چگونه فالوئرهای اکانت بیزینسی لینکدین را افزایش دهیم؟

حضور در شبکه های اجتماعی برای هر کسب‌وکاری اقدامی حیاتی محسوب می‌شود. حیاتی از این جهت که حضور پررنگ و فعال در این شبکه‌ها باعث می‌شود که مشتریان، مخاطبان و هرکسی که به‌طور بالقوه‌ در زمرۀ دنبال‌کنندگان شما می‌تواند قرار بگیرد، راحت‌تر به شما اعتماد کند.

حضور در شبکه های اجتماعی برای هر کسب‌وکاری اقدامی حیاتی محسوب می‌شود. حیاتی از این جهت که حضور پررنگ و فعال در این شبکه‌ها باعث می‌شود که مشتریان، مخاطبان و هرکسی که به‌طور بالقوه‌ در زمرۀ دنبال‌کنندگان شما می‌تواند قرار بگیرد، راحت‌تر به شما اعتماد کند.

در بیشتر مواقع، وقتی صحبت از شبکۀ اجتماعی می‌شود، بسیاری یاد اینستاگرام یا فیس‌بوک می‌افتند؛ اما در کنار این دو شبکۀ اجتماعی که شاید بیشتر برای جذب مخاطب یا مشتری یا ایجاد آگاهی دربارۀ برند مورد استفادۀ هر کسب‌وکاری قرار می‌گیرند، شبکه اجتماعی تجاری و اشتغال‌محور لینکدین قرار دارد که باعث ایجاد تعامل عمیق‌تر، حرفه‌ای‌تر، سازمان‌یافته‌‌تر و تجاری‌تری بین کسب‌وکارها، کارفرمایان، کارمندان و افراد جویای کار می‌شود.

در این مطلب قصد داریم به بررسی چگونگی افزایش فالوئرهای اکانت بیزینسی لینکدین بپردازیم.


ضرورت ایجاد صفحۀ لینکدین شرکتی

لینکدین در کنار اینکه امکان ایجاد یک صفحۀ شخصی را با دو پلن پایه (رایگان) و پرمیوم (پولی) در اختیار شما قرار می‌دهد، اجازۀ راه‌اندازی یک صفحۀ اختصاصی برای کسب‌وکار شما را نیز می‌دهد. در لینکدین به‌خاطر حضور فعال کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، ساخت یک صفحۀ اختصاصی و تولید محتوا در آن صفحه برای بیزینسی که دارید، باعث می‌شود که جنبۀ سازمانی و تجاری بیزینس شما بیشتر و بهتر مورد توجه دیگران قرار گیرد و به دنبال آن، امکان همکاری‌های گسترده‌تری در حوزۀ کاری‌تان برایتان فراهم ‌شود.

بعد از ساخت اکانت بیزینسی است که باید دنبال مخاطب یا همان فالوئر باشید. به‌طور معمول، اگر کسب‌وکارتان از قبل دایر بوده باشد و به عبارتی این صفحه اولین حضور شما (در قالب اکانت بیزینسی) در شبکۀ اجتماعی لینکدین است، طبیعتاً کارمندان شما اولین کسانی هستند که شما را دنبال می‌کنند. اما برای ادامۀ فعالیت در این فضا و افزایش فالوئرهای خود باید روند متفاوتی نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی در پیش بگیرید.

آغاز فعالیت در اکانت شرکتی لینکدین

مانند هر شبکۀ اجتماعی دیگر، در لینکدین نیز اگر قرار بر این است که تماشاگر نباشید، نیاز به فالوئر بیشتری دارید تا به این ترتیب اثرگذاری بیشتری روی دیگران داشته باشید. برای افزایش فالوئرهای اکانت شرکتی (بیزینسی) لینکدین، چارچوب مشخص و قاعده‌مندی خاصی وجود ندارد. همان‌طور که در اینستاگرام، یوتیوب، فیس‌بوک و… بعضاً محتواهای بسیار سطح پایین و خارج از استاندارد و عرفی باعث افزایش چندصد‌برابری فالوئرها می‌شود.

اما در لینکدین به‌خاطر ذات تجاری و اشتغال‌محوری که دارد، باید رویۀ متفاوتی را در پیش بگیرید. اگر هنگام خواندن این مقاله در ابتدای راه هستید، احتمالاً با وجود اینکه وقت زیادی برای تولید محتوا در لینکدین گذاشته‌اید، بازدیدکنندۀ‌ چندانی ندارید و به‌تبع آن، کسی هم صفحۀ بیزینسی شما را فالو نکرده است.

پس با ادامۀ این مقاله همراه باشید تا نکاتی برای افزایش فالوئر اکانت بیزینسی لینکدین را با هم مرور کنیم.


اقدامات لازم قبل از شروع فعالیت جدی

بهتر است قبل از اینکه در اکانت بیزینسی لینکدین خود فعالیت جدی داشته باشید، مطمئن شوید که موارد زیر را به‌روز و به‌درستی وارد کرده‌اید. همچنین نیاز است که این اطلاعات با اطلاعاتی که شما در سایر شبکه‌های اجتماعی وارد کرده‌اید، یکسان باشد. این موضوع مانند این است که شما هیچ‌وقت کسی را برای بازدید از یک سایت نیمه‌کاره نمی‌فرستید، پس دلیلی هم ندارد که دنبال مخاطب و بازدیدکننده برای صفحۀ لینکدین نصفه‌کارۀ خود باشید.

اطلاعاتی که باید به‌درستی و به‌صورت کامل وارد کرده باشید:

  •     عکس بنر

  •     عکس پروفایل

  •     تگ‌لاین

  •     دکمۀ سفارشی

  •     توضیحات

  •     آدرس سایت

  •     نوع فعالیت

  •     اندازۀ سازمان یا شرکت

  •     نوع سازمان

  •     شماره‌تلفن

  •     سال تأسیس

همۀ این عناصر را، وقتی با اکانت ادمین وارد لینکدین می‌شوید، می‌توانید تغییر دهید. این موضوع را به‌ خاطر داشته باشید که این اطلاعات باید با اطلاعاتی که در شبکه‌های اجتماعی دیگر ثبت کرده‌اید، یکسان باشد.

11 ترفند برای افزایش فالوئر اکانت بیزینسی لینکدین ۱۱ ترفند برای افزایش فالوئر اکانت بیزینسی لینکدین

حالا که صفحۀ شما کاملاً به‌روز شده است، می‌توانید فعالیت اصلی و جدی خود را برای افزایش فالوئر و مخاطب شروع کنید. در ادامه به ۱۱ نکته‌ای اشاره می‌شود که به شما کمک می‌کند مخاطبانی تعاملگر جذب کنید؛ اما به یاد داشته باشید که همیشه کیفیت مهم‌تر از کمیت است. اینکه فالوئر کمتری داشته باشید، اما تعامل آن‌ها با شما بیشتر باشد، بسیار بهتر است.

۱) محتوای عالی تولید کنید.

نکتۀ اصلی ایجاد یک استراتژی قدرتمند در شبکۀ اجتماعی، تولید محتوای عالی و بی‌نقص است. این موضوع، وقتی نوبت به اکانت شرکتی (بیزینسی) لینکدین می‌رسد، حتی بیشتر از قبل هم اهمیت پیدا می‌کند. صفحۀ شما باید یک قطب محتوا باشد، طوری‌ که بازدیدکننده‌ها در صفحۀ شما با یک محتوای عالی روبه‌رو ‌شوند تا آن‌ها را مطلع کرده و آموزش ‌دهد. اگر آن‌ها محتوایی را که شما تولید می‌کنید دوست داشته باشند، صفحۀ شما را دنبال می‌کنند. به همین سادگی!


این محتوا می‌تواند ترکیبی از یک محتوای شخص ثالث (محتوای دیگران) و محتوای سایت شما باشد. بسیاری از سوشال مدیا مارکترها از قانون ۱-۱-۴ پیروی می‌کنند که می‌گوید برای هر ۶ پست، ۴ پست باید از یک منبع شخص ثالث باشد، یک پست از بلاگ خودتان و یک پست هم دربارۀ سرویس یا خدمتی که ارائه می‌دهید.

لینکدین ابزار داخلی بسیار خوبی برای برای منبع‌دهی شخص ثالث در اختیار شما می‌‌گذارد که آن را می‌توانید با کلیک‌کردن روی تب Content پیدا کنید.

۲) به‌طور مرتب و پیوسته پست بگذارید.

پیوستگی در پست‌گذاری به اندازۀ تولید محتوای خوب اهمیت دارد. لینکدین اذعان دارد که صفحه‌ای که هفته‌ای حداقل یک پست می‌گذارد، تا ۲ برابر تعامل بیشتری دریافت خواهد کرد. هرچقدر افراد با پست‌های شما درگیری و تعامل بیشتری پیدا کنند، بازدید پست شما نیز بیشتر می‌شود؛ چون به‌تبع آن، پست شما در فید افراد بیشتری نمایش داده خواهد شد.

بعضی‌ها توصیه می‌کنند که برای هر دو اکانت بیزینسی و شخصی خود روزی یک پست تولید کنید. این کار باعث می‌شود که بازدید صفحۀ شما افزایش پیدا کند و آن صفحه جلوتر از بسیاری از صفحه‌های دیگر قرار گیرد. درواقع این کار نیازمند پیداکردن و تولید محتوای بیشتری خواهد بود.

۳) آدرس صفحه را به امضای ایمیل خود اضافه کنید.

یکی از راه‌های بسیار ساده و تأثیرگذار برای افزایش فالوئر اکانت بیزینسی لینکدین، اضافه‌کردن آدرس صفحۀ شرکتی لینکدین به امضای ایمیل است. به این ترتیب که اگر شما به جایی یا کسی ایمیل دهید و آن دریافت‌کننده به کسب‌وکار شما علاقه پیدا کند، احتمال بالایی دارد که بخواهد به صفحۀ شما سر بزند و آن را دنبال کند.

وقتی هم که موضوع ایمیل، خیلی حیاتی و فوری نیست و زمان مناسب است، می‌توانید از طرف مقابلتان درخواست هم داشته باشید:

«بسیار خرسند می‎شویم که شما هم صفحۀ شرکتی ما را در لینکدین دنبال کنید. لینک صفحۀ ما در انتهای ایمیل قرار گرفته است.»

۴) لینک اکانت را در سایت خود قرار دهید.

اگر محتوای سایت شما بازدید‌کننده‌های زیادی دارید، احتمالاً آن‌ها به دنبال محتوای بیشتری از شما خواهند گشت. به این ترتیب، اینکه یک مشتری بالقوه را با آخرین پست‌ها و اخبار دربارۀ کسب‌وکار خود درگیر نگه دارید، بسیار آسان خواهد شد و باعث می‌شود که مشتری بالقوه یا صرفاً مخاطب شما، برای مشاهدۀ پست‌ها به سایت و اکانت لینکدین شما بازگردد.


به همین دلیل است که اضافه‌کردن یک دکمۀ سفارشی فالوکردن اکانت بیزینسی در سایت، اقدامی حیاتی محسوب می‌شود و به‌سادگی می‌تواند در افزایش فالوئرهای شما مؤثر واقع شود.

معمول‌ترین جایی که این دکمۀ فالوکردن را قرار می‌دهند، هدر و فوتر سایت است. این دکمه زمانی کلیک می‌خورد که شما محتوای مناسبی نیز تولید کرده باشید و مخاطب شما با اسکرول‌کردن آن محتوا، دکمۀ فراخوان به اقدام یا همان Call to Action را مشاهده کند.

برای مثال، شما می‌توانید در بین محتوای خود، جایی که فکر می‌کنید مخاطب بیشترین درگیری را با آن دارد، دکمه‌ای را با این مضمون که «اگر این پست را دوست داشتید، صفحه لینکدین ما را نیز برای پست‌های بیشتر دنبال کنید!» قرار دهید.

۵) از هشتگ Community استفاده کنید.

هشتگ کامیونیتی یا همان هشتگ جامعه یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش فالوئر اکانت بیزینسی لینکدین است؛ چون می‌تواند دقیقاً مخاطب اصلی شما را هدف قرار دهد. به این ترتیب شما قادر خواهید بود همۀ صفحات بیزینسی مرتبط با کسب‌وکار خودتان را در فیدتان ببینید و پست‌ها را لایک کنید و برای آن‌ها کامنت بگذارید تا به این ترتیب خودتان (کسب‌وکارتان) نیز دیده شوید.

شما در اکانت شرکتی خود می‌تواند تا ۳ هشتگ را که نمایندۀ کلیِ کسب‌وکار شماست، انتخاب کنید. ضمن اینکه محدودیتی هم برای اینکه همیشه همین ۳ هشتگ را ثبت کنید ندارید و می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید.

می‌توانید بعد از مدتی که با این هشتگ فعالیت داشتید، آن را تغییر دهید. استفاده از این روش، به‌خوبی می‌تواند باعث افزایش فالوئر اکانت بیزینسی لینکدین شما شود. توجه داشته باشید که این هشتگ با هشتگی که در پست‌های خود می‌توانید استفاده کنید، متفاوت است.

۶) از هشتگ در پست‌هایتان استفاده کنید.

در کنار استفاده از هشتگ‌های کامیونیتی، باید از هشتگ‌های معمول نیز در پست‌های لینکدین خود استفاده کنید. خود لینکدین معمولاً توصیه می‌کند که بین ۳ تا ۵ هشتگ مرتبط با پست را انتخاب کنید و بعضاً خودش نیز هشتگ‌هایی مرتبط با محتوا را به شما پیشنهاد می‌کند.

این کار باعث می‌شود که بازدیدکننده‌های پست شما افزایش پیدا کنند و فالوئرهای شما نیز به دنبال آن زیاد شوند؛ چون با این کار، پست شما به مخاطب هدفتان نمایش داده خواهد شد.

۷) کمپانی‌ها و اینفلوئنسرها را منشن کنید.


این کار هم یکی دیگر از راه‌هایی است که باعث افزایش فالوئر اکانت بیزینسی (شرکتی) لینکدین می‌شود. درواقع، منشن‌کردن کمپانی‌های معروف و اینفلوئنسرهای پردنبال‌کننده باعث افزایش بی‌نظیر و چشمگیر بازدیدکننده‌های شما خواهد شد. البته این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که آن اینفلوئنسر یا شرکت معروف، تعاملی با پست شما داشته باشد؛ یعنی پست را لایک کند یا کامنت بگذارد. مشاهده شده است که در خیلی از مواقع، وقتی چنین تعاملی اتفاق افتاده، بازدید پست تا ۱۴۰۰درصد افزایش پیدا کرده است!

۸) کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنید.

تمامی تبلیغات در لینکدین به‌وسیلۀ اکانت‌های شرکتی انجام می‌شود. به همین خاطر، نیاز است که اطلاعات وارد‌شده در صفحه‌تان به‌روز و درست باشد. به‌خصوص اینکه در این روش شما نیازمند تعیین استراتژی و همچنین تعیین بودجه هستید.

وقتی که شما در حال استفاده از پلتفرم تبلیغاتی لینکدین هستید، چندین هدف پیش پای شما قرار دارد که می‌توانید کمپین خود را براساس آن‌ها اجرا کنید؛ مانند ایجاد آگاهی، جلب توجه و تبدیل. مثلاً اگر در راه‌اندازی تبلیغات لینکدین به دنبال جلب توجه یا همان Consideration هستید، باید تعامل یا همان Engagement را انتخاب کنید که باعث می‌شود:

  •     تعامل با محتوای شما افزایش پیدا کند.

  •     فالوئر اکانت بیزینسی شما افزایش پیدا کند.

۹) مقالۀ شخصی منتشر کرده و آن را به صفحۀ شرکتی لینک کنید.

شما می‌توانید با استفاده از پروفایل شخصی خود در لینکدین، مقاله تولید کنید. این مقاله‌ها مانند هر مقاله‌ای در هر پلتفرم دیگر مانند ویرگول می‌توانند سئو شده و مستقیماً در نتایج گوگل نمایش داده شوند و رتبه کسب کنند.

درست مانند دکمۀ فراخوان به اقدام در ایمیل یا یک بلاگ‌پست در سایتتان، ایجاد یک CTA در انتهای مقالۀ لینکدینتان که در آن از افراد می‌خواهید اکانت شرکتی شما را دنبال کنند، باعث افزایش فالوئر شما خواهد شد. مقاله‌ها در لینکدین معمولاً بازدید زیادی کسب می‌کنند و می‌توانند نقش مهمی در افزایش فالوئرهای اکانت بیزینسی شما ایفا کنند.

۱۰) برای سنجش عملکردتان از آمارها استفاده کنید.

همان‌طور که در بالاتر هم به آن اشاره کردیم، محتوا شاهراه ‌اصلی افزایش فالوئر اکانت شرکتی (بیزینسی) است. اگر به‌طور منظم پست با کیفیت بالا نگذارید، هیچ‌کسی شما را دنبال نخواهد کرد! شما باید به شبکۀ اجتماعی به‌عنوان بازوی توسعه‌دهندۀ نقشۀ بازاریابی محتوایی عالی نگاه کنید. بدون محتوا شما چیزی برای پست‌گذاشتن نخواهید داشت!


با درنظر‌گرفتن این موضوع، باید ببینید که کدام نوع پست و محتوا باعث هیجان‌زده‌شدن و تعامل بیشتر مخاطبان می‌شود. این کار با استفاده از آمارهایی که لینکدین به شما ارائه می‌دهد قابل انجام است. به این ترتیب متوجه می‌شوید کدام محتوا دارد کار می‌کند و کدام‌یک هیچ نوع کارایی ندارد.

مثلاً اگر دیدید که طبق یک الگوی منظم، محتوای ویدئویی عملکرد بهتری نسبت به سایر انواع محتوا ارائه می‌دهد، باید بیشترین تلاش خود را روی تولید محتوای ویدئویی متمرکز کنید. ارائۀ چیزی که مخاطبانتان می‌خواهند، به شما اجازه خواهد داد که فالوئر بیشتری برای اکانت بیزینسی خود جمع کنید.

۱۱) تنها یک راه برای جذب مخاطب آنی وجود دارد.

در انتها نیز به تنها روشی که باعث جذب فالوئر، آن هم به‌صورت آنی، می‌شود، اشاره می‌کنیم: روش «Invite Connections». البته باید به این موضوع اعتراف کنیم که لینکدین رابطۀ چندان خوبی با این کار ندارد؛ چون محدودیت‌های بسیاری برای آن تعیین کرده است. این ویژگی در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و چند ماه بعد هم در دسترس کاربران قرار گرفت.

این ویژگی به صاحبان کسب‌وکارها اجازه می‌دهد که مستقیماً فالوئرهای اکانت بیزینسی خود را افزایش دهند. اگرچه این روش محدودیت‌هایی نیز به دنبال دارد که بعضی از آن‌ها از ابتدا وجود داشتند و بعضی دیگر هم اخیراً به آن اضافه شدند؛ ازجمله:

  •     فقط ادمین‌هایی با کمتر از ۵۰۰ کانکشن اجازه دارند به تمامی مخاطبان خود دعوت‌نامه بفرستند و ویژگی Select All را انتخاب کنند.

  •     ادمین‌های با بیشتر از ۵۰۰ کانکشن باید به‌طور دستی مخاطبان را برای دعوت انتخاب کنند.

  •     فقط کمپانی‌های با کمتر از ۱۰۰هزار فالوئر می‌توانند از ویژگی دعوت‌کردن استفاده کنند.

  •     ادمین‌های با کمتر از ۳ کانکشن روی اکانت شخصی نمی‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.

  •     اعضا فقط یک بار می‌توانند برای فالوکردن اکانت بیزینسی دعوت شوند.

در آخرین به‌روزرسانی لینکدین، محدودیت جدیدی نیز وضع شده است که این محدودیت فقط اجازۀ دعوت از ۵۰ کانکشن را در هر روز به شما می‌دهد.

در ادامه هم برای افزایش فالوئر اکانت بیزینسی لینکدین به چند مورد به‌طور کلی اشاره می‌کنیم که استفاده از آن‌ها می‌تواند باعث افزایش بازدید و فالوئر شود:

  •     از کارمندان خود دعوت کنید که در صفحۀ شرکت فعالیت بیشتری داشته باشند.

  •     صفحۀ خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام معرفی کنید.

  •     در پست‌های خود از عکس بیشتر استفاده کنید.

  •     اگر در یوتیوب فعالیت دارید، ویدئوها را در لینکدین نیز به اشتراک بگذارید.

  •     از اسم کامل شرکت خود برای اکانت شرکتی استفاده کنید.

  •     اخبار کسب‌وکارتان را حتماً در صفحۀ لینکدین به اشتراک بگذارید.

  •     سعی کنید شلوغ‌ترین ساعت‌ها را برای پست‌گذاری انتخاب کنید.

  •     صفحۀ خود را برای موتور‌‎های جست‌وجویی مانند گوگل بهینه کنید.

  •     از موضوعات ترند روز جا نمانید.

در این مطلب سعی کردیم به روش‌های مختلفی جهت افزایش فالوئر اکانت بیزینسی اشاره کنیم. هرچند که استفاده از این روش‌ها به‌طور قطعی و آنی باعث افزایش فالوئر نخواهند شد، اما با استمرار و پیوستگی در رعایت و در‌نظر‌گرفتن این نکات، قطعاً فالوئرهای اکانت شرکتی شما در لینکدین افزایش پیدا خواهد کرد.

نتیجه‌گیری

رشد پیج لینکدین و درگیرکردن مخاطبان بیشتر، مزیت‌های بی‌شماری از قبیل انعکاس وجه مثبت برند، افزایش شهرت برند و افزایش فروش به دنبال خواهد داشت. برای افزایش فالوئر در لینکدین، فارغ از اینکه وضعیت فعلی پیج شما چیست، همیشه راه‌ها و فرصت‌های بی‌شماری برای رشد و توسعه وجود دارد.


عنوان محصولات

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
چگونه فالوئرهای اکانت بیزینسی لینکدین را افزایش دهیم؟
تسهیل گستر, بابک شعبانی 03 آبان 1401
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


هر آنچه در مورد سئو نویسی و محتوای سئو شده باید بدانید
در این مقاله قصد داریم درمورد مفهوم سئو نویسی و مزایای آن برای کسب و کارها و روش های تولید محتوای سئو شده صحبت کنیم با ما همراه باشید.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو