پول‌سازترین کسب و کارهای اینترنتی در ایران

کسب و کارهای فوق موفق اینترنتی با ایده های بسیار ساده شروع کرده اند و قدم های کوچک و پیوسته، آنها را تبدیل به غول اینترنتی کرده است.

کسب و کارهای فوق موفق اینترنتی با ایده های بسیار ساده شروع کرده اند و قدم های کوچک و پیوسته، آنها را تبدیل به غول اینترنتی کرده است. اگر در حال حاضر به دنبال ایده برای ساخت کسب و کارهای اینترنتی هستید و یا در حال آنالیز رقبا هستید احساسات و سلیقه های شخصی را از روند تصمیم‌گیری‌تان حذف کنید. مهم  نیست چقدر موفق هستید و چقدر دانش و تجربه  دارید، همیشه اجازه دهید اطلاعات و داده ها شما را راهنمایی کنند، این رمز داشتن یک کسب و کار اینترنتی موفق است.


 کسب درآمد از اینترنت، کسب و کار اینترنتی، پول درآوردن از اینترنت ، استارتاپ، استارتاپ بزنیم پولدار بشیم، اینها واژه و جملاتی هستند که امروزه زیاد می شنویم و تبلیغات صحیح وغلط زیادی در مورد این مدل کسب و کارها وجود دارد. بسیاری از ما با امید درآمدهای میلیونی و البته راه چند ساله را یک شبه رفتن به فکر شروع کسب و کار اینترنتی برای خودمان هستیم.


قبل از اینکه وارد بحث اصلی شویم به شما بابت این جسارت و اینکه به این فکر افتاده اید تا درآمد میلیونی در ماه داشته باشید تبریگ می گویم. اما در مورد کسب درآمد میلیونی در اینترنت مقالاتی قبلا آماده شده که حتما به شما پیشنهاد می کنم مطالعه کنید تا با دیدگاهی روشن دست به انتخاب بزنید.




در این مقاله قصد دارم انواع کسب و کارهای اینترنتی پردرآمد در ایران را معرفی و دسته بندی کنم تا اگر میخواهید حوزه مورد علاقه تان را پیدا کنید و همچنین اطلاعاتی از میزان درآمد تقریبی هر کدام از دسته بندی ها داشته باشید. برای این دسته بندی از معیارهایی چون  تعداد کاربر، آمار بازید، محبوبیت سایت و قدرت برند استفاده کرده ایم.


گروه بندی اصلی کسب و کارهای اینترنتی


هر چند شما گروه های مختلفی از کسب و کارهای اینترنتی مثل کاربردی، آموزشی، سرگرمی، فروش را در اینترنت می بینید اما به نظر من کسب و کارهای اینترنتی به 2 دسته اصلی تقسیم شده اند:


۱- کسب وکارهای اینترنتی کاربردی
۲- کسب وکارهای اینترنتی سرگرمی و تفریحی


با این مدل تقسیم بندی کسب و کارهای اینترنتی روند تحقیقات، جمعیت‌شناسی و درک نیازهای بازار اینترنتی آسان‌تر می شود.


1- کسب و کار اینترنتی کاربردی

این گروه از کسب و کار اینترنتی با ایجاد ارزش بالا معمولا سبک کسب و کار و زندگی را برای مردم راحت تر و لذت بخش تر می کنند. کسب و کارهای اینترنتی کاربردی در زندگی روزمره به ما کمک زیادی می کنند. کسب و کارهای اینترنتی کاربردی می توانند در گروه های آژانس های تبلیغاتی، آژانس های مسافرتی، سرویس های ارائه تخفیف، فروشگاه های اینترنتی فیزیکی و مجازی و سرویس های ارائه آگهی و بسیاری موارد دیگر دسته بندی شوند.




از نمونه های خوب و سودآور کسب و کارهای اینترنتی کاربردی فروشگاه اینترنتی دیجیکالا یا بازار اینترنتی تسهیل برای خرید کالاهای مورد نیاز و یا آژانس تبلیغاتی یکتانت برای آسان شدن و کاربردی کردن تبلیغات در سطح اینترنت نام برد.


لازم به ذکر است با وجود کسب و کارهای اینترنتی کاربردی متنوع و ارائه سرویس های مختلف و همچنین افزایش رو به رشد کسب و کارهای اینترنتی کاربردی در ایران، هنوز هم بازارها و خدماتی هستند که دست نخورده اند و بسیار قابلیت تجاری سازی در اینترنت دارند.


2- کسب و کار اینترنتی سرگرمی و تفریحی

کسب و کارهای اینترنتی سرگرمی می توانند در گروه های سایت های خبری، مجله های آنلاین تخصصی (تکنولوژی، موبایل، استارتاپ) بازی های آنلاین، شبکه های اجتماعی، سایت های آموزشی و بسیاری از موارد دیگر دسته بندی کرد.


در حال حاضر و با استناد به رتبه الکسا سایت های ایرانی، مردم میل بالایی به سرگرم شدن دارند و بیشتر از هر چیز دیگری مایل به سرگرمی، به دست آوردن اطلاعات و تفریح هستند. در زمان نوشتن این مطلب اولین سایت ایران از گزارش الکسا آپارات ، شبکه به اشتراک گذاری ویدیو و سومین سایت ایران ورزش 3، سایت آخرین اخبار و اطلاع رسانی ورزش به خصوص فوتبال است.


شاید برایتان سوال شده باشد، اصلی ترین منبع درآمد سایت های اخبار و اطلاع رسانی که به صورت رایگان این خدمات را ارائه می دهند چیست؟ تبلیغات، این گونه از سایت ها به واسطه ترافیک قابل توجه ای که دارند پلن های تبلیغاتی در سایت خود دارند که دیگر کسب و کارها به ازای پرداخت هزینه تبلیغاتی از آنها استفاده می کنند.


ویژگی های اصلی کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز

پولسازترین کسب و کار اینترنتی در ایران؟ این یکی از تکرای ترین سوالاتی است که از من در مورد کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد اینترنتی پرسیده می شود. سوالی ساده که پاسخ آن کمی پیچیده است، واقعا نمی توان  به چنین سوال هایی جواب سریع و قطعی داد. مگر اینکه با کمی تحقیق شاخص های ارزیابی کسب و کارهای اینترنتی را بدست آورده و پاسخ آن را ساده تر کرد. قبل از معرفی کسب و کارهای اینترنتی سودآور در ایران، با ویژگی های اصلی که این کسب و کارها را سودآور کرده اند آشنا شوید.


ویژگی های زیادی را می توان نام برد که هر کدام دلایل اصلی و مهم سودآوری کسب و کارهای اینترنتی هستند اما به اعتقاد من ۲ دلیل زیر جز مهم ترین ویژگی های کسب و کارهای اینترنتی موفق چند سال اخیر ایران هستند.




۱- ایجاد ارزش


مهم ترین ویژگی یک کسب و کار اینترنتی ایجاد ارزش در زندگی و یا کسب و کار مشتریان است، اگر کسب و کار اینترنتی این مهم را نتواند ایجاد کند، نمی توانید روی درآمد و سودآوری آن حساب ویژه ای باز کنید و دیر یا زود شکست خواهد خورد.


۲- توسعه پذیری


یکی دیگر از ویژگی بسیار مهم کسب و کار اینترنتی قابلیت توسعه پذیری آن به ساده ترین شکل ممکن است، این توسعه پذیری از گسترش دامنه محصولات و خدمات، ارائه محصولات و خدمات به دیگر نقاط جغرافیایی و …. است. اگر میخواهید کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید؟ اما نمی دانید چه حوزه ایی را انتخاب کنید! نگران نباشید در ادامه همین مقاله پولساز ترین کسب و کارهای اینترنتی ایران را به شما معرفی خواهم کرد تا بتوانید انتخاب ساده تر و هوشمندانه ای داشته باشید.


پولسازترین کسب و کارهای اینترنتی ایران


۱- فروشگاه اینترنتی


مردم خرید آنلاین را دوست دارند، فروشگاه اینترنتی معروف ترین مدل کسب و کار اینترنتی در ایران است. اگر می خواهید فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید کافیست محصول و یا خدماتی برای فروش در اینترنت داشته باشید. از جمله سایت های موفق در این زمینه به دیجی‌کالا می توان اشاره کرد.




البته بسیاری از راه اندازی این مدل کسب و کار در اینترنت هراس دارند چرا که فکر می کنند بازار در این زمینه به طور کامل در اختیار دیجی‌کالا و …. است. در صورتی که اگر بتوانید به صورت تخصصی در زمینه خاصی مثل ساعت با محتوا و اطلاعات کامل تر و همین طور پوشش برند های بیشتر وارد این حوزه شوید حتما حتما شما پیروز خواهید شد. این اتفاقی است که در چند سال گذشته بسیار پیش آمده و بسیاری از کسب و کارهای تخصصی بازار را از فروشگاه های بزرگ گرفته اند.


فروش آنلاین محصولات فیزیکی آن قدر ها هم سخت نیست. و این دقیقا همان کاری است که تجارت الکترونیک انجام می دهد. فقط به دیجی کالا، مدیسه و …. فکر کنید، آن ها بزرگترین نمونه تجارت الکترونیک در ایران هستند و بزرگترین تجارت الکترونیک بین المللی هم قطعا آمازون است. در واقع، در طول سه ماهه آخر سال ۲۰۱۶، آمازون درآمدی بیش از ۴۷ میلیارد دلار را تولید نمود! این امر نشان می دهد که تجارت الکترونیک تا چه حد می تواند بزرگ باشد. مردم خرید آنلاین را دوست دارند.


آموزش صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی و ساخت سایت فروشگاهی

 اما غول ها تنها کسانی نیستند که پول زیادی از فروش محصولات فیزیکی به صورت آنلاین به دست می آورند. کارآفرینان زیادی هستند که هر ساله از طریق تجارت الکترونیک میلیاردها تومان کسب می کنند.


من در مورد فروش محصولات فیزیکی زیاد صحبت نخواهم کرد، زیرا راه اندازی این مدل کسب و کار اینترنتی  گران تر از سایر مدل هایی است که در این مقاله بررسی خواهیم کرد. چراکه در این مدل کسب و کار اینترنتی با محصولات فیزیکی سرو کار داریم و محصولات فیزیکی باید تولید، انبار و حمل و نقل شوند. به هر حال هر کدام از کسب و کارهای اینترنتی مزایا و معایب خاص خود را دارند. فروشگاه اینترنتی محصولات فیزیکی نیز یکی از بهترین روش های ایجاد کسب و کاری سوآور دراینترنت است و خبر خوب اینکه مردم عاشق خرید محصولات فیزیکی از دنیای اینترنت هستند.


۲- کسب و کار اینترنتی B2B


کسب و کاری که به دیگر کسب و کار خدمات ارائه می کند (Business 2 Business) جزء این مدل کسب و کار اینترنتی هستند. به این معنی که کسب و کاری خدمات و تجارت بین دو بخش از بازار تسهیل می کند. مثال بسیار واضح آن در ایران میتوان به سایت تخفیفان اشاره کرد.




تخفیفان کسب و کاری است که خود تسهیل کننده (تخفیف) خدمات و محصولات کسب و کار دیگر برای بازار و یا به عبارتی مردم است. این دسته بندی بسیار پرمخاطب و پرطرفداراست. گر چه بازار در این فضا هم رقابتی است اما به اعتقاد من بازرا بزرگی در ایران است که هنوز دست نخورده است و جای کار زیادی دارد.


از جمله سایت های که در این دسته موفق بوده اند سایت هایی مثل پلتفرم تبلیغاتی یکتانت، تخفیفان و یا نت برگ است.


۳- کسب و کار اینترنتی دانلود


سایت های دانلود در ایران جز سایت های پربازدید هستند به همین خاطر مدل درآمدی اینگونه سایت ها هم می تواند از طریق تبلیغات (نمایش بنر، کلیک، رپورتاژ) باشد و هم می تواند فایل ها و نرم افزارهای خاص و با حجم بالا را به فروش برساند. از جمله سایت هایی که در این زمینه موفق هستند می توان به پی سی دانلود، میهن دانلود اشاره کرد که از سایت های بسیار موفق در ایران هستند. و باز هم به دلیل رقابت زیاد در این دسته یکی از مشکلات ابتدای راه برای شروع چنین کسب و کاری است.


۴- کسب و کار اینترنتی خبری و سرگرمی


یکی از معیارهای بسیار مهم کسب درآمد از وب سایت میزان بازدیدکننده آن است. اگر سری به سایت الکسا بزنید و سایت های برتر ایران از نظر بازدید کننده را ببینید، متوجه خواهید شد که اکثر سایت های پربازدید در ایران در دسته خبری و سرگرمی هستند. کافیست سایت خبری و یا سرگرمی با محتوای با کیفیت و پربازدید داشته باشید.


البته برای موفقیت دراین دسته باید میزان هزینه و سرمایه گذاری زیادی انجام گیرد. چرا که رقبای شما امکانات، نیروی انسانی، تجهیزات و …. زیادی دارند و به راحتی نمی توان در این دسته جز سایت های پربازدید و پردرآمد شد. مگر اینکه قصد داشته باشید وارد حوزه تخصصی خبر شوید و فقط در رشته ای خاص فعالیت کنید.

از نمونه سایت هایی پردرآمد در این دسته می توان به ورزش سه ، فارس نیوز ، عصرایران و خبرآنلاین اشاره کرد. مدل درآمدی این کسب و کارها نیز به صورت تبلیغات است که شامل نمایش بنر و آگهی، لینک و درج رپرتاژ است.


۵- کسب و کار اینترنتی محتوا محور (آموزش ، مشاوره و ….)


شاید باورتان نشود ولی اطلاعات، تجربه و دانش شما در هر رشته و هر زمینه ای که باشید می تواند گره از کار دیگران باز کند. افراد حاضرند آن را از شما خریداری کنند. آموزش از دسته های بسیار ویژه و پردرآمد در کسب و کارهای اینترنتی ایران است و در حال حاضر بسیاری از سایت های معتبر ایران از همین راه کسب درآمد می کنند..




اما چرا ویژه؟ بسیاری از مزایای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در این دسته پررنگ تر می شود. به طور مثال در این روش نیاز کمتری به سرمایه اولیه خواهید داشت، تولید محتوای کسب و کارتان را خودتان انجام میدهید و نکته بسیار مهم دیگه کسب درآمد دراین روش، فوق العاده و حاشیه سود شگفت انگیزی را تجربه خواهید کرد.


اگر می خواهید کسب و کاری در اینترنت راه اندازی کنید و نمی دانید از کجا شروع کنید، به چه کسب و کاری علاقه دارید و یا سرمایه زیادی برای شروع کار ندارید به شما پیشنهاد میکنم کسب و کاری در زمینه آموزش راه اندازی کنید.


یک موضوع بسیار مهم این هست که اصلا مهم نیست در چه زمینه ای و در چه رشته ای می توانید فعالیت کنید. چرا که بازار اینترنت بسیار بزرگ است و جامع مخاطب خود را پیدا خواهید کرد. شما می توانید کسب و کار آموزشی خود را در زمینه آموزش تنیس، آشپزی، کامپیوتر، برنامه نویسی، تربیت سگ خانگی،  موسیقی و یا تخصصا گیتار و …. راه اندازی کنید.


کسب و کار اینترنتی آموزشی به اعتقاد من یکی از بهترین و البته سودآورترین کسب و کاراینترنتی است.


کسب و کار اینترنتی آموزشی در مورد فروش اطلاعات و محصولات آموزشی است. این محصولات شامل چیزهایی مانند کتاب های الکترونیکی، ویدئوهای آموزشی، آموزش های صوتی، آموزش های چند رسانه ای و رویدادهای زنده می باشد. کسب و کار اینترنتی آموزشی فوق العاده انعطاف پذیر است و هر شخصی جدا از موقعیت فعلی و میزان تحصیلات می تواند داشتن چنین کسب و کار با پتانسیلی را تجربه کند.


نکته بسیار مهم در مورد کسب و کار اینترنتی آموزشی این است که امروزه راه اندازی این مدل کسب و کار بسیار قابل دسترس تر از گذشته است. در گذشته ایجاد یک کسب و کار محتوا محور و یا آموزشی مشکل بود. ایجاد محصولات آموزشی، تولید محتوا و همچنین ارسال آنها به طیف وسیعی عملا غیر ممکن بود و یا به تلاش زیادی نیاز داشت، هزینه های زیادی باید خرج می شد و وقت زیادی نیز صرف انجام این کار می شد.


مثلا اگر می خواستید در گذشته یک کتاب آموزشی ایجاد کنید، اولا باید یک انتشارات پیدا می کردید ، بعد باید با کلی سختی آنها را راضی به چاپ کتاب خود می کردید و سپس کلی هزینه بابت چاپ و بازاریابی کتاب آموزشی می پرداختید.


حالا کافی بود یک پارا گراف در کتاب شما اشتباه نوشته می شد، باید تجدید چاپ می کردید و همه مراحل را از نو می رفتید.


این روزها، کل این روند دیجیتال و خودکار شده است. فروش ۱۰۰۰ محصول آموزشی، نیازی به تلاش یا منابع بیشتری نسبت به فروش یک محصول ندارد و این به معنی افزایش سود، بدون افزایش تلاش است. به علاوه هنگامی که محصول تولید می شود، بیشتر کار انجام شده است و در واقع تولید یک محصول یک تلاش یکباره استو از این به بعد از روی آن کپی خواهد شد.


مربیگری و مشاوره


همیشه در بخش خدمات تقاضای زیادی وجود دارد! هر کسی که دارای دانش یا مهارت باشد و بتواند به دیگران کمک کند، می تواند به آسانی یک مربی موفق باشد و کسب و کارمشاوره را شروع کند. این یک کسب و کار ایده آل و پولساز برای هر کسی است که دوست دارد با مردم کار کند. مربی گری و مشاوره مفاهیم جدیدی نیستند. آن ها مدت ها قبل از اینترنت وجود داشتند. اما همانند سایر انواع کسب و کارِ اینترنتی با استفاده از راه هایی که در گذشته در دسترس نبودند، ارتباط با مشتریان بالقوه را بسیار آسان تر شده است. مربیان و مشاوران هم اکنون به یک ابزار جهانی برای ارتباط با مشتریان دسترسی دارند و این بدان معنی است که پتانسیل عظیمی برای موفقیت وجود دارد.


مثل هر حوزه دیگری ابتدا باید زمینه و حوزه فعالیت مناسب برای مربی گری و مشاوره را انتخاب کنید، اگر در حال حاضر صاحب و یا مدیر کسب و کاری هستید این مدل کسب و کار می تواند برای شما عالی باشد چراکه تجارب زیادی دارید که می توانید آنها را در اختیار دیگران قرار دهید.


یکی از مزیت های کسب و کارهای مشاوره ای، این است که راه اندازی آن به تخصص خاصی نیاز ندارد و به راحتی می توان آن را با حداقل امکانات و سرمایه شروع کرد. به عنوان مربی یا مشاور می توانید از طریق اینترنت و به صورت مجازی، به راحتی با گروه هایی از افراد مختلف کار کنید. این کار می تواند باعث ایجاد سود عظیمی برای شما شود.


اگر به راه اندازی کسب و کار محتوا محور (آموزش، مربیگری و مشاوره، وبلاگ نویسی) علاقه دارید پیشنهاد می کنم کتاب رایگان اسرار مدرسان هوشمند، نقشه کامل راه اندازی کسب و کار اینترنتی آموزشی را دانلود و مطالعه کنید.


۶- کسب و کار اینترنتی نیازمندی ها، تبلیغات


سایت هایی که در آن شما می توانید آگهی تبلیغاتی خود را قرار دهید تا دیگران آن را بیبینند، این نوع از کسب و کار اینترنتی گردش مالی فوق العاده ایی دارد اگر شما تعداد بازدیدکننده بالا و سیستم مدیریت آگهی مدرنی داشته باشید.


در حال حاضر سایت های بزرگی با استراتژی مشخص برای رسیدن به بازارهدف با هم رقابت می کنند که معروف ترین آنها شیپور و دیوار  هستند که برای راحتی کاربران اپلیکیشن موبایل سایت شان را آماده کرده اند. مدل دیگری از کسب و کارها هم به صورت تخصصی در یک فیلد از بازار فعالیت می کنند به طور مثال جاب اینجا که به صورت کاملا تخصصی در زمینه استخدام و نیروی انسانی فعالیت می کند.


این مدل کسب و کار اینترنتی نیاز به دانش فنی بالا، متخصص کسب و کار و مهم تر از همه ایده خوب در این زمینه، چرا که فضای کار در این دسته به شدت رقابتی است.


۷- کسب و کار اینترنتی شبکه‌های اجتماعی و خدمات وبلاگ


از دیگر دسته های کسب و کارهای اینترنتی پردرآمد ایران سایت های وبلاگ دهی و شبکه های اجتماعی است. در حال حاضر موفقیت سایت های وبلاگ دهی مثل بلاگفا، پرشین‌بلاگ و یا شبکه های اجتماعی ایرانی مثل  کلوب، کاملا مشخص است که در این دسته اگر ایده نابی داشته باشید می توانید به موفقیت بزرگی دست پیدا کنید. یکی از نکته های مهم در راه اندازی این مدل کسب و کار زمان طولانی رسیدن به بازدهی و پایداری است.




پایه­ موفقیت کسب و کارهای اینترنتی


انتخاب حوزه فعالیت و راه اندازی کسب و کار اینترنتی، یکی از بخش های بسیار مهم است که اگر صحیح و با علاقه انتخاب نشود باعث شکست شما خواهد شد. اما نکته مهم تر این است که انتخاب صحیح و یا داشتن ایده نو نیز باعث موفقیت شما نخواهد شد. شما برای ساخت کسب و کار اینترنتی موفق به چیزهایی بیشتر از ایده و انتخاب حوزه مناسب نیاز خواهید داشت.


هر یک از کسب و کارهای اینترنتی که در این مقاله نام بردم به تنهایی توانایی بالقوه ای برای ایجاد موفقیت دارند اما این شما هستید که با داشتن استراتژی و اجرای نقشه راه می توانید کسب و کار اینترنتی پولسازی را ایجاد کنید.


در طی مقاله بارها به مزایا و معایب هر کدام از دسته ها اشاره شد و در بین مشکلات و دسته ها چیزی که بسیار بیشتر از دیگر موارد بولد تر است فضای رقابتی شدید در دسته مورد نظرتان است. نکته ایی با ارزش برای شروع کسب و کار اینترنتی انتخاب دسته صحیح، پیدا کردن بارهای منفی و مثبت و همه اینها را با توانایی، میزان سرمایه، ایده، دانش فنی و نیروی انسانی که در حال حاضر در دسترس دارید تراز کنید و بسنجید شروع کدام کسب و کار اینترنتی در حال حاضر با شرایط فعلی تان مثبت تر است. سپس فقط و فقط به فکر توسعه گام گام کسب و کارتان باشید و سعی کنید ایده های نو را در کسب و کارتان اضافه کنید. اگر این کار به طور پیوسته انجام دهید به طور یقین شما برنده خواهید شد.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
پول‌سازترین کسب و کارهای اینترنتی در ایران
تسهیل گستر, بابک شعبانی 15 دی 1399
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


اشتباه‌های کوچکی که باعث می‌شوند در محیط کار غیرحرفه‌ای به‌نظر برسید
حفظ رفتار حرفه‌ای در کوتاه‌مدت باعث بهبود روابط کاری شما و کسب تجربه‌ای بهتر در محیط کارتان خواهد شد؛ اما رعایت اصول حرفه‌ای‌گری در درازمدت حتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، چراکه به امضا و شخصیت حرفه‌ای شما تبدیل می‌شود و می‌تواند باعث پیشرفت شما در شغلتان یا دریافت پیشنهادهای بهتر کاری شود.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو