پنج تصور غلط در مورد ايجاد وب سايت

بسيارى از تجارت هاى کوچک به سختى مى وانند موارد واقعى را از تبليغات و هياهو ها تشخيص دهند.
تصورات غلط بسيارى در مورد ساختن وب سايت ها رايج است. بسيارى از تجارت هاى کوچک به سختى مى وانند موارد واقعى را از تبليغات و هياهو ها تشخيص دهند. يکى از رايج ترين اشتباهاتى که افراد تازه کار که به تازه گى به اين دنيا وارد شده اند، مرتکب مى شوند اين است که تصور مى کنند ميليون ها موتور جستجو وجود دارند که عضويت در همه آنها ضرورى است. حقيقت اين است که فقط حدود 200 موتور جستجو روى اينترنت مشغول به بررسى سايتها هستند و عضويت در همه آنها ضرورى نيست عضوشدن در 30 موتور جستجوى مشهورتر بهترين راه حلى است که يک سايت تازه تاسيس مى تواند از آن استفاده کند.

درست فکر کنيد. خود شما اگر بخواهيد مطلبى را روى اينترنت جستجو کنيد به سراغ گوگل مى رويد يا موتورهاى جستجوى کوچکتر را که عده زيادى حتى نام آنها را نشنيده اند، انتخاب مى کنيد؟

در حقيقت حتى اگر شما خلاقانه ترين، سرگرم کننده ترين و هنرمندانه ترين سايت دنيا را داشته باشيد و از بهترين روش ها در ساخت آن استفاده کرده باشيد تا زمانى که افراد به آن مراجعه نکنند هيچ منفعتى براى شما نخواهد داشت. راهى وجود ندارد که توسط آن سايت خود را راه اندازى کنيد و سپس کنار بنشينيد و منتظر سود فراوان در حساب بانکى خود باشيد. در راهى که براى راه اندازى و بهره بردارى از سايت خود طى مى کنيد تصورات غلط بسيارى وجود دارند که براى موفقيت در تجارت خود در دنياى اينترنت بايد از آن ها اجتناب کنيد. در اينجا به 5 مورد از رايج ترين اين تصورات اشاره مى کنيم.

• ميليونها موتور جستجو در وب وجود دارد.

همانگونه که پيش از اين اشاره کردم تنها چند صد موتور جستجوى واقعى در اينترنت حضور دارند. شما با سوال کردن از اطرافيان و آشنايان خود متوجه خواهيد شد که همه آنها تنها از چند موتور جستجوى بزرگ و دقيق استفاده مى کنند. بايد سعى کنيد که راين موتورهاى جستجو رتبه بالايى را کسب کنيد. زيرا رتبه 5000 دربين 5/2 ميليون سايت ارزشى نخواهد داشت.

• عضويت در موتورهاى جستجوى رايگان راهکار مناسبى است.


يکى ديگر از دامهايى که اکثر تجارت ها گرفتار آن مى شوند عضويت در موتورهاى جستجوى رايگان است. از تمام سرويس هايى که ادعا مى کنند رايگان هستند و به راحتى عضو مى پذيرند دورى کنيد. عضويت آنها هزنيه زيادى ندارد اما براى ايجاد ترافيک موثر مسلماً صرف هزينه ضرورى است. اين سرويس ها معمولا  باعث دردسر شما خواهند شد و بالاخره به شما ضربه مالى بزرگى وارد خواهند کرد.

کسانى که مى خواهند تجارت خود را از طريق سايت دنبال کنند و موفق شوند بايد زمان و هزنيه کافى را براى آن در نظر بگيرند و نبايد به دنبال سرويس هاى رايگان و دردسر ساز بروند. اگر نه راه اشتباهى پيش گرفته اند و به نتيجه نخواهند رسيد.

• محدود بودن بودجه باعث عدم موفقيت خواهد شد.

راهکارهاى ارزان قيمتى براى راه اندازى و بهره گيرى از سايت در تجارت وجود دارد که مى توانيد از آنها استفاده کنيد. بسيارى از تجارت هاى کوچک با صرف کمتر از 1000 دلار در سال براى تبليغات موفق شده اند. پول مسئله اصلى نيست. مهم تلاش و زمانى است که شما مى توانيد آن را سرمايه خود کنيد.Banner هاى تبليغاتى، پخش کردن آدرس سايت و ارسال نامه هاى الکترونيکى از راهکارهاى ارزان قيمتى است که توجه همگان را به شما جلب خواهد کرد.

• استفاده از Metatag ها براى موفقيت ضرورى است .

امروزه اکثر موتورهاى جستجو ديگر به Metatag ها توجه مى کنند و استفاده از آنها ديگر باعث موفقيت مى شود. معيار اصلى موتورهاى جستجو در رتبه بندى تعداد مراجعه افراد از طريق لينک های موجو در موتورهای جست و جو به سايت شما مى باشد. کليد موفقيت شما در واقع تبديل مراجعين به مشتريان و خريداران دائمى مى باشد. ترافيک بيشتر برابر است با موفقيت بيشتر. به همين دليل بهتر است که از طرح ها و استراتژيهاى گوناگونى در تجارت خود استفاده کنيد.

• وب موثرترين وسيله موجود در فروش مى باشد.

وب به عده زيادى از مشتريان دسترسى دارد و به آنها اطلاعات مفيد و سريعى را ارائه مى کند که پيش از اين، روزها يا هفته ها بايد براى بدست آوردن آنها تلاش مى کردند. بنابراين اينترنت ابزار قدتمندى است که مى تواند شما را در افزايش درآمد و موفقيت تجارتتان يارى کند. اما اين بدان معنى نيست که اينترنت تنها وسيله يا بهترين و موثرترين روش براى فروش است. استفاده از اين ابزار همراه با ديگر روش ها بسيار موثر خواهد بود. به طور مثال: اگر تازه به دنياى اينترنت وارد شده باشيد، شانس حضور تعداد زيادى بازديد کننده را در سايت خود نخواهيد داشت. مگر آن که با پخش کردن آدرس سایت خود و تبليغات متنوع و روش هاى سنتى ديگر توجه ديگران را به خود جلب کنيد. در دنياى تجارت و فروش هرگز يک روش به تنهايى موفق نخواهد بود بلکه ترکيبى از استراتژي هاى مختلف براى موفقيت لازم است.

با دنبال کردن اين راهکارها مسلما ترافيک سايت خود را به طور محسوسى افزايش خواهيد داد.
اميدوارم بحث در باره اين تصورات غلط مسائلى رابراى شما روشن کرده باشد که درگام هاى بعدى براى افزایش سئو ی سايت خود از آنها استفاده کنيد. به ياد داشته باشيد که تلاش و زمان براى شما بسيار موثر از صرف هزينه خواهد بود. از مرد باهوشى شنيده ام که مى گفت:  رم در عرض يک شب ساخته نشده است! 

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
پنج تصور غلط در مورد ايجاد وب سايت
تسهیل گستر 27 خرداد 1388
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


‏10 شیوه نگارش مطالب سایت‏
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو