مراحل تولید یک تیزر تلویزیونی

تبلیغاتی كه در بین برنامه‌های مختلف تلویزیونی نمایش داده می‌شوند اصطلاحا تیزر نامیده می‌شوند.

تلویزیون به دلیل امكان پخش همزمان صوت و تصویر از جذابیت زیادی برخوردار است ضمن این‌كه سطح پوشش این رسانه در مقایسه با رسانه‌های دیگر بسیار زیاد است از این‌رو همواره به عنوان یكی از مناسب‌ترین رسانه‌ها برای نمایش تبلیغات مربوط به كالاهای مصرفی مطرح بوده است. تبلیغاتی كه در بین برنامه‌های مختلف تلویزیونی نمایش داده می‌شوند اصطلاحا تیزر نامیده می‌شوند. تیزرها با استفاده از جاذبه‌های صوتی و تصویری سعی در جلب توجه و اغنای مخاطبان خود دارند. هر چند تیزرها در مكان‌هایی مانند سینما نیز نمایش داده می‌شوند اما بیش‌ترین كاربرد آن‌ها در شبكه‌های تلویزیونی است.


در مقایسه با اشكال و روش‌های دیگر تبلیغاتی، برای ساخت تیزرها زمان بسیار بیش‌تری اختصاص داده می‌شود. تمامی مراحل ساخت یك تیزر از حساسیت بالایی برخوردار هستند كه قصور در هر مرحله می‌تواند نتیجهء كار را  تا حد قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد. بر این اساس و با توجه به هزینهء بسیار زیادی كه غالبا صرف ساختن تیزرهای تبلیغاتی می‌شود باید در تمامی مراحل ساخت تیزرها دقت و حساسیت لازم را به كار گرفت.


برای تولید یك تیزر تلویزیونی مراحل مختلفی باید سپری شود كه به طور خلاصه این مراحل عبارتند از:

1-  توافق در مورد فیلمنامه.
2- انتخاب شركت سازنده تبلیغ. غالبا در این مرحله قیمت‌های شركت‌های مختلف با یكدیگر مقایسه و مناسب‌ترین شركت‌انتخاب می‌شود.
3- توافق درخصوص هزینهء ساخت تبلیغ.
4- انتخاب بازیگران.
5- تهیه موسیقی: موسیقی توسط یك آهنگساز حرفه‌ای تهیه می‌شود. برای این كار چندین مرحله وجود دارد كه به ترتیب عبارتند از: طراحی موسیقی (نوشتن پارتیتور)، تست موسیقی و نهایتا ضبط موسیقی ساخته شده است كه این كار خود شامل اجارهء استودیو و تدارك یك گروه موسیقی شامل خواننده و گروه نوازندگان می‌شود.
6- تولید: در این مرحله كارگردان انتخاب شده و عناصر ضروری شامل طراحی و لباس‌ها مشخص می‌شوند.
7-  فیلمبرداری كه خود شامل دو مرحلهء اصلی است; اول اجارهء استودیوی فیلم یا پیدا كردن لوكیشن یا مكان مناسب برای تصویربرداری و دوم تشكیل گروهی از میان متخصصان مختلف فیلمسازی.
8- پس‌تولید: این مرحله شامل تهیهء افكت‌های صدا و دیگر افكت‌های مورد نیاز و دوبله كردن دیالوگ‌هاست.
9- صداگذاری: اگر نیاز به صدایی خارج از تصویر باشد، این كار در مرحلهء‌ضبط به صورت مجزا انجام می‌گیرد. مراحل این كار به شرح زیر است:
* ‌تعیین صدا، غیر از یكسری صداهای موجود
*‌ در برخی موارد تهیهء قطعات موسیقی‌آزمایشی
*‌ اجارهء استودیو و نهایتا ضبط صدا
10- تدوین: در این مرحله تمامی اجزای تیزر در كنار هم قرار داده می‌شوند.
11- در مرحلهء بعدی فیلم تدوین شده برای نمونه‌ای از مخاطبان هدف، نمایش داده می‌شود.
12- در این مرحله نیز تعدیلات و اصلاحات لازم انجام می‌شود.
13- در نهایت پس از توافق روی تیزر تولید شده، فیلم آن به ایستگاه‌های تلویزیونی ارسال می‌شود.

لازم به ذكر است كه برای نمایش تبلیغات تلویزیونی باید قبلا با شبكهء تلویزیونی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته باشد. این هماهنگی باید در خصوص ساختار فیلمنامه و ساختار تیزر تولید شده صورت گیرد.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
مراحل تولید یک تیزر تلویزیونی
تسهیل گستر 23 تیر 1388
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


تدوین استراتژی تبلیغاتی
در اکثر موارد، نتایج چندان پیچیده و قابل توجه‌ای از تبلیغات انتظار نمی‌رود. اما در موارد رسمی و مهم، صرف زمان و تلاش بیشتر به منظور کسب موقعیت مناسبتر، موجه به نظر می‌رسد.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو