۳۰ مورد از جذابترین شغل های آینده نه چندان دور

تابه‌حال با خود فکر کرده اید جای شما در شغل های آینده کجاست؟ قبل از هرچیز باید گفت لطفآ در رابطه با ماندن بر سر شغل فعلی خود پافشاری نکنید. تنها به این واقعیت فکر کنید که یک چهارم از مشاغل جهان در حال اتوماتیک شدن هستند.

تابه‌حال با خود فکر کرده اید جای شما در شغل های آینده کجاست؟ قبل از هرچیز باید گفت لطفآ در رابطه با ماندن بر سر شغل فعلی خود پافشاری نکنید. تنها به این واقعیت فکر کنید که یک چهارم از مشاغل جهان در حال اتوماتیک شدن هستند. شاید ناراحت کننده به نظر برسد ولی احتمال این که کمتر از ۵سال دیگر یک ربات به جای شما استخدام شود کم نیست. اما نگران نباشید. با توجه به آینده پژوهی در مشاغل، با رشد تکنولوژی، شغل های زیادی از بین خواهد رفت اما مشاغل جدید آینده، جای آن ها را خواهد گرفت. ما در آینده برای کارهایی آموزش می بینیم که شاید امروز برایمان ناشناخته و عجیب به نظر برسد.  پس قوه ی تخیل خود را فعال کرده و با ما به آینده مشاغل سفر کنید:


۱. کارآگاه داده، شغلی مرموز و پر هیجان در آینده

در حال حاضر یک حجم باورنکردنی از اطلاعات در دنیای اینترنت وجود دارد که ممکن است بی‌استفاده به نظر برسد. اما در آینده نزدیک هر کمپانی نیاز به تعدادی کارآگاه داده خواهد داشت. کارآگاه داده از شغل‌های نوظهور آینده است که تمامی این اطلاعات را بررسی می کند. او پاسخ تمام رمز و رازهای پیشرفت در تجارت را با کندوکاو در داده‌ها پیدا خواهد کرد. یک کارآگاه داده این کار را از طریق بررسی داده‌های تولید شده توسط اینترنت اشیا، دستگاه‌ها، سنسورها، مانیتورهای بیومتریک و زیرساخت‌های محاسباتی سنتی انجام می‌دهد. البته تصور این شغل در آینده چندان عجیب نیست. بسیاری از مشاغل در حال حاضر وقت و هزینه خود را صرف خرید اطلاعات افراد می‌کنند تا بتوانند به آنها محصول بفروشند. شما با انتخاب این شغل جذاب آینده‌دار، کاری می‌کنید که افراد رویاهای خود را زندگی کنند.


کارآگاه داده، شغلی مرموز و پر هیجان در آینده


کارآگاهان داده دقیقا چه کاری انجام می‌دهند؟

  •     مجموعه داده ها را از چندین منبع شناسایی و بررسی می‌کنند

  •     منابع جدید داده را کشف می‌کنند

  •     مجموعه داده‌ها را از چندین منبع داده ترکیب می‌کنند

  •     داده‌ها را مقایسه و  تجزیه و تحلیل کنند

  •      یافته های خود را به شرکت ارائه می‌دهند.

کارآگاه داده به عنوان یکی از شغل های آینده بینشی داده محور دارد. او با استفاده از این بینش به مشاغل و سازمان‌ها می‌گوید که مردم چه چیزهایی دوست دارند و کمپانی‌ها چگونه باید با استفاده از رویاهای افراد پیشرفت کنند.

۲. اخلاق در آینده حرف اول را می‌زند

شاید با خود فکرکنید این یک تصور رویایی و چشم اندازی از یک جهانی آرمانی است. اما بهترین مشاغل آینده جهان، تجارت و کسب وکار خود را بر اساس اصول اخلاقی هدایت می‌کنند. سودآوری هدف اصلی شغل‌های آینده نیست. اگر شرکتی تصمیم بگیرد، کسب و کار خود را بر اساس اخلاقیات پیش ببرد به یک افسر کنترل رفتار نیاز دارد. این افراد مسئول گشت و کنترل محل کار هستند. آن ها باید اطمینان حاصل کنند که  هر مرحله از فرآیند با تصمیم گرفته شده توسط سهامداران در رابطه با حفظ صداقت و درستی مطابقت دارد.

۳. فروش هوش مصنوعی، شغلی عجیب در آینده‌ای نه چندان دور

فروش هوش مصنوعی، شغلی عجیب در آینده‌ای نه چندان دور

تابحال عنوان مدیر توسعه تجارت هوش مصنوعی به گوشتان خورده است؟ اگرچه عنوان موقعیت ممکن است زیبا به نظر برسد، اما کار به خودی خود چنین نیست. در حقیقت تنها یک چیز وجود دارد که هوش مصنوعی قادر به انجام دادن آن نیست: فروش خود!


هوش مصنوعی همانگونه که بسیاری از شغل‌ها را از بین می‌برد باعث به وجود آمدن بسیاری از شغل های آینده خواهدشد. مدیر توسعه کسب و کار هوش مصنوعی در حقیقت یک بازاریاب برای فروش هوش مصنوعی است. زیرا فروش هوش مصنوعی در یک سرویس تجاری نیاز به تلاش نیروی انسانی دارد.


۴. در آینده برای قدم زدن و هم صحبتی به شما حقوق می‌دهند

در آینده برای قدم زدن و هم صحبتی به شما حقوق می‌دهند

جمعیت جهان در حال پیر شدن است. تعداد افراد سالمند در تمام کشورها سیر صعودی داشته است. بیایید نگاهی به داده‌های حاصل از بررسی جمعیت بیاندازیم: تا سال ۲۰۵۰، از هر شش نفر یک نفر بالای ۶۵ سال خواهدبود. این یعنی ۱۶ درصد از جمعیت جهان را افراد پیر تشکیل می‌دهند. از آنجا که به لطف تکنولوژی، طول عمر انسان بیشتر شده است، در آینده نزدیک قدم زدن و مکالمه با سالمندان به یک کار حرفه‌ای تبدیل خواهد شد. اگر از شنیدن و تعامل با هم نوعان خود لذت می‌برید این موقعیت شغلی یکی از بهترین شغل های آینده برای شما است.

۵. شما ممکن است یک دستیار هوش مصنوعی باشید!

هوش مصنوعی به طرز حیرت‌انگیزی در حال گسترش است. انفجار تکنولوژی تاثیر قابل‌توجهی بر جامعه و اقتصاد خواهد گذاشت. حوزه بهداشت و درمان نیز از این تغییر در امان نیست. محققان در حال حاضر به دنبال روش‌هایی هستند که به وسیله آن بتوانند از هوش مصنوعی در پزشکی استفاده کنند. مانند سرعت بخشیدن به روند تشخیص بیماری که هم اکنون در دنیا استفاده می‌شود. این پژوهش‌ها باعث به وجود آمدن شغلی می‌شود که به آن تکنسین هوش مصنوعی می‌گویند. وظیفه ای مانند پرستارهای امروزی با این تفاوت که سرپرست آن‌ها هوش مصنوعی خواهد بود و آن‌ها در حقیقت به عنوان دستیار هوش مصنوعی مشغول به کار می‌شوند.


شما ممکن است یک دستیار هوش مصنوعی باشید!



شاید اگر یک پرستار باشید با خود فکر کنید شغل آینده شما تامین شده است. اما باید گفت این کار یک تفاوت بزرگ با پرستاری دارد. شما باید با تکنولوژی مراقبت، تشخیص و معالجه بیمار از راه دور آشنا شده و به آن مسلط شوید. شاید کمی عجیب باشد اما در آینده نزدیک، به مدد هوش مصنوعی، حتی عمل جراحی نیز می‌تواند از راه دور انجام شود.


۶. شهرهای آینده نیاز به تحلیلگر سایبری دارند

شهرهای آینده، هوشمند هستند. هدف اصلی از ساختن شهر های هوشمند، بهبود زندگی انسان‌ها از طریق تکنولوژی است. شاید فکر کنید این چشم انداز از شما دور است، اما باید گفت این آینده‌ی مشترک تمام جهان است. طبق پیش‌بینی سازمان ملل تا ۲۰۵۰، ۶۵ درصد از جمعیت جهان در شهرها زندگی خواهندکرد. هزینه‌های هوشمندسازی شهرها در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۸۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است و طبق گزارشی از شرکت بین‌المللی داده ، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۱ این هزینه‌ها به ۱۳۵ میلیارد دلار برسد.


شهرهای آینده نیاز به تحلیلگر سایبری دارند


با افزایش تعداد شهر های هوشمند، تحلیلگر سایبری به یکی از شغل های برتر آینده تبدیل می‌شود. تحلیلگران شهر های سایبری به رشد بیشتر تکنولوژی و بررسی تاثیرات آن در جامعه می‌پردازند. دقیقا مانند برقکاران امروز که زیر ساخت‌های برق شهری را کنترل می‌کنند. داده‌های جمع‌آوری شده از میلیون‌ها حسگر در سراسر چنین شهری باید کنترل شده و حسگر ها نیز باید به درستی به وظایف خود ادامه دهند. این همان جایی است که تحلیلگر شهر سایبری به عنوان یکی از شغل‌های پرکاربرد آینده وارد عمل می‌شود.


۷. در آینده می‌توانید ژنوم کودک خود را سفارش بدهید

یکی از عجایب جهان آینده شاید رشد چشمگیر در علم ویرایش ژن‌های انسان باشد. تکنولوژی تغییر ژن یا کریسپر پتانسیل بسیار زیادی برای تسریع تحقیقات در رابطه با علوم زندگی، بهبود بیوتکنولوژی و حتی درمان بیماری‌ها دارد. این موضوع باعث شکل‌گیری بسیاری از شغل‌های آینده خواهد شد. جهان آینده پر از شرکت‌هایی است که از چنین فناوری‌هایی برای تولید داروهای جدید با سرعتی باورنکردنی استفاده می‌کنند.


در آینده می‌توانید ژنوم کودک خود را سفارش بدهید


شما ممکن است در آینده مدیر، کارمند و یا بازاریاب یک شرکت ژنومی باشید. شاید استراتژی تولید و ویرایش ژن ها را به عهده داشته باشید و حتی ممکن است یک تحلیل گر بازار در این حوزه باشید.


۸. حواستان به رفتارتان با ربات‌ها باشد

انسان و ماشین در حال حاضر در بسیاری از کارها با یکدیگر همکاری دارند. طبیعی است برای دست یابی به نتیجه‌ی بهتر این همکاری باید سازنده و قابل‌کنترل باشد. تعداد ربات ها در آینده به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. شاید این جمله کمی نگران کننده به نظر برسد اما باید بدانید افزایش ربات به معنای افزایش نیاز به نیروی کار انسانی و شکل‌گیری شغل های آینده است. مثلا در آینده نیاز به کسی وجود دارد که ناظر  مشارکت انسان و ماشین باشد، موقعیت شغلی در آینده که به آن مدیریت همکاری انسان و ماشین می‌گویند.


حواستان به رفتارتان با ربات‌ها باشد


مدیر تیم باید نقاط قوت انسان (شناخت، قضاوت، همدلی، تطبیق پذیری و غیره) و ماشین (دقت، استقامت، محاسبه، سرعت و غیره) را کشف و ترکیب کند. نتیجه‌ی کار چنین فردی بهترین گروه کاری ممکن خواهد بود. شرکت های آینده در جستجوی افرادی خواهند بود که قادر به ایجاد یک سیستم تعاملی باشند. سیستمی که با توجه به توانایی‌ها، اهداف و مقاصد انسان و ربات کار کند. علاوه بر این مدیر هماهنگی انسان و ربات باید بتواند یک برنامه دقیق برای همکاری انسان و ماشین طراحی کند.


۹. سرمایه گذاری در آینده به آموزش نیاز دارد

آیا سرمایه گذاری، پس انداز کردن و مدیریت امور مالی برایتان سخت و پیچیده است؟ متاسفانه باید گفت سرمایه گذاری در آینده نسبت امروز به مراتب سخت‌تر است. وقتی پول نقد منسوخ شود و ارزهای الکترونیکی مانند بیت کوین، وام های خودکار و پرداخت های کوچک به یک روال طبیعی  تبدیل شود، مدیریت پول برای شما پیچیده‌تر خواهد شد. در سیستم مالی آینده، پتانسیل زیادی برای نشت پول وجود دارد. طبیعی است که درک ساختار هزینه‌های این سیستم جدید برای یک فرد عادی بسیار پیچیده خواهد بود. اما نگران نباشید. آینده پژوهی اقتصاد، یک نظریه خوشبینانه در این باره ارائه داده است: مربی امور مالی، یکی از بهترین شغل های آینده.


مربیان امور مالی باید به مردم کمک کنند تا معاملات دیجیتالی خود را پیگیری کنند. افراد باید بتوانند از پول خود به بهترین شکل استفاده کنند.معاملات دیجیتالی هروز بیشتر می‌شوند و با افزایش این روند درک ساختار کارمزد و رویکردهای بهینه مدیریت مالی برای افراد عادی بسیار وقتگیر خواهدبود.


۱۰. شغل‌های هنری آینده، دیجیتالی هستند

شغل‌های هنری آینده، دیجیتالی هستند

ارزش بازار تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۸ در آمریکا بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار  تخمین زده شده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۳ از ۷۳۵ میلیارد دلار بگذرد. این یعنی آنلاین شدن کسب و کارهای سنتی، به سرعت در حال گسترش است. در حقیقت مشاغل سنتی از بین نمی‌روند اما به روزرسانی دیجیتالی می‌شوند و شغل های هنری آینده نیز، از این قاعده مستثنی نیستند. تابحال با خود فکر کردید که خیاطی آنلاین یا یک خیاط دیجیتال چقدر می تواند کارآمد باشد؟ البته در دنیای دیجیتالی شما یاد خواهید گرفت که می‌توانید به یک هنرمند آنلاین اعتماد کنید و در کمال تعجب باید گفت خیاط دیجیتال یکی از شغل های آینده است.


تولیدی های آینده به خیاطان دیجیتالی احتیاج دارند که از فناوری پیشرفته برای اندازه‌گیری مشتری استفاده کنند. پس از تولید لباس با کمک روش های دیجیتالی، خیاطان می توانند نرخ فروش لباس را تعیین کنند. لباس‌هایی که نسبت به روش سنتی با اندازه دقیق‌تری دوخته شده و قیمت کمتری دارند.


۱۱. صداقت یکی از شغل های آینده است

در آینده سرمایه گذاران بیشتر از امروز باهم در ارتباط هستند. این یعنی شرکت ها چاره ای جز شفافیت کامل ندارند. به دلیل افزایش معاملات رمزنگاری مخفی، سوء ظن بین کمپانی‌ها جدی تر خواهد شد. اینجاست که یکی از بهترین شغل های ۱۰ ساله آینده وارد میدان خواهد شد: مدیر ارشد اعتماد


این افراد مسئول پاک کردن سوظن و نشان دادن صداقت کمپانی به سرمایه‌گذاران هستند. چنین فردی باید با صداقت کامل اعتماد سرمایه گذاران را قانع کند که شرکت پول واگذار شده را به درستی مصرف می‌کند. زیرکی مالی و نظارت لازم جهت معامله در ارزهای رمزنگاری شده و سنتی از اصلی‌ترین وظایف یک مدیر ارشد اعتماد است. او همچنین باید روابط عمومی خوبی داشته باشد. چرا که رفتار مناسب برای حفظ یک تصویر عمومی مثبت از شرکت اهمیت زیادی دارد. تصویری که که یکپارچگی مالی و عمومی سازمان را در برابر سرمایه‌گذاران حفظ کند.

۱۲. ممکن است در آینده یک تحلیلگر کوانتومی ماشین لرنینگ باشید

ممکن است در آینده یک تحلیلگر کوانتومی ماشین لرنینگ باشید

سرمایه‌گذاری روی محاسبات کوانتومی هرروز بیشتر می شود و  انتظار می رود این میزان تا سال ۲۰۲۵ به ۵.۸ میلیارد دلار در جهان برسد. گام بعدی ادغام ماشین لرنینگ و اطلاعات کوانتومی است. ترکیب این تکنولوژی ها البته کار آسانی نیست و به یک تجزیه و تحلیل کاملا متفاوت نیاز دارد.


یکی دیگر از شغل های آینده تحلیلگر کوانتومی ماشین لرنینگ است. وظیفه‌ی تحلیلگر کوانتومی ماشین لرنینگ، ترکیب ماشین لرنینگ و محاسبات کوانتومی است. او با این کار راه‌حل‌های بهتر و سریع‌تری برای حل مشکلات دنیای واقعی پیدا می‌کند. هدف نهایی این تحلیلگران ایجاد سیستمی است که بتواند از داده‌ها بیاموزد.


۱۳. از فروشنده مجازی خرید کنید و از یک ربات تحویل بگیرید

آنلاین شدن خرده فروشی‌ها و کسب و کارهای سنتی، کم کم به سمتی می‌رود که فروشگاه‌های سنتی کاملا از بین رفته و بسیاری از خریدها کاملا آنلاین خواهدشد. اما مانند همیشه از بین رفتن شغل های سنتی باعث ایجاد شغل های آینده خواهدشد.


از فروشنده مجازی خرید کنید و از یک ربات تحویل بگیرید


در دنیای خرید آنلاین گاهی ممکن است برای خرید یک میز ناهارخوری و یا یک لباس نیاز به مشاوره جدی با یک فروشنده حرفه‌ای داشته باشید. در این صورت یک فروشنده مجازی از طریق واقعیت مجازی به شما متصل شده و تمام مشاوره‌های لازم را به بهترین شکل به شما می‌دهد. اما این تمام قسمت جذاب ماجرا نیست. پس از اطمینان از تصمیم خود برای خرید احتمالا یک ربات خرید شما را تحویل خواهد داد.


۱۴. اطلاعات شخصی در آینده فروشی می‌شود

ممکن است این موضوع برایتان کمی عجیب باشد اما شرکت‌هایی مانند فیس بوک و گوگل از فروش اطلاعات شخصی ما به شرکت‌ها درآمد زیادی کسب می‌کنند. شاید این موضوع نگران‌کننده باشد، اما آینده پژوهی یک فرضیه جالب در این‌باره دارد: شما در آینده کاملا به اطلاعات شخصی خود تسلط داشته و می‌توانید آن‌ها را بفروشید و از طریق اطلاعات شخصی خود کسب درآمد کنید.


اطلاعات شخصی در آینده فروشی می‌شود


این موضع باعث شکل‌گیری یکی از ساده‌ترین شغل‌های آینده خواهد شد: کارگزار اطلاعات شخصی


کارگزار اطلاعات شخصی کار ساده‌ای دارد. او باید اطمینان حاصل کند که مشتریانش از شرکت‌هایی که به آنها اطلاعات خود را می‌فروشند پول دریافت می‌کنند. یک کارگزار در حالی که به داده‌های شخصی رد و بدل شده نظارت می‌کند باید بتواند تجارت بر اساس داده ها را به بهترین شکل انجام دهد.


۱۵. انسان های آینده پیر نمی شوند

امید به زندگی در آینده‌ی نه چندان دور خیلی بیشتر می‌شود. اما ممکن است تقویت حافظه‌ی انسان ها به این سرعت رشد نکند. در چنین شرایطی شهروندان سالخورده ممکن است دچار استرس شوند، به همین دلیل با استفاده از واقعیت مجازی جهان آن‌ها عوض خواهد شد. اما این به چه معناست؟


انسان های آینده پیر نمی شوند


یکی از جالب ترین شغل های آینده متصدی حافظه شخصی است. متصدی حافظه شخصی با استفاده از تجربیات و حافظه‌ی افراد، یک شبیه سازی واقع‌بینانه از گذشته آن‌ها را در دنیای مجازی شکل می‌دهد. درست مانند آنکه در گذشته زندگی می‌کنند و هنوز پیر نشده‌اند. علاوه بر این متصدی حافظه وظیفه دارد قبل از شروع پروسه‌ی فراموشی و آلزایمر برای تقویت حافظه سالمندان اقدام کند.


۱۶. با واقعیت افزوده به رویاهای خود سفر کنید

اگر دوست دارید نویسنده شوید، باید گفت شغل شما در آینده آماده است. شما می‌توانید یک تورلیدر واقعیت افزوده باشید. با این تفاوت که شما افراد را به یک جای مشخص نمی‌برید بلکه مکان مورد علاقه آن‌ها را می‌سازید.


با واقعیت افزوده به رویاهای خود سفر کنید


توسعه واقعیت افزوده سرگرمی های بی‌نظیری را برای نسل آینده ایجاد می‌کند. شما می‌توانید یک داستان خلق کرده و در آن زندگی کنید. سازنده یک سفر واقعیت افزوده، مردم را به داستان یا سفری شگفت انگیز می‌برد. درست مانند کاری که نویسندگان بزرگ با داستان‌هایشان در نسل‌های قبلی انجام می‌دادند.


سازنده سفرهای واقعیت افزوده یکی از هیجان‌انگیزترین شغل‌های آینده است و نیاز به نوشتن و طراحی دارد. علاوه بر این باید به این نکته توجه داشت که داستان‌های نسل بعدی باید شخصی‌سازی شده باشند و هر کسی می‌تواند با کمک واقعیت افزوده به درون داستان خودش سفر کند.


۱۷. کنترل کننده بزرگراه یک مسئولیت پلیسی در شغل های آینده

بسیاری از سازنده‌های خودرو در حال توسعه اتومبیل‌ های هوش مصنوعی هستند، چنین تحولی یک نتیجه بزرگ دارد. جاده‌های آینده، زیرساخت‌های کاملا متفاوتی خواهند داشت. قوانین راهنمایی و رانندگی با آنچه امروز در حال اجراست کاملا فرق می‌کند. اما نقش یک کنترل کننده بزرگراه چیست؟


کنترل کننده‌های بزرگراه باید روی سیستم عامل‌های هوش مصنوعی کنترل کننده وسایل نقلیه نظارت و کنترل داشته باشند. آن‌ها باید به طور دائم هوا و فضای جاده را کنترل، تنظیم، برنامه ریزی و دستکاری کنند.


۱۸. داده های پرت در آینده باعث اشتغال‌زایی خواهد شد

این تئوری که داده های پرت بی فایده است، نظریه‌ای نادرست است. درست مانند سطل زباله که می‌تواند بازیافت و دوباره استفاده شود، داده‌های پرت و اطلاعات بی‌فایده نیز می‌توانند استفاده شوند. اما استفاده از اطلاعاتی که مربوط به گذشته است یا به عنوان داده های پرت معرفی می‌شود، نیاز به یک تخصص دارد. مهندسی داده های پرت یکی از برترین شغل های آینده و از تخصص‌های ارزشمند سال‌های پیش رو است.


وظیفه مهندس داده های پرت، شناسایی داده‌های بلااستفاده، تمیز کردن و استفاده از آن ها در الگوریتم های ماشین لرنینگ است. این کار باعث یافتن یک بینش پنهان می‌شود. علاوه بر این باعث بیشتر شدن تعداد داده ها و بهبود کیفیت آن ها می‌شود. هدف نهایی این کار در واقع تبدیل سطل زباله به گنج است.


۱۹. فرمانده سایبری، شغلی اکشن در قلب جنگ های آینده

جنگ از دنیای واقعی و خمپاره و موشک به دنیای مجازی منتقل خواهد شد. جنگ سایبری باعث ایجاد ارتشی از شغل های آینده می شود. وظیفه مأموران سایبری فقط دفاع در برابر حملات سایبری نیست، بلکه در مواقع لزوم باید دست به حملات و تهاجم سایبری نیز بزنند.


۲۰. نوجوانان در آینده به روانپزشک جرایم اینترنتی نیاز پیدا می‌کنند

نوجوانان در آینده به روانپزشک جرایم اینترنتی نیاز پیدا می‌کنند

اگرچه در آینده‌ی نزدیک سیگار، الکل و مواد مخدر به هیچ وجه از بین نمی‌روند، اما جوانان آینده وسوسه‌های کاملاً متفاوتی نسبت به امروز دارند. وسوسه دست‌یابی آسان به پول و ماهیت ظاهرا بی قربانی جرایم اینترنتی ، تعداد زیادی از جوانان را به سمت جرایم اینترنی جذب می‌کند. این چالش غیرقابل‌کنترل به ظهور یکی دیگر از شغل های آینده منجر می‌شود: روان پزشک یا مشاور جرایم اینترنتی


مشاور یا روان‌پزشک جرایم اینترنتی برای کمک به بازرپروی نوجوانان باید با آن‌ها تعامل و ارتباط نزدیک داشته باشد. یک مشاور باید ابتدا استعدادهای سایبری را درک کرده و سپس آنها را به سمت نقش‌های دیجیتالی هدایت کند. این روند باعث می‌شود تا  از استعدادهای دیجیتالی نوجوانان به بهترین شکل استفاده شود.


۲۱. طراح صدا، شغلی نوظهور در آینده‌ای نزدیک

حتما تابحال تجربه کار siri ،alexa یا google home را داشته‌اید. این ربات‌ها شاید تا حد زیادی کمک کننده باشند، اما باید قبول کنیم که هرگز حس مکالمه با یک شخص حقیقی را به ما منتقل نمی‌کنند. در حقیقت رنگ و خلاقیت لذت‌بخش مکالمه‌های انسانی هنوز به ربات ها منتقل نشده است. اما باید گفت این حوزه افق بسیار روشنی برای پیشرفت دارد.


با توسعه سیستم عامل‌های صوتی وابسته به هوش مصنوعی، این سیستم‌ها نیاز به یک طراح صدا خواهندداشت. طراحان صدای UX قادر به انتخاب گویش و لهجه مناسب با توجه به مشتری هستند. آینده پژوهی حوزه دیجیتال یک باور جالب در این باره دارد: در آینده نزدیک زبان‌شناسان به دنبال ارائه یک بستر صوتی شخصی با کمک هوش مصنوعی هستند. اگر مکالمه انسان با ربات منعکس‌کننده گویش و خصوصیات گفتاری هر فرد باشد، موثرتر خواهد بود. این رویکرد به شکل‌گیری یکی دیگر از شغل‌ های آینده کمک خواهد کرد: در آینده برای بهتر کردن تجربه مکالمه میان انسان و ربات به طراحان صدای UX نیاز است.

۲۲. کارشناس لبخند، از شادترین شغل های آینده

کارشناس لبخند، از شادترین شغل های آینده

سلیقه و رویکرد مینیمالیستی در جهان، هروز بیشتر از قبل می‌شود. خانه های کوچک تر با دکوراسیون ساده و وسایل کمتر هرروز طرفدارن بیش‌تری پیدا می‌کنند. باید گفت این اصلا یک موضوع اقتصادی نیست و حتی با افزایش سطح رفاه در جهان محبوبیت مینیمالیست در جهان همچنان افزایش می‌یابد. اما بیاید از دیدگاه آینده پژوهی در صنعت دکوراسیون به این موضوع نگاه کنیم: مردم تعداد وسایل و چیزهایی را که دارند کاهش می‌دهند، چرا که به طور مجازی در آن‌ها غرق می‌شوند.


اما وقتی تصمیم به یک زندگی مینیمال با حداقل وسایل داشته باشید، انتخاب کمی سخت می‌شود. چالش‌های نوظهور یکی از مهم‌ترین دلایل شکل‌گیری شغل های آینده است. کارشناس لبخند، یکی دیگر از شغل‌هایی است که در آینده مینیمال جهان به آن نیاز خواهد بود. کاشناسان لبخند یک ماموریت ساده دارند، مشاوره به افراد برای تصمیم گیری درست درباره اشیایی که زندگی آن‌ها راشادتر می‌کند و کمک می‌کند مردم احساس خوشبختی بیشتری داشته‌باشند.


۲۳. شغل های آینده، تجارت را دگرگون می‌کنند

استفاده گسترده از سنسورها و فناوری بیومتریک در محل کار باعث می‌شود یک کارفرما، رفتار و عکس العمل‌های کارکنانش را بهتر درک کند. البته این مسئله مانند تمام ابعاد جهان آینده تا حد زیادی چالش برانگیز و پیچیده است. داده‌های زیادی مانند داده‌های عملکرد، داده‌های احساسی و داده‌های تعامل برای هر کارمند وجود خواهد داشت. مثل همیشه ظهور شغلی جدید مشکلات آینده را حل می‌کند. کارشناس رفتار تجاری تلفیقی از یک تحلیلگر داده و روان پزشک است. بیایید نگاهی به وظایف یکی از شغل های آینده با وظایفی پیچیده بیاندازیم:


کارشنان رفتار تجاری با استفاده از تمام این داده ها، شروع به تجزیه و تحلیل می‌کند. او قادر است به کمک داده ها، استراتژی‌هایی ایجاد کند که باعث بهبود تعامل، بهره‌وری، رفاه و شادی کارکنان در محل کار شود. یک کارشناس رفتار تجاری باید بر حریم خصوصی افراد نظارت هوشیارانه داشته باشد و برای حفظ اعتماد کارکنان تلاش کند.


۲۴. خانه ی هوشمند شما در آینده به یک مدیر طراحی نیاز دارد

خانه ی هوشمند شما در آینده به یک مدیر طراحی نیاز دارد

رویای خانه‌های هوشمند درحال تبدیل‌شدن به واقعیت است. این خانه‌ها با محیط زیست سازگار هستند، امنیت و ایمنی بهتری دارند و از همه مهم‌تر همیشه مرتب هستند. علاوه بر این یک خانه هوشمند همیشه سرگرم کننده و پر از جذابیت است. شاید فکر کنید شما هرگز هزینه خرید چنین خانه‌ای را نخواهید داشت، اما باید گفت در آینده خانه های هوشمند به یک استاندارد تبدیل می‌شوند. این موضوع پایه‌ای برای شکل‌گیری بسیاری از شغل های آینده خواهدبود. بیاید به یکی از مهم‌ترین شغل های آینده در این زمینه یعنی مدیر طراحی خانه‌ی هوشمند بپردازیم:


مدیران طراحی خانه هوشمند از نزدیک با معماران، مهندسان و مشتریان همکاری خواهندکرد. آن ها باید همیشه از آخرین تکنولوژی‌ها باخبر باشند و بر اساس آن روش‌هایی برای تلفیق تکنولوژی با سبک‌های سنتی و مدرن پیدا کنند.


۲۵. پیشگویی فاجعه سایبری: فالگیران آینده

همه‌ی ما هروز وضع هوا، اخبار و آنچه که در اطرافمان می‌گذرد را چک می‌کنیم. اگر بدانیم ممکن است فردا بارانی باشد، با خود چتر می‌بریم و همیشه به پیش‌بینی‌ها اهمیت می‌دهیم. شاید باورنکردنی باشد، اما درک و پیش‌بینی شرایط سایبری مانند دنیای واقعی، در آینده اهمیت بسیار زیادی خواهدداشت. دولت ها، صنایع، جوامع و افراد باید از خود در مقابل حملات سایبری محافظت کرده و مقاومت بیشتری داشته‌باشند.

اینجاست که سروکله یکی دیگر از مشاغل عجیب آینده پیدا می‌شود: پیشگوی سایبری

پیشگوی فاجعه سایبری باید تهدیدات سایبری را پیش بینی، ردیابی و شناسایی کند و تاثیرات هر حمله را پیش از اتفاق افتادن بداند.

۲۶. گرم شدن کره ی زمین باعث اشتغال‌زایی می‌شود

گرم شدن کره ی زمین باعث اشتغال‌زایی می‌شود

گرم شدن جهان یک واقعیت است. تغییرات آب و هوا، جهانی را که در آن زندگی می‌کنیم تهدید می‌کند. با افزایش گرمایش جهانی انتظار می‌رود سطح دریا و رودخانه‌ها به دلیل آب شدن یخ‌ها بالا برود. این موضوع بسیاری از شهرهای ساحلی را با خطر سیل یا زیرآب رفتن مواجه می‌کند. برای جلوگیری از فاجعه‌های زیست محیطی، بشر به یک تخصص جدید در آینده نیاز خواهد داشت: مهندس یا کارشناس جزر و مد.


اما وظیفه‌ی کارشناسان جزر و مد به عنوان یکی از شغل های آینده چیست؟


کاررشناسان جزر و مد مسئول برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌هایی هستند که با روال طبیعت کار می‌کنند و مانند سایر پروژه‌های انسانی ضد محیط زیست نیستند. دانش مهندسی آب، مهندسی عمران و  معماری برای ایفای این نقش ضروری است. کارشناسان جزر و مد باید بتوانند تاثیر مخرب گرمایش جهانی را به حداقل برسانند.


۲۷. وکیل های دیجیتالی و اهراز هویت مجازی


هوش مصنوعی در آینده نزدیک می‌تواند تصویر و صدای شما را به راحتی جعل کند. ممکن است یک فایل صوتی با صدای شما پخش شود یا یک فیلم ویدیویی ببینید که در آن مشغول انجام کاری هستید، در حالی که هیچ‌کدام از آن‌ها شما نیستید. رشد بیشتر این‌کار می‌تواند باعث خطرات جدی برای افراد شود.


اما آینده همیشه باید ایمن‌تر از حال باشد. به همین علت اجازه بدهید یکی دیگر از شغل های آینده را به شما معرفی کنیم: وکیل هویت مجازی


وکیل هویت مجازی با به کارگیری شیوه‌های دیجیتال، شناسنامه مجازی شما را چک می‌کند و شما به راحتی می‌توانید اهراز هویت کنید. این کار باعث می‌شود بتوانید اثبات کنید چه کارهایی را واقعا انجام داده‌اید و چه کارهایی به وسیله هوش مصنوعی انجام شده است.


۲۸. آسمان آینده پر از ماشین‌های پرنده خواهد بود

آسمان آینده پر از ماشین‌های پرنده خواهد بود

آسمان آینده پر از اتومبیل های پرنده است. اتومبیل‌هایی که توسط شهروندان روزمره خلبانی می‌شوند. باید گفت این رویا به واقعیت نزدیک شده است. جهان برای اینکه رویای وسایل نقلیه پرنده را به واقعیت تبدیل کند، به تلفیقی از مهندسان هوافضا و مکانیک احتیاج دارد. شاید درست حدس باشید، شغل بعدی در لیست شغل های آینده، سازنده ماشین پرنده است. اشتغال‌ زایی در آینده از افرادی که دارای تجربه مهندسی، توسعه نرم افزار، هوانوردی، تکنولوژی باتری، تولید مواد و … هستند، برای کمک به حرکت اتومبیل های پرنده و توسعه این تجارت استفاده خواهد کرد.


۲۹. ماشین های آینده شخصیت دارند

آینده پژوهی صنعت معتقد است که آینده محصولات، خدمات و ربات ها شخصیت‌هایی هستند که می‌توانند با مصرف کنندگان رابطه برقرار کنند. این به معنای ایجاد یک شغل جدید در آینده است: طراح شخصیت ماشین ها.


طراح شخصیت ماشین ها به عنوان یکی از پرسود‌ترین شغل های آینده، از هر دو روش کمی و کیفی برای تجزیه و تحلیل بازار استفاده می‌کند. طراحی شخصیت ماشین‌ها بر اساس الویت مشتری‌ها و آنچه برای آن‌ها جذاب‌تر است صورت می‌گیرد. یک طراح شخصیت ماشین باید تجربه و داده‌های معتبری در زمینه مشتریان و ارتباط با آن‌ها داشته باشد و بتواند بهترین ارتباط را بین مشتری و شخصیت رباتیک رقم بزند.


۳۰. کامپیوترها احساس شما را می فهمند

کامپیوترها احساس شما را می فهمند

شغل های آینده در عین اینکه بسیار دیجیتالی و مرتبط با تکنولوژی هستند، اما پیوند عمیقی با انسان، احساسات و نیازهای او دارند. طراح هپتیک اینترفیس (haptic interface) یکی از شغل های آینده است که به شدت با انسان و عواطف او و از سویی دنیای دیجیتال گره خورده است. این تکنولوژی به افراد امکان می‌دهد از طریق احساسات و حرکات بدنی با کامپیوتر تعامل داشته‌باشند. Haptics نوعی تکنولوژی ارتباطی بین انسان و کامپیوتر است که شامل ثبت بازخورد لمسی یا سایر احساسات بدنی است. این بازخورد های احساسی برای تجزیه، تحلیل و انجام محاسبات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یک طراح هپتیک اینترفیس از توانایی‌های این سیستم برای به حداکثر رساندن تأثیر کمپین‌های تبلیغاتی استفاده خواهدکرد. او همچنین باید بهترین ابزار را برای این کار انتخاب کند. امروزه ابزارهای پوشیدنی و صفحات لمسی زیادی برای این کار وجود دارد. دستبندهای هوشمند، عینک، پتو و کفش‌هایی که توانایی ثبت وضیت بدن ما را به طور لحظه‌ایی دارند. یک طراح باید انتخاب کند کدام یک از این پلتفرم‌ها برای جمع آوری داده و از سویی تبلیغات محصول بهتر است.
نکات مهم مطلب:


۳۰ شغل جذاب در آینده

  •     کارآگاه داده –با بینشی داده محور به مشاغل و سازمان‌ها می‌گوید که علاقیات مردم چیست

  •     افسر کنترل رفتار

  •     مدیر توسعه تجارت هوش مصنوعی

  •     قدم زن و هم‌صحبت با سالمندان

  •     دستیار هوش مصنوعی

  •     تحلیل‌گر سایبری

  •     ویرایشگر ژن انسان

  •     ناظر مشارکت انسان و ربات

  •     مربیان امور مالی

  •     خیاط دیجیتالی

  •     مدیر ارشد اعتماد
        تحلیل‌گر کوانتومی ماشین لرنینگ

  •     مشاوره خرید مجازی

  •     کارگزار اطلاعات شخصی

  •     متصدی حافظه شخصی

  •     تور لیدر واقعیت افزوده

  •     کنترل کننده بزرگراه با هوش مصنوعی

  •     مهندسی داده‌های پرت

  •     فرمانده سایبری

  •     مشاور جرائم اینترنتی

  •     طراح صدا

  •     کارشناس لبخند

  •     کارشناس رفتار تجاری

  •     مدیر طراحی و معماری هوشمند

  •     پیشگوی سایبری

  •     مهندس جزر و مد

  •     وکیل دیجیتالی

  •     راننده اتومبیل پرنده

  •     طراح شخصیت ماشین‌ها

  •     طراح هپتیک اینترفیس

سوالات پرتکرار:


نقش هوش مصنوعی در مشاغل آینده چیست؟

هوش مصنوعی با گسترش شگفت انگیز خود همان‌طور که بسیاری ازمشاغل را در آینده از بین می‌برد، مشاغل متعددی را نیز به‌وجود می‌آورد. ازجمله مشاغل آینده مرتبط با هوش مصنوعی عبارتند از: مدیر توسعه تجارت هوش مصنوعی، دستیار هوش مصنوعی، تحلیل‌گر کوانتومی، کنترل‌کننده‌های بزرگراه‌ها و …


کارآگاهان داده دقیقا چه کاری انجام می‌دهند؟

  • مجموعه داده ها را از چندین منبع شناسایی و بررسی می‌کنند

  • منابع جدید داده را کشف می‌کنند

  • مجموعه داده‌ها را از چندین منبع داده با هم تلفیق می‌کنند

  • داده‌ها را مقایسه و تجزیه و تحلیل کنند

  • نتیجه یافته های خود را به شرکت ارائه می‌دهند.

شهر هوشمند چیست و چرا نیاز به تحلیلگر سایبری دارد؟

شهر هوشمند چهارچوبی است که از فناوری ICT به منظور رفع چالش‌های شهرنشینی و بهبود زندگی انسان‌ها استفاده می‌کند. با افزایش تعداد شهرهای هوشمند، تحلیلگران سایبری برای کنترل امنیت، تجزیه و تحلیل داده ‌ها و کاهش آسیب‌پذیری و خطرات موجود به شغلی پرکاربرد در آینده تبدیل شده است.


طراحی خانه هوشمند در آینده چگونه است؟

در آینده رویای خانه‌های هوشمند تبدیل به واقعیت می‌شود. خانه هوشمند در واقع یک ساختمان مدرن است که تمام لوازم برقی آن به سیستم یکپارچه مرکزی متصل شده است و کنترل همه چیز آن حتی از یک نقطه خیلی دور نیز امکان‌پذیر است. در آینده این ساختمان‌ها به یک استاندارد عمومی تبدیل می‌شوند و مدیران طراحی خانه هوشمند باید تمام روش‌های سنتی را بعلاوه تمام تکنولوژی روز ساخت منازل هوشمند را بدانند.


نقش ماشین لرنینگ در مشاغل آینده چیست؟

نقش محاسبات کوانتومی در سرمایه‌گذاری‌های آینده هر روز افزایش می‌یابد. بنابراین ضرورت ادغام ماشین لرنینگ و اطلاعات کوانتومی برای حصول یک تجزیه و تحلیل دقیق احساس می‌شود. شغلی که از تلفیق این دو مهارت بوجود می‌آید تحلیلگر کوانتومی ماشین لرنینگ است.


منبع: medium

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
۳۰ مورد از جذابترین شغل های آینده نه چندان دور
تسهیل گستر, بابک شعبانی 10 خرداد 1400
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


انسان چه نقشی در مشاغل آینده دارد؟
بیکاری اصلی‌ترین نگرانی نسل آینده است. رشد تکنولوژی باعث شده هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بسیاری از علوم روز جایگزین انسان شوند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو