تعریف سیستم erp

ERP اغلب در زمینه نرم افزار استفاده می شود و بسیاری از برنامه های کاربردی بزرگ برای کمک به شرکت ها در پیاده سازی ERP توسعه داده شده است.

برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) فرایندی است که در آن شرکت، اغلب تولید کننده، بخش های مهم و مهم خود را مدیریت و ادغام می کند. سیستم ERP ادغامی از قسمت هایی مانند برنامه ریزی، خرید، موجودی، فروش، بازاریابی، امور مالی و منابع انسانی.

ERP اغلب در زمینه نرم افزار استفاده می شود و بسیاری از برنامه های کاربردی بزرگ برای کمک به شرکت ها در پیاده سازی  ERP توسعه داده شده است.

برنامه ریزی منابع سازمانی - ERP

برنامه ریزی منابع سازمانی  مانند چسب است زیرا سیستم های کامپیوتری مختلف را برای یک سازمان بزرگ متصل می کند. با ERP، هر بخش هنوز سیستم خود را دارد اما می تواند با سایر شرکت ها ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را راحت تر به اشتراک بگذارد.

نرم افزار ERP  به عنوان یک سیستم عصبی مرکزی برای یک کسب و کار عمل می کند. این اطلاعات اطلاعات مربوط به فعالیت و وضعیت تقسیمات مختلف را جمع آوری می کند و این اطلاعات را در اختیار سایر قسمت ها قرار می دهد و از آن می تواند به صورت مولد استفاده شود. اطلاعات در مورد ERP در زمان واقعی توسط کاربران اضافه شده است.

ERP شبیه سیستم عصبی مرکزی انسانی است که ظرفیت آن فراتر از توانایی جمعی بخش های فردی است تا آنچه را که به عنوان آگاهی شناخته می شود تشکیل دهد. این کمک می کند تا یک شرکت خود را آگاه تر با اطلاعات تولید، مالی، توزیع و منابع انسانی ارتباط برقرار کند. ERP تکنولوژی های مختلفی را که توسط هر یک از بخش های یک کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد، متصل می کند، تکنولوژی تکراری و ناسازگار را که برای شرکت هزینه زیادی دارد، متصل می کند. شامل ادغام حساب های قابل پرداخت، سیستم های کنترل سهام، نظارت بر نظم و پایگاه های مشتری در یک سیستم می باشد.

اولین سیستم ERP توسط SAP، یک شرکت نرم افزاری ساخته شده در سال 1972 توسط سه مهندس نرم افزاری در Mannheim، آلمان تاسیس شد. هدف SAP این بود که بخش های مختلف یک کسب و کار را با به اشتراک گذاشتن اطلاعات جمع آوری شده از آن قسمت ها به منظور کمک به شرکت کارآمد تر کند.

امروزه سیستم امروزه سیستم odoo erp  توانسته است نرم افزار ای آر پی را تحت شبکه وب اجرا کند تا دسترسی به سیستم را در هر جایی از دنیا را ممکن سازد. شرکت تسهیل گستر نیز نرم افزار توانسته است نرم افزار ای آر پی را تحت وب اجرا کند تا دسترسی به سیستم را در هر جایی از دنیا را ممکن سازد.شرکت تسهیل گستر نیز نرم افزار erp سازمان یار را که برگرفته از سیستم odoo می باشد را به عنوان یک نرم افزار erp ایرانی خلق کرده است.

چرا سیستم ERP برای رسیدن به اهداف موفق نمی شوند

اگر سیستم ERP با دقت اجرا شود، یک شرکت می تواند هزینه های اضافی را تجربه کند. یک سیستم ERP همیشه ناکارآمدی درون کسب و کار را از بین نمی برد. این شرکت نیاز به بازنگری در نحوه سازماندهی دارد، یا در نهایت با فناوری ناسازگار به پایان خواهد رسید.

سیستم های ERP معمولا برای رسیدن به اهدافی که بر نصب آنها تأثیر می گذارند به دلیل عدم تمایل شرکت به فرایند کار قدیمی که با نرم افزار ناسازگار است، به دست نمی آیند. برخی از شرکت ها تمایلی به اخراج نرم افزار قدیمی که در گذشته به خوبی کار می کردند، ندارند. کلید این است که پروژه های ERP را به پروژه های کوچک تر تقسیم نکنیم که می تواند منجر به افزایش هزینه شود.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
تعریف سیستم erp
تسهیل گستر 17 شهریور 1397
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


تعاریف و توضیحاتی پیرامون ای آر پی (نرم افزار ERP)
رشد غير قابل پيش بينی فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه های گذشته که با تکيه بر توسعه صنايع مختلفی ازجمله الکترونيک، کامپيوتر، مخابرات و ...
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو