرار داده است. در آپدیت جدید گوگل وبمستر تولز همراه با تغییر اسم آن به گوگل سرچ کنسول  تفاوتی در عملکرد آن با ورژن قبلی رخ نداده است و فقط برخی امکانات جدید به آن اضافه شده است.

اولین کاری که باید برای استفاده از این ابزار انجام دهید، ثبت سایت خود در گوگل وبمستر تولز و ایجاد حساب گوگل می باشد.

بعد از ثبت سایت در گوگل وبمستر قادر خواهید بود، اطلاعات سایت خود را مشاهده کنید و از قابلیت های ارزشمندی که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد بهره مند شوید. برای مثال شما می توانید آمار کلیک هایی که از گوگل دریافت کرده اید را ببینید و مشاهده کنید چه افرادی لینک سایت شما را در نتایج گوگل دیده اند اما کلیک نکرده اند!

همچنین می توانید تمام بک لینک هایی که به سایت شما داده شده است را نیز مشاهده کنید و کلی امکانات دیگر که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

بهتر است بدانید، تک تک اطلاعاتی که این ابزار به شما می دهد، می تواند بسیار ارزشمند و کاربردی باشد.

برای مثال وقتی بدانید ۹۹% کاربران بعد از دیدن لینک سایت شما در نتایج گوگل، بر روی آن کلیک نکرده اند، در می یابید که در عنوان محتوای شما مشکلی وجود دارد و به اندازه کافی نتوانسته است کاربران را جذب نماید. با تغییر عنوان یا توضیحات متا، می توانید نرخ کلیک را افزایش دهید.

توجه داشته باشید که نرخ کلیک یا CTR یکی از مهم ترین فاکتورهای موثر در سئو و رتبه بندی وبسایت ها محسوب می شود.

کاربرد ابزار وبمستر گوگل

ابزار وبمستر گوگل کاربردها و استفاده های بسیاری دارد، اما کاربرد اصلی آن در نمایش اطلاعات و آمارهایی است که در نهایت با بهره بردن از آن ها به شکل صحیح می توانیم رتبه سئو سایت خود را افزایش دهیم.

با جرات می توان گفت اگر بیشتر قابلیت ها و آمارهایی که ابزار سرچ کنسول گوگل در اختیار شما می گذارد را هوشمندانه به کار بگیرید، قادر خواهید بود رتبه سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل افزایش دهید.

با گوگل وبمستر می توانید جایگاه میانگین سایت خود را برای هر کلمه کلیدی مشاهده کنید و با توجه به آن، استراتژی مناسب را در پیش بگیرید. همچنین می توانید با بررسی تمامی لینک های سایت خود، لینک هایی که از سایت های اسپم دریافت شده اند را شناسایی و Disavow کنید و خود را از پنالتی یا جریمه های گوگل حفظ کنید. 

همچنین در بخش crawl، شما قادر هستید صفحات و پیج های مشکل دار سایتتان را مشاهده کنید و می توانید آنها را اصلاح کنید. بعد از اصلاح تمامی این صفحات، می توانید به گوگل اجازه دهید تا بدون مشکل سایت شما را ایندکس کرده و رتبه سایتتان را بالاتر ببرد.

به طور خلاصه می توان گفت، گوگل وبمستر، ابزاری است که به کمک خدمات ارائه شده توسط آن می توانیم رتبه سئو سایت خودمان را افزایش دهیم و در این راه از هر ابزار دیگری بهتر عمل می کند.

اهمیت معرفی سایت به گوگل وبمستر

اولین کاری که برای راه اندازی ابزار سرچ کنسول گوگل باید انجام دهید، معرفی سایت خود به گوگل وبمستر است.

اهمیت معرفی سایت به گوگل وبمستر وقتی مشخص می شود که، ممکن است خطاهایی بکنید که گوگل بخواهد شما را بصورت دستی پنالتی کند. اگر در این سیستم عضو نباشید، بدون اینکه متوجه بشوید از طرف گوگل پنالتی می شوید! اما اگر سایت خود را در ابزار وبمستر گوگل ثبت کرده باشید، گوگل با پیغامی که برای شما می فرستد، شما را از این قضیه آگاه می سازد پس ممکن است بتوانید این جریمه را برطرف کنید و سایت خود را نجات دهید. 

اما معرفی سایت به گوگل وبمستر فقط همین یک کاربرد را ندارد...

اگر سایتتان را در گوگل وبمستر ثبت کرده باشید، گوگل به شما پیغام های دیگری نیز خواهد داد. به عنوان مثال به شما پیغام می دهد که دامنه اصلی خود را انتخاب کنید یا مثلا از شما می خواهد، ارورهایی که در هنگام کراول کردن سایت شما پیش آمده است را چک کرده و آنها را برطرف کنید.

اگر بخواهم به طور کلی بگوییم، اهمیت معرفی سایت به ابزار وبمستر گوگل آنجاست که گوگل از طریق این پنل با سایت شما در ارتباط است و علاوه بر قابلیت ها و امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد،در پیغام های خود توصیه هایی در راستای بهبود کیفیت سئو سایتتان به شما می کند.

آموزش ثبت سایت در گوگل وبمستر

تا به اینجا با اهمیت و کاربرد ابزار وبمستر گوگل آشنا شدیم. اکنون می خواهیم نحوه ثبت سایت در گوگل وبمستر و در واقع چگونگی اتصال سایت شما به کنسول جستجوی گوگل را به صورت کامل و گام به گام به شما آموزش بدهیم.

توجه کنید که ثبت سایت در گوگل وبمستر کار بسیار آسانی است و اگر در سطح کاملا مبتدی به کنترل پنل هاست آشنا باشید، به راحتی می توانید این اتصال را انجام دهید. در غیر اینصورت توصیه می کنیم از یک فرد آشنا به این امور کمک بگیرید.

1. ورود به صفحه گوگل وبمستر تولز

قبل از هرکاری باید به صفحه اصلی گوگل وبمستر تولز بروید. برای اینکار می توانید عبارت Google Webmaster Tools یا Google Search Console را در گوگل سرچ کنید یا اینجا را کلیک کنید.

2. ورود به حساب گوگل(GMail)  خود

هنگامی که به صفحه گوگل سرچ کنسول می روید، پیغامی را می بینید که از شما می خواهد وارد حساب گوگل یا جیمیل خود شوید.

برای این کار روی گزینه Sign in در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و وارد جیمیل خود شوید. اگر GMail ندارید، توصیه می کنیم حتما همین الان یک حساب برای خود ایجاد کنید. چرا که خیلی از امکانات گوگل به حساب کاربری گوگل نیاز دارد.

پس از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید، دوباره به صفحه گوگل وبمستر تولز هدایت می شوید، اما این بار با این صفحه مواجه می شوید :

3. ثبت آدرس سایت در گوگل وبمستر تولز

همانطور که در عکس قبلی مشاهده می کنید، شما می توانید آدرس وبسایت یا اپلیکیشن اندروید خود را در این قسمت وارد کنید که بحث اصلی ما بر روی وبسایت است. آدرس وبسایت خود را (همراه با http یا https) در این قسمت وارد کنید و سپس بر روی Add کلیک کنید.

4. Verification یا تایید مالکیت وبسایت

پس از اینکه آدرس دقیق سایت خود را وارد کردید، صفحه ای مطابق شکل زیر باز می شود که از شما می خواهد مالکیت سایت خود را تایید کنید :

برای تایید مالکیت سایت می توانید از راهکارهای مختلفی که گوگل پیشنهاد می کند، استفاده کنید. اما در تب Recommended Method  روش ساده ای وجود دارد که خود گوگل در ابتدا پیشنهاد می دهد.

در این روش شما باید یک فایل HTML را در روت هاست خود کپی کنید و سپس گوگل متوجه می شود که این سایت متعلق به شما می باشد.

برای این کار، ابتدا فایل HTML موردنظر را از طریق لینکی که گوگل به شما می دهد دانلود کنید. سپس وارد فایل منیجر در کنترل پنل هاست خود شوید و این فایل را در پوشه public_html یا همان روت کپی کنید. پس از گذراندن این مراحل، بر روی گزینه Verify در پایین صفحه کلیک کنید.

اگر عملیات Verification را به درستی انجام دهید، در این مرحله سایت شما کاملاً به سرچ کنسول گوگل متصل می شود و پس از گذشت از این مرحله به طور خودکار وارد پنل مدیریت گوگل وبمستر سایت خود می شوید.

نکته بسیار مهمی که باید مورد توجه خود قرار دهید، این است که، اگر سایت شما دارای SSL یا https باشد، امکان دارد سایت شما با 4 URL مختلف شناخته شود. یعنی به شکل های https://example.com ، http://www.example.com ، http://example.com و https//www.example.com .

بهینه سازی تنظیمات گوگل وبمستر تولز

اکنون که سایت خود را به گوگل کنسول معرفی کرده اید، لازم است که ابتدا یک سری تنظیمات را برای بهینه سازی انجام دهید.

1. تعیین دامنه اصلی

در بالا گفته شد که اگر سایت شما دارای SSL یا https باشد، دارای ۴ نسخه URL و اگر SSL نداشته باشد ۲ نسخه URL بدون www و با www خواهد داشت، که لازم است همه ی آنها را در پنل گوگل وبمستر تولز وارد کنید.

حال باید یکی از این دامنه ها را به عنوان دامنه اصلی به گوگل معرفی کنید، چرا که این موضوع در سئو حائز اهمیت است و اگر به درستی تنظیم نشود می تواند باعث ایجاد 4 نسخه از سایت شما گردد! در این حالت از هر محتوایی که تولید می کنید ۳ محتوای یکسان دیگر نیز تولید می شود که همگی کپی می باشند و این رتبه سئو سایت شما را تهدید می کند.

برای اینکار، هنگامی که در صفحه اصلی سرچ کنسول گوگل هستید، بر روی آدرسی که می خواهید به عنوان دامنه اصلی انتخاب شود، کلیک کنید.

توصیه ما به شما این است که ترجیحا نسخه https و بدون www را انتخاب کنید. زیرا علاوه بر ظاهر امن https، به دلیل نبودن www ، آدرس URL سایت شما کوتاه تر و اصطلاحا Seo-Friendly می شود.

حال بر روی علامت چرخ دنده در گوشه سمت راست، کلیک کنید و سپس گزینه  Site Setting را انتخاب کنید. 

اکنون در قسمت Preferred Domain می توانید مشاهده کنید که چند گزینه برایتان نمایش داده می شود. منظور هر گزینه به ترتیب در زیر آمده است :

  • هیچ دامنه اصلی انتخاب نمی کند.

  • دامنه اصلی را بر روی URL با www و پروتکل http قرار می دهد.

  • دامنه اصلی را بر روی URL بدون www و پروتکل http قرار می دهد.

  • دامنه اصلی را بر روی URl با www و پروتکل https قرار می دهد.

  • دامنه اصلی را بر روی URl بدون www و پروتکل https قرار می دهد.

ما به هیچ وجه انتخاب گزینه اول را پیشنهاد نمی کنیم! زیرا همانطور که اشاره شد، گوگل گفته است اگر دامنه اصلی سایت خود را مشخص نکنید، ممکن است برای مثال  URL های با www و بدون www را به عنوان دامنه های جداگانه تشخیص دهد!

طبیعی است اگر این اتفاق بیافتد علاوه بر احتمال ایجاد محتواهای کپی شده و یکسان، تاثیر بک لینک ها و لینک سازی هایی که انجام می دهید بسیار کم می شود، زیرا در واقع ارزش بک لینک ها بین ۲ یا ۴ سایت جداگانه تقسیم می گردد!

توصیه دیگر این که از دامنه غیراصلی خود به دامنه اصلی خود ریدایرکت ۳۰۱ بدهید. در این حالت تمام کاربرانی که حتی به اشتباه آدرس با www شما را وارد کنند،  URL بدون www شما را در آدرس بار خواهند دید که هم برای UX مناسب است هم برای سئو.

2. تعیین International Targeting

اگر به گوگل بگویید که مخاطبان هدف شما در چه کشوری هستند، بسیار می تواند به شما کمک کند، چرا که گوگل اخیرا در تلاش است، نتایج جستجو را مطابق با لوکیشن جستجو گران بهبود دهد.

اگر دامنه محلی مانند .ir یا .uk یا .us داشته باشید، خود گوگل متوجه این موضوع می شود، اما اگر دامنه های دیگری مانند .com ، .net  یا .org دارید، باید خودتان کشور مورد نظر خود را تعیین کنید.

برای اینکار به منوی International Targeting مراجعه کنید و منطقه خود انتخاب نمایید.

به همین سادگی!

اکنون سایت شما در پنل ابزار گوگل وبمستر ثبت شده است و قادر هستید از امکانات این ابزار بهره ببرید.

گوگل وب مستر دارای قابلیت ها و امکانات فوق العاده ای می باشد. در این قسمت قصد داریم برخی از مهمترین قابلیت های آن را معرفی کنیم، نحوه کار با آن را آموزش بدهیم و همچنین یک سری نکات برای استفاده از این قابلیت ها را به شما بگوییم. 

1. ثبت سایت مپ

سایت مپ (Site Map) به هرچه سریع تر ایندکس شدن سایتتان کمک می کند.

البته توجه کنید که اگر شما یک سایت با ۱۰۰ صفحه داشته باشید، شاید موضوع سایت مپ خیلی اهمیت نداشته باشد اما در صورتی که یک سایت با هزاران صفحه داشته باشید، قطعا این موضوع به کمک شما می آید و سبب می شود صفحات سایت شما بسیار سریعتر ایندکس شود.

برای ثبت سایت مپ در پنل گوگل وبمستر تولز ، ابتدا باید آدرس سایت مپ خود را داشته باشید. آدرس سایت مپ خود را باید از مدریت سایت خود پیدا کنید و یا آن را بسازید.

بعد از پیدا کردن سایت مپ خود، آدرس آن را کپی کنید و در پنل ابزار گوگل وبمستر در قسمت  Crawl > Sitemap گزینه Add Sitemap را انتخاب و URL که کپی کرده اید را در این قسمت وارد کنید.

با این کار شما سایت مپ خود را در گوگل وب مستر ثبت کرده اید و از این طریق در کوتاه ترین زمان، تمامی صفحات سایت شما ایندکس خواهد شد.

بعد از گذشت چند روز، نموداری همانند عکس زیر در پنل گوگل وب مستر خود مشاهده خواهید کرد که نشان دهنده تعداد صفحات، عکس ها و موارد مختلف ایندکس شده از سایت شما می باشد.

2. منوی Search Analytics

سرچ آنالیتیکس را شاید بتوان به عنوان بهترین و با ارزش ترین ابزار سرچ کنسول گوگل دانست!

در این ابزار می توانید اطلاعات فوق العاده کاملی درمورد تعداد کلیک هایی که دریافت کرده اید، جایگاه سایتتان در نتایج گوگل و حتی درباره اینکه چه تعداد از افراد لینک سایت شما را در نتایج گوگل دیدند اما کلیک نکردند، بدست آورید!

به جرأت می توان گفت با در دست داشتن این اطلاعات، قادر خواهید بود رتبه سئو سایت خود را افزایش دهید.

کلیات این صفحه به این شکل است که نشان می دهد با چه کلمات کلیدی، چه میانگین رتبه ای دارید و از میان کسانی که لینک سایت شما را در نتایج دیده اند، چه تعداد بر روی سایت شما کلیک کرده اند.

در نمواداری که مشاهده می کنید 4 پارامتر وجود دارد که در سرچ کنسول جدید با کلیک بر روی هرکدام می توانید نمودار مربوط به آن را ببینید. برای آشنایی و درک بهتر، توضیحاتی در مورد این پارامترها آورده ایم.

Clicks  : تعداد کلیک هایی که برای کلمه کلیدی بر روی لینک سایت شما در نتایج SERP گوگل شده است.

Impression  : تعداد دفعاتی که لینک سایت شما برای کلمه کلیدی در نتایج SERP گوگل دیده شده است.

CTR  : مخفف عبارت Click Through Rate است، یعنی نسبت کلیک به نسبت بازدید، که به درصد نشان داده می شود.

Position  : میانگین جایگاه سایت شما در آن کلمه کلیدی در نتایج SERP گوگل را نشان می دهد.

مشاهده و دانستن این اطلاعات تا وقتی که استفاده از آن ها را ندانید به دردتان نخواهد خورد. خبر خوب این است که می خواهیم چگونگی استفاده از این اطلاعات را به شما آموزش دهیم.

  • تعیین تعداد دقیق سرچ هر کلمه کلیدی

اگر شما در ابتدای کسب و کار خود یا شروع نگارش یک مقاله جدید، می خواهید درمورد کلمات کلیدی تحقیق کنید، به ابزارهایی مانند  Google Keyword Planner  ، KWFinder  و… نیاز خواهید داشت. اما هیچ کدام از این ابزارها عددهای درست و دقیقی به شما نخواهند داد و صرفا برای نمایش معیاری نسبی از میزان محبوبیت هستند.

اگر بخواهید به تعداد دقیق سرچ یک کلمه کلیدی دست پیدا کنید، تنها راه گوگل ادوردز می باشد که با توجه به قیمت سرسام آور دلار، نیاز به هزینه بسیار زیادی است که اصلاً اقتصادی نمی باشد.

اما پس از اینکه کسب و کار شما به راه بیافتاد و تقریبا یک ماه از فعالیت شما بگذرد، اطلاعات این منو از گوگل کنسول برای شما آشکار می شود و می توانید به صورت کاملاً دقیق ببینید با هر کلمه کلیدی چند بار دیده شده اید!

نکته مثبت دیگر این است که کلماتی که در اینجا می بینید، کلماتی هستند که سایت شما با آنها در نتایج جستجو دیده شده است. بنابراین اگر کمی دقت کنید، می توانید برای این کلمات محتوای عالی ایجاد کنید. آنگاه می بینید که به راحتی رتبه شما در آن کلمات افزایش پیدا می کند.

  • تعیین استراتژی های تولید محتوا

پس از اینکه از تعداد دقیق سرچ هر کلمه کلیدی مطلع شدید، می توانید استراتژی های تولید محتوا و بازاریابی محتوا خود را تعیین کرده یا بازآرایی کنید!

فرض کنید یک کلمه کلیدی قدرت فوق العاده بیشتری از آنچه تصور می کردید داشته است! تنها کاری که باید انجام دهید، سرمایه گذاری بیشتر روی آن است. به مطلب مربوطه لینک های بیشتری با انکرتکست همان کلمه کلیدی بدهیم، طول آن محتوا را بیشتر کنیم، در آن صفحه از مولتی مدیا استفاده کنیم، سرعت آن صفحه را بهینه کنیم و …!

  • افزایش CTR  و رتبه سئو

یکی از مهمترین کاربردهای سرچ کونسول گوگل، استفاده از آن در جهت افزایش CTR و افزایش رتبه سئو سایت می باشد.

CTR  یکی از موارد نادری است که گوگل رسما تاثیر آن را در سئو اعلام کرده است. از لحاظ عقلانی هم طبیعی است! هرچقدر CTR لینک سایت شما در نتایج SERP گوگل بیشتر باشد، نشان دهنده این است که لینک شما جذاب تر است و گوگل این طور برداشت می کند که محتوای شما با آن کلمه کلیدی سرچ شده، تناسب محتوایی بیشتری دارد! بنابراین رتبه شما را بالاتر می برد.

3.منوی Links to Your Site

حتما تا بحال برای track کردن یا ردیابی بک لینک ها و لینک بیلدینگ های رقیبان و یا حتی خودتان، از ابزارهای مختلفی استفاده کرده اید.

برخی از این ابزارها مانند Moz  و … ابزارهای فوق العاده قدرتمندی هستند اما مدتی زمان لازم است تا تمامی بک لینک های یک سایت را شناسایی کنند و آمار مربوط به آن را آپدیت کنند.

اما ابزار وبمستر گوگل اینگونه نیست! شاید نتوانید از این قابلیت برای ردیابی لینک بیلدینگ های رقیبانتان استفاده کنید اما می توانید از آن در سایت خود بهره ببرید. این منو در واقع کاملترین بخشی است که می توانید کل بک لینک های خود را در آن مشاهده کنید. درضمن این منو از هر ابزار دیگری زودتر آپدیت می شود و بک لینک های شما را سریع تر پیدا می کند.

4. منوی Internal Links

این منو همانند منوی قبلی، لینک ها را نشان می دهد با این تفاوت که لینک های داخلی در آن نشان داده می شوند.

با استفاده از این ابزار شما می توانید ببینید به هر کدام از صفحات سایتتان، چه تعداد لینک داخلی داده شده است. همچنین می توانید URL صفحه دلخواه را وارد کنید و ببینید چه تعداد لینک داخلی به این صفحه داده شده است .

نکته ای که باید مورد توجه خود قرار دهید این است که، شما باید از صفحات ارزشمند و با کیفیت خود به صفحات ضعیف لینک بدهید و رتبه آنها را افزایش دهید. به کمک این ابزار به خوبی می توانید این مورد را تشخیص داده و اگر بک لینک های کمتری به صفحات ضعیف خود دارید، تعداد آنها را افزایش دهید. 

5. منوی Manual Action

توصیه می کنیم در لینک بیلدینگ سایت خود دقت لازمه را  داشته باشید و تا می توانید از تکنیک های سئو کلاه سفید استفاده کنید.

الگوریتم های گوگل بسیار هوشمندتر از آن است که شما فکر می کنید و اگر از راه های درست استفاده نکنید، ممکن است گیر بیافتید و توسط گوگل جریمه شوید.

حال فرض کنید گوگل بخواهد شما را جریمه کند. در بعضی مواقع ممکن است شانس بیاورید و بصورت دستی پنالتی شوید که در اینصورت در منوی Manual Action این موضوع به شما اعلام می شود. این بزرگترین لطفی است که گوگل در حقتان می کند؛ حتی شاید بتوانید گناه خود را از کارنامه خود پاک کنید. بنابراین توصیه می کنیم، هر از گاهی به این بخش سر بزنید.

6. منوی Mobile Usability

قطعا می دانید که امروزه استفاده از تلفن های همراه و گوشی های هوشمند بسیار افزایش یافته است و حتی در بعضی موارد از کامپیوتر و لپ تاپ های شخصی نیز بیشتر شده است!

اگر به آمارهای بازدید سایت خود در گوگل آنالیتیکس نگاهی بیاندازید، مشاهده می کنید، درصد کاربران گوشی های هوشمند بسیار زیاد است و در برخی موارد از درصد کاربران دسکتاپ نیز پیشی می گیرد.

به همین خاطر این موضوع بسیار حائز اهمیت است که سایت خود را برای گوشی های هوشمند بهینه سازی کنیم و می توانیم برای این کار از سرچ کنسول گوگل کمک بگیریم.

منوی Mobile Usability به ما اطلاعاتی درباره میزان بهینه بودن سایت برای نسخه گوشی می دهد. بنابراین حتما این منو را بررسی و اشکالات موجود در آن را برطرف نمایید.

این نکته را در نظر داشته باشید که نتایج SERP گوگل در دسکتاپ و گوشی با یکدیگر اندکی متفاوت است و اساس این تفاوت چنین اشکالاتی است! پس حتما به آنها توجه کنید تا کاربران گوشی را از دست ندهید!

امیدواریم توضیحاتی که داده شد برای استفاده از ابزار سرچ کنسول گوگل کافی باشد و شما بتوانید با این ابزار رتبه سئو سایت خود را بهبود دهید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
چطور از گوگل وبمستر تولز ( google webmaster tools ) استفاده کنیم؟
تسهیل گستر 27 اسفند 1397
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


ده مهارت صنعت فناوری اطلاعات در سال 2018
نرخ بیکاری در زمینه صنعت فناوری اطلاعات از گذشته تا کنون بسیار پایین بوده است و به ‌ویژه در برخی از مهارت‎های این حوزه مثل مهندسی شبکه، امنیت و توسعه‌ دهندگان نرم‌افزار پایین ‌تر از یک درصد گزارش می ‎شود.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو