الگوریتم موبایل گدون (Mobilegeddon) گوگل

الگوریتم موبایل گدون "Mobilegeddon" الگوریتم جدیدی است که توسط گوگل در سال 2015 به کار گرفته شده است. هدف این الگوریتم افزایش تجربه کاربری کاربرانی است که از موبایل به اینترنت دسترسی دارند.

 الگوریتم موبایل گدون "Mobilegeddon" الگوریتم جدیدی است که توسط گوگل در سال 2015 به کار گرفته شده است. هدف این الگوریتم افزایش تجربه کاربری کاربرانی است که از موبایل به اینترنت دسترسی دارند. این الگوریتم خودکاراً وب‌سایت‌هایی که برای نمایش بهتر در دستگاه‌های تلفن همراه بهینه نشده‌اند، را پایین ترین صفحات نتایج جستجوی گوگل قرار می دهد. این الگوریتم با توجه به اهمیت و استفاده بالای دستگاه‌های تلفن همراه، بهینه سازی سایت‌ها را جهت نمایش بهتر در این دستگاه‌ها، ضروری می داند. به علاوه این الگوریتم نشان می دهد که گوگل از روند رشد رو به رشد استفاده دستگاه‌های تلفن همراه به عنوان وسیله جستجوی اینترنتی، پیروی می کند و به سایت هایی که در این حوزه برای بهبود تجربه کاربری بهینه سازی نشده‌اند، احترام قائل نیست. از نتایج این الگوریتم می توان در صفحات نتایج سرچ گوگل برای نمایش بهتر وب سایت‌هایی که برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه شده‌اند، مشاهده کرد.

الگوریتم موبایل گدون (Mobilegeddon) گوگل

گفته ها حاکی از آن است که تا پایان سال ۲۰۲۰ سایتهایی که با نمایشگرهای مختلفی چون موبایل و تبلت سازگار نیستند یا به اصطلاح ریسپانسیو نیستند از نتایج جستجو حذف می شوند.

یعنی اگر سایت شما با کلمه X در صفحه اول رتبه دوم قرار داشت و تا پایان مهلت تعیین شده، سایت خود را برای نمایشگرهای مختلف ریسپانسیو نکنید، دیگر با سرچ کلمه X سایت شما ممکن است تا صفحه ۳ گوگل هم نباشد؛ که این به شدت به کسب و کار و درآمد شما تاثیر منفی می گذارد.

بنابراین یا در صدد طراحی سایت جدید مناسب با تبلت و موبایل باشید، یا هم اکنون آستین ها را بالا بزنید و قالب سایت خود را ریسپانسیو کنین.

جهت تست اینکه سایت شما بخوبی در نمایشگرهای مختلفی که گوگل در الگوریتم موبایل گدون خود به آنها متذکر شده، نمایش داده می شود یا خیر می توانید به آدرس زیر که مرجه خود گوگل است مراجعه نمائید. و در صورت وجود خطاها و اشکالات، آنها را در جهت رشد سئو سایت خود برطرف کنید.

ناگفته نماند که طراحی سایت با استفاده از تکنیک بوت استرپ از جمله راه هایی که سایت شما با نمایشگرهای موبایل و تبلت سازگار می شود.

الگوریتم Mobilegeddon گوگل یک امتیاز خوب را با خود آورده است و آن این است که سایتهایی که تست ریسپانسیو بودن آنها با این الگوریتم مثبت است، رتبه آنها در گوگل بهبود پیدا می کند.

قوانین الگوریتم MOBILEGEDDON گوگل

قوانین الگوریتم MOBILEGEDDON گوگل

    طراحی سایت ریسپانسیو یا همان واکنشگرا

    عدم استفاده از فلش در سایت

    استفاده از فونت متن مناسب بدون نیاز به بزرگ نمایی و قایل خواندن شدن در موبایل و تبلت

    قرارگیری منوها و لینکها در فاصله ای مناسب که براحتی قابل روئیت، انتخاب و کلیک باشند.

    ابعاد مناسب و استاندارد طراحی قالب سایت جهت سهولت نمایش در موبایل و تبلت ها بدون نیاز به بزرگنمایی

نکته بسیار مهم در باب الگوریتم (موبایل گدون) MOBILEGEDDON گوگل

برخی از مدیران و طراحان سایت به این دلیل که نمی خواهند قالب سایت خود را به قالب واکنشگرا تبدیل کنند، اقدام به طراحی و راه اندازی نسخه موبایل سایت می کنند. در استفاده از نسخه موبایلی سایت باید بسیار دقت کنین و می تواند مشکلاتی برای شما همراه داشته باشد مثل مشکل Duplicate Content یا همان کپی محتوا که از نظر گوگل بسیار حائز اهمیت است.

تحت هیچ شرایطی از نسخه موبایل بجای قالب ریسپانسیو یا همان واکنشگرا برای سایت خود استفاده نکنید. نسخه اندروید سایت با نسخه ریسپانسیو سایت کاملاً متفاوت از هم هستند.


عنوان محصولات

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
الگوریتم موبایل گدون (Mobilegeddon) گوگل
تسهیل گستر, بابک شعبانی 27 اردیبهشت 1402
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


صفحه نتایج موتور جستجو یا SERP چیست؟ و سرپ چه کاربردی در سئوی صفحات سایت دارد؟
SERP مخفف عبارت "Search Engine Results Page" به معنای صفحات نتایج موتور جستجو و به معنی نمایش آنلاین نتایج جستجو در موتورهای جستجوی اینترنتی می‌باشد. هرگاه یک کاربر در یک موتور جستجو، یک عبارت خاص را در جعبه جستجو وارد کند، سپس صفحه نتایج جستجوموتور را مشاهده می‌کند که با یک سرپ همراه است.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو