راهکارهای ایجاد یک استراتژی موثرتر برای ایمیل مارکتینگ

اگر به تازگی وارد ایمیل مارکتینگ شده اید، یا فقط به دنبال روش های اساسی برای ایجاد یک استراتژی ایمیل مارکتینگ موثرتر هستید، این متن می تواند کمک بزرگی به شما کند.

اگر به تازگی وارد ایمیل مارکتینگ شده اید، یا فقط به دنبال روش های اساسی برای ایجاد یک استراتژی ایمیل مارکتینگ موثرتر هستید، این متن می تواند کمک بزرگی به شما کند. این متن شما را در ادامه سریع و موثرتر کار راهنمایی کرده و تمامی روش های کابردی را بازگو می کند. از دستیابی به افراد مناسب در زمان مناسب، تا طراحی و نوشتن محتوای عالی را در این متن قرار دادیم.


شروع یک استراتژی ایمیل مارکتینگ

۱. لیست ایمیل خود را با مخاطبینی که Opt-in شده اند، ایجاد کنید

یکی از مهم ترین مواردی که باید هنگام شروع ایمیل مارکتینگ به آن توجه داشته باشید، ارسال ایمیل به کسانی است که برای دریافت پیام های شما Opt-in کرده اند.  شما می توانید این کار را با استفاده از پاپ آپ ها (pop-up) و یا فراخوان عمل (CTA) در وب سایت های خود، انجام دهید.  ایجاد یک لیست ایمیل به وسیله Opt-in، گاهی اوقات ممکن است کندتر از آن چیزی که تصور می کنید پیش برود. اما در نهایت شما یک لیست از مخاطبینی خواهید داشت که بیشترین میزان تعامل را با شما دارند. تعداد بسیاری از کسب و کارها، تصور می کنند با خرید لیست ایمیل می توانند سریع تر به نتیجه دلخواه خود برسند. در حالی که انجام این کار هیچ فایده ای برای آن ها نخواهد داشت. به علاوه ایمیل های شما نیز به عنوان اسپم شناخته می شوند. ارسال ایمیل برای افرادی که هیچ تمایلی به دریافت آن ندارند، نتیجه مطلوبی به دنبال نخواهد داشت. همه مردم به محصولات و یا خدمات شما علاقه مند نیستند و به همین دلیل باید یک لیست از مخاطبین علاقه مند به برند خود ایجاد کنید.  با این کار تعداد شکایات هرزنامه و لغو اشتراک دریافتی شما به حداقل می رسد، که فاکتور بزرگی در تعیین تحویل یا عدم تحویل ایمیل های شما است. پس از ایجاد لیست ایمیل و به دست آوردن مخاطبان مدنظر خود با استفاده از Opt-in، برروی چالش اصلی، یعنی چگونگی ارسال کمپین های ایمیل مارکتینگ موثر تر به این مخاطبین، تمرکز کنید.  


۲. محتوای متناسب با مخاطبان خود تولید کنید

پس از به دست آوردن مخاطبان خود، مرحله بعدی تقسیم بندی آن ها به گروه های متفاوت است. با ایجاد بخش های کوچکتر، بهتر می توانید محتوای خود را متناسب با نیازهای هر گروه هدف تولید کنید. زمانی که محتوای شما کاملا با خواسته مخاطب مرتبط باشد، می تواند میزان تعامل شما را بهبود ببخشد و مخاطبین تان را راضی نگه دارد. روش های زیادی برای تقسیم بندی (یا گروه بندی) مخاطبین شما وجود دارد. در اینجا چهار روش برای انجام این کار ذکر شده است :

  •     منبع ثبت نام : جایی که مخاطبین خود را به دست آورده اید (نمایشگاه های تجاری، وبلاگ، کمپین PPC و غیره) می تواند تأثیر زیادی در نحوه برقراری ارتباط با آن ها در ایمیل داشته باشد.

  •     مرحله چرخه خرید : بسته به مکانی که در قیف شما قرار دارند، می توان استراتژی های مختلفی برای مخاطبین به کار برد (به عنوان مثال چشم اندازهای جدید، مشتریان جدید، مشتریان وفادار).

  •     تعامل محتوایی : تقسیم بندی مشتریان بر اساس تعامل آن ها با محتوایی که قبلاً برای آن ها ارسال کرده اید، راهی عالی برای برقراری ارتباط بیشتر و هدفمند با آن هاست. کدام ایمیل ها را باز می کنند؟ برروی کدام یک کلیک می کنند؟ کدام یک را نادیده گرفتند؟ پاسخ به این سوالات می تواند به گروه بندی ایمیل مارکتینگ شما کمک کند.

  •     سطح فعالیت : ایجاد یک بخش برای مخاطبین با سطح تعامل کم نیز یک روش خوب به حساب می آید. می توانید آن ها را با دقت بیشتری بررسی کنید تا روش های جدیدی برای افزایش فعالیت آن ها ایجاد کنید، یا اینکه حذف آن ها را از لیست خود در نظر بگیرید.

شخصی سازی عنوان، متن پیش فرض یا متن ایمیل با اطلاعات ویژه مخاطبین و متناسب با نیازهای آن ها باعث می شود تا جذابیت ایمل شما چند برابر شود.  


۳. برای مخاطبین خود ارزش قائل شوید

قبل از ایجاد استراتژی ایمیل مارکتینگ، همیشه این سوال را از خودتان بپرسید : آیا به خوانندگان دلیلی برای باز کردن و تعامل با ایمیل خود می دهید؟ پس از ارائه یک محتوای کاملا مرتبط، شما باید ارزش محتوای خود را با انتخاب یک عنوان مناسب و جذاب به مخاطبین نشان دهید. برای مثال شما می توانید در ایمیل خود از :

  •     کدهای تبلیغاتی و کوپن ها

  •     اطلاعات مربوط به حوزه تخصصی خود

  •     توصیه های محصول هدفمند

  •     یادآوری های به موقع

استفاده کنید. تمامی این موارد سبب می شود تا ایمیل های شما برای مخاطبین جذاب تر به نظر برسد و برای خرید از شما مشتاق تر باشند.  

۴. یک فراخوان عمل (CTA) واضح قرار دهید

هر ایمیل بازاریابی باید هدف مشخصی داشته باشد. هدف از ارسال ایمیل می تواند ایجاد انگیزه در مشتریان برای خرید، روانه کردن بازدید کنندگان به سایت شما و غیره باشد. اگر هیچ هدفی از فرستادن ایمیل ندارید، آن را ارسال نکنید.  اما اگر هدف مشخصی از ارسال ایمیل خود دارید، باید یک فراخوان عمل واضح داشته باشید.   فراخوان عمل (CTA) اصلی ترین اقدامی است که ایمیل شما از خواننده می خواهد آن را انجام دهد. این CTA می تواند به صورت یک دکمه، کد کوپن یا هر چیز دیگری باشد که خواننده را به انجام عملی خاص ترغیب می کند. برای یک کمپین موثر، در هر ایمیل بر روی یک هدف واحد تمرکز کنید و آن را به طور واضح بیان کنید. اگرچه ارسال ایمیل با چند هدف متفاوت ایرادی ندارد اما باید بدانید که خوانندگان به طور متوسط فقط بر روی یک CTA در هر ایمیل کلیک می کنند. به همین دلیل مهم است که توجه خوانندگان را به مهمترین CTA با محتوای متمرکز و هدف اصلی جلب کنید.  


۵. در طراحی ایمیل و قرار دادن CTA به درستی عمل کنید

از آنجا که افراد روزانه بیش از 100 ایمیل دریافت می کنند، اکثر آن ها سعی می کنند تا تنها روی پیام هایی که دارای اطلاعات مهم یا ارزشمند هستند، وقت بگذارند. اگر طراحی شما کاربر پسند نباشد، ممکن است از اطلاعات کلیدی چشم پوشی شود یا اینکه پیام به طور کامل رد شود. با افزایش میزان استفاده از تلفن های همراه هوشمند، شما همچنین باید اصول طراحی سازگار با موبایل را نیز در ذهن داشته باشید. به همین دلیل مهم است که از یک بستر بازاریابی ایمیل استفاده کنید که طراحی ایمیل های آماده تلفن همراه با چیدمان های آسان برای خواندن را بسیار آسان می کند. هنگام طراحی ایمل خود به موارد زیر حتما توجه داشته باشید :

     هدر (Header) : شامل آرم و یا نمودار دیگری است که به خواننده کمک می کند تا به سرعت هدف شما از ارسال ایمیل را تشخیص دهد.

  •     تیتر : یک عبارت مختصر و جذاب که توجه خواننده را به خود جلب می کند.

  •     متن : با توضیح کامل داستان در کوتاه ترین زمان ممکن، در مورد عنوان خود توضیح دهید.

  •     تصویر پشتیبانی : تصویری را انتخاب کنید که متن شما را توضیح دهد یا به گونه مکمل محتوای شما باشد.

  •     CTA : در نزدیکی باز و بسته شدن ایمیل خود از دکمه ها یا متن هایی با رنگ های قابل توجه استفاده کنید.

  •     فوتر (Footer) :  با یادآوری ارزش پیشنهادی شرکت، اطلاعات تماس مستقیم، URL وب سایت، نمادهای شبکه های اجتماعی و آدرس فیزیکی ایمیل خود را به پایان برسانید.

  •     مدیریت اشتراک : همیشه گیرندگان را درباره اینکه چگونه می توانند اشتراک خود را در پیام های آینده لغو کنند یا اشتراک خود را به روز کنند، راهنمایی کنید.

همانطور که استراتژی های مختلفی را برای طراحی ایمیل و دعوت به عمل خود آزمایش می کنید، به موثر ترین موارد، توجه ویژه ای داشته باشید. دکمه های CTA شما چه رنگی باشد، چه عناوینی استفاده کنید، قالب بندی پیشنهادهای تبلیغاتی و غیره، همیشه باید نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید تا کمپین های آینده بهبود پیدا کنند.


۶. بهترین روز و ساعت را برای ارسال ایمیل خود پیدا کنید

برنامه روزانه خوانندگان خود را در نظر بگیرید و ایمیل خود را در روز و ساعتی که بیشترین توانایی پاسخگویی به آن را دارند، ارسال کنید. اگر زمان ارسال جدیدی را آزمایش می کنید، این موارد را در نظر بگیرید :

  •     صبح : اطمینان حاصل کنید که ایمیل ها برای موبایل مناسب هستند چرا که خوانندگان احتمالاً در حال استفاده از تلفن همراه خود هستند و به دنبال محتوای ارزشمند هستند.

  •     بعد از ظهر : برای فروش B2B یا ایمیل های بازاریابی محتوا (راهنما، وبینار و غیره) بهتر است، چرا که در این زمان اغلب افراد ایمیل های کاری خود را بررسی می کنند.

  •     عصر : هنگامی که خواننده شما احتمالاً رایانه اش را در مقابل خود دارد، ایمیل های متمرکز بر تجارت B2C / تجارت الکترونیکی خود را ارسال کنید.

ایمیل های خود را با توجه به تعاملات مخاطبین ارسال کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را به دست بیاورید. به همین ترتیب با ارسال ایمیلی که هم از نظر محتوا و هم از نظر ظاهر به درستی طراحی شده، توجه مخاطبین را به خود جلب کنید.

برای موثرتر کردن ایمیل مارکتینگ خود، نتایج کمپین ها را تجزیه و تحلیل کنید

هنگام اجرای این روش ها، مهم است که هر یک (تقسیم بندی، محتوا، طراحی، زمان) را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک برای خوانندگان شما مناسب تر است. اگرچه ممکن است شناخت مخاطبان تان کمی زمان ببرد، اما انجام اینکار موجب می شود تا :

  •     نرخ تعاملات شما بهتر شود (باز کردن، کلیک، اشتراک)

  •      لغو اشتراک و شکایات هرزنامه به طرز چشمگیری کاهش یابد

  •     اعتبار فرستنده شما (که به شما کمک می کند تا به صندوق ورودی برسید) بهبود یابد

عنوان محصولات

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
راهکارهای ایجاد یک استراتژی موثرتر برای ایمیل مارکتینگ
تسهیل گستر, بابک شعبانی 23 مرداد 1401
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


نحوه نوشتن نظرات وبلاگ (به همراه دلیل)
نحوه نوشتن نظرات وبلاگ می تواند نشان گر شخصیت فرد باشد. نظرات وبلاگ یادگاری از دوران گذشته هستند. آنها می توانند شما را در معرض دید یک وبلاگ نویس محبوب...
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو