منابع سخت افزار سرور سازمان یار ( ODOO فارسی )

سرویس دهنده اودوو (odoo Builtin Server) ( ODOO فارسی )

سازمان یار دارای یک سرویس‌ دهنده HTTP داخلی است که ازmulti-threading   و multiprocessing   پشتیبانی می‌کند. برای سایت‌ های عملیاتی استفاده از سرویس ‌دهنده‌ هایی که از چند پردازشی پشتیبانی نمایند، توصیه می‌ شود. استفاده از این سرویس‌ دهنده ها ثبات سیستم را افزایش داده و باعث می‌ شود تا استفاده از منابع بهینه شده و نظارت بر آنها راحت‌ تر انجام شود.

  •           Multiprocessingبه وسیله تنظیم نمودن یک عدد غیر صفر در پارامتر تعداد worker انجام می ‌شود. تعداد worker باید بر مبنای تعداد core سیستم تعیین شود.

  •                تعداد workerها را می‌توان بر اساس مشخصات سخت‌افزاری تنظیم نمود تا باعث هدر رفتن منابع نشود.

محاسبه تعداد workerها برای سازمان یار ( ODOO فارسی )

قاعده کلی محاسبه (#CPU*2+1) می ‌باشد. همچنین باید بدانیم که حدودا چه مقدار Worker نیاز داریم به صورت کلی هر 6 کاربر هم زمان نیاز به یک workerدارند. پس برای محاسبه مقدار CPU مورد نیاز باید اول تعداد کاربران فعال را مشخص نمایید. به طور مثال بر روی سروری با 32 هسته امکان سرویس‌ دهی خوب به حدود 400  (به طور دقیق بر اساس فرمول 390) کاربر هم زمان را داریم.

محاسبه سایز حافظه برای سازمان یار

فرمول و قاعده کلی برای محاسبه حافظه مورد نیاز عبارت است از:

Needed RAM = #worker * ( (light_worker_ratio * light_worker_ram_estimation) + (heavy_worker_ratio * heavy_worker_ram_estimation) )

light_worker_ratio: نرخ worker ها با حجم کار سبک می ‌باشد. که معمولاٌ 0.8 یا 80٪ در نظر گرفته می‌ شود.

light_worker_ram_estimation: میزان حافظه مورد نیاز برای فعالیت ‌های سبک به ازای هر worker  است که معمولا 150مگابایت در نظر گرفته می‌ شود.

heavy_worker_ratio: نرخ worker ها با حجم کار بالاست که بر اساس تجربه بر روی نرم افزار ERP  odoo فارسی مقدار 0.2 یا 20٪ در نظر گرفته می‌ شود.

heavy_worker_ram_estimation: مقدار حافظه مورد نیاز به ازای هر یک از worker های با حجم بالا است که معمولا ۱ گیگا بایت در نظر گرفته می ‌شود.

با استفاده از فرضیات و قواعد بالا برای 400 کاربر هم زمان (منظور تعداد کاربری است که در لحظه و هم زمان با هم در داخل سیستم فعالیت می‌ نمایند.) 32 هسته cpu و حدود 20  گیگابیت حافظه نیاز می‌ باشد.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
منابع سخت افزار سرور سازمان یار ( ODOO فارسی )
تسهیل گستر 28 خرداد 1397
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


امنیت Odoo (سازمان یار)
امنیت یکی از موضوعات بسیار مهم در سیستم ‌های اطلاعاتی می ‌باشد. امنیت در نرم افزار ERP نیز یکی از پارامترهای اصلی در انتخاب این گونه نرم افزار ها است، که باید به آن توجه کرد. وقتی صحبت از امنیت می‌شود دو مسئله متفاوت مورد بررسی قرار می گیرد.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو