نرم افزار منبع باز ای آر پی ( Open Source ERP )

نرم افزار منبع باز ای آر پی ( Open Source ERP ) با داشتن هزاران نرم افزار یکپارچه مدیریت کسب و کار، در همه ابعاد کسب و کار اعم از بازاریابی و فروش، مالی، منابع انسانی، مدیریت پروژه، مدیریت ارتباط با مشتری ( نرم افزار CRM )، مدیریت وب سایت و تجارت الکترونیکی، مدیریت خرید و انبار و ... با تجربه استفاده در شرکت های بزرگی مثل تویوتا و هیوندا، تلاش دارد ضمن پاسخ گویی به دایره وسیعی از نیازمندی های کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ، در یک محیط نرم افزاری ساده و کاربر پسند، آنها را از داشتن نرم افزارهای متنوع غیر یکپارچه بی نیاز کند.

مزایای منبع باز ای آر پی ( Open Source ERP )

 نرم افزار منبع باز جایگاه مهمی در کسب و کار دارد و طبیعی است که راه حل های منبع باز ERP و مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) گام تکاملی بعدی در این روند است. راه حل های منبع باز ای آر پی ( Open Source ERP ) و CRM را می توان از شرکت تسهیل گستر خریداری کرد.

یک شرکت می تواند بدون استفاده از سفارشی سازی در یک حالت ارزیابی از تصمیمات مربوط به تغییراتی که در صورت نیاز انجام می شود استفاده کند. همانطور که هیچ هزینه صدور مجوز اولیه وجود ندارد، هیچ خطر عمده ای برای شرکت در بازبینی راه حل منبع باز ERP وجود ندارد.

سفارشی سازی یک منبع باز ای آر پی ( اوپن سورس ای آر پی ) ساده تر از یک راه حل سنتی ERP است.

تغییرات را می توان با استفاده از یک کارمند برنامه نویسی داخلی شرکت یا یک تیم برنامه نویسی خارجی به دست آورد که می تواند توسط ارائه دهنده منبع باز ای آر پی ( Open Source ERP ) ( اوپن سورس ای آر پی ) یا با توسعه دهندگان محلی منبع فراهم شود. به عنوان مشاوران و برنامه نویسان برای راه حل های عمده ERP می تواند یک صد دلار در ساعت تجاوز کند، برنامه ریزی برای راه حل منبع باز به مراتب کمتر خواهد بود.

کار کردن با یک منبع باز منبع ERP، یک شرکت را قادر می سازد که در صورت تغییر در فرایندهای کسب و کار خود و یا تغییرات در شرکت، همچون ادغام ها، بروزرسانی کد موجود ادامه یابد. با پیاده سازی ERP منبع باز، هیچکدام از ارائه دهنده نرم افزار برای ارتقاء مجوز وجود ندارد، زمانی که آنها می خواهند پشتیبانی از انتشار خاص را متوقف کنند.

معایب منبع باز ای آر پی ( Open Source ERP )

البته مزایای سیستم ERP منبع باز که شامل پشتیبانی، بروزرسانی، نگهداری و ریسک است، وجود دارد.

پشتیبانی - منبع باز ERP عمدتا برای دانلود رایگان است، اما پشتیبانی از نرم افزار نیست. اگر یک شرکت دارای یک بخش فناوری در خانه باشد، توسعه و پشتیبانی سیستم ممکن است نیازی به هیچ شرکت خارجی نداشته باشد. برای شرکت های کوچکتر بدون تجربه تکنولوژی محدود، ممکن است مجبور به ارائه دهنده نرم افزار منبع باز یا سایر شرکت های فن آوری برای توسعه و پشتیبانی محصول باشند. این وابستگی به منابع خارجی برای حمایت از یک سیستم سازمانی ممکن است بسیار گران باشد.

بروزرسانی - با استفاده از بسیاری از راه حل های منبع باز ERP، کد دائمی در حال توسعه توسط ارائه دهنده نرم افزار است و آنها ممکن است بروزرسانی و تکه های متعدد برای رفع مشکلات و یا افزایش قابلیت های ارائه شده است. این بروزرسانی ممکن است نیاز به تست اضافی از سوی یک شرکت برای اطمینان از اینکه بروزرسانی و یا پچ هیچ مشکلی با راه حل نصب نشده است. اگر یک شرکت دارای منابع محدودی برای انجام تست باشد، ممکن است نیاز به استخدام یک شرکت فناوری برای انجام این کار داشته باشد.

تعمیر و نگهداری - اگر یک شرکت کد منبع یک منبع باز ERP را اصلاح کرده باشد، تغییرات ممکن است عیب یابی و پشتیبانی عمومی را دشوار کند، به طوری که ممکن است پشتیبانی برای دستیابی به آن مشکل باشد. اگر تغییرات قابل توجهی توسط یک بخش تکنولوژی در خانه ایجاد شود، سیستم ممکن است تنها توسط آن سازمان پشتیبانی شود. قطعهای عمده و سقوط سیستم ممکن نیست.

ریسک - خطرات زیادی برای راه اندازی یک راه حل منبع باز ERP وجود دارد که در بالا ذکر شده است، مانند پشتیبانی، تعمیر و نگهداری و به روز رسانی، اما مسائل دیگر خطر مانند قابلیت ارائه دهنده نرم افزار وجود دارد، احتمال این که نرم افزار منبع باز ممکن است به یک منبع بسته در آینده تغییر کند و مسائل حقوقی که ممکن است در اطراف منبع باز ERP ایجاد شود.

خلاصه

راه حل ERP منبع باز می تواند برخی از شرکت ها را فرصتی برای مالکیت و مدیریت یک سیستم ERP با هزینه محدود سرمایه ای دهد. هنگامی که یک شرکت سپس از سیستم و توسعه خود برای حمایت از فرآیندهای کسب و کار منحصر به فرد حمایت می کند، هزینه آن افزایش می یابد.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
نرم افزار منبع باز ای آر پی ( Open Source ERP )
تسهیل گستر 26 آبان 1399
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


تغییرات نسخه ۱۳ اودوو
odoo 13
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو