۱۷ مهارت شغلی پردرآمد که می‌توانید آنلاین یاد بگیرید

امروزه در بسیاری از پردرآمدترین شغل‌های جهان، فرد باید طیف گسترده‌ای از مهارت های شغلی را کسب کند.

امروزه در بسیاری از پردرآمدترین شغل‌های جهان، فرد باید طیف گسترده‌ای از مهارت های شغلی را کسب کند. همچنین، بسیاری از کارفرمایان نیز به‌جای ارزیابی مدرک دانشگاهی و معدل، بر این تمرکز می‌کنند که فرد مهارت‌های لازم برای موفقیت و پیشرفت در شغل خود را آموخته باشد. خوشبختانه می‌توانیم بیشترِ مهارت‌های پرتقاضا را به‌صورت آنلاین و با استفاده از ویدئوهای آموزشی و دوره‌های مجازی بیاموزیم و مسیر شغلی‌مان را در جهتی که می‌خواهیم هدایت کنیم. در ادامه، ارزشمندترین و پرتقاضاترین مهارت های شغلی جدیدی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید به‌صورت آنلاین بیاموزید.

بیایید کمی با زبان آمار باهم صحبت کنیم! آیا می‌دانسته‌اید بر اساس آخرین آمارها، ایران ۵ برابر کشورهای پیشرفته دانشگاه دارد؟ با این وصف، بر اساس آمار، ۴۴ درصد بیکاران جامعه را دانش‌آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند. از این نگران‌کننده‌تر، آن است که ۷۰ درصد افراد جویای کار فاقد مهارت‌اند! این آمارها نشان می‌دهند مدرک‌گرایی روزبه‌روز در جامعه در حال گسترش است؛ ولی به همین میزان، مهارت‌هایی که می‌توانند افراد جویای کار را به شغل موردنظرشان برسانند آموزش داده نمی‌شوند.

از سوی دیگر، استخدام افراد جویای کار در کشورهای پیشرفته این‌طور نیست که مثل گذشته فقط با توجه به مدرک آنها باشد. کارفرماها به‌سرعت در حال گذار از این دوران‌اند و به‌جای استخدام افراد بر اساس مدرک تحصیلی‌شان، به استخدام آنها با توجه به مهارت های شغلی کارآمد گرایش پیدا کرده‌اند.

منتها آیا آموختن مهارت‌های تازه کار سختی است؟‌ اگر شما بخواهید، نه! بسیاری از مهارت های شغلی را می‌توانید بدون دغدغه و آنلاین بیاموزید. در ادامه، ۱۷ مورد از مهارت های شغلی جدیدی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید به‌صورت آنلاین آنها را بیاموزید و ازشان کسب درآمد کنید یا در شغل خود ارتقا پیدا کنید. به دنیای مهارت های شغلی تازه خوش آمدید!

۱. تندخوانی

بسیاری از ما با خواندن به‌صورت ابتدایی و اولیه آشنایی داریم و هرگز خواندن سریع و مؤثر را نیاموخته‌ایم؛ همان مهارتی که به آن «تندخوانی» می‌گوییم. بسیاری از رهبران فکری، مالکان کسب‌وکارها و پژوهشگران در تندخوانی مهارت بالایی دارند و کاملا مشخص است که چرا.


برای نمونه، بیل گیتس را در نظر بگیرید. او عاشق مطالعه است. بیل گیتس در یک ساعت ۱۵۰ صفحه و در یک هفته ۱۵ کتاب می‌خواند و با وجود این سرعت بالا، میزان به‌خاطرسپاری مطالبی که می‌خواند ۹۰ درصد است. بیل گیتس می‌گوید روش اصلی او برای یادگیری چیزهای جدید و امتحان‌کردن چیزهایی که درک کرده و آموخته مطالعه است. بیل گیتس نمونه‌ای عالی از به‌کارگیری مهارت‌های تندخوانی با بیشترین کارایی است.

سرعت مطالعه او در مقایسه با افراد معمولی باورنکردنی است. منتها تندخوانی مهارتی است که می‌توان آموخت و در آن پیشرفت کرد، درست مانند یادگیری زبانی جدید یا آموختن آشپزی. یادگیری تندخوانی به زمان، تعهد و تلاش نیاز دارد.

همه می‌توانند تندخوانی را بیاموزند. هرکس که آن را بیاموزد، از مزیت‌های فراوانش بهره‌مند می‌شود.

۲. بلاکچین (Blockchain)

به‌طور خلاصه، بلاکچین دفتر کل باز و گسترده‌ای است که امکان تأیید تراکنش‌های میان دو طرف را به‌شیوه‌ای غیرقابل‌هک، شفاف و دائمی فراهم می‌کند. واژه «بلاکچین» در قرن بیست‌ویکم و با انفجار رمزارزها محبوب شد. البته کاربردهای عملی فناوری‌های بلاکچین بسیار فراتر از ارزهای مجازی است.


هم‌اکنون طیف گسترده‌ای از صنایع از فناوری‌های بلاکچین استفاده می‌کنند. بر اساس پیش‌بینی Business Insider Intelligence، انتظار می‌رود مبالغ هزینه‌شده در حوزه بهداشت و درمان جهان در بلاکچین در دوره‌ای ۷ساله با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) ۷۰٫۵ درصد رشد داشته باشد. در برنامه جهانی غذا نیز برای ردگیری توزیع غذا میان ده‌ها هزار پناه‌جو از فناوری‌های بلاکچین استفاده می‌شود.

بلاکچین این توانایی را دارد که تقریبا همه صنایع مدرن را مختل کند. کسب‌وکارها در تمام صنایع دیریازود ناچار می‌شوند که توسعه‌دهندگان بلاکچین را استخدام کنند. به همین دلیل است که بلاکچین یکی از ضروری‌ترین و ارزشمندترین مهارت های شغلی است که می‌توانید به‌صورت آنلاین بیاموزید.

۳. علم داده‌ها و تحلیل داده‌ها

علم داده‌ها، که جذاب‌ترین شغل در قرن بیست‌ویکم است، یکی از سودمندترین و باارزش‌ترین شغل‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. امروزه همه شرکت‌ها برای اینکه از رقابت عقب نمانند، به متخصصان علم داده نیاز دارند. به‌علاوه، با تداوم پیشرفت کلان‌داده، استخدام متخصصان علم داده‌ای که بتوانند تمام داده‌ها را درک کنند بیش از هر زمان دیگری ضروری خواهد بود.


اگر می‌خواهید به‌طورجدی وارد این حوزه شوید، باید یکی از دو مسیر شغلی زیر را انتخاب کنید:

    علم داده‌ها

در علم داده‌ها، درمورد این مسئله تصمیم‌گیری می‌کنیم که درمورد داده‌های موجود باید چه سؤالاتی را بپرسیم. معمولا متخصصان علم داده، در برنامه‌نویسی تجربه و در مدل‌سازی ریاضی نیز تخصص دارند.

    تحلیل داده‌ها

در تحلیل داده‌ها، به سؤالاتی پاسخ می‌دهیم که متخصصان علم داده مطرح کرده‌اند. تحلیلگران داده با تحلیل آماری گسترده‌تر، روندهای موجود در داده‌ها را شناسایی می‌کنند و به نتیجه‌گیری در مفهومی وسیع‌تر کمک می‌کنند.

۴. بهره‌وری

جیم کوییک (Jim Kwik)، از محبوب‌ترین مربی‌های عملکرد ذهنی، در دوره آنلاین «ابرمغز» (Superbrain) خود به ما می‌آموزد که ایجاد تغییراتی کوچک در زندگی روزمره در بلندمدت به نتایجی فوق‌العاده منجر می‌شود. به‌جای تعیین هدف و رؤیا، روی ساخت سازوکاری برای خود تمرکز کنید که بهره‌وری برای دستیابی به رشد و پیشرفت به‌شکلی طبیعی را امکان‌پذیر می‌کند.


یادگیری بهره‌وری در عصر دیجیتال موجب می‌شود در زمان کمتر و بدون قربانی‌کردن زندگی شخصی به نتایج فوق‌العاده‌ای برسید. کار مولد مهارتی است که در اقتصاد امروز خواهان بیشتری پیدا کرده است. کارکنانی که می‌توانند در دوره‌های زمانی طولانی‌تری تمرکز و بهره‌وری خود را حفظ کنند نایاب‌اند و کاملا طبیعی است که این کارکنان به همین دلیل از پاداش و مزیت‌های بیشتری برخوردار باشند.

۵. سئو

سئو (SEO) یا بهینه‌سازی موتور جستجو از سال ۱۹۹۷ وجود داشته است، ولی این مهارت از زمان آغازش بارها تغییر کرده و تکامل یافته. سئو در اصل به‌معنی افزایش ترافیک موتور جست‌وجوی ارگانیک (غیرپولی) است. شاید این کار ساده به نظر برسد، ولی با وجود بیش از ۲۰۰ فاکتور رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجو، بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها کار پیچیده‌ای است (البته کسی تعداد دقیق این فاکتورها را نمی‌داند).


سئو کار پیچیده‌ای است که به زحمتش می‌ارزد. وب‌سایت‌های بهینه‌شده برای موتورهای جست‌وجو می‌توانند صدها هزار دلار درآمد منفعل داشته باشند. مشتریانی که سئوکاران ماهر می‌توانند خدمات بهینه‌سازی خود را به آنها ارائه دهند رو به‌ افزایش هستند، زیرا هر روز کسب‌وکارهای بیشتری با وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاینشان وارد دنیای اینترنت می‌شوند.

درآمد منفعل یا Passive Income درآمدی است كه برای به‌دست‌آوردن و حفظ آن به هيچ تلاشی نیاز نداریم.

به همین دلیل، سئو همچنان یکی از ارزشمندترین مهارت های شغلی است که می‌توانید بیاموزید. فرقی نمی‌کند بخواهید برای خودتان وب‌سایت‌هایی را بسازید یا به‌عنوان فریلنسر خدمات بهینه‌سازی را در اینترنت ارائه دهید. در هر صورت، یادگیری این مهارت بسیار مفید خواهد بود؛ به‌ویژه اگر در کنار آن تخصص‌هایی مانند Google Analytics، توسعه وب و بازاریابی را نیز بیاموزید.

حتما بخوانید: چه زمانی برای شروع کسب و کار خودمان آماده‌ایم؟

6. بازاریابی دیجیتالی (Digital Marketing)

دیجیتال مارکتینگ اصطلاح به‌نسبت گسترده‌ای است که می‌تواند شامل تمام تلاش‌های بازاریابی باشد که از طریق رسانه‌های اینترنتی انجام می‌شود. بازاریابی اینترنتی از پربحث‌ترین اشکال بازاریابی در قرن بیست‌ویکم بوده است.


مبالغ هزینه‌شده در جهان در بازاریابی اینترنتی به ۱۰۰میلیارد دلار نزدیک شده است و این رقم به‌سرعت در حال افزایش است. در این میان، بودجه‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی با سرعت شگفت‌انگیزی رشد کرده است. در آمریکا، هزینه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی از ۱۵٫۶۳میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۴۸٫۹۴میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسیده است. پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۲۰۲۲ به ۵۶٫۸۵میلیارد دلار برسد.

دلیل این مسئله روشن است. سطح شخصی‌سازی قابل‌دسترسی در بازاریابی اینترنتی که قبلا وجود نداشته (به‌ویژه در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی) موجب تأثیرگذاری بیشتر تبلیغات می‌شود. آگهی‌های اینترنتی در زمان و مکان مناسب به مشتریان هدف می‌رسند. به همین دلیل است که شرکت‌ها حاضرند برای بازاریابی اینترنتی میلیاردها دلار هزینه کنند.

اداره کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده به کسب‌وکارها توصیه کرده است که ۵۰ درصد بودجه بازاریابی خود را روی بازاریابی اینترنتی سرمایه‌گذاری کنند. البته با ادامه استفاده گسترده از اینترنت، باید انتظار داشته باشیم که کسب‌وکارهای هوشمند بیش از ۵۰ درصد از درآمدهایشان را به‌طور ویژه روی ابزارهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری کنند.

۷. افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)


به‌طور خلاصه، افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی آشناسازی یعنی تبلیغ‌کردن محصولات دیگران برای دریافت کمیسیون یا پورسانت از هر فروش. در افیلیت مارکتینگ، بازاریابان می‌توانند درآمد بالایی کسب کنند، بدون اینکه مجبور باشند برای تولید محصول، زمان و پولی هزینه کنند. افیلیت مارکتینگ همراه با سئو به نیرویی تبدیل شده است که می‌تواند درآمدزایی بالایی داشته باشد.

بعضی از پردرآمدترین بازاریابان در این حوزه می‌توانند در روز ده‌ها هزار دلار درآمد منفعل داشته باشند و این کسب درآمد هر سال ادامه دارد.

۸. بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

گری تورک (Gary Thuerk)، فروشنده رایانه، نخستین کمپین بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ را در سال ۱۹۷۸ انجام داد. او توانست با ارسال ایمیل به ۴۰۰ نفر ۱۳میلیون دلار فروش داشته باشد. البته تکرار چنین نتیجه‌ای در قرن بیست‌ویکم بسیار دشوار است؛ ولی بازاریابی ایمیلی از بین نرفته است و به این زودی‌ها هم از بین نخواهد رفت. امروزه نیمی از جمعیت جهان از ایمیل استفاده می‌کنند و این فرصت بزرگی را برای بازاریابان فراهم می‌کند.


یک کمپین مناسب می‌تواند در زمانی کوتاه به نتایج قابل‌توجهی دست یابد. بازاریابی ایمیلی، دست‌کم در مقایسه با کمپین‌های بازاریابی سنتی (مانند تبلیغات تلویزیونی یا بیل‌بوردها)، به زمان و سرمایه و تلاش اندکی نیاز دارد.

حتما بخوانید: آشنایی با مفاهیم تجارت الکترونیک و کاربردهای آن در کسب و کار

۹. برنامه‌نویسی

برنامه‌نویسی نیز مانند بازاریابی اینترنتی اصطلاحی مبهم است. منتها با درنظرگرفتن حجم عظیم زبان‌های برنامه‌نویسی موجود، قراردادن همگی آنها زیر چتر «برنامه‌نویسی» ضروری است. حالا باید کدام زبان برنامه‌نویسی را بیاموزیم؟


در سال ۲۰۲۰، وب‌سایت HackerRank از بیش از ۱۰۰هزار مهندس نرم‌افزار نظرسنجی کرد تا پاسخ همین پرسش را بیابد. آنها می‌خواستند بدانند که با یادگیری کدام زبان برنامه‌نویسی بالاترین دستمزدها را خواهیم داشت. آنها دریافتند که زبان برنامه‌نویسی Perl بالاترین میانگین حقوق جهانی (۸۴۰۲۵٫۵۰ دلار) را دارد. پس از آن نیز زبان‌های Scala و Go قرار دارند.

برنامه‌نویسی یکی از بهترین مهارت‌های شغلی است که می‌توانید به‌صورت آنلاین بیاموزید، زیرا در مدارس آنلاین برنامه‌نویسی می‌توانید از ویرایشگرهای برنامه‌نویسی در مرورگر برای یادگیری دروس استفاده کنید.

۱۰. تبلیغ‌نویسی یا کپی‌رایتینگ (Copywriting)

همیشه نوشتن مطالب تبلیغاتی در دنیای تجارت نقش مهمی داشته است. منتها با گسترش اینترنت و در شرایطی که تمام کسب‌وکارها به‌شکلی به انتشار مطالب دست می‌زنند، تقاضا برای مهارت نوشتن مطالب تبلیغاتی افزایش یافته است. امروزه هر کسب‌وکاری هرازگاهی به یک پست وبلاگ، اوراق سفید یا کسی نیاز دارد که بتواند هفته‌ای یک بار یک ایمیل تبلیغاتی ارسال کند.


تبلیغ‌نویسی می‌تواند در هر حوزه‌ای استفاده شود؛ ولی مشکل‌ترین قسمت کار در دنیای تبلیغ‌نویسی این است که چگونه شروع کنیم. گرچه نویسندگان مطالب تبلیغاتی که سال‌ها تجربه دارند می‌توانند درآمد بالایی داشته باشند، شروع کار همیشه آسان نیست.

کسب مهارت‌های نوشتن به زمان و تلاش نیاز دارد. اگر هیچ رزومه‌ یا نمونه‌کاری نداشته باشید، یافتن کار در این زمینه دشوار خواهد بود. با این حال، تبلیغ‌نویسی مهارت پرطرفدار دیگری در دنیای امروز است؛ مهارتی که هرکسی می‌تواند آن را به‌صورت آنلاین بیاموزد، گرچه همه نمی‌تواند در آن مسلط و ماهر شود.

حتما بخوانید: چرا اتوماسیون برای کسب و کار مفید است

۱۱. سخنرانی عمومی

مهارت‌های سخنرانی عمومی از ارزشمندترین توانایی‌هایی است که می‌توان به دست آورد. مهارت‌های سخنرانی عمومی، هم برای کارفرمایان ارزشمند است و هم در زندگی روزمره ما ضروری است. داشتن بیانی روشن، جذب‌کردن دیگران، مهارت‌های ارتباطی و تسلط بر زبان بدن، برای کسانی که می‌خواهند در زندگی شخصی و کاری موفق باشند، مهارت‌هایی مهم و ضروری‌اند.


اگر همسر یا دوستی صمیمی دارید، می‌توانید در دوره آنلاین رایگانی شرکت کنید و سخنرانی عمومی را با یکدیگر تمرین کنید. پس از مدتی، متوجه می‌شوید هرچه مهارت‌های ارتباطی شما بهبود می‌یابند، اطرافیانتان با احترام بیشتری با شما رفتار می‌کنند. مردم عاشق گوش‌دادن به کسی‌اند که به‌شکلی منطقی و قابل‌اطمینان و واضح صحبت می‌کند.

اگر می‌خواهید چیزی را به مجموعه مهارت‌های خود اضافه کنید که تمام جنبه‌های زندگی‌تان، از جنبه‌های کاری تا عاشقانه را بهبود دهد، سخنرانی عمومی را بیاموزید.

حتما بخوانید: ۹ عاملی که موفقیت و شکست سخنرانی هایتان به آنها وابسته است

۱۲. طراحی گرافیک

طراحی گرافیک هنوز هم یکی از محبوب‌ترین مهارت‌های طراحی است که شرکت‌ها به‌دنبال آن هستند. وقتی برندها سعی می‌کنند حضور آنلاین خود را بهبود دهند، یکی از نخستین چیزهایی که نیاز دارند هویت بصری قوی است. معمولا همین‌جاست که متوجه می‌شوند به طراح گرافیک نیاز دارند؛ کسی که می‌داند چگونه از خلاقیت و تفکر طراحی خود استفاده کند تا فراتر از آرم شرکت را ببیند و تصویر بزرگ‌تری از یک راهبرد بصری برند (Visual Brand Strategy) منسجم را مشاهده کند.


شرکت‌ها با طراحی گرافیکی می‌توانند پیام برند (Brand Messaging)، نرخ تبدیل (تبدیل‌کردن بازدیدکنندگان به مشتری)، تولید مطالب بازاریابی و غیره را بهبود دهند. بدون داشتن طراح گرافیک داخلی، برندها فاقد هویت بصری منسجم خواهند بود. به همین دلیل است که طراحی گرافیک همچنان مهارتی عالی است که در سال جدید و پس از آن می‌توانیم آن را بیاموزیم و در آن پیشرفت کنیم.

در یادگیری طراحی گرافیکی، مسیرهای خلاقانه فراوانی وجود دارد که می‌توانید از میان آنها یکی را انتخاب کنید. طراحی لوگو، طراحی محصول، طراحی فونت و انیمیشن مهارت‌هایی‌اند که می‌توانیم آنها را به‌صورت آنلاین و در دوره‌های اینترنتی بیاموزیم.

حتما بخوانید: ۵ راهی که مدیران می‌توانند شیوه بازخورد دادنشان را بهبود دهند

۱۳. نوشتن گرنت (Grant Writing)

نوشتن گرنت (پروپوزال‌نویسی بین‌المللی برای گرفتن وام) مهارتی است که می‌تواند فرصت‌های نامحدودی را ایجاد کند و به داستان‌های موفقیت فراوانی منجر شده است. در هر زمانی می‌توانید انتظار یافتن هزاران گرنت آنلاین را داشته باشید. مسئله فقط نوشتن پروپوزال گرنت برای کمک‌هایی است که شما یا شرکت شما از شرایط لازم برای دریافت آن برخوردارید.


البته نوشتن پروپوزال گرنت کار ساده‌ای نیست و به تخصص، تجربه، دانش بازاریابی و حتی اندکی خلاقیت نیاز دارد. به همین دلیل است که فقط تعداد کمی از نویسندگان گرنت می‌توانند در مهارت‌هایی که برای نوشتن پروپوزال‌های گرنت باکیفیت لازم است تسلط یابند.

کسانی که می‌توانند این مهارت را به‌شکلی درست و تخصصی بیاموزند می‌توانند از مزیت‌های فراوان آن برخوردار شوند. متخصصان در نوشتن گرنت می‌توانند به‌طور تمام‌وقت مشغول‌به‌کار شوند و برای کسب‌وکارها، سازمان‌های غیرانتفاعی و سازمان‌های گوناگون دیگر گرنت بنویسند. همچنین می‌توانند این مهارت را بیاموزند و از آن برای راه‌اندازی سازمان و شرکت خودشان استفاده کنند. در هر دو صورت، کارهایی که می‌توانند انجام دهند محدودیتی ندارد.

حتما بخوانید: چطور با تولید محتوا کسب و کارمان را رونق دهیم؟

۱۴. عکاسی

در عصر شبکه‌های اجتماعی، داشتن مهارت‌های عکاسی با موقعیت اجتماعی گره خورده است. هرچه لایک و دنبال‌کننده بیشتری داشته باشید، موقعیت و جایگاه اجتماعی شما نیز بالاتر خواهد بود. شاید گفته‌ای بسیار ساده‌انگارانه باشد، ولی شکی وجود ندارد که پست‌های شبکه‌های اجتماعی بر جایگاه اجتماعی فرد تأثیر مستقیمی دارند.


ثابت شده است که جایگاه اجتماعی بر موفقیت یا عدم‌موفقیت فرد در جست‌وجو برای شغل اثر می‌گذارد. در جهان امروز، مهارت‌های عکاسی بر موفقیت شغلی اثرگذارند؛ حتی اگر حوزه تخصصی شما هیچ ارتباطی با عکاسی نداشته باشد.

البته عکاسی حرفه‌ای فراتر از پست‌های شبکه‌های اجتماعی است. کسانی که می‌توانند عکس‌هایی جذاب و خاص بگیرند، در صنعت سود کلانی می‌برند؛ برای نمونه، آنی لیبویتز (Annie Leibovitz) عکاس پرتره‌ای با شهرت جهانی است که ارزش خالص دارایی‌های او ۲۰میلیون دلار است و از هنرمندانی مانند باب دیلن (Bob Dylan)، جان لنون (John Lennon) و باب مارلی (Bob Marley) عکس گرفته است.
عکاسی مهارتی است که با روش‌های پیش‌بینی‌ناپذیر و گوناگونی می‌تواند بر زندگی و حرفه شما اثر بگذارد. می‌توانید آن را از طریق کلاس‌های آنلاین، کتاب‌های الکترونیکی و ویدئو بیاموزید.

حتما بخوانید: ۳۰ مورد از جذابترین شغل های آینده نه چندان دور

۱۵. ویرایش عکس (فوتوشاپ)

پس از یادگیری عکاسی حرفه‌ای، شاید بخواهید عکس‌هایتان را ویرایش کنید و کیفیت آنها را افزایش دهید. Adobe Photoshop (یا Adobe Lightroom) ابزاری مناسب برای این کار است.


اگر به هر دلیلی به تولید محتوای دیجیتال علاقه دارید، یادگیری فتوشاپ از نیازهای ضروری شماست. فتوشاپ نرم‌افزاری ضروری برای توسعه‌دهندگان وب، طراحان گرافیک، عکاسان و تقریبا هر فرد حرفه‌ای خلاقی است. با کسب مهارت در فتوشاپ، برای نمونه، می‌توانید کسب‌وکار ویرایش عکس خود را راه‌اندازی کنید یا تی‌شرت‌هایی را طراحی و به بازار عرضه کنید.

۱۶. ویرایش ویدئو

یوتیوب محبوب‌ترین پلت‌فرم نمایش ویدئوست که ماهانه ۲میلیارد کاربر فعال دارد. این‌طور نیست که یوتیوب فقط یک پلت‌فرم رسانه اجتماعی باشد، یوتیوب موتور جست‌وجو نیز محسوب می‌شود؛ موتور جست‌وجویی که برخلاف سایر موتورهای جست‌وجو روزبه‌روز بر محبوبیتش افزوده می‌شود.


هرروزه افراد بیشتری از ویدئوها به‌عنوان منبع اصلی اطلاعات خود استفاده می‌کنند و این فرصت‌های زیادی را برای تولیدکنندگان محتوا و ویرایشگران ویدئو فراهم می‌کند. ویدئو از رسانه‌های مبتنی بر متن و عکس پیشی می‌گیرند. به همین دلیل است که تقاضا برای ویرایشگران ویدئوی حرفه‌ای به‌طور فزاینده‌ای افزایش می‌یابد.

اداره آمار کار (BLS) آمریکا پیش‌بینی می‌کند که اشتغال ویرایشگران ویدئو و فیلم ظرف ۱۰ سال آینده ۲۲ درصد افزایش می‌یابد. با توجه‌ به اینکه بسیاری از ویرایشگران ویدئو به‌صورت فریلنسر کار می‌کنند و استخدام نمی‌شوند، رقم واقعی از این نیز بیشتر خواهد بود.

۱۷. حسابداری

حسابداری یکی از قدیمی‌ترین مهارت‌ها در فهرست مهارت های شغلی پردرآمد ماست؛ زیرا حتی در گذشته نیز افراد ثروتمند از حسابداران می‌خواسته‌اند که حساب اطلاعات مالی و درآمدها و هزینه‌هایشان را ثبت کنند. شغل حسابداری هرگز از بین نرفته است و در آینده نزدیک نیز از بین نخواهد رفت.


اگر می‌خواهید شغلی مطمئن و ثابت داشته باشید، گذراندن دوره آنلاین حسابداری بسیار کارآمد است.

حتما بخوانید: ۱۱ نکته حسابداری برای کسب‌وکارهای کوچک

نظر شما چیست؟

به‌نظرتان تمام مهارت‌هایی که در این فهرست آمده کاربردی و مفیدند؟ با فهرست بالا موافقید یا فکر می‌کنید موارد دیگری نیز باید به آن اضافه شود؟ در بخش «ارسال دیدگاه»، می‌توانید دیدگاه‌ها و پیشنهادها و تجاربتان را برایمان بنویسید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
۱۷ مهارت شغلی پردرآمد که می‌توانید آنلاین یاد بگیرید
تسهیل گستر, بابک شعبانی 24 مرداد 1400
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


نماد اعتماد الکترونیک چیست؟ چگونه برای کسب و کار آنلاین خود اینماد بگیریم؟
به‌تازگی وب‌سایتی برای فروش غیرحضوری محصولات کسب‌وکار خود راه‌اندازی کرده‌اید و متوجه شده‌اید برای فروش قانونی به نماد الکترونیک نیاز دارید؟
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو