مشترکین غیرفعال خود را با یک کمپین ایمیل re-engagement بازگردانید

به عنوان یک بازاریاب، جذب و پرورش لیدهای فعال می تواند از جمله دغدغه های جدی شما در کسب و کارتان باشد. ممکن است شما مداوم در حال تلاش برای افزایش و بهبود فعالیت مخاطبان تان و بهبود نرخ تعامل آن ها باشید. اما خبر خوب این است که یک راه حل موثر برای این وضعیت وجود دارد. شما می توانید از یک کمپین های از سرگیری روابط re-engagement استفاده کنید.

به عنوان یک بازاریاب، جذب و پرورش لیدهای فعال می تواند از جمله دغدغه های جدی شما در کسب و کارتان باشد. ممکن است شما مداوم در حال تلاش برای افزایش و بهبود فعالیت مخاطبان تان و بهبود نرخ تعامل آن ها باشید. اما خبر خوب این است که یک راه حل موثر برای این وضعیت وجود دارد. شما می توانید از یک کمپین های از سرگیری روابط re-engagement استفاده کنید.

کمپین از سرگیری روابط re-engagement چیست؟

شما می توانید این نوع کمپین را به روش های مختلف نام گذاری کنید :

  •     کمپین ایمیل فعال سازی مجدد

  •     تقویت تعامل ایمیل

  •     بهبود و حفظ روابط مشترکین و …

بنابراین به طور خلاصه به کمپین ایمیلی که مشتریانی که مشارکت نمیکنند را مجدد به چرخه ی مشتریان فعال اضافه می کند، کمپین های از سرگیری روابط یا re-engagement گفته می شود.

     افراد ممکن است بنا بر یکی از این دو دلیل میزان تعامل‌شان با شما را کاهش دهند :

  •         یا نیازهای آن ها تغییر می کند

  •         یا ایمیل های شما نیازهای آن ها را برآورده نمی کند

    استفانی نیوینسکوس، استراتژیست برند در SizzleForce Marketing

اما سوالی که پیش میاید این است که چه زمانی باید به سراغ این نوع از کمپین ایمیل برویم؟

به گفته کارشناسان یک دوره انتظار معقول برای پیدا کردن کاربران غیرفعال شما،بین ۳۰ تا ۵۰ روز است. بعد از این مدت زمان، شما می توانید آن ها را با یک نظرسنجی درباره محصولات خودتان دوباره درگیر کنید. این کار نه تنها به بازگرداندن کاربران شما کمک می کند، بلکه میل مصرف کننده به استفاده از خدمات شما و یا خرید محصولات تان را هم افزایش می دهد.

چرا باید یک کمپین ایمیل برای مشارکت مجدد کاربران غیرفعال خود اجرا کنید؟

داشتن مشترکین غیرفعال، یک مشکل رایج در هر کسب و کاری است. اما قسمت نگران کننده در مورد مشترکین غیرفعال این است که آن ها می توانند اعتبار فرستنده و قابلیت تحویل ایمیل شما را تحت تاثیر قرار بدهند. حتی ممکن است ایمیل شما برای آن ها به عنوان اسپم علامت گذاری شود. ساده ترین راه برای خلاص شدن از شر این مشکل حذف مشترکین غیرفعال از لیست شما است. اما اگر قبل از حذف بتوانید مجدد آن ها را به چرخه مشتریان فعال خود برگردانید، می توانید نتایج بهتری را برای کسب و کار خود ایجادکنید. بهترین راهکار در مدیریت لیست ایمیل این است که مشتریانی که مشارکت نمیکنند دوباره به چرخه ی مشتریان فعال اضافه شوند یا به کلی از لیست حذف گردند. اگر بعد از راه اندازی کمپین مشارکت مجدد پاسخی دریافت نکردید می تانید آن مشتری را از لیست ایمیل خود حذف کنید و از رسیدن ایمیل های خود به لیست های ایمیلی خود مطمئن شوید.

بهترین تکنیک‌ها برای آماده‌سازی کمپین های re-engagement

این روش ها می تواند به شما کمک کند تا بهترین نتیجه را از این کمپین ها بگیرید :

۱) مشترکین غیرفعال خود را دسته بندی کنید

قبل از شروع کمپین، مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که مشترکین غیرفعال خود را تقسیم بندی کنید تا ارسال مرتبط ترین محتوا در مورد خدمات یا محصول خودتان برای آن ها آسان تر باشد. با بررسی فعالیت های اخیر می توانید کاربران غیرفعال را پیدا کنید. مانند آخرین بار باز کردن یک ایمیل یا کلیک کردن روی لینک و یا آخرین خرید انجام شده. که بین تمامی این موارد، اطلاع از آخرین خرید آن ها می تواند گزینه مناسب و موثرتری باشد. برای مثال می توانید یک ایمیل حاوی تخفیف برای نوع خاصی از محصول مورد نیاز آن ها ارسال کنید. داده های عمومی آن ها را جمع آوری کنید. برای مثال :

  •     جنسیت

  •     محل زندگی

  •     سن

  •     بیشترین اقلام خریداری شده از شما و …

۲) یک عنوان ایمیل جذاب انتخاب کنید

یک عنوان جذاب برای این نوع ایمیل ها می تواند ممکن است مشترکین غیرفعال شما را تشویق به باز کردن آن کند. این آخرین فرصت شما برای نتیجه گرفتن است. تست A/B می تواند به شما در انتخاب یک عنوان جذاب کمک فوق العاده کند. شما حتی می توانید به سراغ شخصی سازی نیز بروید.

برخی از خطوط موضوع ایمیل موثر برای مشترکین غیرفعال :

  •     XX تومان تخفیف در خرید بعدی شما

  •     خیلی دلمون برات تنگ شده!

  •     آیا هنوز می خواهید با ما در ارتباط باشید؟ و …

۳) برروی لحن محتوای ایمیل خود تمرکز کنید

وقتی نوبت به ایمیل‌های  re-engagement می‌رسد، لحن و محتوای شما باید برای گیرنده دوستانه‌تر و سودآورتر باشد. و همچنین فراموش نکنید که آن را کوتاه کنید، شما نباید آن ها را خسته کنید.

۴) قالب ایمیل re-engagement

اکنون که لیست مشترکین غیرفعال و محتوای متناسب با آن ها را دارید. می‌توانید قالب این کمپین ایمیل را بسازید. توجه داشته باشید که فقط ایمیل های معمولی خود را با یک سری تغییرات برای آن ها ارسال نکنید. شما باید یک قالب با توجه به موضوع برند خود ایجاد کنید. یک چیز مهم که باید بسیار با دقت قرار دهید، دکمه های CTA است. سعی کنید دو CTA در ایمیل خود قرار دهید. یک CTA گیرنده ایمیل را به محصول یا صفحه اصلی شما ارسال کند و دیگری به او این اجازه را بدهد تا در صورت تمایل از لیست شما لغو اشتراک کند.

۵) تخفیف های وسوسه انگیز ارائه دهید

این روش در صورتی موثر خواهد بود که مشترکین شما قبلا از شما خرید کرده باشند. به آن ها تخفیف قابل توجهی بدهید (مثلاً ۴۰ یا ۵۰ درصد) در آخرین یا بیشترین خریدشان. برای سفارشی‌سازی این ایمیل ها، می‌توانید از :

  •     لینک هایی که برروی آن ها کلیک کردند

  •     پربازدیدترین محصولات توسط آن ها

  •     موقعیت جغرافیایی

  •     ایمیل هایی که باز کرده اند

کمک بگیرید. شاید با کمی انگیزه بیشتر به فکر استفاده از خدمات شما بیفتند. در واقع شما با دادن یک تخفیف وسوسه انگیز با تکیه بر حاشیه سود خود، آن ها را به طور کامل از دست نمیدهید و برعکس شاید موفق شوید آن ها را به چرخه مشتریان فعال برگردانید. اکثر مشاغل تجارت الکترونیک از این استراتژی تخفیف استفاده می کنند.

۶) سعی کنید محتوای خود را مطابق با خواسته آن ها آماده کنید

یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، پرسیدن چند سوال است. برای مثال :

  •     آن ها منتظر چه نوع محتوایی از سمت شما هستند؟

  •     کدام موضوع برای آن ها مفیدتر و جالب تر است؟

  •     خواسته آن ها چیست؟ (با توجه به صنعت شما)

    ۶۷ درصد از خریداران به محتوای شخصی سازی شده از برندها تمایل دارند. متأسفانه، تقریباً نیمی از آن ها وقتی شرکت‌ها محتوای مشخصی را ارائه نمی‌دهند، علاقه خود را از دست می دهند. Adobe

این ایمیل شخصی‌سازی شده مرتبط می‌تواند به سرعت آن ها را دوباره درگیر کسب و کار شما کند.

۷) همیشه پیگیری کنید

اولین ایمیل re-engagement شما ممکن است مورد توجه قرار نگیرد زیرا مشترکین هر روز ایمیل های زیادی دریافت می کنند. بهتر است یک بار دیگر برای آن ها ایمیل ارسال کنید. گزارش ها نشان می‌دهد که مشتریانی که چندین ایمیل انصراف از سبد خرید دریافت می‌کنند، بیشتر احتمال دارد که آن محصول یا محصول مشابه را بخرند تا مشتریانی که یک ایمیل دریافت می‌کنند.

۸) از اتوماسیون (automation) استفاده کنید

شما می توانید به راحتی از فرآیند خودکارسازی برای پیگیری مجدد کمپین خود استفاده کنید. برای مثال می‌توانید به دنبال یک ایمیل مبتنی بر پاسخ باشید. به عنوان مثال، اگر مشترکین شما با ایمیل شما تعامل داشته باشند، سیستم ارسال ایمیل متوقف می شود و به شما اطلاع می دهد. پس از ارسال ایمیل، اگر تعاملی با ایمیل از سوی گیرنده صورت نگیرد، می توانید لیستی از کاربران غیرفعال تهیه کنید و آن ها را از لیست مشترکین خود حذف کنید. با پاکت به راحتی می توانید از این قابلیت استفاده کنید و ایمیل های خود را به صورت خودکار ارسال کنید.

۹) تأثیرات و نتایج حاصل از کمپین ایمیل خود را بررسی و ارزیابی کنید

تجزیه و تحلیل نتیجه کمپین های ایمیل شما از اهمیت بالایی برخوردار است. ۳ روش برای محاسبه میزان تعامل کاربران با ایمیل شما وجود دارد : Open-rate : ( ایمیل باز شده ÷  ایمیل تحویل شده) ۱۰۰x (Click-through rate) CTR : (تمام کلیک‌های انجام شده ÷ ایمیل‌های تحویل‌شده) ۱۰۰x (Click-to-Open rate) CTOR : ( کلیک ÷ تعداد باز شدن ایمیل ) ۱۰۰x

در کمپین ایمیل re-engagement، باید :

  •     روی عنوان ایمیل تمرکز کنید

  •     تمپلیت های جذاب برای ایمیل خود بسازید

  •     تخفیف های قابل توجهی ارائه دهید

  •     ایمیل های خود را پیگیری کنید

  •      تاثیرات کمپین ایمیل خود را بررسی و ارزیابی کنید

پس از پیروی از این روش ها مطمئناً نتیجه مثبتی خواهید گرفت. 

عنوان محصولات

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
مشترکین غیرفعال خود را با یک کمپین ایمیل re-engagement بازگردانید
تسهیل گستر, بابک شعبانی 07 شهریور 1401
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


۳ مورد از KPIهای ضروری برای ارزیابی استراتژی اتوماسیون بازاریابی
با اتوماسیون بازاریابی ، تنظیم گردش کار (Workflow)، بسیار ساده است و از این گذشته، داشتن ابزار مناسب سبب می شود تا تمامی وظایف به صورت خودکار انجام شود و دیگر نیازی نباشد تا نگران آن ها باشید.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو