نقش تبلیغات در بازاریابی اینترنتی چیست؟

امروزه تبلیغات در بازاریابی اینترنتی کار بسیار دشواری است زیرا تبلیغات بی‌کیفیت سبب شده است که بسیاری از کاربران اینترنتی به تبلیغات در شبکه‌های مجازی...

 امروزه تبلیغات در بازاریابی اینترنتی کار بسیار دشواری است زیرا تبلیغات بی‌کیفیت سبب شده است که بسیاری از کاربران اینترنتی به تبلیغات در شبکه‌های مجازی... 

تبلیغات در بازاریابی نقش بسیار مهمی دارد به طوری که می‌توان گفت قلب بازاریابی، تبلیغات است. بازاریابی معمولا توسط افرادی با روابط اجتماعی بالا و فن بیان قوی انجام می‌شود. این افراد با سر زدن به بخش های مختلف مانند فروشگاه ها، کارخانه های صنعتی، سازمان های مختلف و ... برای کسب و کار های مختلف تبلیغات می‌کنند.

بازاریابی نیاز به تجربه و مهارت در زمینه تبلیغات دارد. فردی که بازاریابی می‌کند باید با روش های مختلف تبلیغات آشنا باشد. هدف اصلی بازاریابی قانع کردن مشتریان برای خرید از کمپانی ها است. بنابراین افراد بازاریاب باید از تمامی شیوه های تبلیغات استفاده کنند و بدانند در هر مکان باید از چه شیوه تبلیغاتی استفاده کرد تا مشتریان قانع به خرید شوند.


به طور مثال زمانی شما می‌خواهید با یک شرکت و یا سازمان بزرگ معامله انجام دهید فرد بازاریاب بهتر است از شیوه تبلیغات خلاقانه استفاده کند و هدیه نفیسی به طرف مقابل داده شود.




تبلیغات موثر

تبلیغات موثر زمانی اتفاق می‌افتد که شما بتوانید محصولات خود را به مشتریانتان عرضه کنید. قانع کردن مشتریان کار آسانی نیست بنابراین فرد بازاریاب باید دارای روحیه ای بسیار بالا و با اعتماد به نفس قوی باشد.


همانطور که مشاهده کردید نقش تبلیغات در بازاریابی اهمیت بالایی دارد و اگر شما قصد دارید یک بازایاب خوب شوید بنابراین بهتر است که با تمام شیوه های تبلیغاتی آشنا شوید. در ادامه می‌خواهم شما را با انواع تبلیغات در بازاریابی های مختلف، تبلیغات مدرن و ... آشنا کنم.


تبلیغات در بازاریابی سنتی چگونه است؟

تبلیغات در گذشته  بسیار هزینه بر بودند و همین امر سبب می‌شد تا بسیار از مدیران و صاحبان مشاغل از این بخش صرف نظر کنند. برخی از روش های تبلیغات که در گذشته برای معرفی کسب و کار ها استفاده می‌شد عبارتند از: پخش تراکت، نصب بیلبورد در سطح شهر، استفاده از بنر های تبلیغاتی در سطح شهر و ...


البته شما در گذشته تبلیغات را نیز می‌توانستید از رسانه های مانند: تلویزیون و یا رادیو نیز انجام دهید. اما هدف از تبلیغ در رسانه تنها اطلاع رسانی و معرفی کسب و کار است. تبلیغات در رسانه هزینه های زیادی دارد و تعرفه تبلیغات بسته به زمان تبلیغ و در کدام قسمت برنامه ( ابتدا، انتها و بین برنامه) تبلیغ شما پخش شود، متفاوت است.


تبلیغات سنتی مشکلات زیادی دارد برای مثال اگر شما بخواهید کسب و کار خود را در سطح شهر تبلیغ کنید نیاز به یکی تیم بازاریاب و تبلیغاتی دارید. این تیم متخصص به شما کمک می‌کند تا بنر های تبلیغاتی یا تراکت های خود را چاپ کنید و سپس آنها را در سطح شهر پخش یا نصب می‌کنند که کاری بسیار زمان بر و هزینه زیادی را برای شما دارد.


شما در این تبلیغات باید هزینه ای را برای تیم تبلیغاتی، چاپ بنر یا تراکت، نصب یا پخش تبلیغات توسط  افراد بازاریاب و ... در نظر بگیرید که عملا این تبلیغات مقرون به صرفه در دنیای امروزی و مدرن نخواهد بود و همچنین تاثیر زیادی را برای کسب و کار شما در بر نخواهد داشت. بهتر است دیگر از تبلیغات در بازاریابی به روش های سنتی استفاده نکنید و به جای آن از تبلیغات به سبک مدرن و اینترنتی استفاده کنید که در ادامه درباره آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.




تبلیغات در بازاریابی مدرن چیست؟

امروزه به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی و تجارت های الکترونیکی نحوه تبلیغات در بازاریابی شکل جدیدی به خود گرفته است. تبلیغات مدرن نسب به تبلیغات سنتی بسیار مقرون به صرفه و کم هزینه تر است.


در سال های اخیر به دلیل افزایش کاربران اینترنتی بیشتر کسب و کار ها تصمیم گرفتند شغل های خود را به فضای مجازی انتقال دهند و فعالیت خود را گسترش دهند. تبلیغات اینترنتی را می‌توان در دو فضای مختلف انجام داد.


شما می‌توانید تبلیغات خود را در سایت های پر بازدید انجام دهید و در سایت های اینترنتی بازاریابی را انجام دهید و همچنین می‌توانید بازاریابی را در شبکه های مجازی انجام دهید و با استفاده از نرم افزار های کاربردی و محبوب مانند: اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، یوتیوب، توییتر و ... تبلیغات را به صورت گسترده در سطح کشور و یا جهان انجام دهید.


تبلیغات در بازاریابی

مشکلات تبلیغات سنتی

تبلیغات مدرن مشکلات تبلیغات سنتی را ندارد و شما دیگر نیازی به نیروی انسانی زیادی برای تبلیغات نخواهید داشت و شما تنها با استفاده از یکی مدیر تبلیغات یا حتی خودتان به راحتی با استفاده از یکی سیستم کامپیوتر یا گوشی تلفن اندروید تبلیغات کسب و کار خود را انجام دهید. اما یک مشکل در تبلیغات مدرن و امروزی وجود دارد و آن هم این است که تبلیغات در بازاریابی اینترنتی بسیار دشوار شده است.


زیرا  امروزه افراد زیادی با تبلیغات بی کیفیت سبب بی اعتمادی کاربران شده‌اند. بنابراین شما نیاز دارید تا از سایت های تبلیغاتی مختلف و باتجربه در زمینه سئو و تولید محتوا کمک بگیرید و نوشته و مطالب خود را از طریق افراد حرفه ای در این زمینه تهیه کنید تا تبلیغاتی موثر و مفید داشته باشید.
تبلیغات در بازاریابی شبکه ای چگونه است؟


تبلیغات در بازاریابی شبکه ای به روش های مختلفی انجام می‌شود و دست بازاریابان برای تبلیغات بسیار باز است زیرا هر یک از نرم افزار های مختلف دارای قابلیت های منحصر به فردی هستند. بازاریابان با استفاده از خلاقیت خود و همچنین قابلیت های این نرم افزار ها می‌توانند تبلیغات مفید و تاثیر گذاری را برای کسب و کار های شما داشته باشند. یکی از نرم افزار های پرطرفدار و محبوب در شبکه های مجازی instagram است. که ما در زمینه تبلیغ در اینستاگرام نیز به شما خدماتی کارامد ارائه می کنیم.


ویژگی منحصر به فرد این نرم افزار گذاشتن لایو های یک ساعته است که این امکان را به بازاریابان می‌دهد تا به صورت مستقیم و زنده با افراد بسیار زیادی در این لایو ها صحبت کنند و بتوانند و با فن بیان قوی خود مشتریان زیادی را جذب کنند. شما همچنین می‌توانید از شرکت های تبلیغاتی اینترنتی نیز در این زمینه کمک بگیرید و با استفاده از ساخت انیمیشن، تیزر تبلیغاتی، فیلم های مختلف و ... تبلیغات خود را در این شبکه اجتماعی پرطرفدار انجام دهید.




بازاریابی و تبلیغات

منظور از کلمه اینترنتی برای شرکت های تبلیغاتی این است که اگر شما از شرکت های تبلیغاتی در سطح شهر کمک بگیرید آنها به شما تبلیغات اینترنتی را هیچ وقت پیشنهاد نمی‌کنند زیرا تبلیغات اینترنتی بسیاری از حاشیه های مختلف را از بین می‌برد و هزینه کمی را برای شما در بر خواهد داشت اما آنها به دنبال سود های بیشتری هستند بنابراین به شما تبلیغات سنتی را پیشنهاد می‌کند و همین امر یکی از محدودیت های تبلیغات اینترنتی است. در ادامه درباره تبلیغات بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی دیگر صحبت خواهیم کرد.


شرکت های تبلیغاتی اینترنتی چه نقش در تبلیغات اینترنتی دارند و چه خدماتی را به مشتریان ارائه می‌کنند؟

مشتری های شرکت های تبلیغاتی اینترنتی صاحبان مشاغل و بازاریابان هستند و این شرکت ها می‌توانند به شما در نحوه تبلیغات و کیفیت در انجام تبلیغات کمک کنند. امروزه شرکت های زیاد در زمینه تبلیغات اینترنتی ایجاد شده است و خدمات مختلفی مانند: تولید محتوا سئو شده یا همان رپورتاژ های مختلف، تولید پادکست ها، ساخت انیمیشن و تیزر تبلیغاتی، موشن گرافیک، طراحی لوگو، طراحی بنر های ثابت و متحرک و ... را به مشتریان ارائه می‌کنند.


به عنوان مثال رایا مارکتینگ یکی از سه شرکت های برتر ایران در زمینه تولید محتوا و تبلیغات اینترنتی است که با داشتن 7000 نویسنده سئو کار می‌تواند برای شما متن های با کیفیتی را برای تبلیغات موثر در اینترنت تهیه کند و این شرکت همچنین دارای 9000 گرافیست و موشن کار دارد و با ساخت کلیپ های تبلیغاتی، به شما کمک می‌کند تا به صورت خلاقانه کسب و کار خود را در فضای مجازی تبلیغ کنید.


این مجموعه بزرگ با داشتن 11000 تایپیست و همچنین 1200 طراح وب خدمات مختلف دیگر را به بازاریابان و صاحبان مشاغل می‌دهد. کیفیت تبلیغات در رابطه تبلیغات و فروش بسیار تاثیر گذار است و هر چقدر کیفیت تبلیغات شما بیشتر باشد قطعا فروش بیشتری خواهید داشت.
تبلیغات در بازاریابی با استفاده از سایت های پربازدید چگونه است؟


همانطور که گفته شد شما می‌توانید از سایت های پربازدید برای تبلیغات خود استفاده کنید. به طور مثال سایت یوتیوب با بازدید روزانه 300 میلیون نفر یکی از پیشنهاد های بسیار عالی برای تبلیغات اینترنتی است. این سایت با انتشار فیلم های با کیفیت و طولانی مدت به شما این امکان را می‌دهد تا تبلیغات خود را به صورت بسیار گسترده در جهان معرفی کنید.


یکی دیگر از روش های موثر در زمینه تبلیغات در بازاریابی استفاده از رپورتاژ های آگهی است شما می‌توانید با کمک نویسندگان شرکت های تبلیغاتی اینترنتی این متن ها را تهیه کنید و در سایت های پربازدید تبلیغاتی مانند: ایسنا، عصر ایران، مهرنیوز، دیوار، شیپور، ایستگاه و .... انتشار دهید تا مشتریان زیادی را جذب کنید.


یکی از مزیت های تبلیغات اینترنتی این است که فاصله زمانی بین تبلیغ کردن و جذب مشتری زیاد نیست و شما بلافاصله بعد از تبلیغات اینترنتی می‌توانید نتیجه تبلیغات خود را مشاهده کنید اما در روش تبلیغات سنتی شما برای دیدن نتیجه تبلیغات در سطح باید هفته ها صبر می‌کردید.




تبلیغات در بازاریابی سیاسی چگونه است؟

تبلیغات در بازاریابی سیاسی بسیار وسیع است و بیشتر برای انتخاب ها و تبلیغات سیاسی کاربرد دارد. اغلب نامزد های انتخاباتی برای تبلیغات خود ستاد های مختلفی را در شهر های گوناگون کشور ایجاد می‌کنند.


که هزینه این ستاد ها بسیار زیاد است هدف اصلی این ستاد های تبلیغاتی استفاده از شیوه های مختلف تبلیغات برای جذب افراد برای رای دادن به نامزد مورد نظر است اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی این نامزد ها با استفاده از نرم افزار های محبوب در شبکه های مختلف و همچنین سایت های پربازدید می‌توانند به سرعت سخنان خود را انتشار دهند و طرفداران خود را در جریان انتخابات بگذارند و با حرف های خود طرفدارن جدیدی را جذب کنند.


نامزد ها می‌توانند با استفاده از قابلیت های نرم افزار ها به طور مثال ساخت فیلم های تبلیغاتی از رزومه نامزد مورد نظر و انتشار  آن در فضای مجازی می‌تواند موثر باشد و همچنین بازاریابان انتخاباتی می‌توانند از کاریکاتور، پادکست های مختلف، رپورتاژ های با کیفیت و ... برای تبلیغ نامزد خود استفاده کنند. معمولا در کارزار های سیاسی بازدید ها از نامزد ها و اخبار انتخاباتی زیاد است بنابراین عملا سئو در این تبلیغات بی‌تاثیر است زیرا خود این اتفاقات مهم نقش سئو را در تبلیغات انجام می‌دهد اما کیفیت تبلیغات بسیار اهمیت دارد و استفاده از شیوه های خلاقانه در این تبلیغات می‌توانند به نامزد ها کمک زیادی کنند.


تبلیغات در بازاریابی فروشگاه چگونه است؟

فروشگاه ها در گذشته از تبلیغات مختلف برای معرفی کسب و کار خود استفاده می‌کردند اما امروزه فروشگاه ها فعالیت خود را به صورت اینترنتی با استفاده از ایجاد یک سایت انجام می‌دهند. اگر شما از فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار خود استفاده می‌کنید.


شما نیاز به تبلیغات گسترده تر خواهید داشت بنابراین روش های تبلیغات سنتی جوابگویی کسب و کار جدید شما نمی‌باشد. برای تبلیغات فروشگاه های اینترنتی بهتر است شما از اپلیکیشن های مختلف مانند: تلگرام، اینستاگرام، واتساپ، یوتیوب و ... در گوشی هایتان استفاده کنید شما می‌توانید از تبلیغات پیامکی نیز برای تبلیغات استفاده کنید و افراد را به خرید از فروشگاه خود دعوت کنید.


شما برای راحتی خرید مشتریان فروشگاه خود می‌توانید اپلیکیشنی برای فروشگاهتان نیز ایجاد کنید تا مخاطبان و مشتریان شما بتوانند هم از طریق سایت و هم اپلیکیشن از فروشگاه شما خرید کنند. گذاشتن تخفیف های مختلف روی محصولاتتان می‌تواند بسیار در بازاریابی به شما کمک کند و یا ایده های خلاقانه می‌تواند در فروش شما بسیار موثر باشد به طور مثال اگر بیش از 100000 تومان خرید کنید ارسال محصولات برای شما رایگان خواهد بود.




تبلیغات در بازاریابی الکترونیک چگونه خواهد بود؟

همانطور که قبلا گفته شد تبلیغات الکترونیکی از روش های مختلفی انجام می‌شود و شما با نحوه تبلیغات در یوتیوب و اینستاگرام آشنا شدید. شما می‌توانید از telegram و whatsapp نیز برای تبلیغات الکترونیکی خود استفاده کنید. تبلیغات در تلگرام بسیار آسان است و شما با استفاده از ایجاد ابر گروه ها یا ایجاد کانال های مختلف که هر یک از این گروه ها و یا کانال ها دارای ظرفیت میلیون ها کاربر این نرم افزار هستند،


تبلیغات گسترده

می‌توانید تبلیغات خود را به صورت گسترده در این نرم افزار انجام دهید. تلگرام به شما این امکان را می‌دهد که فایل های با حجم زیاد را در کمترین زمان ممکن برای مشتریان خود ارسال کنید و یا کاتالوگ محصولات خود را برای کمپانی های بزرگ ارسال کنید. شما با استفاده از گروه های مختلف می‌توانید نظرات و پیشنهادات مشتریان خود را بشنوید و درباره محصولات خود گفت و گو کنید. واتساپ یکی دیگر از نرم افزار هایی است که می‌تواند به شما در بازاریابی الکترونیکی کمک کند.


تبلیغات در تلگرام

این نرم افزار با قابلیت تماس تصویری منحصر به فرد این امکان را به شما می‌دهد تا کسب و کار خود را برای افراد مختلف معرفی کنید و ابهامات پیش آمده برای مشتریان را برطرف کنید. واتساپ همچنین قابلیت چت کردن در صفحه شخصی را نیز برای شما مهیا کرده است و شما می‌توانید با مشتریان خود به صورت خصوصی نیز صحبت کنید.


تبلیغات در بازاریابی صنعتی و بین المللی چگونه است؟

برخی از کسب و کار ها تبلیغات خود را تنها در کشور خود انجام نمی‌دهند و به صورت جهانی و بین المللی کار می‌کنند این افراد نیاز به یک تیم متخصص و خلاق دارند که آنها را در بازار بزرگ جهانی موفق کند. این تیم شامل افراد وب نویس و سئو کاران قوی هستند که تبلیغات سایت و فروشگاه های بزرگ دنیا را اداره می‌کنند.




اعضای این تیم های گاها به هزاران نفر نیز می‌رسد. شرکت های مانند: sumsung، ال جی، اپل و ... نیاز به چنین تیم های حرفه ای برای بازاریابی محصولات خود در بازار جهانی هستند. یکی از بزرگترین فروشگاه های که در جهان مشغول فعالیت و فروش بسیار بالایی دارد،


آمازون است. این فروشگاه برای بازاریابی بین المللی از تبلیغات مختلف مانند: کارت های تخفیف خرید در کشور های مختلف، هدیه های مخصوص و ... استفاده می‌کند. این سایت اینترنتی توسط افراد بسیار حرفه ای در کشور های بزرگ دنیا اداره می‌شود این تیم های به صورت 24 ساعته مشغول به فعالیت هستند و هیچگاه سایت خود را در این بازار بزرگ بین المللی رها نمی‌کنند.


رقابت در فضای تبلیغاتی

رقابت با چنین سایت های کار بسیار دشواری است اما شما می‌توانید برای وارد شدن به بازار بین المللی از شبکه های مجازی و سایت های پربازدید و تبلیغات در این فضا ها استفاده کنید به طور مثال شما برای آغاز کار خود می‌توانید از تبلیغات در گوگل یا یوتیوب استفاده کنید و با تولید محتوا در یوتیوب کسب درامد کنید.


تبلیغات و فروش

توصیه می‌شود حتما از شرکت های تبلیغات اینترنتی کمک بگیرید. امیدوارم که این مقاله توانسته باشد شما را با تبلیغات در بازاریابی و همچنین شیوه های تبلیغاتی  تا حدودی آشنا کرده باشد. انتخاب یک بازاریاب مسلط و آشنا به راه های تبلیغات اینترنتی می‌تواند بسیار در توسعه کسب و کار شما موثر باشد.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
نقش تبلیغات در بازاریابی اینترنتی چیست؟
تسهیل گستر, بابک شعبانی 25 مرداد 1400
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


هک رشد چیست؟ ۸ تکنیک فوق العاده Growth Hacking
هک رشد (Growth Hacking) تبدیل به یکی از مهم‌ترین کلمات کلیدی برای استارتاپ‌ها شده است. احتمالاً شما هم این کلمه را شنیده‌اید و نمی‌دانید به چه معنی است؟
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو