۱۰ روش تضمینی برای افزایش مشترکین خبرنامه وبلاگ!

مشترکین خبرنامه وبلاگ از سرمایه های هر کسب و کاری هستند. روش های تضمینی افزایش مشترکین خبرنامه را به شکلی ساده همراه با ذکر مثال توضیح داده ایم.

مشترکین خبرنامه وبلاگ از سرمایه های هر کسب و کاری هستند. روش های تضمینی افزایش مشترکین خبرنامه را به شکلی ساده همراه با ذکر مثال توضیح داده ایم.

مشترکین خبرنامه وبلاگ کسانی هستند که به مطالب سایت شما علاقه مند هستند و شما را به عنوان یک مرجع در ذهن خودشان تعریف کرده‌اند. این افراد کسانی هستند که به محض انتشار یک مطلب، خبر یا هر نوع محتوایی ترافیک اولیه سایت شما را تشکیل می‌دهند، ارتباط قوی با شما برقرار می‌کنند، مطالب شما را به اشتراک می‌گذارند و کاربران جدید روانه سایت می‌کنند و حتی امکان افزایش فروش را فراهم می‌سازند. بنابراین داشتن یک خبرنامه وبلاگ برای سایت بسیار مهم است.

اکنون که با اهمیت مشترکین خبرنامه وبلاگ و نقش آنها در پیشبرد اهداف سازمانی و کسب و کارتان آشنا شدید، قصد داریم روش‌های تضمینی برای افزایش تعداد این مشترکین را به شما آموزش دهیم. البته در نظر داشته باشید، تا زمانی که اصول سئو رعایت نشوند، انتشار محتواهای جدید نظم خاصی نداشته باشند و تقویم محتوایی تنظیم نکرده باشید، تمامی این روش‌ها بی فایده خواهند بود.


روش‌های تضمینی افزایش مشترکین خبرنامه وبلاگ 

در این بخش چند راهکار و روش تضمینی که کاملا تست ‌شده‌اند و از آن نتیجه گرفته‌ایم را به شما آموزش می‌دهیم که چطور افزایش مشترکین خبرنامه وبلاگ را تجربه کنید تا در راستای اهداف برندتان از آن استفاده نمایید.

  • انگیزه‌ای برای عضویت ایجاد کنید: 

طبق بررسی‌های مختلف، کاربران، روزانه 88 ایمیل مربوط به خبرنامه دریافت می‌کنند پس باید به آنها انگیزه و دلیل خاصی (Lead Magnet) بدهید تا به مشترکین خبرنامه وبلاگ شما تبدیل شوند. به عنوان مثال چک لیست‌های مختلف، کتاب‌های الکترونیکی، لیست ترفندها، تخفیف خرید محصول، وبینار، ویدیو، مشاوره رایگان و غیره که مرتبط با محتوای منتشر شده هستند، دلایل خوبی به کاربر می‌دهند. برای مثال به دو نمونه زیر توجه کنید:

  • جایزه در ازای عضویت: 

به کاربران اعلام کنید که هر ماه از بین مشترکین خبرنامه ایمیلی قرعه کشی می‌شود و به یک فرد خوش شانس جایزه خواهید داد. البته جایزه باید ارزش مانور دادن داشته باشد.

  • محتواهای خاص: 

به کاربران اعلام کنید که محتواها و بخش‌های قابل دانلود سایت به مشترکین خبرنامه وبلاگ ارسال خواهد شد.

در واقع کاربران باید احساس کنند که چیزی فراتر از یک عضویت ساده نصیب آنها خواهد شد.

  • گذاشتن فایل PDF یا نسخه صوتی محتوا:

امروزه کاربران تمایل دارند در خبرنامه‌هایی عضو شوند که به کمک آنها جواب سؤالاتشان را در کمترین زمان می‌گیرند. به همین دلیل یکی از بهترین راهکارها برای افزایش نرخ مشترکین خبرنامه وبلاگ، قرار دادن فایل PDF یا صوتی محتوا به شکل خلاصه شده و نکته بندی است.

  • فرم ثبت نام را در بین محتوا، فوتر یا هدر قرار دهید:

خیلی از کاربران به سایت و مطالب شما علاقه مند هستند، اما دقیقا نمی‌دانند که چطور باید در خبرنامه شما عضو شوند. اگر مطالب بسیار با کیفیت تولید می‌کنید، قرار دادن فرم ثبت نام در بین محتوا با متن جذاب و مرتبط با موضوع مطلبی که نوشته‌اید، تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت. با این روش می‌توانید مشترکین خبرنامه وبلاگ را افزایش دهید.

  • ساخت لندینگ پیج اختصاصی:

طبق تجربه کاربر روی وب سایت‌های مختلف، ساخت لندینگ پیج اختصاصی جهت عضویت کاربران در خبرنامه تأثیر بسیار زیادی دارد. در این صفحه فقط در مورد مزایای عضویت کاربران صحبت کنید و به طور کلی دلیل و انگیزه ایجاد کنید که چرا باید عضو شوند و حتی اینکه چه مزیتی نسبت به رقبا دارید. پس از ساخت لندینگ پیج، نوبت به تبلیغات از طریق شبکه‌های اجتماعی و روش‌های تبلیغ پولی است تا کاربران را به سمت این صفحه هدایت کنید.

  • اطلاعیه‌های لحظه‌ای (Push Notifications):

حتما وقتی وارد وب سایت‌ها شده‌اید با این عبارت که در گوشه بالا سمت چپ صفحه ظاهر می‌شود و از شما درخواست می‌کند برای ارسال اطلاعیه به آن اجازه دهید، برخورد کرده‌اید. برای برخی کسب و کارها، این روش برای افزایش مشترکین خبرنامه وبلاگ، در مقایسه با پاپ آپ‌ها یا فرم‌های طولانی ثبت نام، نتیجه بهتری دارد. 


  • ساخت پست شبکه‌های اجتماعی از مطالب پربازدید:

یکی از راه‌های جالب برای افزایش مشترکین خبرنامه وبلاگ، ساخت پست از مطالب پربازدید سایت و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام است. سپس با Call to Action جذاب از بازدیدکنندگان بخواهید که روی لینک لندینگ پیجی که مخصوص صفحه عضویت ساخته‌اید کلیک کنند. طبق بررسی‌های مختلف این روش تا 20% تعداد مشترکین خبرنامه وبلاگ را افزایش می‌دهد.

  • محتواهایی تولید کنید که مخاطبان شما به آن نیاز دارند:

یکی از کارهایی که کمک زیادی به جذب مخاطب و نهایی شدن عضویت آنها می‌کند یا اگر در تصمیم خود تردید دارند، به آنها دلیل خوبی برای عضویت می‌دهد، تولید محتوای با کیفیت است. وقتی کاربران متوجه شوند که با مطالعه پست‌های شما بی نیاز از سرچ در اینترنت خواهند بود، بدون اینکه تلاش و سرمایه خاصی هزینه کنید، در خبرنامه وبلاگ عضویت پیدا خواهند کرد.

  • از بلاگرها و نویسنده‌های مطرح بخواهید مطلب بنویسند:

اگر برای انتشار برخی موضوعات وب سایت خود با بلاگرهای حرفه‌ای همکاری کنید، هم تخصص و تجربه فرد مورد نظر به اشتراک گذاشته می‌شود و هم تبلیغ مؤثری روی آن انجام شده است. با این روش، کاربران وب سایت ترغیب می‌شوند تا از طریق عضویت در خبرنامه، از مطالب مشابه مطلع شوند و از آن استفاده کنند. برخی وب سایت‌ها با این روش توانسته‌اند تا 10 برابر تعداد مشترکین خبرنامه وبلاگ خود را افزایش دهند.

  • در صفحات پربازدید سایت فرم عضویت بگذارید:

فرم عضویت در خبرنامه فقط مخصوص محتواهای بخش وبلاگ نیست. شما می‌توانید در صفحه اصلی سایت، صفحه درباره ما و حتی بخش اخبار نیز فرم عضویت بگذارید چون از صفحات پربازدید وب‌سایت هستند. حتی می‌توانید در صفحه‌ای که محتوای دانلودی دارید یا صفحات مخصوص وبینار هم فرم عضویت بگذارید.

  • دکمه به اشتراک گذاری برای مطالب خود قرار دهید:

برای جذب بیشتر مشترکین خبرنامه وبلاگ همیشه لازم نیست همه کارها را خودتان انجام دهید. با درج دکمه به اشتراک گذاری برای هر یک از محتواهای وب‌سایت، کاربران می‌توانند آن را با مخاطبین خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل لینکدین و غیره به اشتراک بگذارند. از این طریق بدون دخالت مستقیم می‌توانید تعداد مشترکین خبرنامه را افزایش دهید.

  • برای عضویت اطلاعات زیاد درخواست نکنید یا فرآیند را پیچیده نکنید:

یکی از مهم‌ترین نکات و روش‌ها برای افزایش تعداد مشترکین خبرنامه وبلاگ این است که در فرم عضویت، اطلاعات زیادی از مخاطب نخواهید مخصوصا اگر این اطلاعات بسیار شخصی هستند و هم اینکه فرآیند عضویت را با فیلدهای مختلف پیچیده و طولانی نکنید. این نکته به‌قدری اهمیت دارد که حتی اگر تمامی مراحل قبلی برای جذب مخاطب و متقاعد کردن او برای عضویت را درست انجام داده باشید، هیچ یک از تلاش‌های شما نتیجه نخواهد گرفت.


  • برای صفحه اصلی سایت به محض ورود کاربر فرم عضویت نشان دهید:

استفاده از پاپ آپ‌ها که برای هر صفحه وب سایت ظاهر می‌شوند یا فرم‌های ثابتی که در پایین صفحه قرار دارند، نه تنها در اکثر موارد منجر به عضویت کاربران نمی‌شود بلکه شاید منجر به از دست دادن کاربر نیز بشود. در مقابل نوع خاصی از این روش به نام Welcome Mat یا Welcome Gate وجود دارد که طبق تجربه بعد از یک سال می‌توانید تا 20% شاهد افزایش رشد در تعداد مشترکین خبرنامه وبلاگ باشید.

منظور از Welcome Mat اعلان‌های عضویتی هستند که کاربران جدید بعد از سرچ وب‌سایت و ورود به صفحه اصلی یا کلیک بر روی لوگو سایت و هدایت شدن به صفحه اصلی مشاهده می‌کنند. اندازه این فرم‌ها تقریبا به اندازه کل صفحه است و در زیر آن دکمه‌ای برای ناپدید شدن فرم قرار دارد. در این فرم‌ها فقط کاربران باید ایمیل خود را وارد کنند و در آن باید انگیزه‌ای برای عضویت مثل اعطای کد تخفیف و غیره هم در نظر بگیرید.

کلام آخر

همانطور که مطالعه کردید، افزایش مشترکین خبرنامه وبلاگ آنقدر هم که تصور می‌کردید دشوار نیست. تمامی روش‌ها و راهکارهای گفته شده بر روی وب سایت‌های مختلف تست شده‌اند و نتایج خوبی حاصل شده است. شما می‌توانید از تمامی این روش‌ها و یا مواردی که بیشتر قدرت مانور دارید، استفاده کنید. 

توجه داشته باشید تنها زمانی شانس موفقیت خواهید داشت که تقویم محتوایی مشخص، نویسندگان حرفه‌ای و مجرب و استراتژی مناسبی داشته باشید تا کاربران به‌راحتی بتوانند نیاز خود را برطرف کنند.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
۱۰ روش تضمینی برای افزایش مشترکین خبرنامه وبلاگ!
تسهیل گستر, بابک شعبانی 14 اسفند 1400
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


۱۶ سوال اساسی که به بهبود روند فروش شما کمک می‌کند
بررسی روند فروش مسئله ای است که می تواند به شما در فروش بهتر کمک شایانی کند در این مقاله 16 سوال اساسی که می تواند روند فروش شما را اصلاح کند را عنوان کردیم با ما همراه باشید.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو