کسب و کار خود را با بازاریابی جاذبه ای درجه بندی کنید

مقدمه ای برای بازاریابی ورودی

هدف اصلی کسب و کار ها موفقیت های مالی است. و کاملا واضح است که دستیابی به این موفقیت آسان نیست.

با اینکه دستیابی به این هدف دشوار است، اما با استفاده از برخی راهنمایی ها و ترفندها امکان صعود به کوه وجود دارد.

بر اساس تجربه ما، هر کسب و کار باید یک نقشه راه بر اساس "ACCD" ایجاد داشته باشد:

  • جذب کنید  (Attract(

  • تبدیل کنید  (Convert)

  • نزدیک شوید  (Close)

  • لذت ببرید  (Delight)


این زنگ زنگ زده؟

بازاریابی guru ست گودین اصطلاح «بازاریابی مجوز» را در سال 2008 معرفی کرد. این تکنیک بازاریابی سنتی (تلویزیون، فضای باز و غیره) است. با بازاریابی مجاز، مشتریان اجازه می دهند که برند بر اساس ترجیحات خود به جای آنکه مانند تبلیغات مزاحم و ناخواسته در زندگی آنها توقف ایجاد کنند٬ به کار خود ادامه دهند. امروزه بازاریابی جاذبه ای می تواند با نظریه گودین مقایسه شود زیرا هر دو آنها در مورد هنر «اجازه» هستند. اما بازاریابی محتوا یک رویکرد ظریف تر و حتی بیشتر مشتری محور است، زیرا اساسا کسب و کار را نه تنها برای تبلیغات و چارچوب در مورد محصولات و خدمات آن بلکه برای ایجاد چشم اندازهای محتوا دوست دارند.

جذب کنید

چگونه غرق در بازاریابی جاذبه ای شوید؟

با توجه به چرخه زندگی خریدار، کسب و کارها برای اولین بار با کسانی ملاقات می کند که کاملا غریبه هستند. هدف هر کسب و کار این است که این غریبه ها را با ایجاد محتوای کیفی (روزنامه ها، وبینارها، مطالعات موردی، و غیره) جذب کند. اما محتوا ایجاد شده چگونه می تواند منجر به کمک شما شود؟ ممکن است این سوال به نظر یک احمقانه باشد اما متاسفانه، برای همه کسب و کارهای در حال اجرا جواب این سوال روشن نیست.

ایجاد محتوای با کیفیت از طریق پست های وبلاگ، شبکه های اجتماعی، فیلم ها و اینفو\رافیک ها٬ یک راه برای جلب توجه به کسب و کار شما، جذب آن بیگانه و در نهایت تبدیل آنها به بازدید کنندگان آنلاین است. علاوه بر این اولین گام در راه موفقیت ، ایجاد آگاهی از برند، اقتدار و نشان دادن این است که شما متخصص در یک زمینه خاص هستید. اما به یاد داشته باشید - فقط محتوای کیفی!

بازاریابی جاذبه ای مناسب برای موتور های جستجو است

در نهایت، نوشتن و تولید محتوا در مورد تخصص خود برای مخاطبان هدف شما٬ کمک خواهد کرد که رتبه بهتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو به دست آورید. در حقیقت، اگر شما درباره موضوعات مورد علاقه مخاطبان خود، موضوعات مربوط به تجارت و آنچه که در واقع در Google، Bing یا سایر موتورهای جستجو می کنند٬ بنویسید و شانس خود را برای پیدا کردن آنلاین خود در موتورهای جست و جو افزایش می دهید. از Trendهای Google استفاده کنید تا ایده بهتری در مورد موضوعات مورد نظر را بدست آورید.سایت خود را از طریق بهینه سازی سایتسئو کنید.

تبدیل تعامل را دنبال کنید

هنگامی که شما موفق به گرفتن توجه غریبه ها و دادن اطلاعات تماس خود شوید، آنها بیشتر مایل به تعامل می شوند و در نهایت تبدیل به مشتری واقعی می شوند. بله، زمانی که شمار زیادی از رقبای آنلاین وجود دارد، جذب بازدید کنندگان به وب سایت شما دشوار است. اما زمانی که آن را مدیریت می کنید،  شروع به ایجاد یک رابطه واقعی است که مهم است!

برای جلوگیری از نابودی، گام بعدی ارائه اطلاعات بیشتر و مربوط به این چشم انداز است. در این مرحله ابزارهای اتوماسیون هدایت راه خوبی برای رسیدن به این هدف هستند. ایجاد کمپین های بازاریابی خودکار با توجه به اولین اقدام بازدید کننده، صفحات بازدید شده، مقالات خواندن، فرم پر شده و ...

به عبارت دیگر، تبدیل بازدید کنندگان آنلاین از طریق  ثبت نام، خواندن، دانلود، و... در صفحات فرود صورت می گیرند. این صفحات فرود باید با تجربه کاربر و قابلیت استفاده مناسب طراحی شوند.

با توجه به تحقیقات، در زمان استفاده از بازاریابی جاذبه ای به جای بازاریابی سنتی هزینه های خرید 62 درصد ارزان تر (143 دلار و 373 دلار) است.

نزدیک منجر به نزدیک شدن

ما فقط دیدیم که چگونه غریبه ها را به بازدید کنندگان وب تبدیل می کنیم و سپس فرم ها را مطابقت می دهیم. با تغییر این رابطه به سرعت رشد فروش، کمک کنید.

از یک سیستم CRMاستفاده کنید که به شما کمک می کند تا از اول اقدامات و عملکرد خود را پیگیری کنید (دانلود ها، ثبت نام ها، اشتراک خبرنامه و ...). مدیریت ارتباط با مشتری (نرم افزار CRM) به شما این امکان را می دهد که آنچه را در گذشته انجام دادید را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید محصولات و خدمات مناسب را در آینده ارائه دهید. در برخی موارد، منجر 

 به تبدیل به "آماده برای فروش" خواهد شد و از شما اطلاعات بیشتری در مورد محصول یا سرویس شما خواهد پرسید. این فرصت را از دست ندهید به آسانی فروش را نزدیک کنید.

نکته اصلی این است که شما به محض ارائه محتوای با کیفیت و باز کردن در فروش، خود را به آن غریبه ها هدایت می کنید، که می تواند بسیار کارآمدتر انجام شود زیرا منجر به خرید محصولات و خدمات شما می شود .

به طور خلاصه:

شما به یک طراحی سایت شده نیاز دارید

ایجاد محتوای با کیفیت ومربوط به منافع مشتری: مقالات وبلاگ، روزنامه ها، فتوشاپ، فیلم ها و ...

شامل دعوت به عمل و فرم ها برای تبدیل آن بازدید کنندگان

مشتریان هدف خود را با کمک یک سیستم CRMمدیریت کنید که تمام اقدامات هدایت در وب سایت شما را دنبال می کنند.

شروع برنامه های اتوماسیون هدایت

کسب امتیاز در چرخه زندگی خریدار و فرایند فروش شما را راحت تر خواهد کرد

لذت

بعد از انجام همه ی این موارد  شما نمی توانید امیدوار باشید که بهترین باشید بلکه وظیفه شما این است که مشتریان را با نام تجاری جدید خود خوشحال و خوشحال تر کنید که فرآیند فروش را با نام تجاری خود انجام دهید. در این لحظه شما مشتریان خود را به مشتری بالفعل تبدیل می کنید. در طولانی مدت آنها را درگیر کنید یا به عبارتی مشتریان خود را پرورش دهید و در فروش بیش از پیش موفق تر شوید، تا مشتریان جدید را جذب کنند. برخی از کسب و کارها آمادگی خود را برای استفاده از منابع برای مقابله با چالش های آنلاین ارائه نمی دهند و یا آنها فکر می کنند که این راه حل تنها برای شرکت های بزرگ است که می توانند از زمان و پول مربوط به بازاریابی جاذبه ای پشتیبانی کنند. بازاریابی جاذبه ای تنها برای شرکت های بزرگ نیست، حتی شرکت های کوچک نیز می توانند از آن سود ببرند و اتخاذ این راه بسیار ارزشمند تر از نادیده گرفتن آن است. در پست بعدی وبلاگ، ما در شرکت تسهیل گستر با طراحی سایت در تبریز  بعد از تنظیم اهداف شما به مرحله اول (ایجاد یک وب سایت طراحی شده) ٬عمیق تر خواهیم پرداخت.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
کسب و کار خود را با بازاریابی جاذبه ای درجه بندی کنید
تسهیل گستر 06 تیر 1397
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


سئو چیست؟
اگر شما در فضای اینترنت فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقه‌مند باشید، همانند این جملات را زیاد شنیده‌اید: شما باید روی سئوی سایت خود سرمایه‌گذاری کنید.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو