تجربه استفاده شرکت تویوتا از ODOO ( سازمان یار )

شرکت Toyota Material Handling France یکی از اعضای شرکت صنایع تویوتا است که در صنعت حمل و نقل مواد غذایی دارای 5 شعبه ی فعال است.

شرکت Toyota Material Handling France یکی از اعضای شرکت صنایع تویوتا است که در صنعت حمل و نقل مواد غذایی دارای 5 شعبه ی فعال است.  شرکت تویوتا عمدتا بر تولید و فروش لیفتراک ها در سراسر اروپا تمرکز دارد و تخصص آنها کامیون های متعادل با موتور الکتریکی و برقی با نام تجاری تویوتا است. 

همچنین این شرکت علاوه بر تولید ، برخی از واردات و صادرات کامیون های خریداری شده از ژاپن، چین و ایالات متحده  را در اروپا انجام می دهد.البته بسته به درخواست مشتری، بعضی از کامیون ها را در کارخانه خود در فرانسه اصلاح می کنند.

بازده سریع تر سرمایه گذاری

Material Handling تویوتا چند سال قبل از اجرای Odoo، تغییرات زیادی در گروه خود ایجاد کرده بود. هدف این بود که به منظور مدیریت شبکه های توزیع و تأمین کنندگان خود در اروپا٬بازسازی عملیات خود را درست کنند: یکی در سوئد، یکی در ایتالیا و دیگری در فرانسه.

قبل از Odooآنها را در یک راه حل جامع برای تنظیمات کامیونهایی با قابلیت ویژه سفارشی سازی ارائه داده۹ بودند. این کامیون ها توسط مشتریان خود طراحی می شدند و تقریبا 40 درصد از این کسب و کار را تشکیل می دادند. مشکلی که آنها در پشت پرده با آن روبرو بودند این بود که کارخانه ایتالیا به یک راه حل مناسب برای انجام تمام مراحل لازم مجهز نبود:

درستی تأیید و مراقبت از سفارشات دریافت شده

برای سازماندهی تولید و یا خرید کامیون های مناسب از واحد کسب و کار در خارج از کشور، و سپس سازماندهی حمل و نقل و صورتحساب مشتریان به عنوان راه حل قبلی خود در پیکربندی استفاده می کرد، به این معنی که تغییر یک بخش از راه حل به معنای از بین بردن کل سیستم قدیمی و جایگزین کردن آن با چیز دیگری است. بنابراین، آنها برخی تحقیقات انجام دادند و دریافتند که دو فرصت دارند؛ برای جایگزینی راه حل قدیمی با یک راه حل جدید سفارشی یا جایگزینی آن با یک راه آماده استفاده.

Material Handlingتویوتا ERP را در ابتدا نصب نکرد، با این که یکی از امکاناتی بود که مورد بررسی قرار گرفت، اما با وجود این آنها در بازار "تهاجمی" بودند، نمی توانستند با سرمایه گذاری های بسیار زیادی روبرو شوند. آنها نیاز به بازگشت سریع سرمایه گذاری داشتند و ERPسنتی ثابت کرد که بهترین راه حل برای نیازهای آنها نیست. آنها با انتخاب ساده آنها را ترک کردند؛ برای ساختن سیستم خود و یا انتخاب یک راه حل ارزان تر - و تنها راه حل که عبور از آزمون Odooبود. به دلایل بسیاری، Toyota Material Handlingتصمیم گرفت با Odooهمراه شود.

دامنه اجرای Odoo

در ابتدا ٬حتی تصور میکردند تمرکز اولیه خود بر روی فروش است، دامنه راه حل که اجرا شد خیلی بیشتر از آن بود؛

اولا که آنها به نرم افزار فروش نیاز داشتند تا سفارشاتشان را مدیریت کنند. به محض اینکه سفارش توسط یک مشتری قرار می گیرد، باید اطمینان حاصل شود که محصولات مربوطه در دسترس هستند، و به همین دلیل نیاز به موجودی انبار برای مدیریت خرید را داشتند.

آنها دو راه برای آن دارند:

از یک طرف آنها محصولاتی دارند که در خانه تولید می شوند و از این طریق از Odoo Manufacturingاستفاده می کنند.

از طرفی دیگر آنها از محصولاتی را استفاده می کنند که از کارخانه های خود در ژاپن، آمریکا و چین وارد می کنند و از این طریق از خرید Odooاستفاده می کنند.

حسابداری Odoo اضافه شد تا مشتریان خود را قادر به پرداخت مستقیم از Odoo کنند.

آیا شما دنبال یک شریک رسمی Odoo برای کمک به مشکلات خود هستید؟

سازمان یار نسخه بومی سازی شده Odoo ERP می باشد که طی سال ها تلاش توسط تیم تسهیل گستر در پاسخ به نیازهای کسب و کارهای ایرانی بومی سازی شده و پشتیبانی و ارائه خدمات می شود. ماژول های متعدد تولید یا بومی سازی شده از بین هزاران ماژول Odoo توسط شرکت تسهیل گستر توان پاسخگویی به دامنه وسیعی از نیازهای مشتریان را فراهم خواهد کرد و همچنین بهینه سازی منظم، همراهی مشتری در راه اندازی و استقرار، تشکیل تیم تخصصی در موضوع تکنولوژی های مورد استفاده در سیستم، ارائه انواع خدمات و پشتیانی های بعد از ایجاد و تجربه و زیر ساخت به وجود آمده در این شرکت از سال 1376 این اطمینان و امنیت خاطر را به مشتری می دهد که همراهی ایرانی لازم و مناسب برای رسیدن به مقاصد مطلوب را در اختیار خواهد داشت


سازمان یار یک نرم افزار ERP با مجموعه ای بزرگ از برنامه های مربوط به کسب و کار و ماژول هایی مانند مدیریت ارتباط با مشتری (نرم افزار CRM) ، مدیریت فروش، تجارت الکترونیک، مدیریت انبار، مدیریت خرید، حسابداری، مدیریت تولید، مدیریت منابع انسانی و غیره است.

سازمان یار علاوه بر ماژول های پایه خود دارای بیش از 14،000 برنامه های کاربردی موجود در فروشگاه App  خود است. هر یک از آنها به صورت سفارشی برای نیازهای مختلف کاربر ساخته شده است.

مزایای یک راه حل سریع، قابل اطمینان 

راه حل Odooبسیار سریع اجرا شد و پس از 6 ماه استقرار ٬تویوتا از آن استفاده کرد. آنها اطمینان داشتند که راه حل های جدید فناوری اطلاعات باعث شده است در هزینه های تعمیر و نگهداری را صرفه جویی شود، زیرا تا کنون آنها راه حل غیر رسمی را حفظ کرده بودند ولی اکنون یک راه حل رسمی دارند. علاوه بر این، آنها می دانستند که می توانند بر ویژگی های ارزشمند که با هر نسخه جدید به روز شده از Odooمنتشر می شوند، به راحتی می توانند یکپارچه شوند و ارزش افزوده ای برای کاربران خود ایجاد کنند.

یکی از مهمترین فاکتورهای تویوتا زمانبندی بود. Odooیک راه حل را پیشنهاد کرد که می توانست به سرعت اجرا شود و لذت بردن از مدیریت با یک راه حل خوب و قابل اطمینان که این شرکت توانست در چند ماه به نتیجه برسد. مزیت اصلی تویوتا کوتاهی زمان برای پیاده سازی بود،زیرا آنها حتی برای یک پروژه پیچیده، ظرف چند ماه آماده می شدند.

در زمان اجرای آن، آنها بزرگترین ارزش Odooرا در سمت سیستم اطلاعاتی درک می کردند، زیرا برای آنها یک پلت فرم قابل گسترش است که با آن کل سیستم اطلاعاتی خود را خواهند ساخت. این طرح در نهایت همه چیز را جایگزین کرد با Odoo. همچنین برای تویوتا مهم بود که بتواند بهترین منابع خود را در فناوری اطلاعات، که مردم هستند را، استفاده کند. آنها درون شرکتی هستند که در توسعه نرم افزار خوب هستند و مهارت های فنی دارند. این شرکت از داشتن یک سیستم که می تواند ارزش افزوده جدیدی را تحویل دهد، قدردانی می کند. با یک آموزش کوچک، افراد تویوتا نیز می توانند ویژگی های جدیدی را به کار گیرند که به نفع شرکت است.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
تجربه استفاده شرکت تویوتا از ODOO ( سازمان یار )
تسهیل گستر 24 خرداد 1397
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


نرم افزار سازمان یار چیست؟
نسخه بومی سازی شده Odoo ERP در پاسخ به نیازمندی های بازار هدف ایران با پشتیبانی شرکت تسهیل گستر
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو