92 درصد بدافزارها برای اندروید هستند

براساس سومین گزارش سالیانه juniper Network از رشد تهدیدات تلفن های همراه در سال 2013، 92 درصد از کل تهدیدات شناسایی شده در این سال، بطور خاص سیستم عامل اندروید را هدف گرفته اند.

براساس سومین گزارش سالیانه juniper Network از رشد تهدیدات تلفن های همراه در سال 2013، 92 درصد از کل تهدیدات شناسایی شده در این سال، بطور خاص سیستم عامل اندروید را هدف گرفته اند.

به نظر می رسد طی سال های اخیر سازندگان گوشی های تلفن همراه با تولید کنندگان بدافزارهای موبایل در رقابتی تنگاتنگ قرار دارند اما با توجه به آمارهای موجود، گویا تولیدکنندگان بدافزارها از تولیدکنندگان تلفن همراه پیشی گرفته اند.

براساس تحقیقات صورت گرفته بدافزارهای تلفن همراه از ماه مارس 2012 تا مدت زمان مشابه آن در سال 2013، 614 درصد رشد داشته است در حالیکه این آمار در سال گذشته تنها 155 درصد رشد را نشان می داد.

متاسفانه هر ساله هکرها باهوش تر، زرنگ تر و حساب شده تر از قبل عمل می کنند تا راهی برای نفوذ به محبوب ترین سیستم عامل تلفن همراه دنیا یعنی اندروید پیدا کنند. آنها با نفوذ به این سیستم عامل در واقع راه نفوذ به 60 درصد از تلفن های همراه را برای خود باز کرده اند.

اما یکی از دلایل این تمایل شدید هکرها، به کاربران این سیستم عامل محبوب بر می گردد. چراکه تنها 4 درصد از کاربران اندورید از آخرین نسخه این سیستم عامل استفاده می کنند. این آمار به این معنی است که 96 درصد باقیمانده، از دریافت آخرین بروز رسانی های امنیتی گوگل غافلند.

بطورکلی نفوذگران به سیستم عامل اندروید از راه های مختلفی برای راهیابی به گوشی تلفن همراه کاربران استفاده می کنند. راه هایی نظیر SMS، نصب برنامه های جعلی و نرم افزارهای مخرب جاسوسی و تروجان ها از این جمله اند. به عنوان مثال هکرها از طریق شبیه سازی برنامه های پر طرفداری نظیر اسکایپ، ادوبی، فلش و بازی Angry Birds راه نفوذ خود را پیدا می کنند. از این رو به کلیه کاربران توصیه می شود برنامه های مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه های معتبر و شناخته شده خریداری کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، متاسفانه بی توجهی کاربران به مسائل امنیتی فرصت ایجاد کسب و کار پر رونقی را برای هکرها فراهم کرده است. تا جائیکه هرساله شاهد افزایش و همچنین پیچیدگی هر چه بیشتر این حملات هستیم. در چنین شرایطی هوشیاری کاربران مهمترین راه مقابله با این تهدیدات به حساب می آید.


مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
92 درصد بدافزارها برای اندروید هستند
تسهیل گستر 09 تیر 1392
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


پردازنده اینتل بهتر است یا AMD؟
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو