بازاريابي در وب سايت: تجزيه و تحليل ترافيک وب سايت ها

آيا شما همه موارد مربوط به وبلاگ خود را پي گيري مي کنيد؟ در غير اينصورت شما موقعيت مناسبي را براي موثر کردن، دستيابي به ترافيک بالا و فروش خوب را از دست خواهيد داد.

آيا شما همه موارد مربوط به وبلاگ خود را پي گيري مي کنيد؟ در غير اينصورت شما موقعيت مناسبي را براي موثر کردن، دستيابي به ترافيک بالا و فروش خوب را از دست خواهيد داد. اين مقاله به شما کمک مي کند تا ذهنيت بهتري نسبت به ترافيک بازديد هايي که از سايت شما مي شود به دست آوريد.

يک سرويس نمايش دهنده اطلاعات آماري در مورد وب سايت مي تواند به شما براي رسيدن به اطمينان لازم جهت برنامه ريزي ها و سرمايه گذاري هايي که در پيش داريد کمک نمايد. پيش از اينکه نتيجه زحماتتان با شکست مواجه شود.

پي گيري و تحليل ترافيک وب سايت نشان دهنده اهميت و توجهي است که يک مدير وب سايت براي کارش قائل است. شما ناگزير از دانستن اطلاعات مختلف براي ارتقا وپيشرفت سايت خود هستيد. آموختن اينکه کداميک از روش ها توسعه و ترويجي تاثير بهتري دارند و کدام راه براي تبليغات فروش کالا ها موثر تر است از جمله نياز هاي يک مدير حرفه اي وب سايت است.

اين اطلاعات شامل آمار هايي مختلفي همچون تعداد بازديد هاي واحد از سايت، کل بازديد ها، سايت هايي که واسطه ورود به سايت شما بوده اند، صفحات جذابي که بيينده ها از طريق آن وارد سايت شما مي شود و صفحاتي که بازديدکننده در آن سايت شما را ترک مي کند و بسياري ديگر از مواردي که مي تواند به تحليل و پي گيري وب سايت کمک کند مي باشد.


دو راه و روش براي دست يابي به چنين اطلاعاتي وجود دارد.


1- بوسيله اطلاعات آماري که شرکت هاي ميزبان وب سايت ارائه مي دهند.


برخي از شرکت هاي ارائه دهنده خدمات ميزباني وب در ليست خدمات خود تهيه و ارائه گزارش هاي آماري در قالب تصاوير سه بعدي و جداول تفکيک شده را نيز لحاظ کرده اند. شما مي توانيد از ميزبان وب خود در اين مورد سوال کنيد يا پيش از انتخاب ميزبان وب داشتن چنين امکاناتي را براي انتخاب خود اولويت قرار دهيد. اين اطلاعات مي تواند در باره سايت هايي باشد که بازديدکننده ها را به سايت شما هدايت کرده اند و يا IP بازديدکننده ها را در اختيار شما قرار دهند.


همچنين برخي از نرم افزارهاي تحليل وب مي توانند گزارش هاي مختلفي از اين دست را براي وب سايت شما توليد کنند. برخي از آنها عبارتند از:

http://www.webtrends.com

http://awsd.com/scripts/weblog

http://www.accessprobe.com


اگر ميزبان وب شما سرويس هاي مورد نظر را ارائه نداد و شما نيز مايل به استفاده از نرم افزاهاي موجود نبوديد گزينه ديگري پيش روي شما خواهد بود.


2- استفاده از سرويس هاي سايت هاي آمارگيري


سايت هاي مختلفي هستند که با تهيه نرم افزارهاي آمارگيري تحت وب اين امکان را بوجود مي آورند تا شما با ثبت نام در آنها و استفاده از چند خط کد که در صفحات سايت خود مي گنجانيد اطلاعات مورد نياز خود را به دست آوريد. استفاده از اين گونه سرويس ها علي رغم مشکلات و گاه محدوديتهاي موجود مي تواند بسيار مفيد باشد. سايت هايي که اين گونه سرويس ها را ارائه مي دهند معمولا مشتريان خود را در دو دسته مي گنجانند و از دسته اي که سايت ها غير تجاري دارند و تعداد بازديد کننده اشان کم است پولي دريافت نمي کنند.

در صورت استفاده از کدي که اين سايت ها در اختيار شما مي گذارد يک آيکن کوچک که نمادي از سايت است در سايت شما ظاهر خواهد شد. از جمله اين سايت ها مي توان به موارد زير اشاره کرد.


http://www.webtrendslive.com

http://www.hitbox.com

http://www.thecounter.com

http://counter.hitslink.com


براي داشتن يک تحليل خوب بايد يک سري اطلاعات پايه اي در مورد آمار هاي ارائه شده داشته باشيد.


بازديدهاي واحد يا UNIQUE VISIT


بازديد واحد عبارتست از هر يک کامپيوتري است که از آن براي ورود به سايت شما استفاده شده است. چه در اين بازديد از تمام صفحات شما بازديد شده باشد و چه از يک صفحه، در طول 24 ساعت شبانه روز اطلاعات آماري مربوط به اين بازديد تنها يک بار ثبت و محاسبه مي شود.


بازديد از هر صفحه PAGEVIEW


عددي که در اين نوع آمارگيري ارائه مي شود عبارت از مشخصات صفحاتي است که توسط هريک از بازديد کننده هاي سايت شما رويت شده است.

اين اطلاعات مي تواند به شما کمک کند تا مشکلات مرور صفحات وب سايت خود را شناسايي کنيد و اطلاعات لازم را براي جلب توجه بازديد کنندگان به صفحات ضعيف و علل توجه آنها به صفحات خاصي را دريابيد.


HIT


عبارتست از تعداد مراجعاتي که بازديدکنندگان بواسطه کليک کردن بر روي يک صفحه، عکس و...انجام مي دهند. گزارش از HIT براي ميزبان هاي وب تنها به صفحات مورد بازديد خلاصه نمي شود مثلا مي تواند گزارش تعداد دفعات دانلود يک فايل را ارائه دهد. اما سايت هايي که HIT را نمايش مي دهند معمولا فاقد چنين امکاناتي هستند.


REFERRER


اين گزارش براي تعيين و شناسايي سايت هايي است که با استفاده از روش هاي مختلف زمينه ورود مخاطبانشان را به سايت شما فراهم مي کنند.


مرورگر، بزرگنمايي و سيستم عامل

يکي از مهمترين نکاتي که مي تواند در بهينه سازي سايت شما کمک کند دانستن اطلاعاتي راجع به مرورگر، بزرگنمايي و سيستم عامل به کار برده شده توسط کاربران مي باشد برخي از سيستم هاي آمارگيري گزارش هاي خاصي در باره هريک از اين موارد توليد مي کنند.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
بازاريابي در وب سايت: تجزيه و تحليل ترافيک وب سايت ها
تسهیل گستر 27 تیر 1388
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


10 نکته ای که شما باید پیش از ارائه پیشنهاد خرید در اینترنت بدانید.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو