چگونه حسابداری را یاد بگیریم؟

در سایت جابینجا فقط 1361 آگهی شغلی برای رشته حسابداری وجود دارد. رشته حسابداری یکی از پر کاربردترین رشته‌ها است که هر کسب و کار، موسسه، شرکت، ارگان، سازمان به آن نیاز دارد. حسابداری یک شغل زود بازده و کارآمد است و سریع می‌توانید به درآمد خوبی برسید.

در سایت جابینجا فقط 1361 آگهی شغلی برای رشته حسابداری وجود دارد. رشته حسابداری یکی از پر کاربردترین رشته‌ها است که هر کسب و کار، موسسه، شرکت، ارگان، سازمان به آن نیاز دارد. حسابداری یک شغل زود بازده و کارآمد است و سریع می‌توانید به درآمد خوبی برسید. در این مقاله 7 نکته مهم در خصوص شروع یادگیری حسابداری را در اختیار شما قرار می‌دهیم. این مقاله حسابداری را به شما نمی‌آموزد بلکه مسیری در اختیار شما قرار می‌دهد که به واسطه‌ی آن می‌توانید حسابداری را یاد بگیرید. به شما اطمینان می‌دهیم در پایان این مقاله به جای فکر کردن به سوال چطور حسابداری را یاد بگیریم، یک نقشه راه در اختیار خواهید داشت.


حسابداری را می‌خواهید از کجا شروع کنید؟

هدف شما از یادگیری حسابداری چیست؟ اگر می‌خواهید به صورت آکادمیک حسابداری را شروع کنید، مسیر دانشگاهی را باید در پیش بگیرید و پس از 4 سال، می‌توانید لیسانس حسابداری بگیرید. اما اگر در کنار شغل اصلی می‌خواهید حسابداری را فرا بگیرید، راه‌های دیگری را باید امتحان کنید. حسابداری شغلی است که دائما با اعداد و صورت‌حساب‌ها سر و کار دارد. برای موفقیت در حسابداری باید فضای کاری و نحوه‌ی کار حسابداران را شناخت و به آن علاقه‌مند بود.

قبل از هر چیزی باید بپذیرید که حسابداری با دیگر رشته‌های دانشگاهی و مهارت‌ها کمی متفاوت‌تر است. در حسابداری دائما با اعداد سر و کار خواهید داشت؛ اما دنیای اعداد دنیای خشک و بی‌روحی نیست. حسابداری شغلی جذاب است و وقتی به مفاهیم آن مسلط و مهارت خود را در این زمینه تقویت کنید خواهید دید که حسابداری چقدر می‌تواند متفاوت و خاص باشد. اما تصمیم جدی بگیرید که می‌خواهید حسابداری را از کجا شروع کنید؟


ویژگی‌ها و مهارت‌های یک حسابدار حرفه‌ای چیست؟

حسابداران توانایی بالایی در مدیریت زمان دارند. حجم کار حسابداران بسته به نوع و حجم معاملات و صورت حساب‌های مالی و وظایفی که به آن‌ها محول می‌شود، متفاوت است. اما در کل حسابدار موفق کسی است که بتواند امورات مالی و حسابداری خود را با مدیریت زمان درست، پیش ببرد. اکسل نرم‌افزاری است که حسابداران علاقه‌ی بسیار زیادی به آن دارند. در اکسل انواع خروجی و گزارش‌ها را می‌توان ایجاد کرد و در فرایند بررسی‌ها و ساز و کار‌های مالی، تسهیلگری ارزشمند برای حسابداران محسوب می‌شود. در واقع اکسل، دوست و همراه جدایی‌ناپذیر حسابدارن است. پس اگر می‌خواهید حسابدار شوید حتما در اکسل متخصص شوید.

توانایی تحلیل و بررسی از مهمترین ویژگی‌های حسابداران است. تداخلات و مغایرت‌ها همیشه در حسابداری هر شرکت و سازمانی وجود دارد. حسابدار باید با ظرافت و ریز‌بینی خود مسئله را بررسی و با روشی بهینه نسبت به رفع آن اقدام کند. حسابدار موفق کسی است که مدام ایده پردازی می‌کند و در فرایند رسیدگی به امور مالی سریع است. همیشه باید به فکر توسعه واحد مالی بود و به سمت آنلاین شدن و به‌روز بودن پیش رفت بطور مثال با حسابداری ابری می‌توان در هر نقطه‌ای جغرافیایی امورات حسابداری را انجام داد.

همچنین یک حسابدار حرفه‌ای همیشه به نرم‌افزار‌های به‌روز حسابداری مسلط است و با تهیه گزارش‌های قابل تحلیل، مدیران و سهامداران شرکت و سازمان را از سود و زیان مطلع می‌کند که بتوانند در خصوص بازاریابی و قیمت‌گذاری کالا و امورات مالی شرکت تصمیم‌های دقیق‌تر و شفاف‌تری بگیرند.


یادگیری اصول و مفاهیم حسابداری اولین گام آموزش

هر تخصص و مهارتی مقدمات، مفاهیم، سرفصل‌ها و مسیر مشخص برای یادگیری در پیش دارد. بدون شک در حسابداری نیز باید ابتدا مقدمات و مفاهیم را آموخت و به آن‌ها مسلط شد. در یادگیری و آموزش مفاهیم حسابداری جدی باشید و برای این امور می‌توانید، از وب سایت‌های تخصصی حسابداری، پادکست‌های آموزشی، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، کتاب، مجله وبینار، ویدیوی آموزشی و… استفاده کرد.

بطور مثال برای اینکه دارایی یک شرکت را به محاسبه کنیم از ترازنامه استفاده می‌کنیم و با فرمول (حقوق صاحبان سهام + بدهی = دارایی) تراز نامه شرکت را به دست می‌آوریم. یادگیری اصول و مفاهیم همانند فرمول فوق هستند و به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم کلیه امور مالی شرکت به راحتی انجام دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مفهوم ترازنامه مقاله ترازنامه چیست را در وب‌سایت سپیدار سیستم مطالعه کنید.

حسابداری، حسابرسی و مالیات مثلث مهم یادگیری

اگر می‌خواهید در حسابداری متخصص شوید و در این رشته نیز در شرکتی استخدام شوید، لازم است که با انجام فرایند حسابداری، حسابرسی و مالیات مسلط باشید. برای یادگیری این مثلث طلایی حسابداری، می‌توانید از طریق کتاب‌ها و دوره‌های آموزشی مهارت، سطح اطلاعات و دانش خود را ارتقا بدهید تا بتوانید به ساز و کار‌های حسابرسی و مالیاتی آشنا و بتوانید شرکت را در انجام امورات مالی خود همراهی کنید.

مالیات هم طبق قوانینی که سازمان امور مالیاتی کشور ارائه داده انجام می‌شود و با به‌روز‌رسانی دانش و مهارت خود در این زمینه نیز می‌توانید هم راحت‌تر استخدام شوید و هم از پس امورات مالی و اداری شرکت‌ها بر بیایید. در خصوص حسابرسی و مالیات هر شرکتی باتوجه به نیاز خود از نرم‌افزار حسابداری خاصی استفاده می‌کند که با یادگیری آن می‌توانید سریع‌تر و بهینه‌تر عملیات حسابداری خود را انجام دهید. برای آشنایی با بهترین نرم ‌افزار حسابداری به وب‌سایت سپیدار سیستم مراجعه کنید.

شرکت در دوره‌های آموزش حسابداری

با شرکت در دوره‌های آموزشی علاوه بر مرور آنچه که می‌دانید، سوالات، ارور‌ها و مشکلات خود را با مدرس در میان می‌گذارید و در مدت زمان کمتری می‌توانید دانش و مهار خود را تقویت و به‌روزرسانی کنید. ما انسان‌ها همیشه نیاز به آموزش داریم و دوره‌های آموزشی جو بسیار خوبی برای فراگیری مفاهیم جدید ایجاد می‌کنند و با بررسی و شناسایی آموزشگاه تخصصی حسابداری و شرکت در این جلسات آموزشی و به کارگیری آن‌ها می‌توانید به سمت متخصص و حرفه‌ای شدن پیش بروید.


کارآموزی؛ زمانی برای فراگیری ساز و کار مالی شرکت‌ها

کارآموزی در واقع فرصتی است که می‌توانیم دانش و هر آنچه که می‌دانیم را بصورت عملی بسنجیم. با کارآموزی در شرکت‌های معتبر می‌توان به ساز و کار‌های مالی شرکت‌ها مطلع شد و وظایف دفتر‌دار، حسابدار و… را بهتر درک کرد. باتوجه به اینکه در کارآموزی دقیقا به صورت عملی روی پروژه‌ی واقعی کار می‌کنید، تجارب ارزشمندی پیدا کرده و در آینده بتوانید مسیر حرفه‌ای خود را بهتر تنظیم کنید. در کارآموزی با کاربرد اسناد، انواع سفته، چک، چک برگشتی، چک ضمانت، حسابرسی، بیمه، صورت حساب‌های مالی، ثبت اطلاعات، دفتر روزنامه، عملیات حسابداری، بررسی حقوق و مزایا و… آشنا و آن‌ها را بهتر درک می‌کنید.


به نرم‌افزار‌های مشهور حسابداری مسلط شوید

شاید یکی از راه‌های میانبری که شما را زودتر به هدف‌تان می‌رساند یادگیری نرم‌افزار‌های مشهور حسابداری در ایران است. با فراگیری این نرم‌افزار‌ها و آشنایی با مفاهیم و اصول حسابداری ابتدا به صورت کارآموزی یا آزمایشی در یک شرکت کوچک می‌توانید مشغول به کار شوید. سپس بعد از اینکه رفته رفته دانش و مهارت خود را به سطح حرفه‌ای رساندید می‌توانید در یک شرکت بزرگ کار خود را ادامه دهید.

عنوان محصولات

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

 

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
چگونه حسابداری را یاد بگیریم؟
تسهیل گستر, بابک شعبانی 16 خرداد 1401
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


راهنمای برگزاری یک جلسه مجازی موفق
این روزها برگزاری جلسات مجازی تبدیل به یک امر عادی شده است. با توجه به افزایش کار از راه دور و بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، بسیاری از کارمندان در حال حاضر خارج از دفاتر کار می‌کنند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو