اینفوگرافیک چیست؟

وقتی قرار است موضوعی را به صورت عمومی و علمی در کلاس درس یا هنگام ارائه پایان نامه مطرح کنید یا وقتی قرار است یک مطلب را به صورت شماتیک و تصویری مطرح کنید بهترین گزینه اینفوگرافیک است.

وقتی قرار است موضوعی را به صورت عمومی و علمی در کلاس درس یا هنگام ارائه پایان نامه مطرح کنید یا وقتی قرار است یک مطلب را به صورت شماتیک و تصویری مطرح کنید بهترین گزینه اینفوگرافیک است. دنیای بدون اینفوگراف دنیایی گیج و خسته کننده و خواهد بود. ارائه‌هایی شامل صفحات پی در پی متون سیاه و سفید و اعداد و ارقام بی روح.

به طور سنتی برای اینکه یادمان بماند به ابعاد مختلف موضوع بپردازیم سرفصل‌ها و موارد مهم را در کاغذی می‌نویسیم و به تناسب در زمان مناسب به آنها اشاره می کنیم. اما این خطر وجود دارد که فراموشی و استرس کار را دشوار کند در اینجا هم اینفوگرافی راه گشا خواهد بود.

مخاطبان فضای مجازی اغلب فرصت زیادی برای خواندن متن های طولانی و بدون محتوا صرف نمی کنند بنابراین اگر می خواهید چند نکته را برای مخاطب به اختصار توضیح دهید اینفوگرافیک راهکار مناسبی است. 

كمك به نمايش سريع، واضح و زيبای ايده‌های پيچيده و نشر اطلاعات و داده‌ها به صورت بصری و سهل‌الوصول از ویژگی های اصلی یک اینفوگرافی خوب است.

اینفوگرافیک چیست؟

برای سهولت ارتباط با مخاطب روش اینفوگرافی ابداع شده است. این کلمه از دو جز اینفو و گراف تشکیل شده است، اینفو مخفف کلمه information به معنی اطلاعات است و graphic هم به معنی تصویر است، و اینفوگرافی یعنی ارائه اطلاعات یا اطلاع رسانی از طریق تصویر. در روش سنتی آنچه غالب است متن است اما در روش جدید تصویر غالب است.

در تعریف تکمیل‌تر از اینفوگرافی می‌توان گفت: اینفوگرافیک ‌ها یا گرافیک های اطلاع رسان، نمایشگران تصویری اطلاعات و داده‌ ها هستند. این تصاویر در جاهایی که نیاز به توضیح ساده و یا سریع داده‌ها وجود دارد، استفاده می‌ شوند.

استفاده از گرافیک اطلاع رسان  باعث می‌ شود بیننده با نگاهی کوتاه حجم قابل توجهی از اطلاعات را که شکل نوشتاری آن ممکن است مقاله بلند بالایی را تشکیل دهد، به سادگی از طریق بصری دریافت کند و حتی آن را به خاطر بسپارد. اینفوگراف‌ ها در ارائه مختصر و مفید اطلاعات کاملا موثر هستند.

این نگاره‌ ها در جاهایی که نیاز به توضیح ساده و یا سریع داده‌ هاست، استفاده می‌ شوند. مثل نقشه‌ ها، علائم و تابلو ها، پوسترهای آموزشی،سایت ها وروزنامه‌ها.

 درحال حاضر سایت ها و برنامه های زیادی برای ارائه اینفوگرافی غالب های آماده و متنوعی را به صورت رایگان در اختیار کاربران می گذارد. اما برای تهیه اینفوگرافی علاوه بر استفاده از این امکانات نیاز به دانش، خلاصه نویسی و کمی ذوق هنری هست.

از لحاظ تجربه می توان گفت که موفقیت اینفوگرافیک ها در برابر پست های عادی وبلاگ ها از اشتراک گذاری بیشتری برخوردار بوده است. این بدان معنی است که یک اینفوگرافیک زیبا و جامع می تواند جلب توجه بیشتری از کاربران را در پی داشته باشد.

در حالی که هر کسی نمی تواند از همان ابتدا در ساخت و طراحی اینفوگرافیک ها مهارت و تجربه لازم را داشته باشد، ابزارها و وب سایت های مناسبی به کمک آمده تا شما را در ایجاد یک اینفوگرافیک جالب و دیدنی یاری رسانند. همچنین اینفوگرافیک ها تاثیر به سزایی در بازاریابی محتوا دارند.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
اینفوگرافیک چیست؟
تسهیل گستر 03 آذر 1397
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


تولید محتوا چیست؟
تولید محتوا یا Content Creation دغدغه‌ی تازه‌ای نیست. تقریباً از زمانی که صنعت چاپ به وجود آمد و ظرفیت تولید به تدریج بیشتر از محتوای در دسترس شد، تولید محتوا و پیدا کردن محتوای مناسب برای نشر به یک چالش جدی تبدیل شد.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو