۱۰ ترفند برای بازاریابی کانال یوتیوب | یوتیوب مارکتینگ چیست؟

یوتیوب یکی از موفق‌ترین و شناخته‌شده‌ترین وب ‌سایت‌های جهانی محسوب می‌شود که طرفداران بسیاری پیدا کرده و کاربران بسیاری در آن مشغول به فعالیت هستند؛ اما موضوعی که در رابطه با این وب‌ سایت وجود دارد، دنبال‌کردن صفحات به نظر می‌رسد.

یوتیوب یکی از موفق‌ترین و شناخته‌شده‌ترین وب ‌سایت‌های جهانی محسوب می‌شود که طرفداران بسیاری پیدا کرده و کاربران بسیاری در آن مشغول به فعالیت هستند؛ اما موضوعی که در رابطه با این وب‌ سایت وجود دارد، دنبال‌کردن صفحات به نظر می‌رسد.

از همین جهت تصمیم داریم در این مقاله شما را با یوتیوب مارکتینگ آشنا کنیم تا با ترفندهای آن جایگاه و رتبه کانال یوتیوب خود را ارتقاء دهید و بازاریابی بهتری داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید. بازاریابی یوتیوب یکی از شیوه‌هایی محسوب می‌شود که صاحبان مشاغل بسیار به آن توجه دارند و با استفاده از آن‌ها کسب‌وکار خود را رونق می‌دهند.

وب‌سایت یوتیوب یک پلتفرم مناسب برای صاحبان مشاغل به حساب می‌آید که تجارت و خرید و فروش را برای افراد راحت‌تر کرده است. شاید برای شما سوال پیش بیاید که چگونه می‌توان از یوتیوب برای رونق کسب‌وکار استفاده کرد؟ لازم به ذکر است که شما می‌توانید در این وب‌ سایت ویدیو و فیلم‌های کاری خود را بارگذاری کنید و آن‌ها را به دیگر کاربران نشان دهید.

یوتیوب مارکتینگ (بازاریابی در یوتیوب) به شما کمک می‌کند که ویدیوهای تبلیغی مناسبی را بر روی این وب ‌سایت قرار دهید؛ بنابراین در ادامه شما را با YouTube Marketing آشنا خواهیم کرد، پس فرصت را قدر بدانید و از نکاتی که در این مقاله قرار است ذکر شود، بهره ببرید. در مقاله ای دیگر به فیسبوک مارکتینگ پرداختیم.

عنوان و تیتر ویدیو را به درستی انتخاب کنید

    عنوان و تیتر ویدیو را به درستی انتخاب کنید

بدون شک اولین چیزی که مورد توجه بیننده و دیگر کاربران قرار می‌گیرد، تیتر و عنوان انتخابی برای ویدیو به نظر می‌رسد. اهمیت این موضوع را زمانی می‌توان متوجه شد که گاهی پیش می‌آید شما یک ویدیو مشترک را با ۲ عنوان متفاوت مورد بررسی قرار می‌دهید و در کمال تعجب متوجه می‌شوید که یکی از ویدیوها، تعداد بازدیدکننده بیشتری داشته است.

بدون شک دلیل چنین موضوعی را می‌توان عنوان در نظر گرفته‌شده دانست. در یوتیوب مارکتینگ یا ویدیو مارکتینگ به شما آموزش داده می‌شود تا عنوان جذابی را برای محتوا به اشتراک گذاشته خود انتخاب کنید. برای مثال به شما گفته می‌شود که تیتر باید کوتاه، مختصر و پرمفهوم باشد. یا برای مثال تیتری را برگزینید که در آن از کلماتی چون بهترین، فوق‌العاده و … استفاده شده باشد و بتواند مخاطب و دیگر کاربران را وسوسه به دیدن ویدیو کند.

    برچسب و تگ ویدیو را مناسب انتخاب کنید

یکی از موضوعاتی که بسیار بر بازاریابی یوتیوب تاثیر دارد را می‌توان استفاده از برچسب و تگ‌ها در نظر گرفت. بسیاری از افرادی که در این وب ‌سایت مشغول به فعالیت هستند از تگ و برچسب‌های نامناسب استفاده می‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود که ویدیوهای آن‌ها بازدید مناسبی نداشته باشد.

از همین جهت توصیه می‌شود که به سراغ کانال‌های پربازدید یوتیوب بروید و از تگ و برچسب‌هایی که آن‌ها استفاده کرده‌اند، ایده بگیرید. همچنین توصیه می‌شود پس از آن که شیوه درست انتخاب تگ و برچسب را متوجه شدید به اصلاح ویدیوهای قبلی نیز بپردازید.

در راستای یوتیوب مارکتینگ نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا به یک یوتیوبر موفق تبدیل شوید؛ اگر نمیدانید یوتیوبر کیست مقاله لینک شده را مطالعه نمایید.

برای مثال می‌توان به استفاده از تگ منحصربه‌فرد خودتان اشاره کرد؛ چرا که چنین تگ و برچسبی به مرور زمان به یک برند یا نام تجاری ثابت برای شما تبدیل می‌شود و کاربران شما را از آن پس با آن تگ می‌شناسند. نکته دیگر نیز انتخاب تگ‌های پربازدید دیگر است که سبب می‌شود ویدیو شما نیز بازدید بیشتری به دست آورد.

انتخاب عکس اولیه در یوتیوب

    انتخاب عکس اولیه

مورد دیگری که در بازاریابی با یوتیوب و یا کسب درآمد از یوتیوب تاثیر دارد را می‌توان انتخاب تصویر در نظر گرفت. البته نکته‌ای که در رابطه با این موضوع وجود دارد، این است که خود وب ‌سایت یوتیوب در ابتدا به شما سه تصویر از ویدیو را می‌دهد، اما اگر شما کاربر معتبری شناخته شوید، اجازه انتخاب عکس از ویدیو نیز به شما داده می‌شود.

توصیه می‌شود از تاثیر تصاویر غافل نشوید و بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید. در راستای انتخاب عکس توصیه می‌شود به برخی از نکات توجه شود. از جمله نکات مهم می‌توان به مواردی چون انتخاب عکس با رزولوشن 1280*720، استفاده از فرمت‌هایی چون PNG، GIF، BMP و JPG و استفاده از عکس‌هایی با حجم کمتر از 2 مگابایت اشاره کرد. توجه داشته باشید که اگر انتخاب عکس با چنین اصولی صورت گیرد، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

    انجام برند سازی

بدون شک همه‌ ما نیز برخی از برندهای بزرگ را می‌شناسیم و زمانی که صحبت از مصالح مشابه آن‌ها می‌شود به یاد آن‌ها می‌افتیم، پس برندسازی یا برندینگ موضوع مهمی محسوب می‌شود و اگر شما بتوانید در این راستا به خوبی عمل کنید، موفق خواهید شد. برای برند سازی می‌توانید برند مورد نظر خود را در ابتدا یا انتها ویدیو به نمایش بگذارید یا می‌توانید برروی عکس‌های مورد استفاده در ویدیو نیز لوگو و آرم خود را قرار دهید.

توجه داشته باشید که این کار به نوعی نشان می‌دهد که فیلم متعلق به شما است و فرد دیگری اجازه استفاده از آن را ندارد. توصیه دیگر که در این راستا داریم، انتخاب یک لوگو و آرم مناسب است؛ چرا که تاثیر غیر قابل ‌باوری بر موفقیت دارد.

    برای خود یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید

مورد دیگر که در یوتیوب مارکتینگ به آن اشاره می‌شود، ساختن یک وب‌ سایت به نظر می‌رسد. توصیه می‌شود که اگر شما یک یوتیوبر هستید، برای خود یک وب‌ سایت راه‌اندازی کنید و در وب ‌سایت خود محتواهایی را به اشتراک بگذارید که فرد با خواندن آن‌ها ترغیب به مشاهده کانال یوتیوب شود.

همچنین توصیه می‌شود با لینک سازی، محتوا را با ویدیو بارگذاری شده در یوتیوب لینک دهید که مخاطب شما با راحتی بیشتر به آنچه می‌خواهد دسترسی پیدا کنید. توجه داشته باشید که تمام موارد ذکر شده در یوتیوب مارکتینگ سبب می‌شوند که بازدید ویدیوهای شما بیشتر شود و کاربران بیشتری نیز شما را دنبال کنند.

ویدیوهای خود در یوتیوب را در دیگر شبکه‌ها به اشتراک بگذارید

    ویدیوهای خود در یوتیوب را در دیگر شبکه‌ها به اشتراک بگذارید

توصیه دیگری که در راستای یوتیوب مارکتینگ برای شما داریم، بارگذاری ویدیوهای کانال یوتیوب در دیگر شبکه‌های اجتماعی چون تلگرام، فیسبوک، اینستاگرام و … است. شما می‌توانید بخش‌های مهم ویدیو مورد نظر خود را در چنین شبکه‌هایی به اشتراک بگذارید و سپس لینک کانال یوتیوب خود را نیز درج کنید تا مخاطبان برای بازدید کامل به کانال یوتیوب شما مراجعه کنند. انجام چنین کاری سبب می‌شود که ویدیوهای شما بازدید بیشتری پیدا کند و افراد بیشتری کانال شما را دنبال کنند.

    برای کانال یوتیوب خود یک playlist ایجاد کنید

ویدیوهای خود را در دسته‌بندی‌های مشخصی قرار دهید. در واقع توصیه می‌شود پلی لیستی تشکیل دهید و ویدیوها را با توجه به موضوعاتی که دارند، دسته‌بندی کنید. این موضوع باعث می‌شود که مخاطبان شما با راحتی بیشتری به ویدیوها دسترسی پیدا کنند. توصیه می‌شود در ایجاد پلی لیست نیز به موضوعات متنوع توجه داشته باشید. برای مثال می‌توان به انتخاب یک تیتر مناسب، انتخاب هشتگ مناسب و مواردی از این دست اشاره کرد.

    مخاطبان را به سابسکرایب تشویق کنید

از دیگر مواردی که در راستا یوتیوب مارکتینگ باید به آن اشاره شود، این است که از کاربران بخواهید تا ویدیوهای شما را لایک کنند؛ همچنین کانال یوتیوب را نیز سابسکرایب کنند؛ یعنی از کاربران بخواهید کانال شما را دنبال و سپس آن را به دیگران نیز پیشنهاد دهند. این موضوع سبب می‌شود که ویدیوهای شما بازدید بیشتری پیدا کند و زودتر به هدف خود که موفقیت است، برسید.

با افرادی که در این حوزه موفق هستند، تعامل داشته باشید

    با افرادی که در این حوزه موفق هستند، تعامل داشته باشید

این مورد که قرار است به آن بپردازیم، یک شیوه مستقیم از یوتیوب مارکتینگ به حساب نمی‌آید، اما می‌تواند تاثیر بسزایی بر افزایش بازدید ویدیوهای شما داشته باشد. اگر شما فردی را می‌شناسید که توانسته در این زمینه موفق باشد، توصیه می‌شود با او مشورت کنید و از شیوه‌های تاثیرگذاری که کمک گرفته است مطلع شوید.

    از آکادمی خلاقیت یوتیوب بازدید کنید

یکی از مزیت‌هایی که یوتیوب به همراه دارد، فراهم آوردن زمینه‌هایی برای آموزش است. آکادمی خلاقیت یوتیوب نکات گوناگونی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید شیوه‌های درست موفق شدن را متوجه شوید؛ بنابراین ساده از کنار این آکادمی نگذرید و از اطلاعات آن استفاده‌ی لازم را ببرید.

جمع بندی

با توجه به این مقاله متوجه شدیم که یوتیوب یکی از محبوب‌ترین وب‌ سایت‌های جهانی محسوب می‌شود که کاربران بسیاری عضو آن هستند و به کسب‌وکار مشغول شده‌اند. همچنین ۱۰ ایده را خدمت شما عرض کردیم که شامل انتخاب عنوان مناسب، برچسب و تگ ویدیویی، انتخاب عکس مناسب و… است و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها یوتیوب مارکتینگ را به خوبی انجام دهید و رتبه کانال خود را ارتقاء بخشید؛

عنوان محصولات

بنابراین توصیه می‌شود از کنار چنین نکاتی بی‌توجه عبور نکنید، بلکه سعی کنید به هر آنچه که از شما خواسته‌ شده است گوش دهید و آن‌ها را عملی کنید تا هر چه سریع‌تر موفق شوید. اگر بدنبال ایده های مناسب هستید پیشنهاد میکنیم مقاله ” ۱۵ ایده ناب برای ساخت کانال یوتوب + ویدئو ایده برای کانال یوتیوب ” را مطالعه نمایید.

عنوان محصولات

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
۱۰ ترفند برای بازاریابی کانال یوتیوب | یوتیوب مارکتینگ چیست؟
تسهیل گستر, بابک شعبانی 01 خرداد 1402
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


الگوریتم موبایل گدون (Mobilegeddon) گوگل
الگوریتم موبایل گدون "Mobilegeddon" الگوریتم جدیدی است که توسط گوگل در سال 2015 به کار گرفته شده است. هدف این الگوریتم افزایش تجربه کاربری کاربرانی است که از موبایل به اینترنت دسترسی دارند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو