هوش مصنوعی پایان کار بشر است؟

استفان هاوکینگ فیزیکدان مشهور انگلیسی هشدار داده که ارتقای هوش مصنوعی و دستگاه های پیشرفته رباتیک ممکن است حیات بشری را در آینده تهدید کند.

استفان هاوکینگ فیزیکدان مشهور انگلیسی هشدار داده که ارتقای هوش مصنوعی و دستگاه های پیشرفته رباتیک ممکن است حیات بشری را در آینده تهدید کند.


به گزارش فارس به نقل از فاکس نیوز، وی اظهار داشته که پیشرفت های علمی در زمینه هوش مصنوعی ممکن است روزی پایان کار انسان را رقم بزند.


این دانشمند مشهور که سالهاست به علت ابتلا به یک بیماری نادر عصبی موسوم به ALS توان حرکت و تکلم خود را از دست داده، از یک سیستم صوتی هوشمند و بسیار پیشرفته برای تکلم استفاده می کند. به تازگی او از سیستم تازه ای بهره مند شده که از هوش مصنوعی برای تکلم بخشی استفاده می کند. سیستم جدید که Swiftkey نام دارد می تواند فکر هاوکینگ را بخواند و کلماتی را که وی می خواهد به کار ببرد را حدس بزند.

کارشناسان می گویند زمان زیادی تا غلبه هوش مصنوعی بر انسان ها و به خطر انداختن حیات آنها باقی نمانده است. برخی معتقدند تا سال 2045 به این مرحله خواهیم رسید و برخی دیگر معتقدند چنین روزی بسیار زودتر فرا خواهد رسید. استفان هاوکینگز چندی قبل هم با انتشار مقاله مشترکی با چند فیزیکدان دیگر در نشریه هافینگتون پست ارتقای هوش مصنوعی را مهم ترین رویداد در تاریخ بشری توصیف کرده و افزوده بود متاسفانه ممکن این آخرین رویداد مهم هم در تاریخ زندگی انسان باشد.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
هوش مصنوعی پایان کار بشر است؟
تسهیل گستر 14 آذر 1393
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


همه چیز درباره پول مجازی (بیت‌کوین)
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو