چگونه یک مقاله سفید بنویسیم؟

مقاله سفید به عنوان یک گزارش و ابزاری جهت بازاریابی، ژانری آموزنده و مبتنی بر تحقیق است که ممکن است خوانندگان را برای خرید یک مفهوم یا محصول جدید ترغیب کند (اما نه برای همیشه).

چگونه یک مقاله سفید بنویسیم؟

شما می توانید در اطلاع رسانی های مربوط به تصمیمات سیاسی که اتخاذ می شود کمک کنید و مانند یک رهبر فکری اعتبار خود را تثبیت کنید. در بخش فروش یک محصول: دلایل نوشتن مقاله سفید تنها به موارد یاد شده ختم نمی شود. مقاله سفید به عنوان یک گزارش و ابزاری جهت بازاریابی، ژانری آموزنده و مبتنی بر تحقیق است که ممکن است خوانندگان را برای خرید یک مفهوم یا محصول جدید ترغیب کند (اما نه برای همیشه). در ادامه مطلب، توضیح خواهیم داد که مقاله سفید چیست؟ شامل چه مواردی است؟ و استراتژی هایی جهت نوشتن و طراحی این قطعه متداول و کاربردی ارائه می دهیم.

 برخلاف مطالب بازاریابی، مانند بروشورها و توضیحات محصول، مقالات سفید خوانندگان را از طریق حقایق کاملاً بررسی شده درباره راه حل های موجود برای یک (مسئله) ترغیب می کند.


با ارائه گزینه های بهتردر زمینه خدمات تولید محتوا، مقاله های سفید به خوانندگان این امکان را می دهد که متقاعد شوند که محصول یا فرآیند جدید را دریافت کنند و این می تواند بهترین گزینه موجود باشد. معمولا مقالات سفید ابتدا مبتنی بر تحقیق و آموزنده هستند و ثانیاً یک ابزار ترغیب کننده جهت بازاریابی می باشند. می توان مقالات سفید را به عنوان مقالات علمی پژوهشی برای بخش تجارت معرفی کرد.
ما توصیه های زیادی برای به اشتراک گذاشتن در این مطلب داریم، اما اگر آماده شروع فرایند نوشتن هستید، قطعاً بسته الگوی مقاله سفید ساخته شده توسط متخصصان رایا مارکتینگ را بررسی کنید، یک مورد منحصر به فرد در سری الگوهای ویژه مشاغل حرفه ای را در سایت رایا مارکتینگ مشاهده خواهید کرد.

اکنون که کمی بیشتر در مورد مقاله سفید مطالعه کردید، احتمالاً ترغیب شدید که در مورد چگونگی نوشتن مقاله نیز بدانید و راهنمایی شوید.

حتما بخوانید: تکنیک های تولید محتوا به بیان ساده

به طور معمول چه بخش هایی در یک مقاله سفید گنجانده شده است؟

به طور معمول چه بخش هایی در یک مقاله سفید گنجانده شده است؟

عنوان

شما با انتخاب یک عنوان مناسب که مسئله و راه حل موجود را بیان کند و بایستی توجه خواننده را به خود جلب کند استفاده کنید (توجه داشته باشید:  که هرگز از عنوان تملق گویی استفاده نکنید. )

خلاصه اجرایی

شما با ارائه خلاصه محتوا به خواننده خود اطلاع می دهید که چه چیز هایی پیش رو دارد، مهم ترین اطلاعات چیست و راه های دوری از آن چیست؟ شما می توانید خلاصه ای از مقاله را ارائه دهید، ولی به طور دقیق به جزئیات مقاله نپردازید. شما با استفاده از خلاصه به خوانندگان خود می فهمانید که چه چیزی در انتظار دارند، اما جزئیات هر بخش را نمی دانند. با نوشتن مختصر شرحی، استفاده از عناصر داستانی و عدم فروش فوری محصول خود، علاقه کافی برای ادامه خواندن را برای آن ها فراهم خواهید کرد.

افتتاح کننده

این بخش جایی است که شما قاب بحث خود را ارائه می کنید. و می توانید برای توصیف نحوه کار قبلی و رویکرد جدید خود وقت بگذارید، موضوع را تعریف کنید یا در مورد روندی که مشاهده کرده اید صحبت کنید.

پیش زمینه (اختیاری)

در مقاله سفید استفاده از پس زمینه و به کار بردن موارد دیگر کاملا اختیاری است که ممکن است اطلاعات از قبل ارائه شده باشد. ولی باز هم اگر قصد دارید نوآوری های جدیدی در مقاله خود بگنجانید و تغییراتی در موضوع آن نیاز هست دست بجنبانید و این فرصت را از دست ندهید.

مسئله

شما باید در بخش مسئله مقاله سفید مستقیماً به چالش هایی که خوانندگان با آن رو به رو هستند بپردازید و به شما این امکان را می دهد که در مورد مسائل درک دقیقی داشته باشید تا بتوانید در مقاله به نوآوری بپردازید.

شما بحثی که در مقاله می خواهید درباره آن مسئله بیاورید باید دقیق و تمام و کمال باشد تا اطمینان حاصل کنید که خوانندگان قبل از شروع راه حل در یک صفحه کنار شما خواهند ماند. این مبحث موجب می شود که شما به عنوان مرجعی در این زمینه قرار می گیرید که همین باعث می شود که شما بدانید  دقیقاً چگونه و چرا اکنون به نوآوری نیاز است. به یاد داشته باشید که گاهی اوقات اصلا لزومی ندارد که به طور مستقیم در بخش "مسئله" به شرح خود مسئله بپردازید. اگر بخش Opener یا Background شما در حال حاضر چالش ها و خواسته هایی را نشان می دهد که راه حل شما را برجسته  کند، شما می توانید وارد راه حل مسئله ی خود شوید.

راه حل

قلب مقاله سفید شما راه حل است و فرصتی برای نشان دادن علاقه خود به مزایا و نوآوری آن در صنعت موردنظر است. بایستی بدانید که نوآوری شما در واقع چه می تواند باشد؟ و چرا و چگونه می تواند مشکل را برطرف کند و حتی این که برای چه افرادی می توان این راه حل را  در نظر گرفت؟ شما برای تأکید بر مزایای نوآوری خود از روش های گوناگونی می توانید بهره بگیرید که می توان به این موارد اشاره کرد: پرداختن به رویکرد های قبلی،توصیفات کاربر، مطالعات موردی یا ایده هایی برای اجرا.

درباره ما

توضیحی که شما برای محصول خود ارائه می دهید در واقع یک نوع تبلیغات محسوب می شود که یک شانس برای شماست و با این وجود شما یک سطح فروش ایجاد نمی کنید بلکه محصول خود را به خوانندگان معرفی می کنید و در مورد خدمات خود توضیحات ارائه می دهید پس یک رابطه مشخصی بین محصول و خودتان ایجاد کنید.

فراخوانی برای اقدام

شما از این که مقاله سفید می نویسید و خوانندگان آن را مطالعه کردند چه  انتظاری دارید ؟ و می خواهید چه کاری را انجام دهید؟ شما می توانید از این فرصت کمال استفاده را بکنید و آن ها را  راهنمایی کنید، همچنین می توانید  آن ها را به وب سایت خود ارجاع دهید یا اطلاعات تماس خود را به اشتراک بگذارید. امیدوارم آن ها بخواهند این نوآوری(ابداع) شما را بپذیرند، پس سعی کنید تا جایی که می توانید کار را برای آن ها آسان کنید.

نقل قول ها / فهرست کتاب شناسی 

استناد برای گزارش هایی که مبتنی بر تحقیق هستند کاملا ایده ی فوق العاده ای است، زیرا شما باید بدانید که خوانندگان موضوع را کاملاً درک می کنند یا خیر. همه منابع را ذکر کنید تا خواننده شما بتواند آن ها را به راحتی پیدا کند. شما می توانید به توصیه های ما درباره نقل قول ها در سایت رایا مارکتینگ مراجعه کنید.

# خلاق باشید : وقتی مقاله خود را می نویسید، حتما از عناوین عمومی که دیگران اکثرا استفاده می کنند جدا خودداری کنید!

دیدگاه: موارد طراحی

محتوا فقط یک بخش است. یکی دیگر از جنبه های اصلی ایجاد یک مقاله سفید که آن را کاملا جذاب و آموزنده می کند  توجه به طراحی آن است. وقتی نوبت به ارتباط با خواننده می رسد، طراحی ی یک مقاله سفید می تواند منحصر به فرد باشد و بیشتر به چشم بیاید. وقتی از یک طراحی منحصر به فرد استفاده می شود باید اطمینان حاصل کنیم که اطلاعات به روش های روشن و قابل هضم ارائه شده است.

نکته ای که در ادامه به آن اشاره می کنیم این است که باید شما در هنگام طراحی مقاله سفید آن را به خاطر بسپارید:

  • لزوماً اسناد به صورت ساده و از بالا به پایین توسط خوانندگان مطالعه نمی شود. خواندن باید یک روخوانی سریع چشم و مرور دقیق از خواندن جزئیات گرفته تا  درک عمیق مطلب. به همین خاطر سازماندهی اطلاعات در صفحه مقاله نقش بسیار اساسی را در تعیین این که خوانندگان چه مواردی را برای مطالعه انتخاب می کنند و میزان تمرکز آن ها در آن مطالعه چه میزان است را بازی می کند.

  •  برای اطمینان از این که مقاله های سفید شما برای خوانندگان پرمشغله جذابیت داشته باشد (به عنوان مثال ، مدیران C-Suite) ، اطلاعات را مطابق با "سه لایه خواندن" می توان نمایش داد، جایی که در هر لایه، خواننده با مقاله شما عمق و ارتباط نزدیکی بیشتری می یابد.

حتما بخوانید: هرم وارونه‌ نگارش؛ ابزاری برای نوشتن متن‌های جذاب و گیرا

هدف از نوشتن مقاله سفید


مقاله سفید شما چه داخلی، چه خارجی یا از هر دو نوع باشد، برای خوانندگان شما با پس زمینه ، تجربه و سبک های مختلف یادگیری ارائه می شوند. برای این که بتوان به این مقاله ها دستیابی پیدا کرد، تجزیه و تحلیل این روش را در نظر بگیرید (سری "Reading Your Audience's Mind" را بخوانید) تا به مخاطبان اصلی و ثانویه خود برسید.

 به یاد داشته باشید که هدف شما معرفی محصول یا فناوری جدید جهت ترغیب خوانندگان برای پذیرش موقعیت خودتان است.

تصمیمات مربوط به نوع مقاله سفید و مخاطبان از اهداف فضای سفید و گرافیک محسوب می شود. مقاله های سفید مبتنی بر تحقیقات از گرافیک کمتری بهره می برد ولی در عوض از اطلاعات انبوه است، زیرا هدف آن ها متخصصان حوزه ای است که می خواهند وقت زیادی را صرف مطالعه اطلاعات نمایند.

مقاله های سفیدی که برای معرفی فناوری جدیدی شروع به فعالیت می کند و یا این که راه حلی برای مسائل سطح بالا ارائه می دهند، معمولاً از طراحی بصری بهره می برند و از فضای سفید بهتر استفاده می کنند تا با این کار خوانندگان خود را به جزئیات غیر ضروری مشغول نکنند.

منبع: untoldcontent و foleon

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
چگونه یک مقاله سفید بنویسیم؟
تسهیل گستر, بابک شعبانی 20 مهر 1400
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


چطور می توان در فضای دیجیتال بهتر بازاریابی کرد؟
دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال به هرگونه اقدام بازاریابی اتلاق می شود که در فضای دیجیتال صورت می گیرد تا ضمن جذب مخاطب و بالابردن آگاهی مخاطب، به فروش بیشتر نیز کمک نماید! در این مقاله نکات ارزشمندی به شما می آموزم که بتوانید بازاریابی بهتری برای کسب و کارتان انجام دهید.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو