نحوه ثبت مکان کسب‌وکار در Google MAP با گوشی و کامپیوتر

ثبت مکان در Google MAP یا Add place این امکان را فراهم می‌کند تا بصورت رایگان و حتی بدون داشتن سایت به همراه اطلاعات مفیدی از کسب‌وکارتان در صفحه اول نتایج گوگل نمایش داشته باشید.

ثبت مکان در Google MAP یا Add place این امکان را فراهم می‌کند تا بصورت رایگان و حتی بدون داشتن سایت به همراه اطلاعات مفیدی از کسب‌وکارتان در صفحه اول نتایج گوگل نمایش داشته باشید.

گوگل به منظور توسعه و رونق کسب و کارهای مختلف در سراسر دنیا ابزارها و امکانات قابل توجهی در اختیار کاربران قرار داده است. بسیاری از کسب‌وکارها از این ابزارها به شکل‌های بهینه‌ای در جهت بهبود کسب و کارهای مختلف استفاده می‌کنند. یکی از مطرح‌ترین خدمات موجود که گوگل به کاربران ارائه کرده ثبت مکان در گوگل مپ است.

راه اصولی برای ثبت موقعیت و اطلاعات کسب‌و‌کارها استفاده از سرویس Google My Business است اما با توجه به اینکه این سرویس نیز مانند بسیاری از خدمات گوگل برای کاربران ایرانی تحریم و قابل استفاده نیست، بنابراین سرویس Google Map به عنوان راه‌حل جایگزین معرفی شده است.

مزایای ثبت آدرس در Google MAP

شاید جالب به نظر برسد که در زمانی که به دنبال یک فروشگاه یا سرویس در گوگل هستید، اگر موقعیت مکانی شما از طریق GPS گوشی هوشمند یا IP رایانه شما برای گوگل قابل تشخیص باشد، نتایج حاصل شده به طرز عجیبی نزدیکترین فروشگاه‌هایی هستند که به لحاظ جغرافیایی با موقعیت مکانی شما فاصله کمی داشته باشند و به نوعی نزدیکترین فروشگاه‌ها به شما نمایش داده می‌شوند.

اضافه کردن مکان به گوگل ، این امکان را به شما می‌دهد که اگر نام شرکت، فروشگاه یا مغازه شما و همچنین خدمات شما در گوگل جستجو شود، در سمت راست نتایج جستجو، نقشه گوگل به همراه اطلاعات کسب‌و‌کار شما برای فرد جستجوگر به نمایش در آید. علاوه بر این آدرس شما در اپلیکیشن و سایت Google Maps نیز به کاربران نمایش داده می‌شود.

این اطلاعات شامل موارد زیر می‌باشد:

  •     نام محل یا کسب‌وکار

  •     عکس‌های فضای بیرونی و داخلی

  •     آدرس سایت و شماره تلفن

  •     ساعت کاری

  •     راه‌های دسترسی و مسیر یابی

  •     نمایش لوکیشن روی نقشه

  •     عکس‌های 360 درجه گوگل

  •     کامنت و نظرات مردم در مورد این محل

با توجه به الگوریتم جدید گوگل به نام الگوریتم کبوتر ، نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی یکسان در موقعیت‌های جغرافیایی متفاوت با هدف نمایش نزدیکترین کسب‌وکار به کاربر متفاوت خواهد بود.

بنابراین با اضافه کردن مکان به گوگل مپ اعتبار شما در اینترنت افزایش خواهد یافت و در صورت داشتن وب‌سایت سبب بهبود سئو و رتبه سایت نیز خواهد شد.

آموزش گام به گام ثبت مکان در نقشه گوگل

نحوه ثبت رایگان مکان در گوگل مپ با گوشی و دسکتاپ کاملا مشابه می باشد در ادامه ثبت مکان در نسخه دسکتاپ گوگل بصورت تصویری و گام به گام توضیح داده شده است.

1 – ابتدا با استفاده از اکانت گوگل خود وارد سایت گوگل مپ (https://www.google.com/maps) شوید

اکانت گوگل

2 – سپس نوار سمت چپ را باز کرده و در قسمت Search Google Maps نام منطقه مورد نظر را وارد نمایید. (به دلیل تغییرات ایجاد شده در گوگل مپ، بهتر است که زبان فارسی را انتخاب کنید، اما با گوگل مپ انگلیسی نیز مشکلی برای ثبت آدرس وجود ندارد. پس از باز شدن کامل نقشه از قسمت سمت چپ به جستجوی محل کسب و کارتان و آدرس شهر یا خیابان اصلی که محل کارتان در آنجا وجود دارد بپردازید. به طور مثال نام شهر و خیابان اصلی آن را وارد کنید.)

باز شدن کامل نقشه

3 – سپس گزینه صحیح را از میان آدرس‌ها و موارد پیشنهادی گوگل انتخاب کنید

موارد پیشنهادی گوگل

4 – پس از انجام جستجو در کنار عبارت تایپ شده برای جستجوی منوی کشویی را با کلیک باز کنید. در منوی باز شده به گزینه‌های انتهایی رفته و افزودن یک مکان جا افتاده (add a missing place) را انتخاب کنید.

add a missing place

5 – صفحه‌ای مثل تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد:

صفحه‌ای مثل تصویر

6 – در صفحه جدید در بخش Name نام مکانی را که تصمیم به ثبت آن در گوگل را دارید وارد نمایید.

در این مرحله براساس دسته‌بندی‌های موجود اطلاعات لازم را به دقت وارد کنید. نام کسب‌و‌کارتان یا شرکت یا فعالیتی که انجام می‌دهید را در قسمت name ثبت کنید.

در قسمت Category نام صنف مدنظر را وارد کنید.

در بخش Location آدرس منتخب را مشاهده می‌کنید.

توجه داشته باشید چنانچه تمایل به تغییر آن دارید آدرس وارد شده را تغییر ندهید و تنها بر روی نشانگر قرمز کلیک کنید.

سپس با جابه جایی نقشه نشانگر قرمز را دقیقا در محل مد نظر قرار دهید و بر روی گزینه Done کلیک نمایید.

(در این بخش می بایست تا حدی تصویر و نقشه ی مورد نظر را زوم کنید و با ماوس بر روی مکان نمای قرمز جابجا شوید. مکان نمای قرمز را تا محل دقیق قرارگیری شرکت یا کسب‌وکارتان جابجا کنید تا گوگل به طور خودکار آدرس را تعیین کند. به خاطر داشته باشید آدرسی که گوگل براساس محلی که شما از جابجایی مکان نمای قرمز بدست آورده اید را تحت هیچ شرایط ویرایش نکنید و بدون تغییر قرار دهید.)

within location

به تصویر قبل بازگردید، در بخش بعدی within location چنانچه مکان مدنظر شما از پیش با نام دیگری در گوگل ثبت شده است جهت تغییر آن نام مکان فعلی را وارد نمایید چنانچه خیر این بخش را خالی بگذارید.

7- در قسمت بعدی (add phone ، hours و …) جهت وارد کردن اطلاعاتی همچون شماره تماس، وبسایت، ساعت‌های فعالیت و تصاویر می‌توانید وارد کنید. بر روی نوار بازشو که در تصویر زیر مشاهده می کنید کلیک کنید.

add phone ، hours

تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد:

add hour

در قسمت add hour روزها و بازه زمانی را همچون تصویر زیر تکمیل نمایید  توجه داشته باشید در قسمت بالا می‌توانید تصویری از ساعات شروع و پایان فعالیت خود را برای گوگل آپلود نمایید تا این بخش توسط ربات گوگل تکمیل گردد ولی پیشنهاد می‌شود جهت جلوگیری از خطا از قسمت زیرین ساعات و روزها را خودتان وارد کنید.

در بخش انتهایی چنانچه در روزهای تعطیل ساعات کاری شما متفاوت باشد هم می‌توانید این اطلاعات را وارد نمایید.

سپس بر روی گزینه Done کلیک کنید.

Done

8 – در قسمت contact شماره تماس  در قسمت website آدرس سایت مکان مدنظر را وارد نمایید.

توجه داشته باشید شماره تماس را با کد ایران و سپس کد شهر وارد نمایید به عنوان مثال … 98021+ یا … 98918+

در قسمت opening data می‌توانید تاریخ بازگشایی مکان مدنظر را وارد نمایید و یا با کلیک بر روی گزینه I don’t know از تاریخ بازگشایی آن اظهار بی اطلاعی کنید.

و در قسمت پایانی می‌توایند تصویری از مکان مدنظر را نیز آپلود کنید توجه داشته باشید تصویری آپلود با اسم مکان برای عموم نمایش خواهد داشت.

سپس بر روی گزینه send کلیک کنید.

در انتها پیام تشکری به همراه این عبارت “پس از بررسی پیشنهاد شما از طریق ایمیل اطلاع رسانی می‌گردد” از طرف گوگل مپ دریافت می‌کنید.

برروی Done کلیک کنید.

send

غالبا بین چند دقیقه تا چند روز پس از ثبت درخواست مکان مدنظر در گوگل ثبت گردیده و از طریق یک ایمیل به اطلاع شما می رسد.

پیگیری وضعیت مکان ثبت شده در گوگل مپ

پس از ثبت آدرس و دیگر اطلاعات، جهت بررسی وضعیت، تایید و یا عدم تایید با همان اکانتی که آدرس را ثبت کرده اید وارد گوگل مپ شوید و سپس در سمت چپ بر روی منو (سه خط) کلیک کنید:

پیگیری وضعیت مکان ثبت شده در گوگل مپ

در قسمت منو گزینه your contributions را انتخاب کنید:

your contributions

با کلیک بر روی این گزینه چندین تب قابل مشاهده است. در قسمت Edit می‌توانید تایید و یا عدم تایید لوکیشن مدنظر را بررسی کنید.

در این بخش سه وضعیت Pending (در انتظار)، Approved (تایید شده) و Not approved (تایید نشده) را ممکن است مشاهده کنید.

در صورتی‌که در حالت Pending قرار داشت، به این معنی است که باید کماکان منتظر باشید تا پروسه بررسی توسط گوگل پایان یابد.

اگر عبارت Approved را مشاهده کردید، به شما تبریک می‌گوییم، این عبارت به این معنی است که مکان ارسالی شما با موفقیت در گوگل ثبت شده است.

عبارت Not approved به معنی رد درخواست شما توسط گوگل است که می تواند دلایلی مانند انتخاب یا قرار دادن اطلاعات اشتباه توسط شما، خرابکاری برخی از کاربران (چون هر آدرسی که در گوگل مپ ثبت می‌شود باید توسط چند کاربر تایید شود و ممکن است برخی آدرس شما را تایید نکرده باشند) و یا پایین بودن امتیاز شما در گوگل مپ برای ثبت آدرس داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم چنانچه به اطلاعات وارد شده خود اطمینان دارید، مجدداً پروسه ثبت آدرس در گوگل مپ را از ابتدا انجام دهید.

Not approved

برای اینکه بدانید چه مدت طول می‌کشد تا موقعیت مکانی شما در گوگل مپ تایید شود، مقاله مربوط را مطالعه کنید.

چرا ثبت مکان در گوگل مپ برای کسب‌وکارها اهمیت دارد؟

گوگل راه‌حل‌های مختلفی مانند تبلیغات در گوگل، ثبت مکان در گوگل مپ و … را برای رشد و دیده شدن در اختیار کسب‌وکارها قرار داده است. به طور مثال با تبلیغات در گوگل به راحتی می‌توانید در صفحه اول نتایج گوگل قرار بگیرید. همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، ثبت مکان در گوگل مپ یا Add place این امکان را فراهم می‌کند تا اطلاعات مفیدی از کسب و کارتان در صفحه اول نتایج گوگل به نمایش بگذارید.

 گوگل مپ نه تنها ابزاری برای مسیریابی از نقطه A به نقطه B است، بلکه کاربر را در مورد اینکه نقطه B چگونه مکانی خواهد بود، به طور دقیق آگاه می‌کند. هر سال شاهد آن هستیم که نقشه گوگل، نقش خود را به عنوان یک ابزار همه‌کاره برای جستجو، مقایسه و ارزیابی کسب و کارها در جهت تصمیم‌گیری آگاهانه و عملی گسترش می‌دهد.

اگر ثبت مکان شما در گوگل انجام شده است، مقاله چگونه نقشه ثبت شده را به رتبه یک گوگل برسانیم را مطالعه کنید.

سوالات متداول:

    چقدر زمان لازم است تا لوکیشن ثبت شده تایید شود؟

غالبا بین چند دقیقه تا چند روز پس از ثبت درخواست مکان مدنظر در گوگل ثبت گردیده و از طریق یک ایمیل به اطلاع شما می رسد.

    هزینه ثبت مکان در نقشه گوگل چقدر است؟

ثبت موقعیت در گوگل مپ از خدمات رایگان گوگل می باشد و نیازی به پرداخت هیچ مبلغی به گوگل نیست.

    چرا مکان در گوگل مپ ثبت نمی شود؟

با توجه به اینکه گوگل بر روی درست بودن اطلاعاتی که به کاربران خود نمایش می‌دهد بسیار حساس است، ممکن است به علت پایین بودن اعتبار اکانتی که با آن آدرس خود را ثبت کرده‌اید، همچنین تایید نشدن آدرس شما توسط دیگر کاربران و یا اشتباه بودن اطلاعات وارد شده از طرف شما، مکان شما توسط گوگل تایید نشود. پیشنهاد می‌کنیم آدرس خود را با اکانتی که دارای اعتبار و level بالاتری می باشد به صورت صحیح مجدداً ثبت کنید.



مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
نحوه ثبت مکان کسب‌وکار در Google MAP با گوشی و کامپیوتر
تسهیل گستر, بابک شعبانی 20 آذر 1402
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


Schema چیست و اسکیما چه کاربردی در سئو دارد؟
استفاده از اسکیما برای سئو: راهنمای جامع برای افزایش بازدید جستجو
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو