نحوه ورود به حساب گوگل از هفته آینده تغییر خواهد کرد؛ قبل از غافلگیر شدن، بخوانید

از هفته آینده نحوه ورود به حساب گوگل تغییر می‌کند و رمزعبور از آن حذف خواهد شد. تا دیر نشده، همین حالا تنظیمات لازم را برای ورود انجام دهید.

از هفته آینده نحوه ورود به حساب گوگل تغییر می‌کند و رمزعبور از آن حذف خواهد شد. تا دیر نشده، همین حالا تنظیمات لازم را برای ورود انجام دهید.

کمپانی گوگل در ماه مه اعلام کرده بود که می‌خواهد تا پایان سال احراز هویت دو مرحله‌ای (احراز هویت دو عاملی) را برای تمام کاربران اجرایی کند و به نظر می‌رسد زمان آن فرا رسیده است.

حتما بخوانید: ۱۱ روش برای بهبود طبیعی رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

وقتی این نوع ورود به حساب گوگل فعال شود، کاربر یک SMS یا ایمیل حاوی رمز یک بار مصرف را از طرف گوگل دریافت خواهد کرد که فقط با وارد کردن آن می‌تواند وارد حساب کاربریش شود. این فرآیند یک لایه امنیتی اضافی را برای محافظت از اطلاعات کاربران ارائه می‌کند. سرقت رمزعبور رایج‌ترین راه دسترسی به حساب کاربری است که تأییدیه دو مرحله‌ای می‌تواند بزرگ‌ترین راه مقابله با آن باشد.




نحوه ورود به حساب گوگل با تأیید هویت دو مرحله‌ای

گوگل ایمیل و پیغام‌های درون متنی را درباره فعال شدن تأییدیه دو مرحله‌ای برای کاربران ارسال کرده است و در آن اعلام کرده که از نهم نوامبر (۱۸ آبان) این ویژگی به صورت خودکار فعال خواهد شد. متن این پیغام به شرح زیر است:

بعد از وارد کردن رمزعبور، شما باید گام دوم ورود به حساب گوگل را روی گوشی خود تکمیل کنید. موقع لاگین شدن گوشی در کنارتان باشد. احراز هویت دو مرحله‌ای از ۹ نوامبر به صورت خودکار فعال می‌شود. اگر شما می‌خواهید زودتر هم می‌توانید این ویژگی را روی اکانت خود فعال کنید.

گوگل در یک پست وبلاگی پیشتر گفته بود: «تا پایان سال ۲۰۲۱، ما قصد داریم ۱۵۰ میلیون کاربر گوگل را به صورت خودکار در تأیید هویت دو مرحله‌ای ثبت نام کنیم و ۲ میلیون تولیدکننده محتوا در یوتیوب نیز نیازمند فعال کردن این قابلیت هستند.

حتما بخوانید: اصطلاحات گوگل ادوردز که برای تبلیغات در آن باید بدانید

توجه داشته باشید که هنوز تأیید هویت دو مرحله‌ای برای تمام کاربران گوگل اجباری نشده و گوگل گروه به گروه در حال اضافه کردن کاربران به استفاده کنندگان این ویژگی هستند. اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که این ویژگی برایشان غیرفعال است، همین حالا می‌توانید وارد حساب خود در گوگل شده و این ویژگی را به صورت دستی فعال کنید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
نحوه ورود به حساب گوگل از هفته آینده تغییر خواهد کرد؛ قبل از غافلگیر شدن، بخوانید
تسهیل گستر, بابک شعبانی 13 آبان 1400
این پست را به اشتراک بگذار
برچسب‌ها
ویرایش
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


هشتگ چیست و چگونه بهترین هشتگ را در شبکه‌های اجتماعی بسازیم؟
هشتگ ابزار ساده‌ای است که استفاده صحیح و حساب‌شده از آن به‌خصوص در برخی از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر می‌تواند به‌شدت کارآمد و مؤثر واقع شود.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو