مهندس علیرضا غضنفری در همایش تبریز هوشمند مطرح کرد: لزوم تدوین برنامه جامع تبریز هوشمند

مهندس علیرضا غضنفری گفت: برای رسیدن به شهر هوشمند باید برنامه جامع تبریز هوشمند تدوین شود.

در نخستین همایش شهر هوشمند که با حضور رییس شواری اسلامی شهر، شهردار تبریز و تنی چند از مدیران شهرداری برگزار شد، مدیر عامل شرکت تسهیل گستر که با موضوع «شهر هوشمند و کسب و کارهای شهری» سخنرانی می کرد گفت: باید بسترهای لازم فراهم گردد تا فرآیندهای کاری سازمان و کسب و کارهای شهرمان را الکترونیکی کنیم.


وی افزود: باید از استارت آپ ها و فعالان تجارت و کسب و کار الکترونیکی حمایت شود تا پول و سرمایه وارد چرخه پولی شهر گردد تا به واسطه آن، مسئولان و مدیران شهری بتوانند در آبادانی و توسعه شهرمان با دستی بازتر بکوشند.


وی با تأکید بر اهمیت و نقش تجارت الکترونیکی در افزایش بهره وری و فروش بنگاه های اقتصادی شهر و تأثیر آن بر ایجاد درآمدهای پایدار و دائما در حال رشد برای شهر گفت: وب سایتی مثل علی اکسپرس (Aliexpress.com) در چین، تنها در یک روز، معادل 350 هزار میلیارد تومان فروش داشت، در حالی که متوسط ارزش صادرات نفت ایران در سال 96 در هر روز کمتر از 2 هزار میلیارد تومان بوده است.



مدیر عامل شرکت تسهیل گستر در همین رابطه و با ارائه آمارهایی از تأثیر تجارت الکترونیکی بر اقتصاد شهرها و کشورها گفت: ما باید بتوانیم کسب و کارهای شهرمان را به درستی الکترونیکی کنیم و با استفاده از ابزار اینترنت، محصولات و خدمات کسب و کارهای شهرمان را بر روی میز مشتریان در سراسر ایران و جهان قرار دهیم.


وی در پایان با اشاره به تجربه 21 ساله خود در کمک به الکترونیکی کردن کسب و کارها گفت: با تجارت الکترونیکی؛ می توان توسعه تجارت، افزایش فروش و به دنبال آن افزایش درآمدهای پایدار شهری را محقق نمود.


همچنین در ابتدای این همایش دکتر شکور اکبرنژاد با بیان اینکه هوشمند سازی شهر در موضوع اقتصاد شهری و کیفیت زندگی تاثیرگذار است گفت: با استفاده از ابزارها و زیرساخت های اطلاعاتی می توان به این موضوع دست پیدا کرد.


رئیس شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنانش به موضوع شفافیت در موضوع شهر هوشمند اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در شهرهای توسعه یافته و هوشمند یک شهروند می تواند نحوه هزینه کرد مالیات پرداختی اش را رصد کند اما در کشور ما به دلیل نبود این شفافیت، رغبتی برای پرداخت عوارض و مالیات وجود ندارد.



در ادامه همایش، شهردار کلانشهر تبریز نیز با بیان اینکه لازمه هوشمندسازی تبریز تحقق مدیریت واحد شهری است گفت: باید زیرساخت های لازم برای هوشمند کردن شهرها ایجاد شود.
شهردار تبریز افزود: در چشم انداز ۱۲ ساله تبریز که به تصویب شورای شهر رسید یکی از چهار فصل این چشم انداز موضوع شهر هوشمند بود که باید تلاش کنیم به این مهم دست پیدا کنیم.



گفتنی است در این همایش همچنین رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر و مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری نیز دیدگاه های خود را در خصوص تبریز هوشمند مطرح نمودند. در انتهای این همایش نیز از تمبر یادبود تبریز هوشمند رونمایی شد.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
مهندس علیرضا غضنفری در همایش تبریز هوشمند مطرح کرد: لزوم تدوین برنامه جامع تبریز هوشمند
تسهیل گستر 15 دی 1397
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


با حضور استاندار آذربایجان شرقی: همایش « تبریز هوشمند » برگزار می شود
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو