۴ فرمت برای تولید محتوا در اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی فرصتی عالی برای ما فراهم کرده‌اند که بتوانیم با کم‌ترین هزینه ممکن محتوای خود را به‌دست مخاطبان خود برسانیم

شاه‌کلید موفقیت در بازاریابی امروز و رشد کسب‌وکارها، استفاده درست از محتوا است. همچنین شبکه‌های اجتماعی فرصتی عالی برای ما فراهم کرده‌اند که بتوانیم با کم‌ترین هزینه ممکن محتوای خود را به‌دست مخاطبان خود برسانیم و از طریق آن محتوا به اهداف مورد نظر کسب‌وکارمان برسیم و رضایت را نیز درمخاطبان ایجاد کنیم.


در مقاله زیر چهار فرمت برای تولید و ارائه محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام معرفی می‌کنیم و نکاتی را برای موفقیت و بهبود محتوای هرکدام از این فرمت‌ها خواهیم گفت.

عکس


تصاویر و عکس‌ها کلیدی‌ترین عنصر اینستاگرام هستند، پس باید به‌خوبی از آن‌ها استفاده کرد.

به‌طور رایج ما از دو نوع تصویر در اینستاگرام استفاده می‌کنیم:

۱- تصاویر مفهومی مانند عکس محصولات و خدمات

۲- تصاویر تولیدی مانند عکس‌نوشته‌ها و آثار گرافیکی
 
سعی کنید از هر دو مورد به شکل متعادلی استفاده کنید. اگر در ارائه محتوای خود در اینستاگرام از عکس‌نوشته استفاده می‌کنید، از یک قالب یکسان به‌هیچ‌وجه استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود که مخاطب بعد از مدتی توجه خود را نسبت به آن تصویر از دست بدهد و درنتیجه محتوای شما خوانده نمی‌شود.


تلاش کنید با عکس‌های متنوع صفحه خود را از یکدست بودن بیرون آورید. این نکته را حتی در رنگ‌بندی تصاویر نیز رعایت کنید. سعی کنید که محتواهای خود را با فرمت یا ظاهر یکسان را در کنار یکدیگر قرار ندهید.


ویدیو


یکی دیگر از فرمت‌های قابل‌استفاده برای تولید محتوا در اینستاگرام که طرفداران زیادی هم دارد، ویدیو است. تا حد امکان از به اشتراک گذاشتن ویدیوهای دیگران بپرهیزید. تلاش کنید محتوای اختصاصی برای صفحه اینستاگرام خود تولید کنید.


همچنین از تصاویر بسیار باکیفیت استفاده کنید تا حس خوبی به مخاطب بدهد. همچنین اینستاگرام دارای سیستم پردازش تصویر قدرتمندی است و به تصاویر باکیفیت امتیاز بیشتری می‌دهد، درنتیجه بازدید بیشتری را برایتان فراهم می‌کند.


صوت


سعی کنید برخی از پست‌های اینستاگرام خود را به‌صورت صوتی ارائه دهید. تولید محتوای صوتی بسیار آسان‌تر از ویدیو است و تجربه نشان داده که مخاطبان نیز محتوای صوتی را دوست دارند.


البته اینستاگرام اجازه استفاده مستقیم از صوت را به ما نمی‌دهد؛ اما می‌توانیم این نقطه‌ضعف را تبدیل به یک نقطه قوت کنیم.


برای قرار دادن صوت در اینستاگرام، ابتدا باید صوت را جداگانه ضبط کرد و سپس آن را از طریق نرم‌افزارهای متعددی که برای این کار وجود دارد بر روی یک تصویر قرار دهیم و از آن‌ خروجی ویدیویی بگیریم.


در اینجا می‌توانیم به‌خوبی از تصویری که زیر صوت قرار می‌گیرد به نفع خود استفاده کنیم و پیام موردنظر خود یا هرچه را که مدنظر داریم به‌عنوان تصویر زمینه صوت قرار دهیم.


متن


متن را می‌توانید به‌آسانی در پایین تمامی فرمت‌های موردنظر در اینستاگرام قرار دهید. سعی کنید حتی اگر از سایر فرمت‌ها مانند عکس و ویدیو استفاده می‌کنید، حتماً در کپشن آن متنی هرچند کوتاه نیز قرار دهید.


رفتار مخاطبان در اینستاگرام به‌این‌صورت است که قبل از اینکه بخواهند به‌صورت کامل به پست شما توجه کنند، ابتدا با یک نگاه کلی به کپشن آن، قضاوت می‌کنند که پست شما برایشان مفید است یا خیر؛ سپس به سراغ محتوای اصلی می‌روند.


دقت کنید که در کپشن‌های اینستاگرام خود متن‌هایی بنویسید که مخاطب را ترغیب به دیدن آن پست کند و از تکرار محتوای خودِ پست در کپشن خودداری کنید.


متن به‌صورت مستقل


گاهی پیش می‌آید که می‌خواهیم پیام اصلی -مثلاً یک پیام بلند- را به شکل متن به مخاطبان اینستاگرام خود ارائه دهیم، در این صورت می‌توان قاعده فوق را برعکس کرد و از تصویر به‌عنوان عامل ترغیب خواندن متن استفاده کرد.


سعی کنید از متن‌های بلند در اینستاگرام استفاده نکنید. مخاطب زمانی که در حال استفاده از اینستاگرام است، در حالت توجه کامل نیست و رفتارش به شکلی است که علاقه‌ای به خواندن متن‌های بلند ندارد. او نمی‌خواهد زمان زیادی را صرف یک پست کند و می‌خواهد سریع‌تر به اسکرول خود ادامه دهد.


متن‌های طولانی خود را باید در وب‌سایت یا وبلاگ خود قرار دهید چراکه رفتار مخاطب در آن محیط کاملاً متفاوت است.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
۴ فرمت برای تولید محتوا در اینستاگرام
تسهیل گستر 19 مرداد 1399
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


هر آنچه که باید درباره ی سئو سایت در سال 1397 بدانید
هدف این مقاله شرح نحوه فعالیت موتور جستجوگر گوگل در سئو را به صورت کامل است تا بتوانید با در نظر گرفتن برخی قوانین و معیارهایی که در عملکرد گوگل اصولی و حائز اهمیت هستند، به جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو برسید، پس در ادامه همراه ما باشید…
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو