تبلیغات در وب

تبلیغ کردن کسب و کار با شیوه  درست یکی از راههای مطمئن  در دستیابی به موفقیت است. تبلیغات به شما کمک می کند تا عده زیادی از بازدید کننده های سایت های دیگر را جذب کنید.
تبلیغ کردن کسب و کار با شیوه  درست یکی از راههای مطمئن  در دستیابی به موفقیت است. تبلیغات به شما کمک می کند تا عده زیادی از بازدید کننده های سایت های دیگر را جذب کنید.  قطع به یقین شما نمی توانید انتظار داشته باشید که این تعدا افراد خودشان به صورت مستقیم به سایت شما وارد شوند.

اما تبلیغ کردن بسیار هزینه بر است و اگر شما مراقب نباشید ممکن است عملاً بعد از پرداخت هزینه های تبلیغاتی ورشکسته شوید اگر اگهی شما بازده مناسبی نداشته باشد. بنابراین شما باید مطمئن شوید که می توانید در ازاء آن پول منافعی را بدست آورید.

بر اساس تجربیات صورت گرفته در این زمینه من چند سوال را برای مدیران وبی که هنوز در این زمینه تازه کار هستند مطرح می کنم. که باید به دقت مورد توجه قرار گیرند به هنگامی که می خواهند برنامه تبلیغاتی خود را تدوین کنند.

تبلیغات خود را در کجا قرار داده اید؟ آیا شما رسانه خوبی را برای این کار انتخاب کرده اید؟ اگر شما ضرورتاً مجبور هستید که کسب و کاری را خارج از محیط وب و به صورت طبیعی انجام دهید و یا کسب و کار شما محدوده کوچکی را می تواند پوشش دهد  تبلیغات در وب سایتها برای شما ارزشی نخواهد داشت. یک خبرنامه یا مجله الکترونیکی که تبلیغات را در بعد محلی انجام می دهد برای شما بهترین انتخاب خواهد بود.

به این دلیل که دیگران این کار را می کنند. از خودتان بپرسید آیا شما واقعاً به تبلیغات در محیط وب نیاز دارید؟ شاید شما از تبلیغات معمولی نتیجه بهتری بگیرید.

چه نوع تبلیغاتی انجام داده اید؟

بنر، لینک، متن؟


یک بنر تبلیغی می تواند خوب باشد وقتی در بالا تا وسط یک صفحه وب جای بگیرد. اما وقتی تبلیغات شما قرار است در صفحاتی قرار داده شود که چندین بنر تبلیغی در ان وجود دارد یک متن ساده  می تواند توجه بیشتری را جلب کند. گاهی اوقات طراحی جذاب کلید ها می تواند باعث اقدام به کلیک های زیادی  از سوی بازدید کننده می شود.

چه کسی آن را خواهد خواند؟

آیا این مشتری هدف نیست که شما آرزو دارید از سایت شما بازدید کند؟

دست یابی به آماری از بازدیدکنندگان که به طور حتم از وب سایت شما بازدید کرده اند و یا خبرنامه و مجله الکترونیکی شما را خوانده اند بسیار مهم است.

منظور از اطلاعات آماری بازدید کنندگان و یا مشترکین این است که انها را برطبق سن، جنسیت، موقعیت شغلی، علائق، عادات و...طبقه بندی کنبم.

با این کار شما می توانید مطمئن باشید مردمی که تبلیغات شما را می بینند ازتولیدات و یا خدمات شما استفاده خواهند کرد.

آگهی شما چه چیزی را می خواهد بگوید؟ آیا پیام شما برای موضوع خاصی است؟

یک آگهی شیک که از راه فریبکاری قصد چذب مخاطب را دارد هیچگاه نمی تواند مرا برای حداقل یک کلیک ترغیب کند.

بازدیدکنندگان وب تمام وفت خود را صرف دیدن هر آنچه در وب وجود دارد نمی کنند. آنهایی هم که این کار را می کنند معمولا به دنبال چیزی می گردند که رایگان باشد کسانی که حاضر به خرج کردن پولی نیستند.

شما که نمی خواهید یک چنین افرادای را جذب کنید؟

در صورتی که شما خیلی ساده شرح بدهید که وب سایت شما در مورد چیست؟ ویا تفاوت کالاهای شما با دیگران در چیست کمک موثری در جذب مشتریان واقعی خواهید کرد. به هر حال کلیه تولیدات و خدمات خود را معرفی کنید.

آیا جذابیت آگهی شما به اندازه کافی زاید هست؟ ایا شما را برای کلیک بر روی آن ترغیب می کن؟

آیا محتوای آن حس کنجکاوی شما را برمی انگیزد تا با کلیک بر روی ان از محتوای آن بیشتر سر در بیاورید؟

بسیار خوب این کار بسیارآسان است. برای حداقل یک هفته هرگاه بر روی یک آگهی کلیک کردید مطالب و فایل گرافیکی مربوط به آن را روی رایانه خود ذخیره کنید. در انتهای هفته به سراغ آنها بروید و ببینید چرا بر روی انها کلیلک کرده اید. راهی که انها برای تامل و درنگ شما انتخاب کرده اند چیست؟ آیا قیمت شاخصی در انتخاب بوده و یا یک پیشنهاد غیر قابل باور؟ همه این ها را در کنار هم بگذارید شما کدام را بیشتر می پسندید سعس کنید که از آن الگو بگیرید تا سر و سامانی به خدمات و تولیدات خود بدهید.

هر گز از کلماتی که دیگران در آکهی خود استفاده کرده اند استفاده نکنید. فقط ایده ای را که در پس این کلمات وجود داردا نتخاب کنید و خلاقیت به خرج دهید و سپس طرح آگهی خودتان را شکل دهید.

چند نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که از جلوه های گرافیکی به خوبی استفاده کنید. چیزی بد تر از این نیست که یک اگهی نا مناسب به کار ببریم که بر حسن نیت و شهرت ما اثر بگذارد و بد تر اینکه حتی برای آن پول هم بپردازید در صورتی که یک آگهی خوب را شما می توایند برای همیشه استفاده کنید.

مسئله دیگر این است که همیشه قیمت های وب سایتها و مجلات الکترونیکی مختلف را مورد مقایسه قرار دهید و بررسی کنید که انها چه پیشنهاداتی برای شما دارند. همیشه مسئله ترافیک وب را به خاطر بسپارید و قبل از تصمیم گرفتن بررسی کنید چه کسی بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می کند.

بیشتر اوقات می بینید برخی سایتهایی که قیمت بیشتری را برای تبلیغات از شما طلب میکنند تعداد بیشتری بازدیدکننده را برای شما جمع می کنند.باهوش باشید و برای پولتان ارزش قائل شوید.و اینکه امکان دارد این سایت های به سئو ی سایت شما آسیب برسانند.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
تبلیغات در وب
تسهیل گستر 28 خرداد 1388
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


تبلیغات در وب سایت ها، یک فرصت کلیدی برای کسب و کار آنلاین
تبلیغات کسب و کارها از طریق روشی صحیح مطمئنا یک فرصت کلیدی برای موفقیت آن کسب و کار می باشد. تبلیغات در اینترنت کمک شایانی به دستیابی به تعداد زیادی از افرادی می کند که از وب سایتها دیدن می کنند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو