چرا باید وب سایت داشته باشیم ؟

چند نکته برای طراحی و آغاز یک سایت موفق برای کسب و کار آنلاین شما
امروزه کارت ویزیت شما وب سایت تان می باشد . هنگامی که مردم در مورد شرکت شما می شنوند مایلند به صورت آنلاین و در هر زمانی که مایل باشند در مورد شما بیشتر بدانند . آنها می توانند از این طریق برای شما email بزنند و یا در صورت ارائه محصولات ، سفارش دهند . درحقیقت ، با میزان داد و ستدی که روی سایت انجام می شود ، هیچ تعجبی ندارد که چرا بیزینس های کوچک به سمت تجارت اینترنتی خیز برداشته اند . تصمیم گیری برای راه اندازی یک وب سایت برای صاحبان تجارت در عرض یک دهه از " اگر " به " وقتی " تبدیل شده است . اگرچه تعداد ویزیتور های سایت نیز در همین مدت تغییر یافته است . وب سایت های پیش پا افتاده و با دیزاین ضعیف دیگر قابل قبول نیستند . سایتی که برای بیزینس خود طراحی می کنید ، مهری بر اعتبار آن است . بنابراین ، پروسه طراحی و به راه اندازی سایت می باید جدی گرفته شده و به آن به عنوان سرمایه گذاری جدی نگاه شود .
اگر می خواهید در تجهیزات و وسائل نقلیه و یا حتی کارمندان جدید سرمایه گذاری کنید ، باید زمان کافی برای انتخاب بهترین ، موثرترین و باکیفیت ترین داشته باشید . مطمئنا شما اولین وسیله نقلیه ای را که ببینید خریداری نمی کنید یا اولین فردی را که به اداره شما قدم بگذارد استخدام نمی نمایید . همین دقت و توجه را هنگام برگزیدن طراح وب داشته باشید . در زیر نکاتی برای یافتن طراح وب مناسب ارائه شده اند :
• برای یافتن طراح وب مسابقه ندهید . عجله برای چیست؟ پیدا کردن طراح وب مناسب همانند یافتن یک آرشیتکت برای ساختن دفتر اداره جدید می باشد . زمانی که در وب سایت های مختلف می گذرانید ، از دوستان می پرسید ، در کالج ها جستجو کرده و رزومه ها را مطالعه می کنید ، ارزش زیادی دارد اگر بدانید بعدها هزینه زیادی باید صرف کنید وقتی طراح وب ناواردی به سایت شما لطمه زده و مجددا می باید سایت را از ابتدا طراحی کنید !
وقتی سایتی را می بینید و از دیزاین آن خوشتان می آید ، دنبال طراح آن بگردید . اطلاعاتی از این قبیل در پایین صفحه می آِیند ، یا می توانید با شرکت مورد نظر تماس گرفته و اطلاعات کسب کنید . اگر آنها از کار طراح وب خود راضی باشند مطمئنا شما را راهنمایی می کنند . اگر در حال تصمیم گیری بین چند طراح می باشید ، به دقت نمونه کار هریک را بررسی و رزومه هرکدام را مطالعه کنید .
• با خود نمونه همراه داشته باشید . در وب بگردید و قبل از آنکه به دفتر طراح وب قدم بگذارید ، مواردی را که دوست دارید یا نمی پسندید معین کنید . اگر در مورد سایت خود نظری دارید با وی در میان گذارید حتی اگر نظر شما ناشیانه باشد . طراحان وب اصولا خلاق هستند اما اگر به آنها در مورد طرح سایت نکاتی ارائه ندهید ، خودشان آن را بدون ورودی از جانب شما خلق می کنند .
• یادداشت بردارید . قبل از امضای قرارداد با طراح سایت از صحبت ها یادداشت برداری کنید . تمام یادداشت ها را حفظ کرده و email ها و ارتباطات مکاتبه ای را نگهداری کنید . اینها در هنگام بررسی کار و اینکه چه مواردی قرار بوده اضافه شوند و ... به کار می روند . با مرور اینها شما می توانید روند کار را در کنترل داشته باشید .
• آیا باید از یک شرکت طراحی سایت استفاده کنم یا یک برنامه نویس مستقل را استخدام نمایم ؟ شرکت های طراحی وب تنها انتخاب شما برای راه اندازی وب سایت نیست . برنامه نویسان زیادی هستند که می توانند برای شما و با هزینه کمتر سایت طراحی کنند . بسیاری از این برنامه نویسان پیش از این با شرکت های طراحی وب کار کرده اند  .
البته این کار محاسن و معایب خود را نیز دارد . درسته که برنامه نویسان هزینه کمتری از شما دریافت می کنند اما بسیاری از تجربیات و مهارت های یک طراح وب را ندارند . بسیاری از شرکت های طراحی وب برنامه نویسان را استخدام می کنند تا با مشتری صحبت کرده و نیازهای وی را بررسی کنند . اگر مایل بودید از برنامه نویسان استفاده کنید مجددا از همان پروسه انتخاب طراح وب استفاده کنید . البته بهتر است برنامه نویس را کسی به شما معرفی کند که به وی اعتماد دارید .
• ویرایش و تغییرات . زمانی که با یک شرکت طراحی قرارداد می بندید متاثر از برنامه زمانی آنها هستید . ممکن است تغییرات مورد نظرتان را بیان دارید اما زمانی بیش از انتظار شما طول می کشد تا آنها اعمال شوند .
برخی شرکت ها ابزار مدیریتی برای سایت دارند و شما می توانید تغییرات ساده را خود اعمال کنید . این تکنولوژی ممکن است کمی گران باشد اما ارزش دارد زیرا شما کنترل سایت خود را در دست دارید .
• بدانید برای چه چیز پول می دهید . تعیین look & feel سایت و طراحی وب سایت دو پروسه جدا از هم در ابتدای راه اندازی یک سایت می باشند . از مفاد قرارداد و هر آنچه که قرار است بابت آن پول اضافه بپردازید کاملا مطلع باشید . اگر بخواهید سیستم خبرنامه الکترونیکی داشته باشید ، آیا باید پول بیشتری بپردازید ؟ آیا بابت هر تراکنش باید پولی پرداخت نمایید ؟ آیا پذیرفتن پرداخت با کارت اعتباری برروی سایت هزینه ای برای شما خواهد داشت ؟ اینها سوالاتی هستند که شما باید در هنگام تعیین قیمت و خروجی های کار بپرسید .
ممکن است مجبور شوید خودتان مباحث مربوط به Merchant Account را انجام دهید و برنامه نویسان خودتان آن را در سایت بگنجانند . " تجارت اینترنتی " یعنی وب سایت امکان پرداخت با کارت اعتباری داشته و این یعنی از Merchant Account استفاده کند . Merchant Account بانک شما را به سایت شما و به شرکت کارت اعتباری شما و در نهایت به مشتریان شما متصل می کند . تامین کنندگان Merchant Account زیادی موجودند شما باید یکی را برگزیده ، ماهانه مبلغی برای نگهداری این حساب پرداخته و بابت هر تراکنش مبلغی بپردازید . شما باید یک قرارداد طولانی مدت با بانک خود و تامین کننده Merchant Account ببندید . پرداخت آنلاین آخرین چیزی است که شما باید قبل از تبلیغات برای سایت تان به آن بپردازید !
• صبور ، اما دقیق باشید ! طراحی یک وب سایت حرفه ای پروژه یک شبه ای نمی باشد . برای ایجاد سایت دلخواه شما زمان لازم است . هر روزی که شما و طراح برروی دیزاین سایت سپری می کنید ، روزی است که شما را از تبلیغ برای سایت ، جلب بازدیدکننده ، یا فروش آنلاین باز می دارد . صبور باشید اما همواره زمان بندی را مدنظر داشته باشید .
همچنین پیشنهاد می کنم که یک وکیل متخصص در امور تجارت اینترنتی استخدام کنید . زیرا شما می باید " سیاست سایت " را تعیین کنید و برای مشکلات قانونی که ممکن است پیش بیایند نیاز به مشاوره حقوقی دارید .
• وب سایت خود را یک ویترین در نظر بگیرید . اگر شما یک خرده فروش در مغازه بودید ، 1) یک طرف قرارداد مناسب می یافتید ؛ 2) تعیین می کردید بیزینس شما به چه صورت در معرض دید قرار گیرد و شامل چه مواردی باشد ؛ برای وب سایت خود نیز این دو مورد را در نظر بگیرید .
ایجاد وب سایت برای تجارت اینترنتی پروژه ای جذاب و ارزشمند است . این کار را در اولویت اول قرار دهید زیرا بدون آن تجارت اینترنت عملا معنا و مفهوم و جذابیتی ندارد .

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
چرا باید وب سایت داشته باشیم ؟
تسهیل گستر 31 تیر 1388
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


چرا بازدیدکنندگان از سایت شما خرید نمی کنند ؟
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو