نقش رنگ‌‌‌ها در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

بهار ادیبان - رنگ‌ها همه جا مهم هستند؛ هنگامی که یک قرار کاری مهم داریم در لباس‌مان، هنگامی که برای مناسبت خاصی آماده می‌شویم در تزیینات‌مان، هنگامی که چیزی می‌سازیم در سازه‌مان و هنگامی که تبلیغ می‌کنیم در طرح‌مان. این روزها شبکه‌های اجتماعی یکی از اصلی‌ترین بازارهای هدف برای تاجران، نویسندگان، عکاسان و هنرمندان است تا آنچه را خلق می‌کنند معرفی کنند. اما چطور می‌توان در روند این رقابت گسترده مورد توجه بیشتر قرار گرفت؟ به تازگی سایت www.socialmarketingwriting.com گزارش تحقیقی جالبی از تاثیر رنگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش 40 درصد از مردم دنیا عاشق رنگ آبی هستند. شاید به کار گرفتن این رنگ در دو شبکه اجتماعی پر طرفدار و بزرگ دنیا (توییتر و فیس‌بوک) نیز به دلیل همین محبوبیت باشد. البته رنگ‌های محبوب منطقه به منطقه، شهر به شهر و کشور به کشور متفاوت است. برای مثال آمریکایی‌ها بعد از رنگ آبی، دوستدار رنگ سبز هستند و پرتغالی‌ها بعد از رنگ آبی، سفید را دوست دارند.


از سوی دیگر زنان و مردان علایق متفاوتی نسبت به هم دارند. 57 درصد از مردان رنگ آبی، 14 درصد رنگ سبز و 9 درصد رنگ سیاه را دوست دارند. در مورد زنان آمار نشان می‌دهد 35 درصد از آنها رنگ آبی، 23 درصد رنگ بنفش و 14 درصد رنگ سبز را دوست دارند. جنسیت را که کنار بگذاریم، رنگ‌های محبوب در سنین مختلف نیز متفاوت است. رنگ سبز و بنفش از رنگ‌های محبوب تا سن 18 سالگی زنان و مردان. اما بین سن 19 تا 24 سال مردان به رنگ آبی بیش از سبز علاقه نشان می‌دهند و زنان نیز به رنگ سبز گرایش پیدا می‌کنند. زنان و مردان بین سن 25 تا 69 سال آبی را دوست دارند و از 70 سال به بالا زنان بیشتر رنگ قرمز را ترجیح می‌دهند و مردان هم اندکی به رنگ قرمز تمایل نشان می‌دهند.


با این تفاسیر شاید برایتان جالب باشد بدانید اگر مبنای دسته بندی رنگ‌های محبوب، شبکه‌های اجتماعی باشند کدام رنگ‌ها محبوب‌تر هستند. تحقیقات نشان می‌دهد در شبکه اجتماعی پینترست که یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای علاقه‌مندان به عکس است، عکس‌هایی که رنگ‌هایش به قرمز گرایش دارد دو برابر عکس‌هایی که به رنگ آبی گرایش دارند بیشتر Pin می‌شود. در کنار این آمار لوگوی پینترست نیز قرمز است.


حالا اگر به بررسی‌هایی که در مورد انتشار عکس در توییتر انجام شده دقت کنیم متوجه می‌شویم عکس‌هایی که رنگ غالب آن آبی است 24 درصد بیشتر از عکس‌هایی که رنگ غالب آن قرمز است Favorite می‌شود. می‌دانید که رنگ لوگوی توییتر نیز آبی است.


به گزارش فناوران در پینترست عکس‌هایی که از ترکیب رنگ‌های سبز و آبی و نارنجی در آنها استفاده شده 3.25 بار بیشتر از عکس‌های تک رنگ Re Pin می‌شود. اما در توییتر عکس‌های تک رنگ 17 درصد بیشتر از عکس‌هایی که رنگ‌های ترکیبی دارد مورد توجه قرار می‌گیرد.


به این ترتیب هنگام تبلیغ علاوه بر اینکه بازار هدف را از نظر جنسیتی و سنی بررسی می‌کنید تا بتوانید رنگ تاثیرگذار را انتخاب کنید، باید بدانید تبلیغ خود را در کدام شبکه اجتماعی می‌خواهید منتشر کنید.


رنگ قرمز برای تبلیغات مربوط به تخفیف و فروش، رنگ آبی برای تبلیغاتی که مخاطبش بزرگسالان هستند، تبلیغات سیاه و سفید نیز برای کالا و خدمات لوکس، رنگ صورتی و بنفش برای هدف قرار دادن جامعه زنان، رنگ نارنجی نشان دهنده تاکید بر توجه و رنگ سبز یادآور طبیعت و سلامتی است.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
نقش رنگ‌‌‌ها در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
تسهیل گستر 23 فروردین 1393
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


10 کلیک اشتباه که گوشی هوشمندتان را به باد می دهد
کارشناسان مرکز Protect Your Bubble بر اساس آخرین بررسی‌های خود لیست بدترین، اشتباه‌ترین و خطرناک‌ترین کارهایی که در طول روز با گوشی هوشمند خود انجام می‌دهیم را منتشر کرده‌اند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو