69 درصد جوانان ایرانی فیلترشکن دارند

رییس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان در خصوص نتایج پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان درباره استفاده از اینترنت، گفت: طبق نتایج این تحقیق 67.4 درصد از جوانان از اینترنت استفاده می‌کنند که 19.1 درصد آنان برای چت، 15.3 درصد به منظور ارتباط با شبکه‌های اجتماعی، 15.2 درصد برای سرگرمی و بازی و 10.4 درصد برای تحقیق و پژوهش‌های علمی از اینترنت بهره می‌برند.

محمدتقی حسن‌زاده درباره پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان گفت: این پیمایش از سال 79 هر سه سال یک بار در سطح کشور اجرا شده است. موج ششم این پیمایش با هدف شناخت نگرش‌ها و رفتارهای اجتماعی و فرهنگی جوانان 15 تا 29 سال سراسر کشور در سال 92 در بین 15 هزار نفر به عنوان جامعه نمونه - که معرف ملی و استانی جمعیت جوان کشور هستند- انجام شده است.

وی درباره محورهای مورد مطالعه گفت: هویت در ابعاد فردی، دینی ملی و انقلابی، خانواده، ازدواج و طلاق، رفاه و تامین اجتماعی، اخلاق و تربیت، جمعیت و مهاجرت، مشارکت اجتماعی و سیاسی، اشتغال و مهارت‌آموزی، فضای مجازی، رسانه و ارتباطات، اوقات فراغت، آموزش، دانش و پژوهش، مسکن، تربیت‌بدنی و ورزش، جرایم و آسیب‌های اجتماعی، خلاقیت و ابتکار، بهداشت و سلامت و تهاجم فرهنگی، 17 مساله و موضوع اصلی جوانان در این مطالعه است.

به گزارش ایسنا رییس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه این مطالعه با رعایت ویژگی‌های سنی و جنسی، سطح تحصیلات، دین، شغل، اقتصاد، زبان و قویت انجام شده است، گفت: 50.1 درصد پاسخگویان مرد و 49.9 درصد آنان زن بوده‌اند. این مطالعه در میان گروه‌های مختلف تحصیلی از دانش‌آموزان دوره ابتدایی گرفته تا دکترا و دانشجویان حوزه و زنان خانه‌دار، سربازان و... انجام شده است.

وی درباره نتایج به دست آمده در این پیمایش در مقوله استفاده جوانان از اینترنت، گفت: کمتر از پنج درصد از جوانان از اینترنت برای مراجعه به سایت‌های غیراخلاقی و موارد غیرضرور استفاده می‌کنند و 12.3 درصد از اینترنت برای دانلود فیلم، موسیقی و عکس بهره می‌گیرند.

رییس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان درباره دلایل استفاده جوانان از شبکه‌های اجتماعی گفت: 39 درصد از پاسخگویان فراراز تنهایی و سرگرمی، 22.3 درصد از آنان ارتباط و تبادل تجربه را انگیزه خود برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی ذکر کردند و کمتر از 5 درصد از این افراد از شبکه‌های اجتماعی برای مسایل غیرضروری استفاده می‌کنند. ضمن اینکه 69.3 درصد پاسخگویان برای بهره‌گیری از اینترنت از فیلترشکن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: کمتر از پنج درصد از جوانان از اینترنت برای مراجعه به سایت‌های غیراخلاقی و موارد غیرضروری استفاده می‌کنند و 12.3 درصد از اینترنت برای دانلود فیلم، موسیقی و عکس استفاده می‌کنند.

رییس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان درباره آمار به دست آمده در این پژوهش در زمینه ازدواج و طلاق نیز گفت: 82.6 درصد جوانان مخالف انتخاب همسر از طریق فضای مجازی هستند، همچنین 55.6 درصد آنان معتقدند که پایبندی به سنت‌های ازدواج مانند برگزاری مراسم، مهریه و جهیزیه تاثیر خوبی در پایداری زندگی مشترک دارد. 

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
69 درصد جوانان ایرانی فیلترشکن دارند
تسهیل گستر 17 شهریور 1393
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


استقبال از آغاز به کار شورای عالی IT
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت شورای عالی فناوری اطلاعات را مجدداً راه اندازی کرده است، گفت: رویکرد خود را از کلاس به مدرسه هوشمند تغییر داده‌ایم.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو