سئو چیست؟

اگر شما در فضای اینترنت فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقه‌مند باشید، همانند این جملات را زیاد شنیده‌اید: شما باید روی سئوی سایت خود سرمایه‌گذاری کنید.

اگر شما در فضای اینترنت فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقه‌مند باشید، همانند این جملات را زیاد شنیده‌اید:

شما باید روی سئوی سایت خود سرمایه‌گذاری کنید.

شما دیده نمی‌شوید؛ اگر در صفحه‌ی اول گوگل نباشید اصلاً حضور شما در فضای اینترنت بیهوده است.

اگر سایت رقیب هنگام جستجوی کلمه کلیدی موردنظر در صفحه‌ی اول گوگل می‌آید، به خاطر یک سری تکنیک ها است. اسم این تکنیک ها سئو است.

الگوریتم‌‌های گوگل عوض شده. کافئین؟ پاندا؟ مرغ مگس خوار؟ کبوتر؟ دیپ مایند؟

ما می‌‌توانیم شما را به صفحه‌ی اول موتورهای جستجو بیاوریم. یقین داشته باشید این منطقی‌ترین و پرسودترین سرمایه‌گذاری شماست.

مطالب مربوط به سئو در تسهیل با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشده‌اند. بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان و همراهان دائمی تسهیل گستر با کلیات SEO است تا بتوانند درک صحیحی از این فرآیند به دست بیاورند همچنین در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود.

سئو چیست ؟  چند نکته که خوب است در مورد SEO بدانیم

شاید به نظر نمی‌رسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد،‌ اما بهتر است مروری به بعضی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم‌.

البته مشخص است که با توجه به روش اجرای تحقیق، آمار و ارقام ارائه شده توسط منابع مختلف، می‌توانند متفاوت باشند؛ در نتیجه بهتر است به جای تمرکز بر مقدار دقیق اعداد، بیشتر به مقیاس و اهمیت نسبی آنها توجه داشته باشیم:

 مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار کلمه کلیدی موردنظر خود رااز موتورهای جستجو ، جستجو می‌‌کنند.

 تقریبا هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌‌هایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگلنمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌‌کنند.

 فردی که از طریق کلیک کردن روی لینک سایت شما در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای  بازایابی به سراغ او رفته ‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت.

 جستجو از طریق موبایل در سال‌‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است.درنتیجه سایت شما باید مناسب استفاده در موبایل باشد.










سهم موبایل و تبلت و دسکتاپ از فضای اینترنت

در حال حاضر کدام موتورهای جستجو بیشتر استفاده می ‌شوند؟

تعداد کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌‌های مترادف به کار می‌‌برند، کم نیستند.

البته از این کار هم نمی‌توان ایراد گرفت؛ چون حتی Google کردن به عنوان یک فعل در زبان انگلیسی پذیرفته شده است.

بهتر است به دو گزارش که توسط سایت معتبر Search Engine Land منتشر شده توجه کنید.

کدام موتورهای جستجو را کاربران می شناسند؟

پاسخ به این سوال مشخص می‌کند، آگاهی کاربران از برندها چقدر است.

همان‌طور که می‌بینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند.

در پرسش دیگری از کاربران خواسته شده مشخص کنند کدام یک از موتورهای جستجو به عنوان موتور جستجوی اصلی مورد استفاده آنان است:


 

 

موتور جستجوی اصلی مورد استفاده شما چیست؟


همان‌طور که مشاهده می‌کنید در اینجا، گوگل با سایر موتورهای جستجو فاصله‌ی معناداری دارد و به همین علت باید بپذیریم که استفاده از موتور جستجو و گوگل به عنوان تعبیرهای مترادف چندان نادرست نیست.

نقش سئو در ارتقاء کیفیت محتوا در سال‌های اخیر

در گذشته ضعف‌هایی که الگوریتم‌های موتورهای جستجو داشتند باعث شده بود یک تعبیر غلط بین تولیدکنندگان محتوا رایج شود. آنها می‌گفتند:

دو روش برای نوشتن در فضای وب وجود دارید.

می‌ توانید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و یا می‌توانید برای موتورهای جستجو بنویسید.

تنظیم متن‌های بی ‌معنی، تزریق بی‌ خاصیت کلمات کلیدی در متن‌ها، ارائه‌ی لینک‌های بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از قبیل اعمالی بودند که نوشتن برای موتورهای جستجو محسوب می شدند.

البته نوشتن برای کاربران، اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین می‌کرد، اما الزاماً به رتبه‌ی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمی‌ شد.

خوش‌ بختانه در سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم ‌های موتورهای جستجو و توسعه علم هوش مصنوعی و تحلیل متن، سبب شده است که چنین مواردی کم تر و کم‌ رنگ‌ تر شوند.

با اندکی بررسی شما نیز متقاعد خواهید شد که رعایت استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد.

همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد.

به همین علت، بر خلاف سال ‌های گذشته که موتورهای جستجو را دلیل اصلی کاهش کیفیت محتوا در فضای وب می‌دانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کم تر شنیده می‌‌شود و به کار می‌ رود.

با توجه به بهبود کیفیت نتایج موتورهای جستجو، و ارتقاء الگوریتم‌‌های آنها، اشتباه نیست اگر وقت و بودجه‌ای را که صرف سئو می‌‌کنید، به عنوان بخشی از فعالیت‌های تأمین رضایت کاربران لحاظ کنید. البته به شرطی که فلسفه‌ی واقعی سئو و راهکارهای پایدار و بلند مدت آن را به کار بگیرید.

چه چیزهایی با سئو اشتباه گرفته می‌‌شوند؟

گاهی اوقات، افرادی که با SEO آشنا نیستند،‌ آن را به عنوان یک جانشین رایگان برای بازاریابی و تبلیغات در نظر می‌گیرند.

اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به سئو اگر به روشی علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌ بر، دشوار و گران ‌قیمت است.

کسب‌وکاری که می‌خواهد در موتورهای جستجو وضعیت مطلوبی داشته باشد، باید نکات زیادی را رعایت کند که موارد زیر، تنها بخش کوچکی از آنهاست:

 تولید دائمی محتوای اصل و بدون کپی کاری

 به‌روز کردن محتوای قدیمی بر اساس اطلاعات و نیازهای جدید کاربر

 ایجاد حس رضایت در خوانندگان و کاربران

 قانع کردن بازدیدکنندگان به اینکه مدت بیشتری را در سایت شما بگذرانند

همه‌ی این کارها، هزینه ‌بر هستند و همیشه و هر روز بخشی از وقت و منابع شما را به خود اختصاص خواهند داد اما یه سرمایه‌گذاری بلند مدت هستند.

همچنین  SEO، یک کانون تبلیغاتی نیست که به عنوان یک پروژه با بودجه‌ای مشخص و در یک محدوده‌ی زمانی مشخص، اجرا شود.

و نیز همچنین فقط یک مجموعه تکنیک و اصول فنی هم نیست.

بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است البته شرکت تسهیل گستر با داشتن نیروی مجرب و تجربه کافی در این زمینه می تواند شما را در این راه همراهی کند.

اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از روش ‌های قدرتمند برای هزینه کردن بی فایده‌ی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد.

این نکته را تقریباً همه پذیرفته‌اند که بزرگ ترین و ارزان ‌ترین و معتبرترین راه ورود به یک سایت ،موتورهای جستجو هستند.
درصورت نیاز جهت مشاوره برای سئوی سایت خود با ما تماس بگیرید.

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
سئو چیست؟
تسهیل گستر 15 اردیبهشت 1397
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


تجارت سيار؛ جلوه‌اي از فناوري ارتباطات
رشد سريع تکنولوژي ارتباطي بي‌سيم (سيار) باعث نفوذ هر چه بيشتر تجارت و اينترنت سيار شده است. طبق مطالعات انجام شده در زمينه تجارت سيار در سال2001 فقط 16 درصد کاربران از اينترنت سيار استفاده مي‌کردند که پيش‌بيني مي‌شود اين رقم تا سال2007 به 57 درصد برسد (وانگ، 2005). ب
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو