هوش مصنوعی جستجوی تصاویر گوگل به طرز وحشتناکی پیشرفت کرده است

موتور جدید جستجوی تصاویر گوگل قادر است با استفاده از هوش مصنوعی ، به شبیه‌سازی، نقاشی و خلق تصاویر بر اساس نمونه متن ورودی بپردازد.

موتور جدید جستجوی تصاویر گوگل قادر است با استفاده از هوش مصنوعی ، به شبیه‌سازی، نقاشی و خلق تصاویر بر اساس نمونه متن ورودی بپردازد.

چندی قبل پیش‌نمایش‌هایی از یک موتور جستجوی تصاویر ، تحت الگوریتمی به نام “DALL-E” در اینترنت منتشر شد که قادر است رشته‌ای از کلمات را به طور دقیق درک کرده و هر آنچه را که درخواست شود را به‌ صورت دیجیتالی نقاشی کند. اکنون دریافتیم که تیم Google Brain علاوه بر کار در زمینه توسعه یک نوع هوش مصنوعی، در حال توسعه یک موتور جستجوی تصاویر جدید به نام Imagen است.


موتور جدید متن به تصویر که در وب‌سایت گوگل به نمایش درآمده است، نوید پیشرفتی فوق‌العاده را داده که الهام‌بخش و البته تا حدودی ترسناک به‌نظر می‌رسد!

هوش مصنوعی موتور جستجوی تصاویر گوگل Imagen همه چیز را چند قدم جلوتر می‌برد. هنگامی‌که در خواست خود را وارد کنید، می‌توانید به طور خاص از موتور بخواهید که یک نقاشی ایجاد کرده یا یک عکس واقعی را شبیه‌سازی کند. به منظور سنجش کیفیت کار هوش مصنوعی جستجوی تصاویر Imagen گوگل، محققان این شرکت تصاویری از مجموعه هوش مصنوعی تولید کرده و آنها را برای ارزیابی به گروهی از افراد ارائه کرد. بر اساس این گزارش، آزمایش‌کنندگان نتایج ارائه شده توسط Imagen را به نمونه‌های دیگر ترجیح دادند.

در نظر گرفتن پیامدهای چنین پیشرفت فوق‌العاده‌ای، دیوانه‌کننده به‌نظر می‌رسد. ما قبلا برنامه‌هایی را دیده بودیم که بر اساس الگوریتم‌های یادگیری عمیق می‌توانستند موسیقی واقعی تولید کنند. اکنون، هوش مصنوعی این موتور، می‌تواند تصاویری را خلق کند که به راحتی برای لوگوها، آگهی‌ها، برندسازی و دیگر موارد قابل استفاده خواهد بود. تاکنون تصور می‌شد که هنر تنها زمینه‌ای باشد که خارج از محدوده ماشین‌ها باقی می‌ماند، اما به‌نظر می‌رسد این پدیده آنطور که ما فکر ‌می‌کردیم منحصر به ذهن انسان‌ها نیست.

این فناوری مانند Dall-E، به این زودی‌ها در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت، زیرا گوگل نگران است پس از عرضه سراسری موتور جستجوی تصاویر جدید خود، برخی از افراد سودجو با استفاده از قدرت بالای هوش مصنوعی آن، به انتشار تصاویری مخرب و توهین‌آمیز روی بیاورند. به علاوه، چنین فوتورئالیسم پیشرفته‌ای، ترس از فناوری دیپ فیک را تشدید می‌کند.

ظاهرا محققان در حال بررسی نوعی چارچوب یا محدودیت هستند تا این موتور تبدیل متن به تصویر را به گزینه‌ای دور از دسترس برای بهره‌برداری فرصت‌طلبان تبدیل کنند. اما تا زمانی‌که راه حل قاطعانه‌ای پیدا نشود، تقریبا مطمئن هستیم که هیچ محققی نمی‌خواهد هوش مصنوعی خود را به دام کوسه‌های اینترنتی بیاندازد!

عنوان محصولات

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
هوش مصنوعی جستجوی تصاویر گوگل به طرز وحشتناکی پیشرفت کرده است
تسهیل گستر, بابک شعبانی 06 خرداد 1401
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) یا همکاری در فروش چیست با مزایا و معایب آن آشنا بشید
افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) یا همکاری در فروش یک روش محبوب برای کسب درآمد آنلاین است. اگر هنوز افیلیت مارکتینگ را شروع نکرده اید، این راهنمای کامل می تواند شما را با این سیستم پردرآمد و نحوه پیوستن به یک برنامه همکاری در فروش آشنا کند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو