نیکزاد در وزارت ICT بماند استیضاح می‌شود

چنانچه نیکزاد وزارت ارتباطات را ترک نکند، مجلس استیضاح او را به عنوان وزیر راه در دستور کار خود قرار می‌دهد.

چنانچه نیکزاد وزارت ارتباطات را ترک نکند، مجلس استیضاح او را به عنوان وزیر راه در دستور کار خود قرار می‌دهد.

الیاس طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به اینکه رییس جمهور باید تا چندی دیگر گزینه جدید خود را به عنوان وزیر جدید وزارت ارتباطات مشخص کند، اظهار داشت: ادامه فعالیت نیکزاد در این وزارتخانه غیر قانونی است و درصورت ادامه فعالیتش در این وزارتخانه، مجلس او را استیضاح می‌کند.


وی در پاسخ به این پرسش که برخی اخبار بیانگر این امر است که گزینه جدید انتخاب شده برای وزارت ارتباطات از بدنه این وزارتخانه و حوزه فناوری اطلاعات نیست، ادامه داد: مجلس سوابق و تخصص فرد پیشنهادی رییس جمهور را برای وزارت ارتباطات بررسی می‌کند وچنانچه لازم باشد به او رای اعتماد نمی‌دهد.


طاهری افزود: رییس جمهورباید وزیر برای وزارت ارتباطات انتخاب کند و تعیین سرپرست برای این وزارتخانه غیر قانونی است.


چندی پیش محمد رضا باهنر نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آخرین مهلت رییس جمهور برای معرفی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس و کسب رای اعتماد، یازدهم اسفند است، اعلام کرده بود که رییس جمهور باید زودتر از این تاریخ اقدام کند تا در این تاریخ (یازدهم اسفند ماه) وزیر بتواند با داشتن مقام وزارت، در این وزارت‌خانه کار خود را آغاز کند.


بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی، رییس جمهور حداکثر سه ماه می‌تواند برای یک وزارت خانه سرپرست تعیین کند و باید در کمتر از این مدت، وزیر مورد نظر برای وزارت‌خانه فاقد وزیر را به مجلس معرفی کند. همچنین بر اساس اصل‏ نود و چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،کلیه‏ مصوبات‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ باید به‏ شورای‏ نگهبان‏ فرستاده‏ شود.


شورای‏ نگهبان‏ موظف‏ است‏ آن‏ را حداکثر ظرف‏ ده‏ روز از تاریخ‏ وصول‏ از نظر انطباق‏ بر موازین‏ اسلام‏ و قانون‏ اساسی‏ مورد بررسی‏ قرار دهد و چنانچه‏ آن‏ را مغایر ببیند برای‏ تجدید نظر به‏ مجلس‏ بازگرداند. در غیر این‏ صورت‏ مصوبه‏ قابل‏ اجراست‏.


مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
نیکزاد در وزارت ICT بماند استیضاح می‌شود
تسهیل گستر 30 دی 1391
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


هشدار درباره‌ افزایش جرایم اینترنتی
معاون قضایی رییس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به اینکه از کل جرایم رایانه‌ای و اینترنتی 47 درصد مربوط به سرقت از حساب‌های بانکی اشخاص از طریق اینترنت است، گفت نرخ جرایم رایانه‌ای به شدت در حال افزایش است.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو