5 مسئولیت جهانگرد در شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات، در احکام جداگانه‌ای معاون خود را به سمت مجری، مدیر، مجری زیرساخت، رئیس و مجری کارگروه 4 نفره تحقق شبکه ملی اطلاعات و مسئول تدوین طرح جامع فناوری اطلاعات کشور منصوب کرد تا اجرای این شبکه را پیگیری کند.

وزیر ارتباطات، در احکام جداگانه‌ای معاون خود را به سمت مجری، مدیر، مجری زیرساخت، رئیس و مجری کارگروه 4 نفره تحقق شبکه ملی اطلاعات و مسئول تدوین طرح جامع فناوری اطلاعات کشور منصوب کرد تا اجرای این شبکه را پیگیری کند.

از آغاز دولت یازدهم تاکنون از وزارت ارتباطات خبر می‌رسد که وزیر ارتباطات برای اجرای شبکه ملی اطلاعات مهم‌ترین برنامه این وزارتoانه در قانون برنامه پنجم توسعه، برنامه‌هایی را در دستور کار دارد.


محمود واعظی در این راستا «مجری شبکه ملی اطلاعات»، «مدیریت شبکه ملی اطلاعات» و مدیر طرح «زیرساخت شبکه ملی اطلاعات» را در احکام جداگانه‌ای، منصوب کرده که البته تمامی این مسئولیت‌ها به نصرالله جهانگرد سپرده شده است.


جهانگرد پیش از این احکام معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران هم شده بود.


واعظی همچنین دستور تشکیل کارگروهی 4 نفره را برای تحقق شبکه ملی اطلاعات، صادر کرده که جهانگرد رئیس و مجری این کارگروه نیز هست. معاون برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت دیگر اعضای این کارگروه هستند.


وزیر علاوه بر مسئولت‌های متعدد شبکه ملی اطلاعات، تدوین طرح «جامع فناوری اطلاعات کشور» را نیز به جهانگرد واگذار کرده و همچنین وی را برای عضویت در هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران به وزیر اقتصاد معرفی کرده است.


اکنون نصرالله جهانگرد معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مجری شبکه ملی اطلاعات، مدیر شبکه ملی اطلاعات، مجری زیرساخت شبکه ملی اطلاعات، رئیس و مجری کارگروه 4 نفره تحقق شبکه ملی اطلاعات، مسئول تدوین طرح جامع فناوری اطلاعات کشور و عضو حقیقی هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران است و مسئولیت سنگینی برای اجرای‌ شبکه ملی اطلاعات، یعنی مهم‌ترین تکلیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه پنجم بر عهده دارد.


به گزارش فارس از آنجا که به طور حتم واعظی وزیر، تحقق مهم‌ترین برنامه کاری خود را به امین‌ترین فردش سپرده و برای انجام صفر تا صد مراحل راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به وی اعتماد کرده، در نتیجه انتظارها از این مدیر، بسیار بالا رفته و در مورد تمام امور شبکه ملی اطلاعات چشم‌ها به او دوخته شده است.


جهانگرد از این مسئولیت این گونه یاد می‌کند: رئیس جمهور و وزیر ارتباطات به مقوله پهنای باند توجه ویژه دارند. رسیدگی به این موضوع جزء اولین دستورات وزیر به من بوده است که براساس آن باید یک کمیته تخصصی شکل بگیرد و تکلیف برنامه پنجم توسعه که براساس آن باید 60 درصد خانوارها و تمامی کسب‌و‌کارها از اینترنت با پهنای باند بالا برخوردار باشند، مشخص شود که امیدواریم با اقدام‌های در دست اجرا، این امر تا سه سال آینده محقق شود.


اگرچه جهانگرد اشاره مستقیمی به عبارت وجودی «شبکه ملی اطلاعات» نکرده؛ اما واضح است که برنامه‌هایی که جهانگرد در سخنان خود ترسیم کرده، همان اهداف برنامه پنجم است که باید ذیل شبکه ملی اطلاعات تحقق یابند.


همچنین فرصت 3 ساله‌ای که جهانگرد برای اجرای این برنامه‌ها عنوان می‌کند، همان پایان برنامه پنجم در سال 94 است.


اکنون با مقدمات کاملی که تدارک دیده شده، باید منتظر بود و دید که اولین اقدام عملی وزارت ارتباطات در دولت یازدهم و نماینده منتخب این وزارتخانه برای اجرای شبکه ملی اطلاعات چه خواهد بود؟


مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
5 مسئولیت جهانگرد در شبکه ملی اطلاعات
تسهیل گستر 19 مهر 1392
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


VOIP چیست؟
فناوری اطلاعات > اینترنت - VoIP ( برگرفته از Voice over internet protocol ) به معنای (انتقال همزمان مکالمات تلفنی بر روی یک شبکه دیتا) که با نام IP تلفنی نیز از آن یاد می شود ، امکان استفاده از اینترنت برای مکالمات تلفنی را فراهم می نماید.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو