استقبال از آغاز به کار شورای عالی IT

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت شورای عالی فناوری اطلاعات را مجدداً راه اندازی کرده است، گفت: رویکرد خود را از کلاس به مدرسه هوشمند تغییر داده‌ایم.

راه اندازی مجدد شورای عالی فناوری / تغییر رویکرد از کلاس به مدرسه هوشمند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت شورای عالی فناوری اطلاعات را مجدداً راه اندازی کرده است، گفت: رویکرد خود را از کلاس به مدرسه هوشمند تغییر داده‌ایم.

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص «هوشمندسازی مدارس و اقدامات انجام شده در این خصوص»، اظهار داشت: اتفاقی که طی یکی دو سال اخیر افتاد، انحراف از مسیر هوشمندسازی بود و در آموزش و پرورش ما از اولین فاز پروژه توسعه فناوری اطلاعات در کشور، کاری را شروع کردیم که به مدل مدرسه هوشمند رسید.

وی ادامه داد: این مدل دارای ویژگی‌هایی بود که توسعه هدفمند به کارگیری اطلاعات را دنبال می‌کرد نه توسعه بی‌هدف در آموزش و پرورش؛ شروع کار نیز با تجهیز یک کارگاه در مدرسه همراه بود.

زرافشان افزود: اولین بسته‌ای که به مدارس دادیم؛ شامل یک سِروِر، سه دستگاه کاربری، ویدئو پروجکشن و یک دستگاه اسکنر بود که مربوط به سال 1382 و به عنوان اولین قدم انجام شد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: برای اینکه بدانیم این بسته چگونه باید باشد، شورایی از متخصصین فناوری اطلاعات را به آموزش و پرورش دعوت کردیم و این‌ها گفتند که چه قطعاتی برای یک مجموعه آموزش فناوری اطلاعات نیاز است.

زرافشان اضافه کرد: سفارشی که ما برای ساخت به شرکت‌های داخلی دادیم؛ سفارشی کاملاً مشخص بود و پس از طی این مرحله، مدلی که به آن رسیدیم این بود که بیاییم مدرسه را به عنوان یک هسته فعال و زنده توسعه فناوری اطلاعات که همه اجزای آن متناسب با فناوری اطلاعات است، تعریف کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در این مدرسه باید معلم حتماً آموزش دیده باشد، محتوای آموزش نیز تهیه شده باشد و مدرسه سایت مستقل داشته و به تجهیزات فناوری مجهز باشد که این تعریف مدرسه هوشمند است.

زرافشان خاطرنشان کرد: اگر تجهیزات داده شود اما معلم آموزش نداشته باشد این در حد دکور است و اگر تجهیزات و آموزش به معلم داده شود اما فاقد محتوا باشد نیز معلم کاربردی ندارد و نمی‌تواند استفاده مطلوب کند؛ در نتیجه عوامل مدارس هوشمند همه تقویت‌کننده یکدیگرند، به خاطر اینکه سرمایه‌ای که در مدرسه می‌گذاریم همه تقویت‌کننده هستند و حضور همه در کنار هم باعث هم‌افزایی می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در یکی دو سال اخیر حرکت به سمت کلاس هوشمند بوده است و در حال حاضر نیز در راه اصلاح آن هستیم و رویکرد خود را به سمت مدرسه هوشمند حرکت می‌دهیم.

وی افزود: یکی از سیاست‌های دولت یازدهم استفاده از فناوری اطلاعات در توسعه کشور است و دولت شورای عالی فناوری اطلاعات را که تعطیل شده بود، مجددًا راه‌اندازی کرد و هفتمین جلسه آن نیز تشکیل شده است.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
استقبال از آغاز به کار شورای عالی IT
تسهیل گستر 24 مرداد 1393
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


هشدار پلیس فتا به قربانیان هکرها
رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس سایبری ایران به کاربران هشدار داد مراقب باشند زیرا هکرها برای سرقت اطلاعات کاربران وب‌سایت‌ها از هر روشی مانند جعل، استفاده از فایل‌های فلش مخرب و یا بدافزارهایی که در نرم‌افزارها مخفی است استفاده می‌کنند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو