چطور می توان در فضای دیجیتال بهتر بازاریابی کرد؟

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال به هرگونه اقدام بازاریابی اتلاق می شود که در فضای دیجیتال صورت می گیرد تا ضمن جذب مخاطب و بالابردن آگاهی مخاطب، به فروش بیشتر نیز کمک نماید! در این مقاله نکات ارزشمندی به شما می آموزم که بتوانید بازاریابی بهتری برای کسب و کارتان انجام دهید.

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال به هرگونه اقدام بازاریابی اتلاق می شود که در فضای دیجیتال صورت می گیرد تا ضمن جذب مخاطب و بالابردن آگاهی مخاطب، به فروش بیشتر نیز کمک نماید! در این مقاله نکات ارزشمندی به شما می آموزم که بتوانید بازاریابی بهتری برای کسب و کارتان انجام دهید.

تکنولوژی و امکانات دیجیتال طی یک دهه اخیر به گونه ای خیره کننده رشد کرده و در زندگی ما انسان ها بصورت گسترده رخنه کرده است. شاید کمتر کسی ده سال پیش فکر می کرد زندگی ما تا این حد دیجیتالی شود! امروز اگر شما از بازاریابی دیجیتال غافل شوید، در آینده ای نه چندان دور با بحرانی شدید در کسب و کارتان مواجه خواهید بود! به جرات می توان گفت بازاریابی دیجیتال طی ده سال آینده رشدی باورنکردنی خواهد داشت و به تدریج بازاریابی سنتی را به حاشیه می راند! پس بهتر است از امروز به طور جدی بر بازاریابی دیجیتال تمرکز کنید. در این مقاله شما با چند روش بازاریابی دیجیتال که به رونق کسب و ‌‌کارتان کمک می کند آشنا می شوید. 

– بهینه سازی موتور جستجو (SEO) (سئو)

یکی از مهم‌ترین روش‌های موثر در بازاریابی دیجیتال، بهینه سازی بر اساس قواعد و پارامترهای مورد پسند موتورهای جستجو است که به آن Search Engine Optimization یا همان SEO ( سئو ) گفته می شود. طی فرایند سئو شما مطابق با دستورالعمل ها و فرایند جستجوی موتورهای جستجویی مانند گوگل، بگونه‌ای در صفحات مجازی خود عمل می کنید و محتوا تولید و منتشر می نمایید که گوگل شما را معتبر تشخیص دهد و شما را برای نشان دادن به کاربر بپسندد. در این صورت وقتی کاربر چیزی را در حوزه فعالیت شما سرچ می کند گوگل شما را به او‌ پیشنهاد می دهد! در این میان کلمات کلیدی نیز نقشی حیاتی دارند چرا که مشتریان و مخاطبان شما، کلمات کلیدی را سرچ می کنند بنابراین شما باید به گونه ای عمل کنید که از کلمات کلیدی موثر و رایج در صنعت خود به خوبی بهره بگیرید! شما باید به سئو و حضور موثر در دنیای دیجیتال اهمیت بیشتری بدهید.

- بازاریابی موتور جستجو و تبلیغات کلیکی

در بازاریابی موتور جستجو که به SEM معروف است، به کمک موتورهای جستجو شما به مخاطبین موثری پیشنهاد می شوید که به احتمال زیاد می توانند مشتری شما باشند!

Google AdWords و Bing Ads رایج ترین گزینه های بازاریابی موتور جستجو هستند که در ازای دریافت مبلغی مشخص شما را به مخاطب مستقیمی که در حال جستجوی موارد مرتبط با شما در اینترنت است، نمایش می دهند. 

تبلیغات کلیکی یا PPC نیز روش مرسوم دیگری است که در این روش تبلیغ شما به مخاطب موثر در فضاهای مختلف نمایش داده می شود و در صورت کلیک کردن مخاطب بر روی تبلیغ شما و ورود به صفحه شما، مبلغی مشخص از شما دریافت می گردد. این باعث می شود هزینه تبلیغات شما کاملا هدفمند توزیع شود و دقیقا صرف مخاطبانی شود که جذب تبلیغ تان می شوند. 

شما می بایست برای موفقیت بیشتر در بازاریابی دیجیتال از SEM و PPC بهره ببرید. 

  – بازاریابی محتوا 

در این روش شما تمرکزتان را بر مخاطب می گذارید و برای مخاطب خود محتوایی مفید و جذاب تولید می کنید تا محبوبیت خود را نزد مخاطب هدف افزایش دهید و به تدریج او را به خرید ترغیب کنید. بسیاری از صاحبان کسب و کار به سلیقه خود تولید محتوا می کنند و این اشتباه بسیار بزرگی است! 

نکته مهم در بازاریابی محتوا این است که محتوای مفید تولید شده می بایست در فضاهای موثری که مخاطب هدف وجود دارد، منتشر گردد. بسیاری از صاحبان کسب و کار محتواهای خوبی تولید می کنند اما در جای مناسبی منتشر نمی کنند به همین دلیل نتیجه درستی نمی گیرند. 

علاوه بر این بازاریابی محتوا زمانی که بصورت مستمر تکرار شود موثر است وگرنه با تهیه و انتشار چند محتوای عالی در سال، اتفاق خاصی نمی افتد! 

اینها نکات بسیار مهمی هستند که شما در بازاریابی دیجیتال باید به آنها توجه ویژه داشته باشید و از آنها بهره ببرید!

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
چطور می توان در فضای دیجیتال بهتر بازاریابی کرد؟
تسهیل گستر, بابک شعبانی 19 مهر 1400
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


تبلیغات کلیکی یا ( Pay Per Click ) از نگاه سئو
تبلیغات کلیکی یا PPC یک مدل تبلیغات اینترنتی هست که هزینه اش بر اساس تعداد کلیک ها محاسبه می شه. خیلی ها در نگاه اول تبلیغات کلیکی رو بسیار موثر می دونند و فکر می کنند که تبلیغات کلیکی بهترین و بهینه ترین راه حل برای تخصیص بودجه تبلیغاتی کسب و کارشونه.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو