VOIP هم گران می‌شود

مدیر عامل یک شرکت ارتباطاتی گفت: افزایش تعرفه‌ی پهنای باند اینترنت علاوه بر افزایش قیمت اینترنت موجب بالا رفتن قیمت مکالمات بین‌المللی (VOIP) نیز خواهد شد.

مدیر عامل یک شرکت ارتباطاتی گفت: افزایش تعرفه‌ی پهنای باند اینترنت علاوه بر افزایش قیمت اینترنت موجب بالا رفتن قیمت مکالمات بین‌المللی (VOIP) نیز خواهد شد.

ژیرایر وارطانیان در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: در حوزه خدمات اینترنتی دو نوع شرکت وجود دارد که یکی از این گروه‌ها شرکت‌های PAP و دیگری ISP‌ها هستند که متاسفانه به نظر می‌رسد در برابر این دو گروه سیاست‌گذاری چندگانه‌ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به صحبت‌های مسوولان رگولاتوری مبنی بر ارائه‌ی تخفیف 20 درصدی پهنای باند به شرکت‌های PAP اظهار کرد: چه‌طور این شرکت‌ها از تخفیف بهره‌مند می‌شوند اما ISP‌ها باید پهنای باند را به صورت بدون تخفیف تهیه کنند؟ مگر چه تفاوتی بین این دو گروه وجود دارد؟ آیا غیر از این است که هر دوی این شرکت‌ها در زمینه‌ی ارائه اینترنت تلاش می‌کنند؟

او در عین حال عنوان کرد: در حال حاضر گفته می‌شود با توجه به این‌که مدتی است به پهنای باند اینترنت ارز مرجع اختصاص نگرفته و پهنای باند با ارز مبادلاتی تهیه می‌شود، لازم است تعرفه‌ها افزایش پیدا کند تا بخش تامین کننده پهنای باند متضرر نشود، اما این سوال پیش می‌آید که چه‌طور در زمینه‌ی تعرفه‌ تلفن‌های بین‌الملل شرکت‌های دولتی به فکر عدم ضرر‌رسانی نبودند و تعرفه‌های خود را چنان پایین می‌آوردند که شرکت‌های بخش خصوصی از رقابت با آن‌ها باز بمانند؟

وی ادامه داد: چندی پیش به بهانه تغییر تعرفه‌های بین‌الملل، نرخ مکالمات کشور‌هایی مانند آمریکا و کانادا که بخش عمده‌ای از مکالمات شرکت‌های ما را به خود اختصاص می‌دهد، از 167 تومان به حدود 50 تومان کاهش پیدا کرد و در این میان شرایط به گونه‌ای شد که رقابت با تعرفه‌های مخابرات برای بسیاری شرکت‌های خصوصی دشوار شد. اکنون هم در زمینه‌ی اینترنت به یکباره با افزایش 50 تا 70 درصدی پهنای باند مواجه شده‌ایم و در نهایت این سوال پیش می‌آید که آیا متولیان به این موضوع توجه کرده‌اند که با این شرایط بخش خصوصی محکوم به نابودی خواهد بود؟

وارطانیان با بیان این‌که پهنای باند اینترنت ماده‌ی اولیه فعالیت شرکت‌های مختلف اینترنتی و ارتباطی به‌شمار می‌رود، گفت: به نظر می‌رسد شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که شرکت‌های خصوصی حذف شوند و در این میان این‌که گفته می‌شود از این پس ارز مرجع به ما اختصاص پیدا نمی‌کند، نوعی توجیه است و گرنه پیش از این همواره چه در وزارت ارتباطات و چه در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات این‌گونه اعلام می‌شد که توسعه‌ی ملی نیازمند گسترش زیرساخت‌های اینترنتی است.
وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مختلفی که مبنی بر افزایش ضریب نفوذ اینترنت مطرح می شد، گفت: حال با این اتفاقات ما شاهد توسعه‌ی ضریب نفوذ در میان کاربران خواهیم بود یا این مساله عاملی در مقابل توسعه‌ی ملی خواهد بود؟

وارطانیان همچنین عنوان کرد: اگر پهنای باند اینترنت تا این اندازه گران شود، کاربران مجبور خواهند شد که برای کم‌کردن هزینه‌های خود از سرعت پایین‌تر و پهنای باند کمتر استفاده کنند که به هرحال این نکته خلاف جهت توسعه‌ی ملی به‌شمار می‌رود.

این فعال ارتباطاتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: اگر قرار باشد پهنای باند اینترنت گران شود، تعرفه‌ی مکالمات VOIP نیز به‌طور قطعی افزایش پیدا خواهد کرد که البته هنوز این‌که این میزان افزایش تا چه سقفی باشد، مشخص نیست.

وی در عین حال یادآور شد: پس از تغییراتی که چندی پیش در تعرفه‌های تلفن بین‌الملل ایجاد شد ما هنوز با مشترکان و کاربران خود تا حدی مشکل داریم و قطعا این کاربران در برابر افزایش قیمت انتقاد خواهند کرد و در نهایت این روند برای شرکت‌های بخش خصوصی دستاورد مثبتی به دنبال نخواهد داشت.

او در عین حال یادآور شد: اگر قرار باشد شرایط به این سمت پیش برود ممکن است شرکت‌های اینترنتی مجبور شوند به نوعی کیفیت خود را کاهش دهند تا قیمت‌ها از آنچه هست بالاتر نرود. اما در شرایط رقابتی بازار به‌طور قطع چنین اقدامی هم نتیجه نخواهد داد و در نهایت به ضرر خود شرکت‌ها خواهد بود.

وارطانیان در پایان ضمن انتقاد از ارائه‌ی اینترنت توسط شرکت مخابرات اظهار کرد: اکنون شرایط به گونه‌ای شده که ما با ریزش مشتری مواجه هستیم. در این میان به تازگی مخابرات بحث محدودیت سرعت را برداشته و در حجم‌هایی بالایی مانند یک مگ و دو مگ اینترنت ارائه می‌کند و به این ترتیب تمام راه‌های رقابت را بر روی شرکت‌ها بسته است.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
VOIP هم گران می‌شود
تسهیل گستر 06 دی 1391
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


روزانه با 300 هزار حمله سایبری به کشور مقابله می‌شود
تهاجم اخیر به تاسیسات نفتی یکی از هزاران شیطنتی است که در روز اتفاق می افتد و به لحاظ وجود سیستمهای امنیتی قوی در بدو ورود خنثی می شوند.وی گفت: برخی روزها بیش از 300 هزار حمله سایبری صورت می پذیرد که در همان دروازه های ورودی کشور خنثی می شوند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو