نقش تبلیغات بنری در معروف کردن نام شرکت ها

تبليغات بنري با وجود حجم كم‏، وسيله‌اي كارآمد براي تحقق اهداف چند منظوره اند‏، زيرا:
- بنرها در حقیقت بخشی از پيام‌های تبليغاتی شركت‌ها/وب‌سايت‌ها هستند.
- اين شيوه‌ تبليغ‏، اسم، نشانه (logo) و توليدات شركت‌ها را با روش های گوناگون و متنوعی به نمايش می ‌گذارد.
- بنرها، ابزاری برای افزايش ميانگين كليك‌ها به شمار می ‌آيند.
- با كم‌ترين جزئيات، مشتری را به كليك ترغيب می ‌كنند.
- در صورت استفاده از برنامه‌های بازاریابی زنجیره ای، اين روش كليدي براي دنبال كردن مكانيزم اين برنامه‌هاست

برسي وضعيت بنرها با توجه به كاهش كليك‌ها

در اوايل قرن، با كاهش تعداد كليك‌‌ها از 2-3 درصد در دهه‌ي 90،به 0.5 درصد اين‌ تصور را بوجود آورد که عمر بنرها به پايان رسيده‌است. خوشبختانه، در آن زمان تحقيقاتی انجام شد كه نشان می‌داد بنرها نقش مهمی در معروف كردن نام و نشان تجاری شركت‌ها در اينترنت به عهده دارند. در واقع، عليرغم كاهش ميانگين تعداد كليك‌ها، معيار ديگری وجود دارد كه بر مؤثر بودن بنرها تاكيد دارد: روش های بازاریابی زنجیره ای. بديهی است، روش های بازاریابی زنجیره ای تاكنون كمك‌هاي قابل توجهي به فروش از طریق شبكه‌ اينترنت كرده‌اند.

به اين ترتيب، بنرها حتي با كاهش ميانگين كليك‌ها، هنوز در تبلیغات اینترنتی نقشی پررنگ داشته و حتی در سال‌های اخير، با توجه به افزايش علاقه مردم به اينترنت، كارايی و نقش بيشتری در بازاریابی الکترونیکی پيدا كرده‌اند.اگر تبیلغات بنری را با روش بازاريابی مستقيم از طريق پست مقايسه كنيم، در مي‌يابيم كه انتظار ما از تعداد پاسخ‌ها بايد توام با واقع‌بينی باشد. آمارها نشان می دهد پاسخ های حاصله از بسته های پستی فرستاده شده بسيار اندك و حتي كمتر از 0.5 درصد است. بنابراين، چندان مايه تعجب نخواهد بود اگر ميانگين تعداد كليك‌ها در هر صد كليك در مورد بنرها نيز در همين سطح باشد.نكته ای که به ذهن متبادر مي‌شود است که بنر‌ها هنوز هم به‌طور مستقيم نيازهای شغلی را برآورده می ‌كنند. اين امر شايد به توانايی بنرها در تبليغات مربوط به آرم شركت‌ها و زنده نگه داشتن نامشرکت ها،محصولات و خدمات و همچنین یاد آوری مکرر نام آنها برمی ‌گردد.

نقش بنرها در معروف كردن نام شركت‌ها چيست؟

پراستفاده‌ترين تبليغات اينترنتي، بنرها هستند و استفاده از ابزارها و روش های نوين، علاوه بر افزايش تاثير اين روش تبلیغاتی، انقلابی در اين نوع تبليغ ايجاد كرده است. برای كسانی كه از ابزارهای سنتی تبليغ مانند تلويزيون، راديو يا تبليغات چاپی استفاده می‌كنند، تبليغات بنری نقش به‌سزايی در افزايش قابليت‌های تصويری علامت‌های تجاری دارند و همين‌طور ميانگين تعدا كليك‌ها را افزايش می ‌دهند.

مطابق گزارش تبليغاتی فورستر، در شرايط يكسان تبليغات online تاثير به‌سزايی در افزايش معروفيت نام تجاری شركت‌ها (تا 60 درصد) دارند. هزينه‌ اين نوع تبليغات بسيار كمتر از تبليغات عادی است.

بیاد داشته باشیم که بازارياب‌ها باید برای افزايش بازدهی، از فن‌آوری نوين در تركيب تبليغات online و offline استفاده كنند. افرادی كه ابزارهای تبليغاتی سنتی را برای محصولات خود مناسب نمی‌دانند، می‌توانند از تبليغات بنری برای گسترش نام شركت خود بیشترین استفاده كنند. كليد موفقيت افرادی كه فعاليت‌هايشان ارتباط تنگاتنگی با شبكه اينترنت دارد، گنجاندن بنرها در وب‌سايت هايی است كه به‌نحوی به موضوع تبليغ آن‌ها مرتبط هستند.پس از اينكه مشتريان، تبليغات بنری يك شركت را می ‌بينند، چه روی آن كليك كنند و چه نكنند، اين تبليغ در معروف كردن نام شركت با هزينه‌ای اندك نقش به‌سزايی دارد. امروزه بنرها را حدود 4 تا 8 هفته در سايت قرار می‌دهند، اما برای دستيابی به نتيجه بهتر، به زمان بيشتري نياز است. تبليغات آرم شركت‌ها در اينترنت مانند موارد سنتی احتياج به تلاشی بی وقفه دارد، اما در اين مورد شما بايد هر از چند گاهی مطالب را به‌روز كنيد. در اين صورت مطمئن باشيد نام آرم تجاری مورد نظرتان را در ذهن‌ها ماندگار می‌كنيد.

حجم، فضا و مكان قابليت‌های ارتباط دوسويه و شيوه‌های بيان گفتاری و شنيداری تبليغات بنری در صفحات وب رو به افزايش است. اگر قبل از اينكه ساير بازارياب‌ها خبردار شده و فرصت‌ها را از چنگ شما در‌آورند، به كسب درآمد از اين منبع اقدام كنيد، خواهيد ديد كه در مدتي كوتاه مزايای بسياری به‌دست خواهيد آورد و به سرعت معروف خواهيد شد.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
نقش تبلیغات بنری در معروف کردن نام شرکت ها
تسهیل گستر 04 مرداد 1388
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


مدیریت قیمت گذاری
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو